poster

Věrnost

  • Francie

    La Fidélité

  • Velká Británie

    Fidelity

Drama

Francie, 2000, 165 min

  • Arsenal83
    *

    Ukrutne dlhé takmer tri hodiny, kde sú všetky roly tak nejak pošetilé. Hlavne hlavná mužská rola je vyslovene rušivá, človeka rozčuľuje. A neviem, prečo by si s takým vyplznutým kohútom začala Sophie Marceau. Na tu jedinú sa tu oplatí pozerať. Zulawski mi proste nesedí. Podobne ako v Modrej note, i tu vsadil na pomätené herectvo.(3.10.2017)

  • garmon
    ***

    Kdyby mi někdo po Za mraky řekl, že budu jednou bez dechu zírat na nadrženou Sophii, jak za zvuků romantického klavíru Jiřího Maláska líce po Pařížu a neustále náhodně potkává svou vraiment amour, a přesto jí nedá, protože je vázána slibem, asi bych si zaklepal na čelo. A přece! Zulawskému ani totálně komerční kabát neubírá na naléhavosti - první část filmu jsem sledoval bez dechu. Vykreslení i zcela vedlejších charakterů, drajv, étos. V druhé půlce bohužel kus toho vyprchal - přibyly dost neústrojné „akční“ scény – to sem přešlo ze světa osmdesátkové Šílené lásky atp. a nikdy mu to nešlo - možná mu to nikdo neřek, možná to po něm chtěli. Spolu s těmi se ale vytrácelo napětí, které mi bralo dech ze začátku. Zbývalo jen "dá / nedá". Myslím, že neautenticita těchhle scén souvisí s neschopností zobrazit DNO existence - a to se Zulawskému dřív dařilo. To, o čem se ve filmu tolikrát hovoří a co tolikrát napovídají atributy životního stylu Néma. Zde je to jen a jen povrch. Nicméně a vděčně: v čem to celé Zulawského kouzlo je? V nesmírně přesném zobrazení a snímání emoci, v dynamice kamery, v detailu uprostřed změti... ve způsobu zacílení na (ta samá) témata (zde láska jako destruktivní princip – ostatně to je už v Důležité je milovat i v Possession). ***,99999(15.5.2015)

  • Enšpígl
    ****

    On je ten film spíš směrem k ženám, protože mylšenkové proudy hlavní hrdinky jsme nechápal, jednak jestli jde takhle lehce sbalit Sophii jako to udělal Clevea, tak to abych si pomalu stoupnul před její dům a pak ten Neme, takhle extremně nesympatickej sráč už dlouho ve filmu nebyl, samozřejmě autor tím chtěl říct že co nemá u jendoho hledá u druhýho, ale ty vole toho bych nepíchal, ani kdybych byl vosa. Jinak celý film táhne Sophie, ať už svou krásou a že tady věru není za stydlivku nebo svým hereckým talenetem. Jak jsem řekl film má spíš ženskou duši, ale neříkám že mě nebavil, jen některé artově-intelektuální scény si mohl pan režisér odpustit.(23.7.2016)

  • - Film byl inspirován knihou „La Princesse de Clèves“ (1678) Madame de La Fayette. (fleurette)

  • - Film získal ocenění pro nejlepšího režiséra a nejlepší herečku v hlavní roli na filmovém festivalu v Cabourgu. (fleurette)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace