poster

Moje borůvkové noci

  • Hong Kong

    Lan mei zhi ye

  • Hong Kong

    藍莓之夜

  • Francie

    My Blueberry Nights

  • USA

    My Blueberry Nights

  • Slovensko

    Moje čučoriedkové noci

  • Velká Británie

    My Blueberry Nights

  • Kanada

    My Blueberry Nights

  • Austrálie

    My Blueberry Nights

Romantický / Drama / Road movie

Hong Kong / Čína / Francie / USA, 2007, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    Kar-wai Wongův americký debut MOJE BORŮVKOVÉ NOCI se pouze zdá být natolik banálním a prázdným, protože uvědoměle využívá schémata a klišé spojené se žánrem romantických filmů a road-movie, ale ta důmyslně ohýbá a pohrává si s nimi. Kar-wai Wongovo specifické voyeuristické filmové vidění není pouhou manýrou, ale naopak snímání postav přes skleněné plochy je od sebe odděluje a narážka na kameru snímající akci v kavárně, která hlavnímu hrdinovi slouží jako takový deník zaznamenávající události kolem, opodstatňuje deníkovou strukturu vyprávění a zároveň nevýraznost hlavní hrdinky, která projíždí děním a to ji výrazně formuje. Opětovně se zde setkáváme se subjektivně vnímaným časoprostorem, ale zatímco ve STVOŘENI PRO LÁSKU časoprostor postavy sdílely a ve 2046 si hlavní postava časoprostor upravuje dle svého vidění a tak ho tříští, v MOJE BORŮVKOVÉ NOCI postavy časoprostor až do samotného závěru nesdílejí, přestože jejich vlastní jsou natolik podobné (scéna s nosem). Unikátní filmařské vidění tak dovoluje nahlédnout na notoricky známá místa poprvé jinak a z herců dostat živelné a dýchající postavy, jimž divák věří, že existují. Rád jsem znovu jedl a miloval v melancholickém koláči Kar-wai Wonga, jenž zachytil momenty spojené s koncem každého starého vztahu a začátkem nového.(19.2.2008)

  • ad-k
    ****

    Kar-Wai nám nakonec přesídlil do Spojených států. To jsou mi věci. Znovu se přiblížil blíže k západní kinematografii a svůj nový opus (bohužel ne "magnum") posadil do rozmanitých koutů americké přírody i městské zástavby. A svou první roli si odzkoušela i dle mého nejistá Norah Jones, "barová" zpěvačka převážně bluesových melodií. Myslím, že i přes poměrně sympatický zevnějšek se sázka na Norah tak úplně nevyplatila, a to samé se dá říct o britským akcentem nasáklém Jude Lawovi. Norah hraje průměrně, příliš koulí své srnčí oči, Law "funguje" s mírným afektem, příliš mluví, příliš se usmívá... a je to zkrátka celé poměrně cukernaté. Zato Cat Power, též zpěvačka, jež obsadila epizodní roličku "Káťi", projevila (civilní) cit pro svou roli a kdyby býval Kar-Wai obsadil jako hlavní herečku jí, mám pocit, že by udělal lépe. Nicméně stojí (a padají) Borůvkové noci jen na hercích? Nikoliv. V určitých ohledech (bohužel ne ve všem) Kar-Waiova režie vykazuje přesně ty pozitiva, jež zdobí většinu jeho předešlé tvorby. Je zde krásná kamera (automobilové loučení à la Hire: Follow je nasnímáno božsky), trhané záběry, kterými se však bohužel nešetří, oblíbené motivy i vhodná hudba (soundtrack Fallen Angels / Stvořeni pro lásku to není, ale funguje to)... a Kar-Wai se znovu projevuje jako vrchní estét (nebe, neony, semafory, zmrzlinové polevy, krásné ženy -říkal jsem, že nechybí ani Natalie Portman, Rachel Weisz?), jež nám servíruje vizuálně naprosto dokonalou romanci. Příběhově je to ale bohužel chvílemi ploché (což u režiséra není úplně neobvyklé), tu a tam nepoutavé (což mi přijde právě jako zásadní) a malinko neopodstatněné vztahy, jejímž aktérům se vzájemná náklonnost věří poněkud hůře, určitě mnohému nepřidávají. Chybí kousek exotiky, mírný nadhled (byť plátno navštíví tu a tam i odlehčený vtip), nescházejí naopak odbočky a tentokráte decentní žánrová nevyzpytatelnost, Kar-Waiova asijská esence. Nedá se říct, že by všechny příběhové linky byly tak poutavé, ale jedno se filmu upřít nedá: plyne, oku lahodí a pokud v sobě divák probudí i mírně naivní romantickou duši, může tato obsahově nezávislá romance s přeestetizovaným a uhlazeným pozlátkem potěšit. "Abychom světu porozuměli, musíme se od něj občas odvrátit. Abychom byli prospěšnější lidem, je třeba si je chvilku držet od těla. (ac)"70%(5.5.2008)

  • Sinecod
    *****

    Ach! Nevím čím začít. Tento film se mi líbí, svým poetickým názvem počínaje a tím nejkrásnějším filmových polibkem konče. Sledovat Elizabeth při její malé cestě životem a po státech, se mi tolik líbilo, že slovy to říci prostě neumím. V každém kousku tohoto filmu na mě dýchala jakási hřejivost a laskavost. Doplňovala to neskutečně nádherná hudba Norah Jones a Cat power. Na scénu, kdy mává Natalie ze svého auta Norah a hraje k tomu píseň Gustava Santaolalla se mi vtiskla, pokud ne na celý život, tak na hodně dlouho rozhodně ano. Dear Jeremy, in the last few days, I´ve been learning to not trust people and I´m glad I failed. Sometimes we depend on other people as mirror to define us and tell us who we are. And each reflection makes me like myself a little more. Elizabeth(10.5.2009)

  • k212
    ***

    No jo ... je to ten film, kde hraje Norah Jones, no taky je to film, kde nehraje ale vystupuje Chan Marshall aka Cat Power ... to už tak profláknutý nejni (no bodejť, kdo jí zná :-). Kar-wai Wong se vydal na téměř bezúčelnej trip na americkou půdu, schrastil řádku spolehlivejch tváří a tak nějak povýšil charakterové figurkaření a epizodický děj díky expresivně-nápaditým narativním prostředkům na něco, co by mohlo bejt "nezávislým" uměním. Ale běda... je to pěkný lepidlo do držky ... ten borůvkovej koláč. A pachuť neoddělá ani hudba od Ry Coodera, kterou lze ve filmu těžko zaslechnout (nebo lehce přeslechnout, to vyjde nastejno), když na vaše sluchové receptory útočí těžkotonážní přeslazeností dvě dámy uvedené výše. Někdy halt velká očekávání rovnají se zklamání. 60%.(7.3.2008)

  • IQ Tiqe
    *

    Je to nuda; děj nemá spád. Začátek filmu, zápletka, pak se jakoby musí hodinu a půl odehrávat víceméně nezajímavý příběh, aby se děj mohl vrátit zpět na začátek a bylo možné celý snímek ukončit rádoby happy-endem. S hereckými výkony nemám problém, Natalie Portman byla nejsvětlejším místem filmu, kdy jsem se chvíli i bavil. Ale sebelepší herecký výkon nevylepší nezáživný scénář.(14.6.2008)

  • - Filmový debut zpěvačky Norah Jones. (HappySmile)

  • - Pro Kara Wai Wonga první anglicky mluvícím film, který režíroval. (HappySmile)

  • - Film zahajoval 60. filmový festival v Cannes v roce 2007. (HappySmile)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace