Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (797)

castor 

všechny recenze uživatele

Logice dala britská hračička Neil Marshall volno a sám si už při první klapce zřejmě řekl, že si splní jeden velký dětský sen. Dějově jsme zase u jisté apokalypsy, se kterou se svět vypořádává izolací Skotska, kde je epicentrum nákazy smrtelným virem. Po dlouhých letech se ale virus dostal i mezi londýnské obyvatelstvo, tudíž je třeba jednat nalezením protiléku. Marshall (i když tu skutečně absentuje s vnitřní logikou svého vyprávění) se ničeho nebojí, po muzikálovém čísle klidně opeče nebohého zajatce a v nekorektních honičkách punkově laděných kanibalů drtí každičký kousek lidského těla, na který si jen vzpomenete. Určitě mi přijde malicherné označovat Doomsday za něco, co nemá vlastní styl a krade a cituje, kde může. Protože si jej docela užije i divák, který je netknutý podstatně starším Šíleným Maxem nebo nedávným Úsvitem mrtvých, ostatně svět blízké budoucnosti zasažený náhlou katastrofou tu už byl nesčetněkrát. Nicméně tohle náležitě uvědomělé béčko a vizuálně zdařilá jízda, ve které záporáci pobíhají s palcáty a oštěpy a umírají pod koly obrněného transportéru, je rozdávkovaná do několika vrcholných scén, mezi kterými se jen střídá povinná vata s hluchými dialogy a „podivíny“ typu Malcolma "něčím se živit musím" McDowella. Marshall, který překvapil už atmosférickým žravým horůrkem Pád do tmy, se o svojí budoucnost bát podle všeho nemusí. Ryzích 60%!! ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Několik relativně dobrých nápadů pohřbil příšerně naspeedovaný střih, aby zbyl čas na dlouhé kroužení kamerou kolem kopce... poté se společenstvo vydává do dolů Morie, schovává se před Nazgůly a nakonec umře Boromir, což mě fakt naštvalo. Na sračku příliš zajímavé a zároveň příliš špatně sestříhané na to, aby se mi to líbilo. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

No, nevravím, že som sa vôbec nebavila, ale rozhodne stačilo raz. Doomsday je hrozný guláš! Lacné hranie na city, lacné hlášky, lacná a mnohokrát i zbytočná explicitná brutalita, jedna bombastická hrdinka, presne rozdelené typizované čiernobiele postavy (tými sa radšej ani nebudem zaoberať) a jeden absolútne nablýskaný, nezaprášený Bentley, čo tridsať rokov čakal v garáži na svoju "superbabu", ale zato v konkurencii starých "křápov" už taký silný nevyzerá... Divák sa ani nemusí namáhať, aby videl, že tento film je iba guláš uvarený (a prevarený) z hromady iných filmov - od Mad Maxa cez Vodný svet až po Vládu ohňa. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Lehce nadprůměrná béčková blbina, která má štěstí, že rychle odsýpá (prakticky pořád se něco děje) a přitom baví, takže se člověk skoro ani nestačí zamyslet nad tím, jak je neoriginální. Neil Marshall si bere z mnoha slavných (a lepších) filmů něco, hází to do hrnce a kuchtí tenhle postapokalyptický guláš. Bašta to není špatná, ale jak říkám - sníst si ji jděte sami. Mozek zatím nechte někde, kde mu bude lépe. Nejlepší scény: Přepadení v "opuštěném" městě, hostina, proslov Malcolma McDowella (ten chlap je vážně ďábel) a samozřejmě celá závěrečná scéna s bentley, která je tak přepísknutá, až je skvělá. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

