Reklama

Reklama

Mahal

  • USA The Mansion
Drama / Horor / Mysteriózní / Romantický
Indie, 1949, 165 min

Obsahy(1)

Mysteriózní příběh, ve kterém se prolíná láska s obsesí, narůstající strach s mučivě pomalou ztrátou rozumu a nejasná role reinkarnace v lidském vztahu. Do obrovského paláce na opuštěném místě se nastěhuje nový majitel, Shankar. Hned po příjezdu ho šokuje jeho nápadná podoba s obrazem předchozího majitele sídla a brzy se mu začne zjevovat Kamini, duch milenky tohoto muže, která mu dá na výběr buď sebevraždu nebo smrt zahradníkovy dcery Ashi. Shankar začne postupně propadat šílenství, nemění na tom nic ani snaha přítele jej oženit. Tragédie se stupňuje, když je obviněn z vraždy své budoucí nevěsty… Komerční trhák, který odstartoval kariéru nejen debutujícímu režisérovi (tehdy třicetiletý Kamal Amrohi), ale i všem ostatním spolupracovníkům a zejména hercům. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (2)

Brejlil 

všechny recenze uživatele

Tři hodiny černobílého vyprávěcího pekla. Nebo spíše limbu, protože limbus mám spojen s nudou, peklo je akční. Většinu filmu jsem věnoval tomu, jak tvůrci zoufale řešili leccos, co by jinde vyřešili již před rokem 1940. Nevíte jak během písně přestřihnout z jednoho rámování na druhé? Odjeďte s kamerou co nejdál, mírně přerámujte a opět se vraťte. Když to uděláte šikovně, zabere vám záběr pěkně celou píseň. Potřebujete létající netopýry, kteří děsí jednu z hrdinek? Gumový netopýrek na gumičce je ideální řešení, jenže to ta gumička nesmí být vidět. Takhle bych mohl pokračovat, takže i když má asi v Indii film skoro kultovní status a některé věci v něm jsou pěkné, jako celek jde o tříhodinovou hrůzu. Vlastně horor. ()

Gaja Gamini 

všechny recenze uživatele

Asi zatím nejstarší Bolly film, co jsem viděla. V hlavních rolích Ashok Kumar a Madhubala, pro kterou byl film prvním snímkem, kde se objevila jako hlavní hrdinka. Taky jde mimochodem o hindi debut Laty Mangeshkar. Není to tak docela horo, jak si ho dnesk apředtavujeme, spíše jako chytrá hra náhod, skvělé kamery a lidské představivoti. Hlavní postavy jsou ovšem asi nižší inteligence, především Kamini (Madhubala) je vážně naivní a její plány jsou plné děr. Na tu bych se tedy nechtěla spoléhat. Ashok Kumar je zase docela poblázněný a v důsledku toho s ním není k žití. Chudák jeho filmová žena si prošla peklem, a scénář a s ním všechny postavy se k ní zachovaly opravdu macešsky. ()

Reklama

Reklama