poster

Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street

  • USA

    Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

  • Velká Británie

    Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

  • Slovensko

    Sweeney Todd: Čertovský holič z Fleet Street

  • Slovensko

    Sweeney Todd: Diabolský holič z Fleet Street

Horor / Muzikál / Thriller / Drama

USA / Velká Británie, 2007, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ****

    Postmoderna si uzpůsobila všechny žánry, proč ne tedy i muzikál. Po Moulin Rouge či Chicagu přichází charismatický lazebník Sweeney Todd. Tim Burton adaptoval broadwayský muzikálový kus a uchopil ho po svém - pátraje po kořenech natočil ho v duchu makabrózní legendy, zalil ho hektolitry krve a vybavil ho naprosto morbidní stylizací... Šílený slepenec, ale stojí za to vydržet...Tim Burton není zdaleka první, kdo tuto látku zfilmoval, leč jeho pojetí je revoluční - hudební zachování zažitého muzikálového standardu jde proti vizuální stylizaci v duchu gotického rocku s možnou aluzí na filmový expresionismus (bělost obličejů v kombinaci s velmi tmavým pozadím chvílemi až vyvolává asociace černobílého obrazu), které ovšem Burton zcela osobitě po svém prolnul s pokleslou estetikou krvavého románu a spletl muzikálový žánr s estetickou vizí žánrového hororu, hrané scény doplnil počítačově digitalizovanými sekvencemi a herecké výkony jsou podřízeny jako obvykle v jeho snímcích dominantní expresi... Není to vrcholný Burtonův film, je to ale jeden z nejoriginálnějších filmových muzikálů, co jsem kdy viděl...a i v intencích Burtonovy filmografie čistokrevný experiment, což je u autora jeho jména co říci... Podobné filmy: Sweeney Todd, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street In Concert, Sweeney Todd(15.6.2009)

  • Psema
    *****

    Souhlasím s nářky, že se Burtonův styl okoukává, ale to mi rozhodně nebránilo v tom si Sweeneyho užít od prvního do posledního songu. Deppovi to zpívání dvakrát nejde, ale Burton dokáže nedostatky vyvažovat hravostí, zábavností a složitostí textů, jež se navzájem prolínají i ve chvílích, kdy zdánlivě nedávají smysl, ale ve skutečnosti dávají na odiv, že tady vzniká něco velmi hutného a tragického (v dobrém smyslu slova). Narušování muzikálové struktury je osvěžující, Helena Bonham Carter "okouzlující" a Alan Rickman v roli dalšího záporáka jako vždycky jedinečný. A to mi v tuhle chvíli ke štěstí dost dobře stačí. 9/10(31.1.2008)

  • Gemini
    ****

    Jsem chlapík celkem prostého hudebního vkusu, což se projevuje především jistými nároky na libozvučnost. V návaznosti na to musím říct, že Stephen Sondheim je asi blázen, a že do divadla bych na Sweeneyho Todda opravdu nešel. Nemůžu se vyhnout srovnání s přeskvělým Fantomem Opery Andrew Lloyda Webbera, který dokázal titulního démonického antihrdinu vybavit hudbou rovněž mrazivě děsivou a přitom podstatně poslouchatelnější než Sondheim, ale jemuž na druhou stranu Schumacherovo filmové zpracování dalo svou hooodně rozkolísanou kvalitou nepříjemnou kopačku na ledviny. Režisérské kvality Tima Burtona především co do obrazových kompozic nelze zpochybňovat a ani po Sweeney Toddovi pro to nebude sebenepatrnější záminka - kontrast barevňoučkého snu jako obvykle k sežrání příšerně vymóděné Heleny Bonham Carter se "špínou, hnusem a slizem" Londýna je sice tou největší, ale stále jen jednou z mnoha libovek, které zatím poslední Buřtoňovo dílo nabízí. Maličké postavičky v obřích, podivně pokřivených prostorech jsou přítomny i zde, takže tleskejme, jásejme, dokud je k tomu důvod. Ve scénách s otravným naivně pohádkovým (kupodivu příběh vpřed posunujícím) kníkáním zamilovaného námořníčka a jeho vybělené Zlatovlásky totiž tyhle důvody zalezou někam do kouta a budou se tvářit, že ty dva tragédy v životě neviděli. Což je mimochodem další důvod, proč bych se do tyjátru nešel ďábelsky oholit ani za to příslovečné zlaté prase. Čímž se dostáváme k dalšímu nezanedbatelnému aspektu této morbidní story - krve tu je jako z celého stáda prasat, a i když je to o něco nechutnější než ve Sleepy Hollow, pořád je to svým zvráceným způsobem legrando grando:) A závěrem nutno dodat, že přes to, co jsem napsal, není Sweeney Todd žádnou prvoplánově zábavnou podívanou, naopak - svým námětem a především závěrem, který je okamžitě po vyvrcholení příběhu utnut pomyslnou břitvou, dává divákovi nečekaný prostor pro úvahy namířené podobným směrem jako třeba v Oldboyovi. K hercům se nevyjadřuju proto, že hudebního sluchu mi nebylo naděleno příliš štědře a herecky je to jako obvykle;) Výsledek = 80%(10.8.2008)

  • Fr
    ****

    a garantuji, že další takové oholení již nezažijete.. Tak TOTO se mi nehodnotí lehce. T.Burton ve spojení s J.Deppem je pro mne kombinace přímo posvátná a proto jsem trochu na rozpacích. Jistě, samotný počin natočit ,,bizarní“ hraný muzikál je věc uznání hodná a nevím, kdo jiný by to dokázal alespoň takto i když zrovna Burton má s podobným žánrem dostatečné zkušenosti. Proto mi vychází jediné možné vysvětlení: SONGY! ORIGINAL BROADWAY PRODUCTION a STEPHEN SONDHEIM prostě nemůžou D.Elfmannovi konkurovat. Netvrdím, že se to nedá poslouchat, ale hudba je hodně fádní. Výtvarná stránka je přesně taková na jakou jsem zvyklí, stejně tak J.Depp. H.B.Carter byla možná místy i děsivější, což filmu jen prospělo. Asi 10 postav zůstane jistě v paměti, protože každá je něčím zajímavá, ale neodpustím si připomínku, že tu není nic moc nového, dříve neviděného. Proto navrhuji se pro příště držet D.Elfmanna, nebo Mrtvé nevěsty. Takže: 3a1/2 nebo horší 4. Já jsem nostalgik s přesvědčením, že SVĚT PATŘÍ ŽIVÍM. TAK HO ŽIJME! I když kolikrát nevíme, co jíme!(21.6.2008)

  • imf
    ***

    Dal jsem si pár dní na rozmyšlení komentáře a musím říct, že se mi to vlastně nelíbilo. Burton to natočil dokonale, herci ze sebe mačkají polohy ve videu i audio, ale toto zpracování muzikálu se mi zdá býti poněkud nešťastným a... nudným. Dokolečka opakovaná temnotemná stylizace, pitvořící se Depp a důvěrně známý příběh mi něco nabízejí jen ve chvílích, kdy crčí krev z hrdel nebo se mluví. Krákající Depp mi lezl na nervy a opravdu jsem se chytnul až ve finále, kdy osudovost příběhu a pitoreskní kulisy konečně zatáhly za jeden společný provaz. Dost zbytečný příspěvek do filmové pokladnice. Tim Burton si může odškrtnout další film, kterému se budou klanět davy jeho fanoušků a já se vrátím ke Karlíkovi... (nakonec jen 6+/10). p.s. Sacha Baron má jediné štěstí, že na plátně stráví jenom deset minut. Jinak bych šel hledat vlastní břitvu.(4.2.2008)

  • - Sweeney Tod ve skutečnosti žil a doklady o jeho hrůzných činech se dosud nalézají v policejních záznamech. Ovšem dům na Fleet Street, v němž k oněm zločinům docházelo, padl za oběť ničivému požáru, stejně jako půl tuctru dalších budov na téže straně ulice. (kashaa)

  • - Keď malý pomocník pána Pirelliho dostane v obchode pani Lovettovej mäsový piroh, pri detailnom zábere je vidieť, že z neho zjedol celú polovicu. No v nasledujúcom zábere je piroh takmer nedotknutý. (skrecok1581)

  • - Ve filmu nikdy není záběr na slunce, i v případě kdy jde o představu dovolené. (Looooooooo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace