poster

V pasti (TV film)

Krátkometrážní / Drama

Československo, 1956, 30 min

Režie:

Alfréd Radok

Předloha:

Theodore Dreiser (kniha)

Hudba:

Jan Kaláb
  • snaked
    ****

    Podle povídky Theodora Dreisera "Půjdete na chvíli ke mně?"// “Nejstarší československý film V pasti, snímek sotva půlhodinový, vidí Cieslar jakožto nečekaný domácí příspěvek k žánru „film noir“, jemuž se u nás jinak pranic nedařilo. Osud politika Eda a špionky Imogene se odehrává v nápadně konstruktivistické dekoraci a závěrečná rapidmontáž je nepochybně vědomou citací Občana Kanea.” http://www.advojka.cz/archiv/2008/22/mezi-filmem-a-divadlem(7.11.2009)

  • Adam Bernau
    **

    Jestli "film noir" spočívá v absenci (skutečného i zdánlivého) slunečního světla, tak je to tedy film noir. Proč bychom si ale měli myslet, že se to celé odehrává po nocích, mi není úplně jasné, a už vůbec nejsem srozuměn s tím, že by označení "noir" mělo suplovat nějakou známku kvality. Noirovost zde ostatně nejlépe vystihuje Dana Medřická, působící ve své roli exotické svůdkyně jako kubánská tanečnice po nemoci. "Dramatičnost" banálního příběhu (ze zákulisí politických bojů v demokratické zemi) pak asi obstarává zcela matoucí střih. Ta americká povídka o předvolebních praktikách zavedených šíbrů v americké krajské a lokální politice mohla svého času působit opravdu naléhavě, jako politický triler (notabene produkovaný socialistickou televizí) však vyznívá zcela hluše.(25.5.2016)

  • Přemek
    **

    Poprvé spatřeno v celodenním sestřihu "Teleautomat 2003 - 1953". Možná to způsobil násilný sestřih ex post (aby se to zkrátka do těch 24 hodin všecko vešlo), ale celý film mi přišel silně zmatený a k zoufalství nepochopitelný. Ani herecké obsazení nemělo šanci cokoli zachránit; hvězdy 50. let jen chodili z místa na místo a hovořili, na hraní nebyl prostor.(11.5.2007)

  • Marthos
    ****

    Alfréd Radok, věčný rebel a individualista, neměl v padesátých letech na růžích ustláno. Jeho nonkonformní styl se zákonitě míjel se soudobým pojetím divadelního i filmového umění a mnohé z radokovských inscenací čekala strastiplná cesta k divákům a úspěchu. Televize, podobně jako rozhlas, byla k Radokovi víc než skoupá a kromě jedné z povídek amerického spisovatele Theodora Dreisera neexistuje mnoho záznamů. V pasti využívá především klasickou noirovou formu, která má ovšem v Radokově režii přídech zneklidňujícího thrilleru; nervózní a rozčilující atmosféra je prostřednictvím dynamické hudby a těkavých pohybů obou protagonistů stupňována až do závěrečného polibku, kterým vlastně celý příběh končí. Karel Höger a Dana Medřická tu potom vytvářejí jednu ze svých méně známých, ale možná nejlepších partnerských dvojic.(14.2.2015)

  • dr.fish
    ****

    Ach ten prokletý imperialismus se svými nechutnými praktikami! Ovšem proti praktikám dnešního bulváru je tohle jen velmi slabý čaj. Filmaři nám chtěli jen říct, že my jsme ti, kdo má opravdovou svobodu, ne ti Amerikánci. To už ale visela Horáková i Slánský...jó svoboda socialistická je určitě lepší...80%(14.5.2012)

  • - První televizní film natočený Československou televizí. (Bart)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace