poster

Za mraky

  • Itálie

    Al di là delle nuvole

  • Francie

    Par-delà les nuages

  • Francie

    Par-delà les nuages

  • Německo

    Jenseits der Wolken

  • Slovensko

    Za mrakmi

  • USA

    Beyond the Clouds

Drama / Romantický / Povídkový

Itálie / Francie / Německo, 1995, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mortak
    odpad!

    Tak za tohle by byl normálně vyhazov z filmové fakulty kdekoliv na světě. Teprve na konci se z titulků dovíme, že "film" (nebo něco mu podobného) je vlastně ilustrací pasáží z Antonioniho rádoby filosofické knihy (na začátku se objeví skrytý odkaz na Bergsona). A tak Malkovich mudruje a souloží, a vůbec všichni mudrují a souloží, protože je potřeba, aby herečky ukázaly své kočičky. Kdyby se z filmu vystříhaly příchody, odchody a soulože, nezbylo by už vůbec nic. Z filmu jde jen strach ze stáří, protože to vypadá, že jako stařec budu myslet jen na TO a nic jiného.(17.9.2008)

  • Paldini
    **

    Pokud se divák dokáže povznést nad nereálnost jednotlivých příběhů a neskučné filozofování, tak si určitě prožije překrásný romantický láskyplný zážitek ještě zvýrazněný vynikající hudbou. Já jsem to nedokázal, jen jsem sledoval dialogy, které postavám diktuje scénář a přemýšlel nad tím, co bych dělal, kdyby takovým způsobem se mnou hovořila tak pěkná slečna jako Inés Sastre. Asi bych opravdu uvažoval o tom, kde jsem si založil vizitku od psychiatra.(5.1.2007)

  • whitas
    *****

    Vypadá to, že snímek u mnoha lidí narazí tím, že způsob jakým se postavy seznamují neodpovídá běžné zkušenosti. Možná je ale důležitější zamyslet se nad tím, jak postavy a jejich jednání zapadají do celkového filmu a jeho poselství, než jejich psychologii porovnávat s realitou. Tvůrcům o to konec konců ani nešlo. Další (nepřekonatelnou) překážkou nejspíš bude netypicky kanonizované vyprávění, které diváka nutí k zamyšlení. To ovšem způsobuje neskutečnou bolest, a divák očekávající uzavřený celek hodný brzkého zapomění se bude této bolesti vyhýbat. Film lze doporučit patrně jen těm, kteří ví co od Wenderse a Antonioniho očekávat.(7.4.2009)

  • anniehall
    ***

    3,5* Rozhodně si tenhle film nepouštějte s českým dabingem. Je tak špatný, že neuvěříte hlavním hrdinům ani slovo. V originále jsou sice dialogy poměrně filozofické, ale jsou uvěřitelné. Chvíli mi trvalo, než jsem přivyknul na pomalé tempo vyprávění, ale nakonec mi pomohla výtečná hudba Van Morissona a "Passengers" neboli U2 spolu s nádhernou kamerou, postavenou na dlouhých záběrech. Kombinace těchto dvou složek vytvářela až hypnoticky působivé obrazy, které celý film prostupovaly. Výtvarná nádhera! Co mi na filmu trochu neštimovalo, byla jistá nerealističnost jednotlivých epizod. Občas mi bylo opravdu zatěžko uvěřit, že takhle jednoduché je seznámit se s někým, a že jeden pohled očí z vás odvalí kámen mlčení a vy se otevřete úplně neznámému člověku. Oba režiséři odvedli výtečnou práci, jediný kdo tomuto tandemu nestačil, byl pan scénárista a to je škoda. Jinak by to byl opravdu nádherný, citlivý, výtvarný film.(27.3.2008)

  • Amarcord_1
    *****

    95% - Vizuálně překrásná podívaná o mezilidských vztazích, o lásce, o touze, o promarněných šancích, o naději i beznaději... Film se sice tvářil jako mozaika několika jednoduchých povídek, ale díky úžasné atmosféře, působivé hudbě, skvostným hereckým výkonům, a nádherné kameře jsem se dostal do zvláštní nostalgie, ve které jsem "mezi řádky" scénáře našel nejedno poselství, a ve vzniklém tranzu se mi brouci v hlavě rozmnožovali ještě dlouho po skončení filmu.(3.1.2006)

  • - Jedná se o první zpracování scénáře Michelangela Antoniona od jeho mrtvice v roce 1985. (Terva)

  • - Snímek byl natočen na motivy knihy "That Bowling Alley on The Tiber" Michelangela Antonioniho z roku 1983. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo v Itálii a Francii. (Terva)