poster

Kasandřin sen

  • USA

    Cassandra's Dream

  • Velká Británie

    Cassandra's Dream

  • Francie

    Le Rêve de Cassandre

  • Slovensko

    Kasandrin sen

  • Nový Zéland

    Cassandra's Dream

  • Irsko

    Cassandra's Dream

  • Austrálie

    Cassandra's Dream

  • Kanada

    Cassandra's Dream

Krimi / Drama / Thriller / Romantický

USA / Velká Británie / Francie, 2007, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sobis87
    *****

    Match Point znamenal ve filmografii Woodyho Allena zásadní zlom – odchylku od rozjívených (tragi)komedií napěchovaných hláškami k seriózním dramatickým thrillerům, či snad lépe řečeno přímo k tragédiím antických rozměrů. Kasandřin sen na perfektní Match Point navazuje a tyto dva filmy dokonce spojuje několik totožných prvků. Vedle dnes již neobvyklého užití klasické hudby se oba filmy zabývají tématem infiltrace příslušníků střední vrstvy mezi smetánku. Kasandřin sen však toto téma bere pouze jako motivaci jedné z postav; ústřední linii zde tvoří kriminální zápletka ústící v nervové pnutí na způsob Dostojevského Zločinu a trestu. ____ Allen tento film natočil jakožto staromilský kriminální thriller, který je se svou základní dějovou linkou vcelku prostý, známý newyorský neurotik však veškeré dění komplikuje nemilosrdnými epizodkami, díky nimž je celá ta podívaná ještě o několik stupňů napínavější a více strhující. Allenovi slouží ku cti, jak ve svých filmech nakládá s ženskými postavami, které, ač zpravidla ztvárňovány atraktivními herečkami, nikdy neplní prostou funkci vizuální atrakce, ale místo toho jsou přímými/nepřímými hybateli děje. V Kasandřině snu ženské postavy výrazně ovlivňují jednání hlavních hrdinů, i když tentokrát v poněkud pasivnější podobě. V souvislosti s Allenovými čistě dramatickými díly je často zmiňována antická tvorba a toto přirovnání vskutku není od věci (postavy dokonce i vedou dialog přímo o antické literatuře) – z narativu je cítit ona osudovost a tíha antických dramat, přičemž vše neodvratně spěje k tragickému konci a divákovi nezbývá než sledovat, jak postavy postupně naplňují svůj krutý osud. Moralizování v tomto případě samozřejmě také nesmí chybět a i zde se Allen projevil jako nemilosrdný cynik, což je v porovnání s předešlou tvorbou (vyjma zmíněného Match Pointu) vcelku překvapující. ____ Abych se přiznal, navzdory vší té úctě k Allenovým skvělým komediálním dialogům preferuji spíše jeho čistě dramatické pokusy, v nichž se více soustředí na souvislý děj a nedává svým postavám tolik prostoru k ukájení se nad lingvistickým přebornictvím. Za další filmy ve stylu Match Pointu a Kasandřina snu bych se vůbec nezlobil. P.S.: Trio McGregor/Farrell/Wilkinson je skvělé, každý z nich tím svým způsobem.(27.7.2010)

  • B!shop
    ****

    Po slusnym Match Pointu se Woody znova vrhnul na thriller a dopadlo to snad jeste lip. Pribeh sice na prvni pohled nepusobi kdovijak originalne, navic je to porad ten ukecanej Woody, takze se ani vetsinu casu nic moc nedeje a tim padem tady neni ani kdovijaka gradace deje, protoze tu proste neni co gradovat. Ale pak tam je par tak paradnich scen, ktery jsou skvele vygradovany a napinavy a celej film skvele ozivi. Prvni asi pulhodinku je to jen takova misty zdlouhava predstavovacka, pak se to preklopi konecne do ty thrillerovy roviny a nekdy pul hodinu pred koncem, kdyz uz to vypada, ze to pojede v klisovitejch neoriginalnich kolejich, zacne Woody prekvapovat. Navic to cely pusobi pekne realisticky a film se muze oprit o dva skvely herce, McGregor a Farrell jednak oba hrajou fantasticky a navic k sobe jako brachove perfektne sednou. Celkove mozna misty zbytecne rozvlacny, ale ve vysledku paradni drama s prichuti thrilleru.(29.1.2009)

  • Arachneuss
    *****

    Match Point 2, tak by se měl správně jmenovat Kasandřin sen. Zatímco ale většina pokračování jde o stupínek níž, Woody Allen si dal tentokrát mnohem více záležet při psaní scénáře a výběru herců, takže tragédie ála "Zločin a trest" se tentokrát nekoná. Režisér nám podává brutální realitu současnosti v podání nepřekonatelného Ewana McGregora a stejně vynikajícího Colina Farrella. Role bratrů, neustále balancujících na hraně štěstěny, nemohly být obsazeny lépe. Oba se motají z průseru do průseru a když už se začne blýskat na lepší časy, stejně jako v normálním světě, i tentokrát to zkrátka nevyjde. Největším pozitivum, vedle dokonalé hlavní dvojice, vidím v celkové atmosféře filmu. S hrdiny jsem sdílel jejich strach, obavy z věcí budoucích či letní lásky. To všechno vrcholí nečekaným zakončením.(12.7.2009)

  • Aluska88
    ***

    Pomalu začínám chápat význam slova "Allenovky". Přesněji řečeno spíše jednu jeho uzavřenou skupinu, samostatný, ucelený Woodyho žánr, a to sice "Allenovský" krimi-thriller. Začalo to Match Pointem, pak přišel Sólokapr a nakonec Kasandřin sen. Zjistila jsem, že se mi všechny tyto jeho filmy líbily, i když každý svým způsobem. Tento snímek začíná zcela nevinně, a končí zcela nečekaně. Dvojice bratrů v podání Colina Farrella a Ewana McGregora byla ztvárněna velmi věrohodně, po celý film mi přišli jako opravdoví sourozenci, a ne jen jako herci, kteří je hrají. Zejména Colin byl ve své roli ufňukaného a pesimistického Terryho naprosto přirozený a společně s "laskavým" Ianem táhnou celý film, který by, nebýt jich, vyzněl možná zcela jinak. Tím však nechci snižovat Woodyho uměleckou a tvůrčí osobnost. Umí vytvořit dobrý příběh se zápletkou a následným rozluštěním, u kterého si však nikdy nemůžete být jisti, že film skončí zrovna tak, jak tomu dané okolnosti aktuálně napovídají.(22.3.2009)

  • T2
    ****

    Rozpočet £13miliónovTržby USA $973,018Tržby Celosvetovo $22,658,532║ Woody Allen dokáže vytvoriť pri svojich komornejších thrilleroch dosť chladnú atmosféru, čo už dokázal nejeden krát, to mu fakt ide náramne, herci zahrali pod jeho vedením veľmi dobre /70%/(27.12.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace