Režie:
François GirardKamera:
Alain DostieHudba:
Rjúiči SakamotoHrají:
Keira Knightley, Michael Pitt, Sei Ašina, Kódži Jakušo, Alfred Molina, Mark Rendall, Miki Nakatani, Callum Keith Rennie, Kenneth Welsh, Carlo Cecchi (více)Obsahy(2)
Psala se tehdy šedesátá léta 19. století a šarmantní francouzský bohatý syn starosty Hervé Joncour v podání Michaela Pitta měl všechno, o čem ostatní muži sní. Výnosnou práci, luxusní hřejivý domov a v něm především čarokrásnou milující ženu s tváří Keiry Knightleyové. A přesto nebyl zcela spokojený. Chyběly mu totiž životní výzvy. I z toho důvodu se nakonec vydal do Japonska, v té době téměř nepřístupného cizincům, aby jednal s tamějšími hedvábnými magnáty o možnostech interkontinentální spolupráce a pokusil se zařídit obchod snů. Nakonec ale v zemi vycházejícího slunce nalezl mnohem víc, přičemž možnost propašovat zapovězené hedvábné červy do Evropy byla tím nejmenším. Japonsko nabídlo svému hostu především lásku dívky, konkubíny, jejímuž půvabu navzdory všem kulturním a společenským překážkám Joncour okamžitě propadl. Tím se ale dostal před nevyhnutelnou volbu. Vynikající kamerou a hudební složkou, z pera Ryuichiho Sakamota, působící obrazové romantické drama natočil v roce 2007 kanadský režisér François Girard, jehož unikátní smysl pro poetiku mohlo české publikum ocenit již v roce 1998 v nezapomenutelných Krvavých houslích. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Nevím, na mě bylo tohle až moc pře ... jak je to slovo? Prostě moc přeumělkované, bez emocí, vlastně bez ničeho. Vysloveně silné momenty se tu dají zpočítat na rukouch ukrajinského dělníka .. a vůbec, ke konci docela nudné a určitě až si za pár měsíců budu chtít vzpomenout na tento film, tak ani nebudu vedět o čem byl. 2,5* ()
"Proč bych vám o tom měl vyprávět?" Tak to tedy opravdu nevím. Unylý, vleklý a nezajímavý příběh v čele s nesympatickým hrdinou, který neměl dostatečné charisma na to, aby utáhl celý film. Jako hodně lidí zde, jsem vyhledala Silk jen kvůli Keiře a jaké bylo zklamání, když jsem zjistila, že se její jméno jen pěkně vyjímalo na plakátě a ve filmu nedostala moc prostoru. Když už byla na scéně, tak to byly jediné okamžiky, které mě bavily. Film jsem většinou posouvala dál, abych v následujícím momentě zjistila, že jsem o nic nepřišla. A tak to šlo víceméně celou dobu. Už chápu, proč jsem tenhle film v Keiřině filmografii dosud opomíjela.. ()
Scénář: François Girard, Michael Golding .. I knew a man once who built his own railroad. And the beautiful thing is, he built it completely straight, without a single curve. He had a reason for that. I can't recall what it was. The reasons get forgotten. __ Pomalé, malebné, evropsko-orientální. Vizuál je naprosto ohromující. Výprava a cit kamery pro scénu a nejrůznější kompozice je prostě výtečný. Pro snímek, který předlohu převypráví jen s minimem dialogů je tohle základní kámen úspěchu. Příběh je sice o staré dobré lásce a jejích nesnázích na pozadí obchodu s hedvábím, ale má svou sílu, i když jsem byl v úvodu značně skeptický. O zbytek se pak postará překrásná hudba Ryuichi Sakamoto, založená převážně na minimalistických klavírních melodiích. Spolu s režii se jedná o formálně velice povedený snímek. Herecké obsazení typově sedí, zvláště Keira Knightley touhle další přesně zvolenou rolí opět potvrzuje mé, jinde již mnohokrát zmíněné, pochvaly. Je úžasná, jak se jen na malém prostoru dá. ()
What we´d done, we´d done forever. Pomerne presna adaptacia utlej knizky natiahnuta na celovecernu stopaz. Ovsem sposobom, ktory nie vzdy stastne vyuziva voiceover na miestach, kde mozno by bolo viac povedane obrazom, pri ktorom by malebnost nemala iba kvalitu v technickej preciznosti, ale v sebe obsiahnutu i iskru skutocnosti. Na druhej strane, filmik vyvolal prijemne spomienky na jedno davne popoludnie, kedy ma knizna predloha naplno pohltila... . 7/10 ()
Silk je predovšetkým jedna vizuálna nádhera. Prostredie, scenérie, príroda, to je zážitok sám o sebe. Najväčšia pochvala preto putuje ku chlapíkovi menom Alain Dostie, ktorý mal na starosti kameru. Majstrovská robota. Ďalším plusom je samotný príbeh, ktorý okrem toho, že dokáže diváka vcucnúť do seba, je plný navonok nenápadných prvkov, ktoré ešte viac zosilňujú výsledný pôžitok a dojatie z videného. Atmosféru dotvára aj lahodný hudobný motív vďaka ktorému je zážitok ešte o niečo silnejší. Na záver pochvala pre Keiru, ktorá stále viditeľnejšie dokazuje svoje herecké kvality a tiež pre Michaela Pitta, ktorý ma svojím prirodzeným výkonom veľmi milo prekvapil. Francois Girard, dík za plnohodnotný zážitok. ()
Reklama