Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože název filmu je metaforický, hlavní hrdinka Věru, kterou ztělesnila Bára Hrzánová, má opravdu co do činění s kočkami. Je to osamělá žena, která občas chodí toulavé kočky krmit. Hlavní význam názvu je však v něčem jiném: Kočky jsou příběhem žen - opuštěných, toulavých koček. Muži v tomto filmu prakticky neexistují. Byli tu, ale už nejsou. Ženám, které zbyly, zanechali problém, který je tvrdě postaví proti sobě...

Žen a ženských osudů je v tomto příběhu celá řada: vedle již zmíněné Věry, vdovy po vědeckém pracovníkovi, uvidíte její sestru Evu, kterou hraje Simona Postlerová, matku Věry a Evy hraje Hana Maciuchová. Hlavní roli - „toulavou kočku“ Agátu, tvrdou protihráčku Věry, ztělesňuje Klára Issová.
Muži se v tomto světě žen vyskytují buďto jen ve vzpomínkách, jako Věřin zesnulý manžel Vladimír, kterého hraje Ondřej Pavelka, a nebo jako podivné, nešťastné bytosti ploužící se světem, jako Vladimírův kolega, opilec Pepa, hraný Janem Šťastným, či jednoduchý soused v podání Oldřicha Navrátila.
Televizní film Kočky je dramatický příběh ze světa žen, určený všem. Ženám, aby se našly, a mužům, aby věděli, co se bude dít po jejich smrti, když v tom ženy nechají samotné. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Citlivě napsaný i natočený film, který stojí na parádním hereckém výkonu Barbory Hrzánové. Klára Issová se objeví až v polovině (a ještě stihne párkrát zmizet), ale i tak se okamžitě stane druhou nejzajímavější postavou. I zbytek téměř čistě dámské jízdy hraje slušně, z mužských postav má nejvíc manévrovacího prostoru alkoholik Jana Šťastného. Povedený TV film. ()

Lish84 

všechny recenze uživatele

Námět „dvě ženy, které na první pohled nemají nic společného, k sobě pomalu nacházejí cestu“ není v českém televizním filmu posledních let neobvyklý (např. Povodeň nebo Společnice). Tento film na toto téma pohlíží zase trochu jinak a ačkoliv se jedná o téma hlavní, vyklube se až někdy po 2/3 – což ale nevadí. Přestože je příběh jednoduchý a nikam nespěchá, tak film nenudí. Až zhruba poslední 1/4 filmu doplácí na nenápaditost scénáře. Herecký výkon Báry Hrzánové film pozvedá, Klára Issová ho naopak sráží. Zejména její vstup na scénu vyznívá až trapně. Báře Hrzánové jsem její postavu zcela uvěřil, ale postava Issové místy působila téměř jako karikatura (kostým, mluva, gesta apod.). Režisér film ozvláštnil akční kamerou, což jsem zpočátku přijímal s rozpaky, ale rychle jsem si na to zvykl a líbilo se mi to. Nicméně ve filmu s tímto námětem a žánrovým zařazením jde spíše jen o předvedení kameramanských schopností, nějaké kriminálce by takový způsob kamery slušel mnohem více a byl by v ní i logičtější. ()

Reklama

Callie 

všechny recenze uživatele

Dost dobrý ženský Tv film. Úžasná Bára Hrzánová zraje jako víno a už několik let naprosto dokonale hrající Hana Maciuchová a dokonce mi nevadila / hezky úsporně hrající / ani Simona Postlerová, kterou jinak nemusím. Moc jsem se pobavila. hezká role pro "hezouna" Štastného. Jo a celou dobu jsem přemýšlela, jestli ta vyžilá smažka je Yvetta Kornová. No a byla.. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Příběh hrající si na drama sklouzává ke komedii - místy právem - Tosimova citace o řidičáku, ale více zbytečnostmi typu lesbická sestra, prapodivná dvojice sociálních vyděděnkyň starajících se v azylovém době o dítě... Občas zaujme zadumanější pasáž (krmení koček), zajímavá je kamera. Strhující jsou ale herecké výkony - díky Báře Hrzánové lze uvěřit, co prožívá hlavní hrdinka. I ostatní herečky přesvědčují o svém umu, byť jejich role jsou rozporuplnější... ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Pravý opak nedávno uvedené „Nespavosti“ od A.Berkové, v níž se mimochodem také objevila Hana Maciuchová ( a s mnohem lepším výsledkem). Ať se herci – a Bára Hrzánová zvlášť – snažili, jak chtěli, z takového blábolu, který autorka nadrásala, životný příběh nestvořili. Nepravděpodobné a nepochopitelné situace a motivace, dialogy rádoby ze života, ve skutečnosti velmi umělé a trapné. Opravdového prožitku se v několika scénách dotkla jen Bára Hrzánová a Yveta Kornová. Švenkování a přeostřování už od samého začátku spíše rušilo než ozvláštňovalo. Škoda, že štáb nevybral pro režiséra pár korun na stativ… ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama