Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Oktavianus
    ***

    Je tak těžké natočit film podle jednoho z nejlepších románů vůbec? Zdá se, že asi jo. Tento film mi připomínal český pokus o jinou perlu irského génia Wildea Jak je důležité míti Filipa - skvělé dialogy, brilantní jednotlivé repliky, ale dohromady strašně bez života, jako by to herce ani nebavilo. Totéž zde: bonmoty skvělé, ale tak nějak utahané, neživotné (s výjimkou lorda Wottona, ten jediný působil jako živá postava, i když to nebyl ten cynický požitkář, jak ho Wilde napsal). Už vůbec nemluvím o "krásné Sibyl Vaneové", když je Lansburyová tak srostlá s Jessikou Fletcherovou, těžko ji vnímat vážně. Na druhou stranu: filmařské postupy se začínají blížit těm moderním, dovedu pochopit, proč je tu v kolonce i "horor" - první záběr na znetvořený odporný obraz Doriana Graye ve vyšším stupni rozkladu mě parádně vytrhl z letargie, je udělaný přesně podle moderních metod, jak diváka donutit se leknout.(18.2.2014)

  • curunir
    ****

    ,,KAŽDÝ Z NÁS NESIE V SEBE ČASŤ NEBA A PEKLA.“ __ Prvá polhodina má pre vrzgajúce kolečká trocha pomalší rozbeh, avšak akonáhle začne Dorian zisťovať, že z jeho podobizňou nie je niečo v poriadku a kamera (vytvárajúca veľmi symbolické obrazy) začne všetko zaberať z pohľadu za obrazom, atmosféra príjemne hustne, postupne naberá na gradácii idúc pritom v zabehaných koľajách obdobných filmov nakrútených v najlepšej tradícii 40. rokov, v období pre ktoré boli takéto adaptácie rôznych mysterióznych príbehov ako stvorené. V tomto zmysle sa prirodzene očakáva, že najpôsobivejšou scénou bude odkrytie obrazu. Skutočným majsterštikom je však vražda Basila, ktorá vďaka kompozícii nasnímania a nasvietenia len rozkymácanou lampou vytvára fascinujúce husárske kúsky, akých je schopná len čiernobiela kamera. Hudba má miestami herrmannovské razenie, cynický George Sanders všetko vyzdobuje svojimi bonmótmi. (55. hodnotenie, 6. komentár k filmu)(22.8.2013)

  • xxmartinxx
    **

    Šílený nefilm. Líná adaptace, kde lidé přeříkávají věty z knihy a vypravěč předčítá, co nedokáže režisér ukázat. A pokud k nějaké změně došlo, nejspíš kvůli ušetření času, jde o výrazné rozmělnění smyslu Wildea. Učebnicová ukázka tragicky špatného uchopení literární předlohy, které není dost odvážné, aby se vydalo vlastní cestou, tak u něj vadí jak věrnost, tak i odklony. Jediný zajímavý nápad je zahrnout v černobílém filmu pár úderných barevnách záběrů, ale to je velmi málo.(13.5.2017)

  • fragre
    ****

    Působivé. Skvělé reálie, občas dobře vybudovaná atmosféra, skvělý lord Wotton - ten jakoby opravdu vypadl z Wildeova díla. Původní povídka není příliš dlouhá, takže ji tvůrci museli natáhnout, leč ty jejich vložky jsou občas zdlouhavé. Hlavním kamenem úrazu je ovšem představitel Doriana Graye, který vypadá a hraje jako panák z výlohy. Literární Dorian projevoval zprvu city, teprve postupen času okorával a odumíral. Tenhle manekýn se téměř celý film tváří tak bezvýrazně, jako by měl vymytý mozek. Celý film je taky trochu moc hollywoodsky uhlazený, chtělo by to více expresivity.(17.6.2012)

  • classic
    *****

    V prvom rade musím isto pochváliť bravúrnu, ale skutočne progresívnu kameru Harryho Stradlinga, ktorá je tak neuveriteľne prepracovaná, strhujúca, normálne zo seba sála zimomriavky, ktoré ma strašne znepokojovali, či znervózňovali, že ma tým pádom po celý čas FASCINOVALI, a to je u mňa vôbec prvá doména, kvôli čomu som išiel do filmu, mal som nejaké - také vnútorné pocity, že toto bude niečo poriadne husté, a verte mi, ako znalcovi, že mám definitívnu, nefalšovanú pravdu ! Videl som veľa tzv. oscarových - ocenených, kde ku Vittoriovi, pridávam tohto pána Stradlinga ! Ďalšia vec, ktorá ma utvrdila v plnom hodnotení, sú geniálne herecké výkony, takmer všetkých zúčastnených, asi najviac u predstaviteľa Doriana Graya, čiže postavu portrétistu, si zahral HURD HATFIELD, ten mi pripomínal dve nespochybniteľné stálice - nemého filmu, a to BUSTERA KEATONA a RUDOLPHA VALENTINA, videl som v ňom presne tento MIX, ktorý uvádzam, zvoľte si ľubovolné poradie, kto z nich je, ako prvý ? Cynický, cynickejší, najcynickejší, tak sa bude postupne profilovať DORIAN GRAY, pretože sa zoznámi s extrémne namysleným, povýšeneckým, arogantným LORDOM WOTTONOM, chlap s vysokým EGOM, ako Mount Everest, mu postupne natlačí kaleráby do hlavy o večnej MLADOSTI, čo si následne vsugeruje do mozgu, a s tým sa načisto stotožní ! Prestal očividne starnúť !!! Lebo On si želá ostať taký, aký je zachytený maliarom BASILOM, ktorý ho v úvode zvečnil na maliarskom plátne. Jeho POVAHA sa začne prispôsobovať samotnému OBRAZU, ktorý sa mení zo dňa na deň, presne v takom duchu, v akom sa nesie Dorian... A to som ešte ani nepovedal, ako bude na konci obraz vyzerať... ? Zo samotného aktéra sa vykľuje to isté, čo zo spomínaného umeleckého diela. Film je síce, typicky klasicky hollywoodsky čiernobiely, ale podotýkam, že sa v ňom mihne i farba, a to myslím samotného OBRAZU DORIANA GRAYA. Toto je tak pekelný film, je taký pochmúrny, náladový, depresívny, cerberovský, až to nie je pekné !!!(26.4.2017)

  • - Autorem nedotčeného Grayova obrazu je portugalský malíř Henrique Medina. (mahler)

  • - Rozpočet: $3,500,000. (mahler)

  • - Film je natočen podle románu Oscara Wildea Obraz Doriana Graye vydaného v roce 1891. Předlohu si pro film upravil sám řežisér Albert Lewin. (mahler)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace