poster

Pokání

  • Velká Británie

    Atonement

  • Francie

    Reviens-moi

  • Slovensko

    Pokánie

Drama / Romantický / Válečný / Mysteriózní

Velká Británie / Francie, 2007, 123 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 226)

  • Shadwell
    *****

    Už před 2500 lety vědělo klasické trojhvězdí řecké tragédie – Aischylos, Sofokles a Euripides –, že drama nedělají postavy, ale interakce a vztahy mezi nimi. Vztah Cecilie, Briony a Robbieho připomíná trojúhelník s příliš vzdálenými stranami – sesterská láska a zášť se dala vygradovat mnohem více, stejně jako náklonnost mezi Cecilií a Robbiem. Což může být alibisticky přičteno emocionální vyhraněnosti doby, o které vyprávěla Jane Austenová (sňatek z lásky byl jen bláznivou pohádkou, hlavní hybnou silu představovaly peníze a pro mladou anglickou dámu byl životním cílem sňatek s bohatým mužem). Může to být ale přičteno i directorovi Wrightovi. Pro mě je Pokání každopádně spíš formalistickým filmem než emocionálním. Třeba tím, jak podtrhává roztěkanost a chování hrdinů jejich okolím (gramofon, voda, cigareta).(27.12.2007)

  • TheDarKnig
    ****

    Zapomeňte na pohodu a rychlé tempo Pride and Prejudice, tohle je mnohem pod kůži se dostávající dílo. Skvělé herecké výkony v čele s čím dál sympatičtější Ronan, ověřenou Knightley a sympatickým McAvoyem rozehrávají téměř psychologickou dramu, na jejímž konci čeká to jediné přiměřené rozuzlení. Technická stránka překvapivě dobrá, některé záběry dost svíravé a takový průlet nad tou pláží bez jediného střihu byl opravdu famózní. Škoda toho dost pomalého tempa, chvilkami pak člověk vypadává z rytmu díky jemné znuděnosti. Ale jinak opravdu dobrý historický biják, od kterého ovšem nesmíte čekat jízdu a jen si ho slastně užít nejlépe v mírně špatném rozpoložení. Konec pak, jak sem psal, není nijak překvapivý, ale nutný a Saiorse dostala, co "chtěla.(27.12.2010)

  • Kaka
    *****

    Strhující upřimnost (Titanic) v harmonii s dokonale sofistikovanou procítěností (Anglický pacient) se potkaly v nejlepším filmu roku 2007. Ze začátku usedlou a šikovně nastříhanou rozprávku vystřídá po půl hodině STRHUJÍCÍ a neuvěřitelně osobní příběh, jehož originalita a promakanost nemá v posledních deseti letech obdoby. Závěr doslova bere dech. Ve všech aspektech brilantní, dokonale vybroušené a v moderním filmu nevídané dílo. Nečekal jsem, že se ještě někdy podaří natočit něco takovéhleho.(6.8.2008)

  • Ded@M@tes
    *****

    Jedno chybné rozhodnutí změnilo milostný život a rozdělilo pár daleko od sebe. Krasné drama. Hodně zajímavý pohled z různých stran. ( Hodnocení: 9/10)(18.4.2012)

  • Falko
    ****

    BAFTA Awards - 2: Najlepsi film / Vyprava + 12 nominacii: Najlepsi anglicky film / Rezia / Herec v hl. ulohe - James McAvoy / Herecka v hl. ulohe - Keira Knightley / Herecka vo vedl. ulohe - Saoirse Ronan / Adaptovany scenar / Hudba / Kamera / Zvuk / Strih / Kostymy / Masky a vlasy ________ Ak by som tento film porovnal s PYCHOU A PREDSUDKOM (2005), tak tento je o nieco temnejsi, smutnejsi, dramatickejsi s peknou hudbou Daria Marianelliho, ktory si svojho Oscara urcite zasluzil, ale nemozem zabudnut i na skvelu kameru, hlavne na zaber stovky vojakov pri mori, pricom kamera kracala asi 4 minuty v kuse a bez strihu spolu s Jamesom McAvoyom. Ja fakt neviem, ci je to trik, alebo je mozne vsetko tak naplanovat, aby sa ten dlhy zaber nemusel zopakovat. Nebyt trosku natiahnuty zaciatok filmu a niektore prilis dlhe sceny pocas vojny - ja osobne by som ich trosku skratil, pretoze som bol nedockavy, co sa bude diat dalej - dal by som aj 100%, ale inac bol som s reziou Joea Wrighta spokojny uz na druhykrat. Som rad, ze som tento film mohol vidiet s uzivatelkou Madison, pretoze je to jej oblubeny film a takto ma lepsie vtiahla do deja a vysvetlila niektore drobnosti, ktore mi pocas filmu neboli jasne. Okrem Oscara za hudbu mal film este dalsich 6 nominacii, z toho najlepsi film, alebo herecka vo vedlajsej ulohe Saoirse Ronan. Avsak najlepsim filmom sa stal TAHLE ZEME NENI PRO STARY (2007) a Oscara za najlepsiu herecku vo vedl. ulohe si zobrala Tilda Swinton za dramu MICHAEL CLAYTON (2007). _________ James McAvoy - (Robbie Turner) +++ Keira Knightley - (Cecilia Tallis) +++ Saoirse Ronan - (13 rocná Briony Tallis) +++ Romola Garai - (18 rocná Briony Tallis) +++ Julia West - (Betty) +++ Brenda Blethyn - (Grace Turner) +++ Harriet Walter - (Emily Tallis) +++ Produkcia: Eric Fellner +++(19.2.2011)

  • johnn333
    *****

    Na solar. 100%(3.1.2008)

  • 3DD!3
    *****

    Úpřímně, na takové filmy moc nejsem, ale tentokrát jsem rád, že jsem udělal vyjímku a podíval se. POKÁNÍ je válečné drama, které má v sobě víc než se na první pohled zdá. Navíc herecké výkony a režie mi nedovolí dát nic menšího než plné hodnocení.(29.2.2008)

  • Rex Mundi
    *****

    Takýchto filmových príbehov veľa nie je. Som rada, že som našla ďalší.(25.6.2008)

  • NinadeL
    ****

    Je to samej hlediskovej záběr, subjektivizace, roztříštěná narace, hypotéza, flashback, flashforward (možná i frontflash, ale segmentaci vám kvůli tomu rozhodně dělat nebudu)... ale tohle všechno vem čert, když na konci všechno smete dokonalost výkonu Vanessy Redgrave, takže bych nakonec i tý Keiře Knightley uvěřila rok 1935.(5.2.2012)

  • Sarkastic
    ****

    Je to teprv moje první setkání s panem Wrightem, proto nemůžu porovnávat. Jeho Pokání bych rozdělil do 3 částí...začátek se mi líbil a začal jsem se těšit, jak se to bude dál vyvíjet...bohužel prostředek byl pro mě bez feelingu a docela sem se u něj nudil... pak přišel konec, který mě svým přechodem do současnosti trochu praštil do nosu, ale v každém případě ve mně vyvolal silný pocit, který nedokážu přesně definovat (snad dojetí)...Herecké výkony mi nepřišly zase tak suprové (ikdyž Saoirse Ronanová mě zaujala), spíš se mi líbila kamera, kostýmy a hlavně špičková hudba (to klapání psacího stroje slyším ještě teď). Takže abych to shrnul; hodnotím slabšími 4*.(2.11.2008)

  • Botič
    *****

    Tak jako malíř pomalu ale jistě tančí se štětcem po plátně, aby spolu v tichém valčíku vytvořili něco neopakovatelného, tak i Joe Wright zplodil snímek, který se nesmazatelně vryl do mého vědomí i podvědomí. Stejně jako kapka padá za kapkou a lehce dopadá na vodní hladinu, jakoby se jí chtěla dotknout ale jakmile přijde na samotné objetí rozplyne se na hladině a stane se její součástí, tak i já jsem padal. Pocítil jsem tvrdý dopad a pak už jsem nechal vodu, aby prostoupila celým mým tělem až k srdci a dala mi jako jediná pocit naplnění v mém životě. Nemohl jsem dýchat a čekal jsem náhlou smrt, ale ta se nedostavila místo té se voda pomalu rozestoupila a do mých plicních sklípků začal zas proudit čerství kyslík, avšak už nejsem tím kým jsem byl. Tím už nebudu nikdy. Byl to nádherný sen nebo snad noční můra? Ať tak či tak nechtěl jsem se probudit.(19.9.2008)

  • Reiniš
    *****

    ,,Pokání je úchvatný a hluboce dojemný romantický film, který je tak blízko hranice dokonalosti, jak jen film může být."- Daily Mirror...S tím se nedá nesouhlasit.(6.7.2008)

  • castor
    ****

    Měla to být rodinná večeře s několika přáteli navíc. Nakonec ale neproběhla. Během jediného odpoledne totiž došlo k několika zásadním omylům a nešťastné dětinské obvinění tragicky zamotá životy několika lidí a nadobro je rozdělí. Slyšíme tu magické klapání psacího stroje, mistrně nabalené na kolébavý klavír a úžasné exteriéry se přibližují svým předobrazům jako z pláten impresionistických mistrů. A už zde, od prvních desítek minut, jsou nenásilně vloženy pohledy na jednu situaci z perspektiv několika postav. Technická stránka je tu dovedena do dokonalosti. O tom žádná. Pamatuji si na první shlédnutí traileru od bezpochyby talentovaného autora Pride & Prejudice Joea Wrighta, který ze sebe vydal maximum a během pouhých dvou let se mu podařilo se zdviženou hlavou převést na velké plátno dvě adaptace předních britských literátů. Z vyznání I Love You - Come Back To Me pronášených z úst Keiry Knightley mi tehdy naskakovala husí kůže. Těšil jsem se jak bezdomovec na teplou postel. I cenami ověnčenou, nelineárně vyprávěnou předlohu Iana McEwana jsem četl, i když, dala mi docela zabrat. Neskrývané rozčarování jsem ale pocítil během projekce. Mám-li být objektivní, Atonement NENÍ dokonalý film, nad kterým mnozí tu i jinde blaženě slintají. Podle mého nadmíru nadhodnocené drama nedokáže strhnout a opravdově dojmout – příběh nabývá (zejména od své poloviny) na prázdnotě. Naopak herci si do jednoho zaslouží absolutorium. James McAvoy by charisma mohl rozdávat kolemjdoucím a například jako vyhaslý voják je Wrightovi ideálním průvodcem v působivém několika minutovém steadycamu na pláži, který je nejen z třídy zapamatování hodných, ale režisér se jím dokáže k nesmyslnosti války vyjádřit hlouběji než řada jeho kolegů za celý film. Vedle toho Keira Knightley typově taktéž přesně sedí a nejednou nechá vzpomenout na eleganci starého Hollywoodu. Díky ní uvěříme vztahu, založeném na emocionální váze. Škoda, že je jí na plátně tak málo. Ostatně, slovíčko „škoda“ by se dalo z mých rozpaků vyčíst několikrát. 70%.(30.1.2008)

  • Niktorius
    **

    Joe Wright ukazuje (filmařské) svaly a publikum září údivem. Samozřejmě ne celé, vždy se najde alespoň hrstka jedinců, která kouzlu i toho sebedokonalejšího filmu nepodlehne a v případě Pokání se do této skupiny řadím i já. Odpouštím Wrightovi až moc exhibicionistický formální háv, jímž se Pokání honosí a jenž na sebe poutá až příliš pozornosti - jakkoliv některé obrazy zavánějí kýčem či přehanou stylizovaností a propíraný záběr z Dunkerque z celku příliš vyčuhuje - um britskému režisérovi rozhodně nechybí a z plátna tu a tam probleskuje opravdu nevídaná krása. Co už se mi odpouští hůře, je řekněme přeromantizovaný příběh, jenž s Brioninou výpovědí a nástupem Robbieho do cely rapidně ztrácí opravdovou poutavost. Zatímco úvod měl alespoň nějakou životnost a dovolil mi vcítit se do filmu i srdcem, vše co následovalo trpí těžko popsatelnou knižností, stylizovaností a schematičností. Mácha či jeho novodobí následovníci by možná i zbývající tři čtvrtiny filmu zasněně provzdychali, zato já z děje úplně vypadnul a zpět do něj jsem proniknul až v samotném závěru. Je chválihodné, že Joe Wrigt ctí literární klasiku své země a je chválihodné, že uplatňuje progresivní filmařský styl (že by pokukoval po filmových cenách? ;-) ), žel dle mého soudu musí ještě trochu vyrůst, než nám bude moci nabídnout opravdu skvostná a zralá filmová jablíčka.(2.2.2008)

  • Hild
    *****

    Má srdcovka všech srdcovek. Pokání je jeden z mých nejsilnějších filmových zážitků vůbec. Režisér Joe Wright je kouzelník a povedlo se mu zfilmovat něco neuvěřitelného. Po dlouhé době film, který se vyrovnal své knižní předloze a to se nestává moc často. U scény z Dunkirku mi běhal mráz po zádech. Po vizuální stránce film bere dech. Fascinující hudba, která naprosto právem získala oscara. Celý film zvedá nahoru ještě neuvěřitelných závěrečných deset minut. To už jsem byla úplně roztrhaná na kusy, a když začaly závěrečné titulky, já jen zírala na plátno a nechtělo se mi z kina odejít. Zmínit musím skvělé herce, James a Keira by se klidně mohli zařadit mezi zlaté páry filmového plátna, neztrácí se zde ani představitelky Brionny včele s velice nadějnou mladou herečkou Saoirse Ronan. Pro někoho Pokání může být nuda, nebo jen další film z řady, pro mě však Pokání v rámci žánru nemá konkurenci a film si nikdy nikým nenechám vzít. Má místo v mé Top 10 a myslím, že tam zůstane už napořád. Film, pro který je těch 5* málo, protože podle mě takhle vypadá dokonalost.(18.11.2010)

  • kulyk
    *

    Zase jednou jsem si chtěl dokázat, že je má duše velice romantická a umím se vcítit do ženy i jinak, než když mám při orálu plná ústa její podstaty a vzduch nasávám rypákem. No, to jsem si dal na prdel. Bezkozka, vyblitka a civící týpek zažívají životní drámo, založené na lži. Na pubertální lásce třináctileté trubky. Na přiblblé předloze i scenáři. Vážně se to dá pokládat za Pýčhu a před-údek, přenesený do sekndváru. Již jednou (Titanic) jsem vyzdvihl můj nebetyčný obdiv k filmům, dojícím z lidí slzy a prachy prostřednictvím sladkobolné pytlíkoviny, odehrávající se na pozadí kruté a děsivé události. Úplně vidím, jak se po kdejakém zemětřasu nebo pádu letadla rozklepe chtíčem libovolný sketárista a už už usedá za psací stroj. Ten, který spáchal Pokání, napsal vskutku napínavý počin. Napnuté to je na dvě hodiny a kousek, a to se vážně prd děje! SPOILER! Alespoň že zdechnou. Díky tomu jsem si ověřil, že jsem citový kripl.....což je kec, pláču i u televizních novin. Jenom Pokakání spíše než k pláči bylo ku posrání.(9.3.2013)

  • paascha
    ****

    Velice silný příběh, který začíná jako romance a končí jako rehabilitace(4.2.2008)

  • tahit
    ****

    Především díky vynikajícím výkonům hereckých představitelů, byli skvělí. Děj neulpíval na podružných detailech a měl citlivý posun. Svébytnost vyjadřovacích prostředků výčitek svědomí a navození vnitřního duševního hnutí je brilantní. Bylo tím dosaženo neobvyklého dojmu a výrazné hloubky příběhu. Vše, ale nebylo v oněch skrytých a vnitřních dramatických scénách, mající schopnost nabídnout strhující drama úplně věrně specifikované. Režisér Joe Wright má našlápnuto, jeho profesní kariéra se ubírá tím nejlepším směrem. Určitě se podivám rád na další jeho filmy.(20.1.2008)

  • troufalka
    ***

    I když měl film moc pěkné momenty, nedokázal na mne zapůsobit, abych mu uvěřila. Přeskakování v čase bylo sice hodně, ale navadilo by, kdyb nebylo navíc zkombinované s fantazií. Nejsem správný divák romantických filmů, ocením spíš realitu než snění a drama víc než romanci.(12.7.2016)

  • lesumir
    *****

    Asi hodinu a půl jsem si stále v hlavě opakoval, tohle, že má být ta ona bomba, ten nejlepší film poslední doby? Ano, Nádherná Keira, která opět ukázala, že dobové role doopravdy umí, snažící se McAvoy a dechberouci Saoirse Ronan, ale to mi připadalo málo. Ale potom přišel závěr, nepředvídatelný závěr hodný mistra, jako rozhodně Joe Wright je! Ten skvostný závěr bylo něco, co mně přirazilo ke křeslu a já nemohl lapat ani po dechu, jak jsem to prožíval. Takže mé dlouhé váhání dokonce i mezi třemi hvězdičkami se dostalo až na plný počet. Opravdu silný filmový zážitek.(5.2.2008)

  • nunka
    ***

    Ťažko sa hodnotí a píše, pokiaľ 120 minút filmu zápasíte s nudou a posledná myšlienka naservírovaná zostávajúcich 10 minút s prehľadom uchváti všetky zmysly, prispeje ku kompaktnosti dejovej línie a kvalite scenára. Výsledný efekt je teda nasledovný: nádherný dojákový záver a totálna katarzia, žiadna hollywoodska manufaktúra. Postup, ktorým boli informácie postupne zdelované bol nepochybne zaujímavý, pre mňa nie veľmi pútavý, viac rozptyľujúci, vyvolávajúci negativizmus. Hudobný podmaz maximálne kreatívny, výborne dopĺňajúci scénu. Jediným a asi fatálnym problémom týchto staroanglických milostných romantických produkcií je fakt, že napriek výbornému spracovaniu u mňa nespôsobujú žiaden emočný tresk, chýba mi v nich dynamika a iskra, masívne prevláda pocit literárnosti a toho, že som to už niekde videla. A ešte je to rozťahané až hrôza. Vášeň a cit, Pýcha a predsudok, Pokánie - to je pre mňa skoro jedna lyrická kategória.(18.2.2008)

1 2 3 4 5 6 7 16 32 47 62
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace