poster

Stepfordské paničky

  • anglický

    The Stepford Wives

  • slovenský

    Stepfordské paničky

Horor / Thriller / Mysteriózní / Sci-Fi

USA, 1975, 115 min

  • Skleena
    ****

    Pro tvářičku Karharine Ross mám od zkouknutí Absolventa slabost, ve stephordských paničkách předčila mé očekávání. Atmosféra filmu dokonale gradovala, na rok vzniku určitě vynikající "tvořidlo" příjemného mrazení v zádech :) Pro mě osobně asi nejlepší adaptace knižní předlohy, i když k té ještě pár krůčků chybělo. A scénka s pohledem na Joannin robotický obraz a jeho černé oči, ta se mnou hýbla :)(10.6.2009)

  • vesper001
    ****

    …aneb když muži nenávidí ženy takové, jaké jsou, a rozhodnou se s tím něco udělat. Vzhledem k tomu, že moje pořádkumilovnost občas hraničí s obsesí a Stepfordské paničky jsou jednou z mých nejoblíbenějších knih, musela jsem samozřejmě pečlivě prozkoumat i obě jejich filmová zpracování. Na celé čáře vyhrálo toto. Není sice dokonalé, ale snaží se držet předlohy. Atmosféra je slušně mrazivá a jakkoli proti Nicole Kidman nic nemám, Katharine Ross je v roli Joanny krásnější a mnohem přesvědčivější. Bryan Forbes je navíc detailista. Děsivou pointu naznačuje už v úvodu, kdy Joanna těsně před odjezdem z New Yorku fotografuje muže, nesoucího figurínu. Ohavná humanoidní loutka vévodí i novému obývacímu pokoji Eberhartových. Příběh staví do konfliktu touhu ženy po emancipaci, respektu, seberealizaci, po rovnoprávném rozdělení péče o domov a potomky, a právu spolurozhodovat se svým partnerem, a touhu mužů po zcela submisivní a dokonalé manželce bez jakýchkoliv vlastních ambicí, zájmů i plánů, která by mu oddaně sloužila a plnila každé přání. Zároveň poukazuje na to, že muž je ochoten pro naplnění tohoto ryze sobeckého snu udělat cokoli a žena je proti jeho zvůli bezbranná, ať je sebevíc odvážná a inteligentní. Pointu lze chápat jako alegorii, varování i látku k zamyšlení. Pro obě pohlaví. (více zde)(30.12.2015)

  • noriaki
    ****

    Vítejte ve Stepfordu, ve městě kde jsou ženy krásné, starostlivé, a elegantní, a jejich jedinou vášní je spokojená rodina a čistý dům. Přiznám se že předlohu jsem nečetl a tak jsem netušil jak z toho režisér hodlá udělat tísnivý thriller, a první hodinu tomu doopravdy nic nenasvědčovalo. Film se klopotně sunul ku předu a já jsem se nemohl naladit na tu správnou vlnu. Svou zásluhu na tom má jak epizodní děj, tak Katharine Ross která je sice krásná jako vždy, ale tentokrát mi přišla vyloženě nesympatická. Druhá půle už je o něčem jiném, atmosféra podezíravosti houstne, tempo se zvyšuje, a já jsem se konečně chytil. Gradace se doopravdy povedla, i když jsem doufal že půjde mnohem dál. Stepfordské paničky nejsou vůbec špatné, Ira Levin má štěstí že adaptace jeho knih dopadají velice slušně - třetí film a třetí úspěch.(29.11.2011)

  • EKLEKTIK
    ****

    "Jestli se mýlím, jsem blázen a jestli mám pravdu, je to horší, než se mýlit." Stejně jako ostatní, jsem nejdřív viděl remake a potom originál, pak jsem zapomněl, že jsem kdy viděl remake i originál a poté, když v televizi měli reprízovat remake, řekl jsem si, že nejdřív musím vidět originál, oscilující mezi takzvaným "Áčkovým" a "Béčkovým" filmem, jehož hlavní doménou je vizuální stránka, plná podmanivých záběrů, denního světla, či scén s bílými nebo krémovými barvami, které jsou postupně nahrazeny noční temnotou, tmavými stíny i šedými tóny, přesně tak jak se ve snímku pomalu mění jeho uvolněná a klidná atmosféra, ve zcela opačnou, plnou hrůzy a strachu, podobně jako se v něm střídají tehdejší odvážné oděvy, s těmi upjatými až cudnými, připomínajícími padesátá léta dvacátého století, stejně jako chování žen, u nichž nějakým záhadným způsobem došlo ke změně životního stylu, jenž má nyní za úkol jediný cíl, kterým je spokojený manžel, s čímž se nehodlá smířit hlavní hrdinka, obávající se toho, že jí brzy potká stejný osud, jako její nejlepší kamarádku Bobbie.(21.10.2015)

  • Madison
    ****

    ,,Aký si mal deň ty?" ,,Nesledoval som mäkké porno ako ty, takže to nebolo také zábavné." Myslela som si, že barbinovský remake na čele s princeznovskou Kidmankou nemôže nič prekonať a predsa... Forbesovo pojatie bizarného románu od Levina, je omnoho pôvabnejšie (hoci v ňoch nehrá plejáda narúžovaných blondínok), desivejšie a autentickejšie. Chvíľami som sa stotožňovala s hlavnou hrdinkou (a závidela jej ten vodopád krásnych vlasov :-), chvíľami som predpokladala, že úsmevnému koncu s nastoleným happy-endom sa v žiadnom prípade nevyhnem. Aké bolo pre mňa príjemné prekvapenie, že som sa dočkala presne toho, čo bolo opísané v knihe. Pán Forbes, vzdávam vám poklonu za to, že ste mi skrz svoju nepredstaviteľnú originalitu dopriali filmovú delikatesu. A priznávam, originál sa mi pozdáva o málinko viac.(11.6.2009)

  • - Natočeno podle románu Iry Levina. (M.B)

  • - Mary Stuart Masterson v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace