Reklama

Reklama

Kruhy pod očima

(festivalový název)
  • Tchaj-wan Hei yan quan (více)
Tchaj-wan / Malajsie / Francie / Rakousko, 2006, 113 min

Obsahy(1)

Nový snímek mistra tchajwanského filmu Tsai Ming-lianga si diváka podmaní svou melancholií a zdánlivou formální strohostí. Vypovídá o několika postavách, které žijí v roztodivných, až groteskních příbytcích v malajském Kuala Lumpuru. Jejich osudy se postupně spojují, přičemž roztodivnou úlohu přitom sehrává stará matrace. Jako v předchozích filmech i zde Tsai své mlčenlivé nejednoznačné hrdiny představuje v dlouhých záběrech skrze jejich vzájemné vztahy a prostředí. Neopájí se exotickými exteriéry Malajsie, nýbrž zůstává s postavami v jejich „nouzových“ obydlích na periferii společnosti a věnuje se jejich každodenním úkonům. Ty jsou svou bezprostředností až odzbrojující. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Radko 

všechny recenze uživatele

Taiwanská underground love story odohrávajúca sa v kulisách papundeklového robotníckeho obydlia, betónovej nedostavanej budovy a lacnej jedálne na periférii. Hlavný hrdina: bezdomovec, poťahovaný ľúbostnými vzplanutiami ľudí v jeho okolí. Forma: dialógy redukované takmer na dreň, množstvo krásne svetelne a farebne nasnímaných záberov, ukazujúcich rôzne spôsoby očisty a presúvania tiel a vecí, umŕtvujúcich však neustálou repetitívnosťou plynutie deja ďaleko za obvyklé minimum zvoľnenia. Pozadie rodiaceho sa milostného niekoľkouholníka tvoria texty nasladlých piesní o láske. Strhujúcu metafyzickú očistnosť hypnoticky spomalených diel Carlosa Reygadasa to síce nemá, ako majstrovsky nakrútený experiment, s mnohovrstevnou symbolikou a zároveň film, zostupujúci do hĺbky duší, ktoré si svoju novonadobudnutú lásku musia zhlboka prekašľať, to beriem. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

To je snad poprvé, kdy se mi u Tsaie zdálo, že dlouhé záběry nemají většinou poetiku, ale jsou jenom vatou, aby film byl delší. Jo, nějaké poetiky se tu člověk dočká, ale fakt jsem tu cítil, hlavně v první polovině, že to natahování je vata. Jinak ten film má opět dobrou kameru, zazní tu písně, jejichž text odkazuje na děj filmu (to samé už Tsai použil v Díře, akorát tady to není ve formě muzikálu) a pár scén je tu dobrých, špatný film to fakt není, i když je utahaný. Příběh je jednoduchý, vlastně se tu jen představují a následně spojují osudy tří lidí - bezdomovce, ošetřovatelky a muže, co bezdomovce u sebe ubytuje - ale na ty dvě hodiny mi to přišlo málo. V Kolik je tam hodin? je to vlastně to samé, akorát tady je to zajímavější a záživnější. Přesto je výsledek dost průměrný. 3* ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Alebo o tom ako bezdomovec našiel domov, lásku a matrac. Ming-liang Tsai vytvoril komplexnú štúdiu vzťahu. Od prvotnej sympatie a empatie, skrz rovnaké problémy a postupné vytváranie puta, až po zmenu a posunutie sa ďalej. Nič v príbehu nie je také jednoznačné ako sa javí. V tomto prípade je v príbehu deštrukcia podávaná cez hmyz a dym a voda sa stáva po prvýkrát elementom záchrany a pokoja. Hrdinovia totiž na nej odplávajú do lepšieho sveta, možno cez sen a možno naozaj. Kang-sheng Lee v dvojúlohe a v obidvoch je perfektný. Strašne sa mi páči miera podivnosti a všednosti akú Tsai využíva vo svojich dielach. Jeho hrdinovia sú stratené existencie snažiace sa nájsť svoje miesto vo svete. A občas ho nájdu. Film z najväčšou mierou poetiky z rovnakou záľubou v starých piesňach ako predchádzajúce Tsaiové filmy. Výborne dielo a ďalšie nové variovanie starých prvkov. Funkčné a veľmi príjemné. ()

jiri.twist 

všechny recenze uživatele

Zase mě potkalo to, co po zhlédnutí filmu Řeka (He Liu) od stejného režiséra. Hlavně nic nepsat těsně po zhlédnutí. Nechat to v sobě uzrát, jako nějaký dobrý sýr, co potřebuje čas. A toho jsem se přesně držel a s odstupem nemohu volit nízké hodnocení, protože i tento režisérův snímek po Řece a Dnech (Rizi), ve mě zanechal svou stopu. Životní partner režiséra znovu v hlavní roli. Tentokráte se mi líbil i Malajec Norman Atun, kterého Tsai objevil mezi prodavači jídla. Nemá cenu se více rozepisovat, neboť Tsai je kontroverzní umělec, který rozkládá publikum na dvě části a já i tu druhou část diváků, kteří nenašli vztah k jeho dílům, respektuji ... 7889 ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Dáždniky i melóny ako nositelia určitých symbolov pohybu zamenil Tsai Ming Liang za protidymové rúška a matrac (tentokrát nielen v obvykle veľmi pomaly plynúcom deji ale i konkrétne samotnej fyzickej aktivity aktérov), pričom režisérové obľubené artefakty - voda i diery v koštrukčných objektoch posilňujúce v obraze osamotenosť a vypráznenosť ľudí ostali prítomné i teraz. V dlhých statických záberoch znova vyniká krása farebnej kompozície i práce so svetlom ako i postupné odkrývanie jednotlivých prepojení obývaného priestoru v náväznosti na ľúbostné vzplanutia jej obyvateľov. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama