Režie:
Ang LeeKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Joan Chen, Leehom Wang, Wei Tang, Anupam Kher, Akiko Takešita, Yan Su, Hui-Ling Wang, Lisa Lu, Rodrigo Prieto, Jacqueline Zhu, Lawrence Ko (více)Obsahy(1)
Film se obrací do historie východní Asie a obsahuje akční sekvence, romantiku i erotiku. Odehrává se v Šanghaji během druhé světové války. Odbojová skupina naplánuje vraždu tamějšího bosse, japonského kolaboranta Yee, kterou má provést mladičká Wang Jiazhi. Jakmile se ale celý podnik rozjede, uskutečnit vraždu není tak snadné. Yee i Wang upadají do tajuplného vztahu, kde jeden nemůže mít druhého a přesto bez sebe nemohou být… V hlavních rolích se představí asijská superhvězda Tony Leung (Stvořeni pro lásku, Hard Boiled, Volavka ad.) a mladá čínská herečka a režisérka Tang Wei. Postavu manželky pana Yee ztvárnila čínská herečka a režisérka Joan Chen, kterou diváci znají z množství západních produkcí (např. Poslední císař). (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Niekto tu písal, že je to chladné dielo.A áno je to tak.Emócie tak s človeka po tomto filme "nesršia" ale za to majstrovsky natočené zo super hrajúcimi hercami.A čo je hlavné je to viac než uveriteľné dielo.Nebol by som prekvapený ak by sa toto skutočne aj stalo tak vierohodne to je natočené(a to je na tomto filme pekné). ()
Silná směs mnoha prvků, národností i obyčejů. Máme tu jako základ Šanghaj v roce 1942, ale nechybí ani jiné lokace a časově to celé také není limitované jediným rokem, což je dobře. A vzhledem k tomu, že tento korpus koprodukují čtyři země a jako exotický bonus je tu navíc ve vedlejší roli oblíbený indický herec Anupam Kher, je skutečně co vstřebávat. Včetně soundtracku, který nešetřil dobovkou Marlene Dietrich. Výprava, kostýmy a samotné hraní mahjongu jsou určitě pastvou pro oči... S čím mám ale zásadní problém, je zobrazení sexuality a politické divadlo. ()
Formálně vytříbené až na hranici snesitelnosti. Východní smysl pro detail může být v tomto případě západnímu diváku vyrostlému v kultuře účelnosti cizí. Atmosférou se film nejvíc blíží starší Ledové bouři. Vemlouvavě klidným tónem si film pomalu získává pozornost, následné explicitně sexuální scény a scény násilí působí jako průlom nejen do intimní sféry hrdinky, ale i diváka. Plachá zamilovanost v poklidném tempu ústí v tragédii, obtíženou vinou a nenaplněnými touhami. ()
Romantické drama tu silně zastiňuje špionážně thrillerovou zápletku, která je chvílemi sice trochu vypjatá, ale ne tak jako vztah mezi kolaborantským šéfem policie panem I a mladou studentou Wang Ťian-č vydávající se za bohatou manželku obchodníka paní Maj. Pan I je role, kterou asi mohl zahrát jedině Tony Leung Chiu Wai, protože má přesně ten hlas i výraz, co tahle role potřebuje a Tang Wei se zase pěkně hodí na velmi mladou studentku, která ale dokáže silně improvizovat, aby se dostala do role paní Maj, do které se ale vžije úplně. Některé scény a záběry s panem I připomínají Tonyho Stvořeni pro lásku a 2046, ale tu se to dostává až k erotickým scénám možná trošku odvážnějším i než u celoerotických filmů. Erotické scény jsou ale jen takovým odlehčením v tom opravdovém napětí zvláštního vztahu mezi panem I a paní Maj, které je vidět hlavně ve scénách v klenotnictví, v pracovně pana I a v japonském podniku, kde paní Maj zazpívá. Strach obou dvou a nejistota v tom co vlastně chtějí a čekají a závěr filmu působí velmi silně a dáme tomu pětku i když je to možná trošku pomalejší a ze začátku to ani nevypadá na úplnou pecku. :) ()
Ono to bylo poměrně dlouhé a rozvleklé, trochu prostříhat by neškodilo (o sexuálních scénách nemluvím, ty nechat), ale bylo to tak zajímavé téma, ten strašlivý rozpor mezi odpovědností k vlasti a mezi city, že jsem o tom filmu přemýšlela ještě tři dny a to si myslím zaslouží 4*. Ještě pořád myslím na to, co byl Yee vlastně za člověka a co k němu ta nešťastná a velmi statečná dívka cítila a proč nakonec udělala to, co udělala. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (7)
- Snímek získal na 27. filmovém festivalu v Hong Kongu cenu pro nejlepší asijský film. (Terva)
- Obdobie, ktoré Ang Lee dramatizuje, je zriedka zobrazované, keďže je chúlostivé pre súčasnú komunistickú vládu. V tom čase totiž vyčkávala v úzadí, kým sa Kuomingtang vyčerpá bojom proti Japonsku, aby mohla v krajine prevziať moc. Ako prezradil režisér v rozhovore pre londýnske Epoch Times: "Táto historická perióda nebola nikdy predtým na plátne sfilmovaná. Mám dojem, že je to veľmi cenné, nevyučovalo sa o nej ani v školách na oboch stranách Číny. Obe vlády, tchajwanská a čínska, nedovoľujú spomínať režim Wang Jingweia. Nazývali ho 'Wangovým bábkovým režimom', zradcom a psom, ktorý napomohol votreleckej invázii. Sedem až osem rokov ten režim ovládal podstatnú časť Číny. O tomto nie je ani zmienka, čo je veľmi zvláštne,“ pokračuje Ang Lee. „Je to prázdna časť histórie, aspoň na plátne.“ (PeterJon)
Reklama