Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parta mladých filmařů natáčí nízkorozpočtový hororový film. Je již pozdě večer, a tak štáb i herci začínají být unavení. Zaručeně je však probudí zpráva z rádia o tom, že mrtví nezůstávají mrtvými. Někteří skeptičtí herci však těmto nesmyslům nevěří, a tak se unavení vydávají domů. Štáb pro dnešek ukončí natáčení a vydá se také zpět do civilizace. Filmaři zjistí, že je situace vážná až tehdy, když je na silnici překvapí šerif. Ten však není mrtvý ani živý. Tímto Deník mrtvých začíná... (jamesjimbo)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (461)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Romerově nejnovějšímu kousku se nedá upřít hravost, s jakou mixuje zombíky, Kieslowského Amatéra a De Palmovo Redacted (vzhledem ke stejné době vzniku bude podobnost s druhým snímkem nejspíš čistě náhodná). Po stránce emocionální mě ale Diary of the Dead dost míjí, protože mi chybí dojem autentičnosti klasiky Blair Witch, případně z poslední doby Cloverfield či [Rec]. Uznávám, že Diary je sofistikovanější a ambicióznější než zmíněné filmy, dá se o něm dlouhosáhle diskutovat a rozebírat ho, ale bohužel jsem se zas tolik nebavil. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

George A. Romero projevuje obdivuhodnou flexibilitu, pokud mluvíme o vývoji filmového média. Starosvětského stylu „plížících“ se nemrtvých se nevzdává, zato každým dalším filmem na toto téma poukazuje na novinky v technické sféře a vždy nezapomene na sofistikovaný kritický komentář (v tomto případě pálící do médií, které mají ohromnou moc). Deník mrtvých je opět trochu jiný, oproti Zemi mrtvých je méně cool, působí však syrověji. Zvoleným lookem ruční kamery navozuje Romero obdobnou atmosféru, jakou vládne Cloverfield, Deník ovšem vede tím, že jsou ještě využity nejrůznější záznamové kamery (z nemocnice, přepychově hlídaného domu atd.), takže Romero má volnější vypravěčskou ruku a díky tomu může lépe přepínat mezi tím, co se zrovna na plátně děje. Chvílemi mi to díky postavení kamer přišlo jako vynikající adaptace Resident Evilu. Škoda, že Romero tu jedničku nakonec netočil… ()

Reklama

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

George A. Romero mne velice zklamal. Deník mrtvých je nudná slabá slátanina bez napětí a strachu. Přátelé mne varovali, že je to blbost, ale já si říkal, že snad Romero nemůže natočit špatný film. Bohužel, opak je pravdou! Dávám pouze jednu hvězdičku za scénku, kdy zdravotní setře po zásahu elektrickým impulsem vypadly oči z důlku. Pokud by tato scénka ve filmu nebyla, označil bych ho jako ODPAD! A pro mne je "Deník mrtvých" velkým zklamáním! ()

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

No a teraz sem hodím jeden triezvejší pohľad na Diary of the Dead a starého Romera samotného. Prvá vec, ktorú musím spomenúť je, že Diary je lepším filmom než Romerov posledný počin Land of the Dead(40%). Georgeho mám rád a uznávam ho už len pretože, že vytvoril nesmrteľný súbžáner hororou. Ale to čo predvádza v posledných dvoch-troch rokoch je len pokus o zaradenie sa do moderného zombie subžánru a nie žiadne vracanie sa k pravému oldie zombie žánru či nebodaj prepisovanie histórie a posúvanie zombie žáner vyššie. Diary je pozerateľný film, ktorý ničím nevyniká ba naopak má viacej záporov než kladov. To, že je film natočený ručnou kamerou by malo diváka ešte viacej pritiahnuť do deju. Ale to, že sa do filmu vloží hudba(aby bol film čo najviac podobný filmu) kazí dobrý dojem. A samozrejme veľkou chybou bolo, neodohrávanie sa filmu na živo. To, že bol postavami nakrútený film, zostrihaný, obohatený o hudbu a natáčaný dvoma kamerami(plus to, že tam boli použité zábery z bezpečnostných kamier je dobrá blbost!) uberá filmu akúkoľvek snahu o autentickosť. Stačí sa pozrieť na španielsky [REC] a na toto. Veď film natáčaný ručnou kamerou má byt hlavne o tom, že je neuveriteľne autentický a reálny, čo Diary vôbec nie je. Herecké výkony pri hororoch ignorujem, ale tu boli ako inak hrozné + zase som pri tej autentickosti, postavy sa chovali ako v obyčajnom filme, nie ako v reálnom živote(a že to mal byt reálny život). Romero asi nechcel aby jeho film bol "holý" a tak ho okorenil hudbou, bol zostrihaný atd., veď som to už spomínal ale aj taký [REC] je viacej filmovejší než Diary. Nebudem sa ďalej rozpisovať, pretože mi o to tento film nestojí :) PS: Zasmial som sa na dvoch veciach. Prvá: záverečná scéna, so zombie girl zavesenou na strom vlasmi a následné vystrelenie útočníka. A druhá vec je: Romero podal prostredníctvom hl. postáv vetu "dúfam, že vás film vydesí" :D akože LOL. Priemer 60%(možno kedy bol film natočený o 5 rokov skorej dám o 10% viacej, možno :)) Celá recenzia: TU ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Oblíbený prostředek mladých filmařů, ruční kamera, se dostal i do rukou starého harcovníka, který opět ukázal, že umí držet krok s dobou. Romero se sice opakuje, do současné společnosti, včetně všech jejích moderních výdobytků v podobě všemocných médií, internetu a jiných komunikačních prostředků, které zkracují vzdálenosti, se ale umí obout pořád se stejnou razancí. I tolik diskutabilní ‚natáčím vše, co vidím‘, které umí být předmětem dlouhých sporů mezi diváky, nakonec ustál překvapivě snadno. Hrdinové nedrží kameru v ruce jen tak zbůhdarma, ale i mají pro to důvody a navíc to Romero obratně kočíruje i v tradičních filmařských disciplínách. Motivace postav funguje, road movie s nezbytnými ‚pocestnými‘ taktéž, takže spíše než horor o zombies připomíná tento film napínavý thriller, kde se jen tak mimochodem objevili živí-mrtví, před nimiž je třeba utéct. Nakonec je tak škoda jenom toho, že to trochu pokulhává v napětí i strachu (hrdinové i samotný divák), které však bohatě vynahrazuje lahůdkové ‚gore‘, u něhož jsem si často kladl otázku, jak to ten dědek sakra dělá. 4 a ½. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (12)

  • Jedno z policejních aut v televizních záběrech má na střeše číslo 666, tedy filmu příznačné ďáblovo číslo. (Corpsegrinder)
  • Sám režisér si zahral jedného z policajtov v televízii. (MetalMesiah)
  • Eliot (Joe Dinicol) má ve filmu zbraň Mossberg 590 ráže 12 Gauge. (dc125)

Související novinky

Nemrtvý, kam se podíváš

Nemrtvý, kam se podíváš

08.10.2008

Chodící shnilotiny jsou pořád v kurzu. Máme pro vás tři projekty, které se zombíky jen hemží. Táta Romero chystá další mozkově-střevní hostinu, Woody Harrelson se musí probojovat skrz Zombieland a 28… (více)

Reklama

Reklama