Reklama

Reklama

Fuji

všechny plakáty
Krátkometrážní
USA, 1974, 8 min

Režie:

Robert Breer

Obsahy(1)

Film, ktorý pozýva objavovať abstraktné stvárnenia, taktiež pozýva k všeobecnému zamysleniu sa nad možnosťami animácie. Režisér Robert Breer využil rotoskopiu pri natáčaní. Zameral sa v prvej časti na tvary odvodené z interiéru vlaku. V druhej, dlhšej časti, zachytáva exteriér, ktorého dominantou je hora Fuji. (Biopler)

Recenze (5)

dwi 

všechny recenze uživatele

Kombinováním prosté animace s početnými „flicker-efekty“ Breer vytváří další optickou iluzi, tvořenou rychle se komíhajícími 3D a 2D obrazci. Z letmo načrtnuté hory Fuji vystupují různě formované geometrické obrazce, které záhy začínají žít vlastním životem. Vizuálně strohé, opticky působivé. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

YouTube/// Obsazení 0/10 Děj 5/10 Zvuky 10/10 Animace 8/10/// PLUS: názorná ukázka jak v animaci funguje a co je to rotoscoping a flicker effect (efekt blikání) MÍNUS: pokud se ke snímku dostanete náhodou, je možné že vás neosloví./// Shrnutí: Rotoscoping se používá v animovaných filmech (dnes častěji v japonské anime) kdy animované postavy vznikají schématickým překreslením okének zachycujících pohyb živých objektů. Animace je díky tomu plynulejší a přirozenější./// Celkem 55%/// ()

Reklama

Biopler 

všechny recenze uživatele

Ak mám pristúpiť všeobecne k snímke, tak chápem, že je to isté animačné cvičenie, no ak nie je predostrené na žiadnom príbehu, tak neviem čím takým ma má zaujať. ()

Zajímavosti (4)

  • Väčšina z blikajúcich obrazov vo filme trvá dve okienka. Je to narážka na štúdiové obdobie kreslených filmov v Hollywoode, kedy sa každá sada ultrafánov natáčala tiež na dve okienka, aby sa ušetril čas a peniaze. Aj tak sa pohyb na plátne javil ako plynulý, avšak Breer vytvoril natoľko značné odlišnosti medzi jednotlivými dvojicami okienok, že vo výsledku pôsobí animácia trhane. (Biopler)
  • Robert Breer prehlásil o filme: „K materiálu ma najviac priťahovali hory v pozadí a možnosť preskúmať perspektívu pohybu v popredí. Film sa pohráva s hĺbkou priestoru a obrazovými plánmi na plátne.“ (Biopler)
  • Objekt v tvare papierového pohárika, nakreslený pomocou najjednoduchšieho vodítka priestorovej hĺbky, je jediný predmet v snímke, ktorý sa plynule pohybuje. (Biopler)

Reklama

Reklama