poster

Kasandřin sen

  • USA

    Cassandra's Dream

  • Slovensko

    Kasandrin sen

Krimi / Drama / Thriller / Romantický

USA / Velká Británie, 2007, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nunka
    ***

    Málo na veľkom priestore!!!! Ťažko sa mi tento Woodyho film prijíma. Rozmýšľam, či to schválne malo byť tak nedynamické, nepodnetné, rozvláčne alebo Woody už trpí únavou materiálu. Intelektuálna práca s humorom sa zvrtla na moralistické odkazy - to by som mu ešte odpustila. No samotný scenár mal toľko hluchých miest a navyše rýchlo zbúchaný koniec, nevyvážený s prvou polovicou filmu sa už odpúšťa ťažšie. Pozornosť pútal zvláštne zafarbený Londýn, kontrastný s tým ako ho všeci poznáme a špinavé nechty neurotického Colina Farrella, ktorého výkon bol snaživý, ale toho si radšej pozriem napríklad v Phone Booth. Cassandra's Dream nie je najvydarenejšie dielo, dovolím si povedať, že jedno z najslabších. Je to však veľmi netradičné drama, od netradičného režiséra. Hollywood ending bol posledný tradičný Woody, snáď ma pripravovaný film "Vicky Cristina Barcelona" presvedčí o opaku.(15.6.2008)

  • jojinecko
    ***

    2,5*/5...Na Woodyho je to slabé ako dvojtýždňový čaj, zvlášť keď má k dispozícii také dve herecké esá v popredí. Postavy šablónovité až hrôza, jednoduché, "telenovelistické"- také ako nepodarený záver. Kde je niečo zapamätateľné? Kde je NIEČO čo robí Woodyho Woodym???????? Najslabší film môjho najobľúbenejšieho režiséra:((19.6.2008)

  • Vančura
    ****

    Kasandřin sen by se mi líbil mnohem víc, kdybych už předtím neviděl Allenovy starší filmy Match Point, a obzvláště Zločiny a poklesky, které zpracovávají velmi podobný námět. Kvůli tomu jsem měl pocit, že se autor v tomto filmu hodně opakuje - v mnoha momentech jsem dokázal uhádnout budoucí vývoj děje, včetně samotného závěrečného vyústění, protože v obou zmíněných filmech to bylo velmi podobné. I tak mě to ale bavilo - obsazení mi bylo velmi sympatické, hodně se mi líbily některé záběry a kamera celkově, a výborná je tam i hudba, která skvěle podkresluje dramatickou atmosféru některých scén. Celkově za mě velmi dobrý filmový zážitek - tenhle film je dobrým dokladem toho, že WA se umí suverénně pohybovat i v jiných žánrech, než je komedie.(18.2.2017)

  • Sobis87
    *****

    Match Point znamenal ve filmografii Woodyho Allena zásadní zlom – odchylku od rozjívených (tragi)komedií napěchovaných hláškami k seriózním dramatickým thrillerům, či snad lépe řečeno přímo k tragédiím antických rozměrů. Kasandřin sen na perfektní Match Point navazuje a tyto dva filmy dokonce spojuje několik totožných prvků. Vedle dnes již neobvyklého užití klasické hudby se oba filmy zabývají tématem infiltrace příslušníků střední vrstvy mezi smetánku. Kasandřin sen však toto téma bere pouze jako motivaci jedné z postav; ústřední linii zde tvoří kriminální zápletka ústící v nervové pnutí na způsob Dostojevského Zločinu a trestu. ____ Allen tento film natočil jakožto staromilský kriminální thriller, který je se svou základní dějovou linkou vcelku prostý, známý newyorský neurotik však veškeré dění komplikuje nemilosrdnými epizodkami, díky nimž je celá ta podívaná ještě o několik stupňů napínavější a více strhující. Allenovi slouží ku cti, jak ve svých filmech nakládá s ženskými postavami, které, ač zpravidla ztvárňovány atraktivními herečkami, nikdy neplní prostou funkci vizuální atrakce, ale místo toho jsou přímými/nepřímými hybateli děje. V Kasandřině snu ženské postavy výrazně ovlivňují jednání hlavních hrdinů, i když tentokrát v poněkud pasivnější podobě. V souvislosti s Allenovými čistě dramatickými díly je často zmiňována antická tvorba a toto přirovnání vskutku není od věci (postavy dokonce i vedou dialog přímo o antické literatuře) – z narativu je cítit ona osudovost a tíha antických dramat, přičemž vše neodvratně spěje k tragickému konci a divákovi nezbývá než sledovat, jak postavy postupně naplňují svůj krutý osud. Moralizování v tomto případě samozřejmě také nesmí chybět a i zde se Allen projevil jako nemilosrdný cynik, což je v porovnání s předešlou tvorbou (vyjma zmíněného Match Pointu) vcelku překvapující. ____ Abych se přiznal, navzdory vší té úctě k Allenovým skvělým komediálním dialogům preferuji spíše jeho čistě dramatické pokusy, v nichž se více soustředí na souvislý děj a nedává svým postavám tolik prostoru k ukájení se nad lingvistickým přebornictvím. Za další filmy ve stylu Match Pointu a Kasandřina snu bych se vůbec nezlobil. P.S.: Trio McGregor/Farrell/Wilkinson je skvělé, každý z nich tím svým způsobem.(27.7.2010)

  • castor
    ***

    Londýn jako morálně pochybné místo a až překvapivě přímočarý děj, ale přesto je tu stále cítit SÁM MISTR. Legendární Woody Allen nepolevuje, sic to ani zdaleka není tak jistý tah na bránu jako v případě ze všech stran chváleného Match Pointu. Určitě ale vyhnal do extrémů samotnou manipulaci se svými postavami – bratry Ianem a Terrym, což se obávám není dobře. V prvních minutách snímku na diváka čeká poměrně standardní záležitost – řeší se vztahy, ženy, alkohol i sázková posedlost. Právě sourozenecká dvojka se po svém ujme přání svého movitého strýce a začne osnovat vražedné plány. Allenův smysl pro ironický komentář zůstal prakticky nedotčen, je ukryt hluboko pod britskou oblačností a i na minimální ploše zvládá udržovat napětí (oběť přichází do svého bytu a není sama). Zároveň je potěšující, jak autor manipuluje s diváckými sympatiemi a přesouvá je od jednoho bratra ke druhému. V rozpačitě přijatém thrilleru už dávno sedmdesátiletého tvůrce jsou však zakomponované i zbytečné prvky a bez allenovských typicky úderných bonmotů se tu rozehrává mnohdy až příliš doslovná antická tragédie!! Silnější, ale pořád jen ***.(8.10.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace