Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stephen Dorff a držitelé Oscara Mira Sorvino (Nejlepší herečka ve vedlejší roli - Mocná Afrodité, 1995) a Anjelica Huston (Nejlepší herečka ve vedlejší roli – Čest rodiny Prizziů, 1985) se představují ve filmovém přepisu celosvětově proslulého příběhu o hrdinství a spiknutí, který byl natočen podle úspěšné řady knih spisovatele Roberta Ludluma (Agent beze jména, Poslední úder Omegy). Podplukovník Jonathan Smith (S. Dorff) je specialista na nemoci a bývalý agent elitní špionážní organizace Alfa. Ta zaměstnává ty nejlepší politické a technické experty a je podřízena přímo prezidentce (A. Huston). Když se na různých místech Spojených států objevuje záhadný smrtelný virus, povolávají Smitha ihned zpátky do služby. Jen on je totiž schopen najít a izolovat zdroj nákazy dřív, než si vyžádá miliony životů. Všechny čeká nelítostný souboj s časem a skutečností, že za vším stojí spiknutí, které sahá až do nejvyšších a nejmocnějších vrstev společnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Dvojdílné drama v celovečerní stopáží patří do série televizních počinů o katastrofách všeho druhu. Natočeno podle románu od Roberta Ludmila, který podle všeobecné kritiky stojí za pozornost. Chopili se toho tedy tvůrci televizní a celý koncept pojali tak, já máme možnost vidět. Námětově opět terorismus z řad arabské komunity tentokrát používající k útoku biologickou zbraň a tak jako druhé téma ve spojení s tímto je epidemie. K tomu všelijaká politická jednání a rozhodování na nejvyšší úrovni, tudíž převážně z prezidentské kanceláře. A mezi tímto vším běhá armádní lékařský expert Jon Smith, který svým vyzněním nemálo připomíná Jacka Bauera ze série ‘24’. K dokonalosti tu už opravdu chybí je ty tikající hodiny. Po technické stránce je vše v celku přijatelné. Výprava televizní, ale hodnotná. Děj obsahuje vše patřičné. Agenty, vrahy, oběti. Bohužel, natáhnout děj do celkových tří hodin nebyl nejšťastnější nápad. Dramatizace děje mající patřičný švih je sice patrná, avšak hlavně ve druhém díle je znát značné natahování, kde se sice neustále něco děje, ale ve svém vývoji jakoby se to nemohlo odlepit z místa. Poněkud mdlý scénář tedy příběh hatí ve své zajímavosti. Takže mělo nastat jedno ze dvou možností. Buď lépe zpracovat scénář a nebo to zkrátit na jeden film. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Slušný televízny film, plný agentov a sprisahaní. Herci sú sympatickí a veľmi dobre typovo vybratí. Napätie to trochu možno postráda, ale to hlavne pre svoju dĺžku. Zostrihanie na "normálnu" dĺžku by určite pomohlo - je zbytočné sledvať ako jednotlivé postavy prichádzajú v rozličnom čase na to isté. Do priemeru sa to však určite vmestí. Nedávno som videl filmík DIPLOMAT s podobnou atmosférou (a sympatickým obsadením) a v tomto súboji vyhráva Hades. Jason Bourne je určite iný level, ale toto v rámci žánru tiež neurazí... ()

Reklama

kinderman 

všechny recenze uživatele

Islámský terorismus, virová nákaza, zrada v řadách zpravodajské agentury a dva agenti, kteří si v tom kalupu mezi Berlínem, Paříží, Afghánistánem a Washingtonem snad ani nestačí odskočit v letadle na záchod. Hvězdička navíc za přítomnost M.Sorvinové, které od dob Replacement Killers lze věřit úspěšnou střelbu od boku. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Podobné filmy stojí a padají s motivací zainteresovaných postav, a samozřejmě se scénářem, který má divákovi nabízet různé možnosti interpretace, ale přitom jít stále za svým. Tady je všechno divné - teroristi infiltrují jen tak mírnyx týrnix nějakou černoškou přísně utajované vládní pracoviště, dokonce na pozici bezpečnosti, znají všechna hesla, dostanou se do přísně střeženého objektu, jakoby se nechumelilo, na druhou stranu americké bezpečnostní složky jsou tak tupé, že honí vlastní lidi, nemají dokonale zjištěnu minulost dvojitých tajných agentů a tvrdí, že jsou čistí, nedojde jim, že Smith nezmizel, ale že jim někdo stále nabourává systém, a to ani, když přijdou znovu o agenty. Jak se dostane hledaný tajný agent z Ameriky jen tak do Afghánistánu? Fakt snůška blábolů. Navíc divák netuší, kdo vlastně ten virus chce a proč, a jestli skutečně jde o to, aby se šířila pandemie po celých USA, proč potom existují protilátky, které v sobě měli ti vojáci atd. Dialogy typu „Už jsi tady? Co tady vlastně děláš?" jsou zde jak na běžícím pásu. Co je platné, že se kamera snaží kouzlit, jak může, že zde máme spoustu hezkých lokací, a dva agenty v podezření, když to prostě nedává smysl. Závěrečných 45 minut je zcela ubohých, klišé na klišé a zvrat ubohý (SPOILER: jak šéf farmaceutické firmy mohl kontaktovat někoho z přísně tajné organizace, a jak ten jeden člověk mohl zařídit tajnou operaci v Afghánistánu?). Při zpětném pohledu na příběh pak spousta věcí nedává smysl (SPOILERY: Proč musela černoška zabít jinou černošku, když ji šéf Covert One mohl po dohodě s Hasanem doporučit? Proč musel Hasan zabíjet doktorku, když ta vlastně na nic nepřišla? Proč Smith, který toho tolik ví, je pořád naživu? Atd.) Plus všechna ta klišé, že z rozpixelovaného obrázku průmyslové kamery lze přečíst SPZku nebo čísla na displeji mobilu. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

"THIS VIRUS KILLS AND IT KILLS UGLY" Nezatížen knižní předlohou zasedl jsem k tomuto dvoudílnému televiznímu filmu bez předsudků a výsledný dojem jsem z něj nezískal nikterak špatný. Především první část, kdy se celá hra kolem smrtícího viru rozjíždí, působí velmi profesionálně a uceleně, s částí druhou je to pravda trošku horší. Tvůrcům snímku se nepodařilo udržet nastavený kurz a celé dílko tak v závěrečné fázi trochu ztrácí (formálně i obsahově). I přes tyto nedostatky se ale filmu po celou dobu svého trvání podařilo udržet můj zájem a pozornost, což jednoznačně musím přičíst k jeho plusům. Ne jednoho diváka také jistě potěší poměrně zvučné (čti známější) obsazení. V konfrontaci s filmovým Bournem (tedy dalším z Ludlumových hrdinů) HÁDŮV FAKTOR samozřejmě neobstojí, případný výsledek měření sil s podobnějším televizním projektem je už ale zcela jinou záležitostí. II Scénář: Elwood Reid (podle knižní předlohy COVERT ONE: THE HADES FACTOR /první kniha z celé série/ amerického spisovatele Gayle Lyndse, který napsal román na základě nepoužitých poznámek knižního hitmakera Roberta Ludluma). Hudba: J. Peter Robinson. 65% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Snímek vznikl podle stejnojmenné knižní předlohy (2000) Roberta Ludluma. (Olík)

Reklama

Reklama