No těpic. Ten díl Naugthy Athletics, z něhož si do tohoto filmu odskočila Rhona Mitra jsem rozhodně neviděl a stejně marně hloubám ve svých paměťových centrech, zda je někde mimo Doomsday možno vidět válku rozdivočelých kanibalistických pankáčů se středověkými rytíři, rámovanou báchorkou o smrtícím viru a la 28 Days Later a okořeněnou madmaxovskými honičkami... Neil Marshall se k Soudnému dni postavil jako stělesnění z řetězu utrženého, nevybouřeného mládí, které se musí opíjet násilím a agresí, krást na všechny strany (LOTRovské nájezdy na postavy v krajině mne dočasně vyřadily z běžného provozu) a jezdit na plný plyn a bez bezpečnostích pásů. Nic moc lepšího, než jalový, bezhlavý fetiš z toho vzniknout nemohlo, jenže od takových filmů se snad čeká především nenáročná zábava, jíž Doomsday dovede poskytnout v míře dostačující. 60% P.S: Čekal jsem, že tetovaná kanibalka dostane víc prostoru, z celého filmu mne zaujala nejvíc právě ona... ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Taková brutální a úchylná béčka se v kině v posledních letech už moc nevidí. O to víc si musíme cenit této béčkové pocty Neila Marshalla, ve které létají hlavy vzduchem, hlavní hrdinka má vyndavací oko a kanibalismus je zde na denním pořádku. Příběh je opravdu stupidní, ale Marshall o tom ví a dává nám to sakra najevo. O to víc si to fanoušek béčkových akčních filmů užije. Akční scény sice někdy ruší zmatený střih, závěrečná automobilová honička to ale vynahrazuje. Ta je totiž docela nářezová. A Rhona Mitra je taky super a pořád jí to celkem sekne. Zkrátka Soudný den je film, který bude každému správnému přiznivci béček chutnat a ještě bude žadonit o přídavek. 70% ()

2Pac 

všechny recenze uživatele

Takato husenkova draha sa len tak nevidi...Pocas celeho filmu sa u mna striedali skvele pocity pri pohlade na super gore ala Mad Max, na strane druhej sa mi chcelo plakat pri totalnych zhovadilostiach, ktorych tu je pozehnane. ()

petero 

všechny recenze uživatele

„Povím ti o co jsem přišla já. Přišla jsem o svúj posranej rozum!“ Že sa nedá skombinovať pankerský film s historickým vo futuristickom prostredí. Tu ho máme. A je to veľká zábava. Čo na tom že čo záber, čo postava, čo scéna to spomienka na nejaký kult, tu je to všetko v jednom a kombinácia to je vskutku nadupaná. Má to spád, dobré hlášky, béčkový scenár odôvodňujúci všetky pohnútky, šialené charizmatické postavy, drsné akčné scény, desiatky mŕtvych v úchylne krvavých záberoch a všetkému tomu kraľuje jednooká a neohrozená sexy hrdinka Rhona Mitra ktorú sme už dávno chceli vidieť v takejto úlohe. „- Vypadá nebezpečne. – Taky že je!“ Absolútne guilty pressure. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Šikovný režisér si odkrojil trošku väčšie sústo a nedokázal ukočírovať výsledný chaos napriek niektorým zaujímavým momentom. Naozaj to pôsobí ako mix všemožných filmov, ktoré ste za posledných 10 rokov videli .Ženská,drsná hrdinka s tvárou modelky mi nepripadá dosť vierohodná , možno by to chcelo pozrieť sa na tento príbeh z úplne iného uhla, len ostáva otázka či budem chcieť...50%. ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

*mlask!*__Tahle žrasoidní podívaná připomínající hardcore Laru Croft a lehce přidrzlejší Statečné srdce, je prostě boží. Atmosféra á la videoklip Nas nie dogoniat (óh, pardón!) a zvedající se skotské sukně na punkových děvčatech, které prahnou po lidském masíčku, možná přivodí méně zdatným lidem narkolepsii, ale když ono se na to tak hezky kouká! Netvrdím, že jsem z počátku neměl nutkání Doomsday vypnout. Úvod byla čirá demence a když se po zemi začalo kutálet oko se zaměřovadlem, neměl jsem daleko ke zmiňované spavé nemoci. Avšak osud tomu chtěl (nebo to byl punc punku??), že přihopsala Rhona Mitra, která není se samopalem žádný tele a svou drzou přítomností mě donutila sednout si pořádně (hlava z postele+ nohy na zdi= rulezz). Její postava není ani Lara ani krvácející John McCLane, je přímá a nebojí se smrti: "Už mě nebaví utíkat!!". Samozřejmě, že jí děkuji za to, že mi do hlavy nenatekla krev, ale hlavně jsem jí vděčný, že svým tvrdohlavým přístupem nenadělala ve filmu paseku. Ba co víc, ona si tím u mě vydobyla obrovský respekt. A porno otrok zavěšený na kapotě auta je zase jiná kapitola :D__ Byl jsem pevně přesvědčený, že dám trojku, ale po finální honičce na poušti nemůžu jinak. A názor, že s kamerou se nedaj dělat psí kusy, je pěkná chujovina.... ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Šílená směs všeho možného funguje hlavně v první polovině, v té druhé už je spíš k smíchu. Rhona Mitra je kost, ale ty její silácký pózy a řeči mi časem lezly na nervy. Film trvá zbytečně dlouho a ke konci už nudí. Krvavý efekty jsou fajn, příběh je zajímavý ale víc jak na 2* to prostě nevidím. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Film už je dost velkou slátaninou. No uznejte sami chvílemi temná apokalyptická vize budoucnosti jako v Mad Maxovi, posléze se zde objeví dokonce rytíři na koních a tudíž odkaz do středověku a navrch hrozba se smrtícím virem alá Resident Evil. Mimoto je Glasgow až nebezpečně podobný Carpenterovu Útěku z New Yorku. Přesto film má dá se říci chvílemi strhující tempo. PS: Druhé shlédnutí a přihazuji hvězdičku. PS: Kdepak, zábava je to výtečná 4 hvězdy myslím stačí. 70% ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Kýbeľ s vodou v ktorom pláva všetko možné od videohier, cez punk, až po "Mad Maxa", len akosi sa to navzájom triešti a do seba takmer vôbec nezapadá. Stále však slušné filmové ródeo plné slušných nápadov. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Velice blbé, nicméně také velice, velice zábavné. Přehlédnout Marshallův okatý nadhled, díky němuž je film plný drzé citace a chvílemi až absurdní hravosti, snad ani nejde. Kam se hrabe Rodriguezova Planeta Teror, jejíž úmyslná brakovost byla avizována předem. ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Mega Náááářez! __ Djkoma by asi nesouhlasil, ale dominantní holky jsou to pravé ořechové :-). Rhona Mitra totálně ruluje a dává všem kanibalům, rytířům na bílých koních a vlastně i Britské vládě totálně na prdel! V téhle poloze bych ji určitě ještě rád viděl, takže se hodně těším na novej Underworld. Obrovský překvapení! ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Po deseti letech od premiéry jsem stejně nadšený jako kdysi v kině. Mix thrilleru, akčního filmu a Mad Maxe má řádnou dávku napětí i krve. Tedy místy je to slušivý masakr - kanibalismus, useknuté hlavy i ruce létají vzduchem, krev při souboji na hradním nádvoří cáká až na kameru a dojde i na střeva ven. Výborná kamera snímá nádherné lokace (ano, kdo by si nevzpomněl na Avalon a krále Artuše), úderná hudba duní jako o závod a snad jen McDowell a Hoskins měli malé roličky, a tak jejich talent nezazářil naplno. Po většinu času jsem měl, kromě Mad Maxe, pocit, jako bych sledoval další díl ze série Resident Evil či Underworld. To ale beru jako plus. Adam Ant, Fine Young Cannibals, Frankie Goes to Hollywood. Samostatnou hvězdu dávám Siouxsie and The Banshees za Spellbound. ()

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama