Reklama

Reklama

Instrukce pro světelný a zvukový stroj

(festivalový název)
  • Rakousko Instructions for a Light and Sound Machine (více)
Krátkometrážní / Experimentální / Western
Rakousko, 2005, 16 min

Obsahy(1)

Tscherkassky se zaměřuje na ústřední motiv klasického díla Sergia Leone, kde se v centru pozornosti ocitá hrdina klopýtající rozlehlým hřbitovem, kolem krku oprátku ze šibenice. Hmatatelnost filmového média spočívá v jeho vadách – škrábance, ruchy a praskliny přehlušují dění, narušují iluzi a vytváří nový, nejednoznačný příběh. (Brněnská 16)

(více)

Recenze (16)

easaque 

všechny recenze uživatele

neupírám tomuto artu na smysluplnosti, ale přece jen toto moderní psychedelické umění ztvárněně obrazovým "dýdžejem" Tcherkassky se u mě míji účinkem. A docela je mi líto všech filmových znalců s epileptickými sklony, že si tohle dílko nejspíš nikdy neužijí ;-))) Už nechci být testovacím králíkem a budu se držet dál od podobných děl .... ale kdo ví, třeba časem k tomu dospěji. [ PŘÍBĚH: X /// ATMOSFÉRA: 3 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: X /// ART: 3 /// STYL: 3 /// CASTING: X (3*MAX) ] ()

snob 

všechny recenze uživatele

Genialita. Další z pojmů, které už jsou jen pojmy, ne skutečností. Ale tak proč ne. Film, který mi silně připomněl kompletní vyyšetření v nemocnici. Počínaje urologií a konče opravdu důkladným rentgenem. Běh pro zdraví, kde se člověku vyhrožuje smrtí. Běh za smrtí, kde se tak trapně vyhrožuje životem. Možná se dalo i vystřelit. Možná trefit. Možná si jen nechat podklouznout nohy a ocitnout se v blízkosti lepé sestřičky v noční košilce, která je ochraptělým postarším doktorem. A výstřel z posledních se trefuje do sítnice ušního bubínku. Souzvuk světel se rozléhá organismem jako prd erotikou. Jak lokálně nemístně. Jak živě. A ano, jsem snob, líbilo se mi to. Trochu. A snad i moc. A vlastně vůbec. Kokonline tady. ()

Reklama

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Boltova stovka protažená z 9.58 na 960s rozsekaná ozvěnou zvuku střely ráže .45-70 do frenetického běsu, odsouvajícího tradiční kadenci filmového pásu do dřevní doby Winchesterovek. Jak si prodloužit prožitek okamžiku s vědomím, že se vždy uskutečňuje jen v délce mžiku oka, v jehož průběhu vzniká a zaniká? Tscherkasskeho kinematografický postup je svébytný: nesnažit se okamžik zpomalit ba dokonce zastavit, naopak - zdynamizovat každou sekundu (půlsekundu, čtvrtsekundu?) na nejzazší míru, veškerou vnitřní sílu jednotlivého záběru nezmnožit 24x, ale 24 na x-tou, rozbít každý záběr tisíckrát a pokaždé jej nechat hrát proti sobě hru na echo motoru nadzvukového tryskáče, snažícího samo sobě uniknout ze sevření stěn kaňonu. Ale jak, když onu vnitřní sílu nemůže Tscherkassky čerpat z (narativního) smyslu sekvence, ale jen z její obrazové působivosti? Jednoduše, postaví proti sobě nejvlastnější materiál každého záběru, obraz scény jako takové; v "Outer Space", jež se snaží též zachytit a prodloužit okamžik, bude tento fakt dotažen kinematograficky ad absurdum, když uvidíme kontrastní hru samotného filmového pásu. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Tak som si na začiatku vravel, že ako fajn, že tu nie je žiadne zúrivé blikanie s nepríjemnými zvukmi, ako to obvykle býva (po neblahých skúsenostiach s inými režimovými filmami). Ale tešil som sa iba chvíľu, potom sa už spustilo obvyklé čiernobiele peklo. A nezachraňuje to ani môj milovaný Sergio Leone, skôr som tak nejako s nevôľou prijímal, že sa takto przní jeho dielo. Teda, to muselo dať príšernú prácu.... ()

boogieman 

všechny recenze uživatele

Leone, máš smolu. :) jé bejbe: The hero of Instructions for a Light and Sound Machine is easy to identify. Walking down the street unknowingly, he suddenly realizes that he is not only subject to the gruesome moods of several spectators but also at the mercy of the filmmaker. He defends himself heroically, but is condemned to the gallows, where he dies a filmic death through a tearing of the film itself. Our hero then descends into Hades, the realm of shades. Here, in the underground of cinematography, he encounters innumerable printing instructions, the means whereby the existence of every filmic image is made possible. In other words, our hero encounters the conditions of his own possibility, the conditions of his very existence as a filmic shade. Instructions for a Light and Sound Machine is an attempt to transform a Roman Western into a Greek tragedy. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama