poster

Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street

  • USA

    Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

  • Velká Británie

    Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

  • Slovensko

    Sweeney Todd: Čertovský holič z Fleet Street

  • Slovensko

    Sweeney Todd: Diabolský holič z Fleet Street

Horor / Muzikál / Thriller / Drama

USA / Velká Británie, 2007, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    "Attend the tale of Sweeney Todd, his skin was pale and his eye was odd..."... tak začíná jevištní verze Sweeneyho. Ovšem tuhle píseň, stejně jako mnoho další, díky krácení ve filmu neuslyšíte. Což by vůbec nebylo na škodu. To však neplatí o tom co předvádí Tim Burton. To snad již ani nelze nazvat vykrádáním sebe sama. Nezbývá tedy než to přetrpět či na jeho hru přistoupit. Herecky je film bez výhrad zato pěvecky tu pár háčků je. O Deppovi bych rozhodně netvrdil, že neumí zpívat (když už o někom tak o tragicky směšném Spallovi). Několikrát dokázal, že i tuto disciplínu ovládá. Problém však je, že part důkladného holiče bývá v muzikálových kruzích považován za jeden z nejtěžších vůbec. A to se na výsledku chtě nechtě pozná. Někdy až přespříliš. Zvláště znáte-li Sweeneyho v profesionálním provedení. Krom toho tragika této postavy je v tom, že je na počátku svého podzimu života. To bohužel "mladíček" Depp nemůže uhrát. A to platí vlastně o veškerém obsazení. S čestnou výjimkou v podobě Helen Bonham Carter a několika vedlejších rolí. Ze začátku je to díky krácení takové nesourodé, o ničem a takřka až nudné. Obrácení větru ve prospěch kvality začne kolem songu Epiphany v polovině stopáže. Závěrečná dvacetiminutovka pak muzikálového Burtona přeci jen dotáhne až do vod solidního nadprůměru. Těsně, ale přece.(8.2.2008)

  • Aluska88
    ****

    To, že filmy Tima Burtona jsou vždy tajemné, morbidní, bizarní, barevné a opatřené tou typicky originální "Burtonovskou" atmosférou je zcela jasné, stejně jako to, že Chris Nolan nikdy nebude schopen vytvořit jednoduchou dějovou linii, kterou by řadový divák pochopil:) Sweeney Todd mě ale docela zklamal. Měla jsem pocit, že se ve filmu až příliš zpívá, a to na úkor samotného děje, kde mi přišlo, že se tak nějak prostě nic nedělo. Délka a monotónnost děje mě již po chvíli začala uspávat. Z herců bych rozhodně vyzdvihla Helenu Bonham Carter, pravděpodobně žádná ze současných hereček nemá svou filmografii zaplněnou tolika roztodivnými, excentrickými, "gotickými" postavami, jako ona. A žádná z nich ani není tolik originální a tajemná jako Helena. Johnny Depp mi nijak fenomenální nepřišel, což jsem vzhledem k bizarnosti jeho postavy tak nějak očekávala, spíše průměrný, řekla bych. Rozhodně za zmínku stojí historický okamžik, kdy Johnny Depp podřízne Alana Rickmana:) Mimochodem Alanův zpěv je velmi líbezný:)(17.2.2013)

  • Fr
    ****

    a garantuji, že další takové oholení již nezažijete.. Tak TOTO se mi nehodnotí lehce. T.Burton ve spojení s J.Deppem je pro mne kombinace přímo posvátná a proto jsem trochu na rozpacích. Jistě, samotný počin natočit ,,bizarní“ hraný muzikál je věc uznání hodná a nevím, kdo jiný by to dokázal alespoň takto i když zrovna Burton má s podobným žánrem dostatečné zkušenosti. Proto mi vychází jediné možné vysvětlení: SONGY! ORIGINAL BROADWAY PRODUCTION a STEPHEN SONDHEIM prostě nemůžou D.Elfmannovi konkurovat. Netvrdím, že se to nedá poslouchat, ale hudba je hodně fádní. Výtvarná stránka je přesně taková na jakou jsem zvyklí, stejně tak J.Depp. H.B.Carter byla možná místy i děsivější, což filmu jen prospělo. Asi 10 postav zůstane jistě v paměti, protože každá je něčím zajímavá, ale neodpustím si připomínku, že tu není nic moc nového, dříve neviděného. Proto navrhuji se pro příště držet D.Elfmanna, nebo Mrtvé nevěsty. Takže: 3a1/2 nebo horší 4. Já jsem nostalgik s přesvědčením, že SVĚT PATŘÍ ŽIVÍM. TAK HO ŽIJME! I když kolikrát nevíme, co jíme!(21.6.2008)

  • Psema
    *****

    Souhlasím s nářky, že se Burtonův styl okoukává, ale to mi rozhodně nebránilo v tom si Sweeneyho užít od prvního do posledního songu. Deppovi to zpívání dvakrát nejde, ale Burton dokáže nedostatky vyvažovat hravostí, zábavností a složitostí textů, jež se navzájem prolínají i ve chvílích, kdy zdánlivě nedávají smysl, ale ve skutečnosti dávají na odiv, že tady vzniká něco velmi hutného a tragického (v dobrém smyslu slova). Narušování muzikálové struktury je osvěžující, Helena Bonham Carter "okouzlující" a Alan Rickman v roli dalšího záporáka jako vždycky jedinečný. A to mi v tuhle chvíli ke štěstí dost dobře stačí. 9/10(31.1.2008)

  • Gemini
    ****

    Jsem chlapík celkem prostého hudebního vkusu, což se projevuje především jistými nároky na libozvučnost. V návaznosti na to musím říct, že Stephen Sondheim je asi blázen, a že do divadla bych na Sweeneyho Todda opravdu nešel. Nemůžu se vyhnout srovnání s přeskvělým Fantomem Opery Andrew Lloyda Webbera, který dokázal titulního démonického antihrdinu vybavit hudbou rovněž mrazivě děsivou a přitom podstatně poslouchatelnější než Sondheim, ale jemuž na druhou stranu Schumacherovo filmové zpracování dalo svou hooodně rozkolísanou kvalitou nepříjemnou kopačku na ledviny. Režisérské kvality Tima Burtona především co do obrazových kompozic nelze zpochybňovat a ani po Sweeney Toddovi pro to nebude sebenepatrnější záminka - kontrast barevňoučkého snu jako obvykle k sežrání příšerně vymóděné Heleny Bonham Carter se "špínou, hnusem a slizem" Londýna je sice tou největší, ale stále jen jednou z mnoha libovek, které zatím poslední Buřtoňovo dílo nabízí. Maličké postavičky v obřích, podivně pokřivených prostorech jsou přítomny i zde, takže tleskejme, jásejme, dokud je k tomu důvod. Ve scénách s otravným naivně pohádkovým (kupodivu příběh vpřed posunujícím) kníkáním zamilovaného námořníčka a jeho vybělené Zlatovlásky totiž tyhle důvody zalezou někam do kouta a budou se tvářit, že ty dva tragédy v životě neviděli. Což je mimochodem další důvod, proč bych se do tyjátru nešel ďábelsky oholit ani za to příslovečné zlaté prase. Čímž se dostáváme k dalšímu nezanedbatelnému aspektu této morbidní story - krve tu je jako z celého stáda prasat, a i když je to o něco nechutnější než ve Sleepy Hollow, pořád je to svým zvráceným způsobem legrando grando:) A závěrem nutno dodat, že přes to, co jsem napsal, není Sweeney Todd žádnou prvoplánově zábavnou podívanou, naopak - svým námětem a především závěrem, který je okamžitě po vyvrcholení příběhu utnut pomyslnou břitvou, dává divákovi nečekaný prostor pro úvahy namířené podobným směrem jako třeba v Oldboyovi. K hercům se nevyjadřuju proto, že hudebního sluchu mi nebylo naděleno příliš štědře a herecky je to jako obvykle;) Výsledek = 80%(10.8.2008)

  • - Sacha Baron Cohen se v rámci příprav pro roli holiče Adolfa Pirelliho učil holičské techniky a vychytávky přímo od svého osobního holiče. 16 hodin se učil pouze jak se má správně držet břitva. (POMO)

  • - Aby Sondheim schválil obsazení Heleny Bonham Carter ne jen proto, že jde o životní partnerku Tima Burtona, poslala mu Helena 12 nahrávek se svým zpěvem. Sondheim byl jejím zpěvem nadšen a okamžitě souhlasil s jejím obsazením. (POMO)

  • - Pro herečku Helenu Bonham Carter to byla první muzikálová role, i proto jí se zpěvem pomáhal její učitel zpěvu Ian Adam. (LEGACY)