Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Britský režisér John Maybury (LÁSKA PROKLETÁ, SVĚRACÍ KAZAJKA) do svého nového snímku obsadil hereckou hvězdu Keiru Knightley, jejíž matka, Sharman MacDonald, je autorkou původní divadelní hry i scénáře. Příběh popisuje vztah známého waleského básníka Dylana Thomase (Matthew Rhys) se dvěma ženami - jeho maželkou Caitlin (Sienna Miller) a přítelkyní z dětství Verou Phillips (Keira Knightley), jejíž osud se však pojí s jiným mužem, Williamem Killickem (Cillian Murphy). Obě ženy jsou nespoutané, obě jsou okouzlující a obě po něm touží. Pro kterou z nich se rozhodne? (jjituska)

(více)

Recenze (131)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Sharman Macdonald .. 70% zaokrouhlených nahoru především za Keiru a válečnou Anglii ;-)) ___ Příliš vlažný, pomalý rozjezd, kde zaujme tak akorát zpívající Keira Knightley, ale jinak je roztahaný, bez silnějších momentů. Takže mimo kupených stylizovaných obrázků, perfektních kostýmů a všudypřítomného cigaretového kouře se zde okrajově zaplétá milostný čtyřúhelník. Silnější momenty a hustější atmosféra snímku přichází až později, jak v rovině obsahové, tak herecké. Ty obstarává samozřejmě opět výtečná Keira, která bezpečně vládne tomuto snímku a zaostávají za ní nejenom zbylý herečtí partneři, ale většinou i režisér samotný. ___ (Come back to me) Atonement je však o něčem jiném a především působivěji udělané. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak nak teda nevim, co timhle chtel reziser rict, film je totiz tak trochu (trochu vic) o nicem. A pritom tu potencial byl. Pribeh je zasazenej do druhy svetovy a zacatek je celkem fajn. Vetsinou zabery na nocni (asi) Londyn, do toho sem tam bombardovani a pribeh o vztahu basnika s jeho manzelkou a zpevacky s vojakem. Jenze kdyz byl nakej kus filmu za mnou a furt se nic nedelo, teda krome trochu ty romantiky, tak jsem lehce znejistel. Kdyz Cillian odejde do valky, tak sem doufal, ze uz to konecne zacne, jenze tady je vsehovsudy jedna malinka valecna scena. No a jakmile se dej z potemnelyho mesta presune na venkov, kde vubec neni poznat, ze nejaka valka je, tak uz to de do kopru. Aspon, ze ke konci film drobet nabyde na zajimavosti, kdyz se Cillian rozsrackovanej vrati z valky. Ale v momente, kdy je konecne zadelano na dobry drama, tak film skonci. No ale zachranujou to dve veci. Jednak je film pekne natocenej, obzvlast kamera je fakt perfektni. A pak herci. Matthew Rhys je sice lehce otravnej a nesympatickej, s tim jak se furt zajima hlavne o svy dobro a predcita nejaky debilni basnicky a Miller oproti Keire pusobi tak nak chude a nezajimave. Jenze pak tu je prave Keira, ktera je tady tak strasne krasna, jako uz dlouho ne a pri uvodnim zaberu na ni skoro az zari. A ani po herecky strance to neni spatny. No a pak tu je Murphy, kterej poradnej prostor dostane az ke konci filmu, ale je paradni. Takze celkove pribehove nic zajimavyho, ale herecky fajn a dobre natocenej film, kerej ale vic nez na 3* neni. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

"Přišla ta neznámá, sdílet můj pokoj v domě. Byla tak divná, s šílenstvím ptačím, posedlá přišla se světlem šalebným skrz pružnou zeď, oblohou posetý a světlem jejích paží sťatý, já konečně teď vím, že beztrestně smím strpět ten pohled na hvězd závoj zlatý." - Z příběhu téměř baladického, protkávaného poezií Dylana Thomase s velmi silnými momenty jsem byla nadšená a nechápu tak nízké hodnocení ostatních. K tomu vynikající herecké výkony v čele s krásnou Keirou, s kterou souhlasím, že "život není jenom o slovíčkách a příbězích". A pro nás, pro většinu asi platí i slova Williama: "Vy všichni, co vy víte o válce........?". ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Nejvíc zde jednoznačně vyčnívá Keira.Ona se do těch historických filmů zkrátka perfektně hodí,navíc má v sobě jakousi hepburnovkost.Zato Matthew Rhys byl spíše otravný.Na jednu stranu básník,na druhou sobecký rádoby Casanova,který nepochybuje o tom,že mu každá padne k nohám-(Co si na něm,Keiro proboha viděla?)Navíc byl po celý film tak nějak v pozadí,narozdíl od Sienny,která mě příjemně překvapila. Možná filmu trochu nadržuju kvůli Keiře a taky je tu ta moje slabost pro filmy z dřívějších dob,ale bez výčitek těch 5*dám. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Filmová adaptace divadelní hry Sharman Macdonaldové, matky Keiry Knightley... s Keirou v hlavní roli. Mno, mohlo to být mnohem horší, na to, že jde o fiktivní příběh vsazený do životopisu velšského básníka Dylana Thomase. Ale mnohem víc, než o reálie, jde o lidské osudy. Pozadí tvoří drama 2. světové od náletů na Londýn až po život na velšském venkově. Zřejmě šlo o zachycení povahy lidí v extrémních situacích (a milostné víceúhelníky), ale výsledek není ničím výjimečný. Celkově je to jen další melodram v kostýmech... s Keirou v hlavní roli. ()

castor 

všechny recenze uživatele

První polovina byla docela utrpením. Dlouho jsem se do příběhu nemohl položit. Vše se zaplétalo utahaně, děj nikam neplynul, jen se pohupoval v rytmu náznaků a roztahaných veršů. Jen snad nápaditá vizuální stránka (která je ostatně výborná po celou stopáž) dokázala zaměstnat moje smysly. Prostě dobrý režisér zvládne napumpovat napětím i čekání ve frontě na banány. Jenže takovým John Maybury tak úplně není. Zadek zvedl až po dlouhých desítkách minut. Se změnou klimatu (chladný Wales) se ale leccos rozhýbalo, verše, pohledy i tužby získávaly smysluplnější obrysy. Keira Knightley je ozdobou celého vyprávění, nicméně po všech těch dobových výletech (Doktor Živago, trilogie Pirátů z Karibiku, Král Artuš, Pýcha a předsudek, Pokání, Hedvábná cesta, Vévodkyně) bych už od ní konečně uvítal i současnější látku.. zřejmě se brzy dočkám. Tady jsem se dočkal jejího roztomilého kukuče, který se tak moc hodí do podobných projektů a opět nejednou nechá vzpomenout na eleganci starého Hollywoodu. Knightley prostě roste každým filmem a ačkoliv si mnohé scény krade pro sebe, ani ostatní se stydět nemusí. Nekomplikovaný a intimní pohled na lásku, kterému ubližuje až moc vlažný začátek. ()

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Výborné obsazení, skvělé téma, výtvarná stránka nemá chybu....ale něco je špatně, místy se film neuvěřitelně vleče a dokonce mám podezření, že kdyby místo nádherné Keiry to hrála nějaká herečka, která lépe zvládá vyjádření vnitřních emocí, tak by to taky bylo o chlup lepší....Nicméně slavného básníka mi to přiblížilo naprosto realisticky ať už je to podle skutečnosti nebo ne... ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem sice daleko více, ale rozhodně se jedná o kvalitní drama, které vůbec neuškodí. Film je postaven především na hereckých výkonech - Knightley - Miller - Murphy. Paradoxně postava básníka Dylana Thomase, o kterém to všechno mělo být, je tady spíše postavou vedlejší. Film nepřináší nic nového, protože všechno už tady bylo, ale vůbec mi film nevadil, příjemný na některý z nudných večerů. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Keiru asi současná doba vážně nebaví. Jak jinak si totiž vysvětlit, že si vybírá pouze filmy z doby korzetů nebo 2. světové války. Tenhle se řadí do té druhé kategorie a Keira je asi jeho největší klad. Předvádí zde totiž další ze svých výborných výkonů a z hereckých kolegů ji nikdo nestačil. Dokonce ani Cilian Murphy, který už podával mnohem lepší výkony, ale je pořád o dost lepší než takový Matthew Rhys, který mě docela iritoval. Na Keiru ovšem nestačí nejenom herci, ale i režie. Ta je zde totiž docela nevýrazná a tempo dosti pomalé, i když s výbornou kamerou. Paradoxně mě více bavila ta první půlka, kde se toho ještě tolik nedělo. Druhá půlka je sice dost vyhrocená, ale kvůli mdlé režii mě zkrátka nedokázala zaujmout a bylo mi vlastně i jedno, jak to nakonec celé dopadne. Pořád je to ale celkem zajímavý film, který by se v rukou jiného režiséra mohl klidně měřit s Pokáním, potenciál na to byl.70% ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Ten film ani v úvodu nepozdravil, což neodpouštím, protože jak by řekl Svěrák, jsem Vítací typ, a ten když je opomíjen, je smutný. Světla svítí, lahváče se povalují v rohu, čili atmosféra slušná, jenže i přes svou romantickou vlnu (tu já rád) se dočkám jen chladnýho odstupu. Od všech. Keiru nemám na pozadí svého notebooku jen tak, je pro mě docela dobrou múzou, něčím... asi takovým básnickým pojmem, tak. To se mi to kecá do cizího filmu, když sám nejsem schopný racionálně popsat svoje myšlenky, že jo? A lepší už nebudu! Vlastně ani Mayburyho film, který by si měl přečíst příručku o tom, jak se naučit emotivně vyjadřovat.... a když toho nebyl schopný film, tak alespoň já: "Takže, Dobrý den!" ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Připadá mi to, jako by se chtěl Maybury svézt na vlně úspěchů z Pokání, protože i když je příběh odlišný, tak opět Keira (moc ji to slušelo, mám pro ní a její hlas celkem slabost) oblékla dobový kostým z válečné Britanie a opět se odehrává silná romance mezi ní a hlavním hrdinou, kde v tomhle případě chemie moc nefunguje, ale to je spíš vina scénáře, než Keiry samotné, protože ta se dostává do fáze, kdy dokáže utáhnout filmu sama. Tim rozhodně nechci říct, že by ostatní herci nebyli co platní, ale oba dva mužští představitelé nevyčnívali a Sienna se prostě spkojila s tím, že je jen ozdobným dopňkem, která nemá zastínit Keiru ani nic podobného. __ Tohle romantické drama je docela utahané a místy připomíná televizní režii, ale pokud máte rádi buď Keiru nebo válečnou Anglii nebo nejlépe obojí, tak se vám to bude líbit. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

The Edge of Love je dosť ťažké hodnotiť. Je totiž plný vzostupov a pádov a divák si musí neustále porovnávať fakty a o čo vo filme vlastne ide. Vzťah Medzi Dylanom a Verou je ukázaný dosť nedôveryhodne, naopak priateľstvo medzi Verou a Caitlin je neskutočne emotívne. Je to skrátka trochu nevyrovnaný film. Prostredie nieje tiež sympatické, Anglicko v tejto dobe nemám príliš v láske. Zachraňujú to hlavne skvelé herečky. Osobne by som tento film videl radšej napríklad v čiernobielom filtri, ktorý sa k 40.rokom vždy hodí a nič nepokazí. ()

ajuska 

všechny recenze uživatele

Přes všechny poměrně zásadní věci, kterými se film zaobírá, mě nakonec celé dílo nechalo překvapivě dost chladnou. Příběh se zaplétá pomalu a nezajímavě, což už se mu v závěru, kdy to nabírá grády, nepodaří příliš napravit, a různé vizuální a stylistické hračičky tady taky nepůsobí tak, jak by asi měly. Pochválit ale rozhodně musím zajímavé herecké obsazení. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Vynikající herecké výkony a hodně silné a prokreslené postavy a jejich vztahy dělají z tohoto filmu docela silný zážitek, který i přes pomalý rozjezd nakonec pořádně upoutá pozornost. Čím více si Keiru uvědomuji jako dobrou herečku, tím méně mě fyzicky přitahuje. Sienna by v tomto souboji vyhrála na celé čáře. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Zase Keira. A Zase čeká, až se jí z války vrátí její milý. Ona ta analogie s Atonementem není zas tak mimo. Nejen, že oba příběhy vypráví dost podobný příběh, ale totožnost se objevuje i ve výrazových prostředcích filmu a v jeho balancování na hraně kýče. Na jednu stranu je film schopný tu a tam ukázat opravdu dobrou sekvenci (např. paralelní montáž, kdy je Cillian Murphy na frontě a Keira rodí...) a na druhou to zase dokáže vždy schodit nějakou strašně prvoplánovitou scénou. Když tak nad tím přemýšlím, kdyby v tom filmu nehráli herecké jistoty (Knightley, Murphy, Millerová) a nemělo to tak pěknou vizuální stránku, vlastně by nebylo ani proč na to koukat... ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Z počiatku sa vlastne nič moc nedeje. Príbeh sa ťahá a ťahá... a ťahá. Príliš veľa poézie a spievania mu u mňa tiež moc nepridalo. Jeden " pompézny šmejd " oprašuje prach z truhlice spomienok a útočí na city ponechávajúc napospas manželku so synom, kým druhý " krváca za krajinu a platí za hriechy doma " . 36. minúta do konca filmu, zlom! Láska opadáva, jak listy zo stromov na jeseň a hrdinovia vychladnú ako uhlie v peci. Začne skutočná dráma a ja sa prebúdzam. Kiera hrá štandartne vynikajúco, ale zdá sa mi , že Sienna Miller bude čoskoro nová hviezda. No a nedá mi nepoznamenať, že Cillian Murphy so svojimi nezábudkovými očami vyzerá ako úlisné hovädo! Kľudne to mohlo mať o 30 minút menej. ()

Webb 

všechny recenze uživatele

"Vlažně natočené nic" i tak by se dal shrnout Edge of Love. Herecky to ovšem vynahrazuje má oblíbená Keira Knightley, jenže to také sama nezachrání. Pomáhá jí tu sice Sienna Miller a Cillian Murphy, ale k lepšímu pocitu tu nepomohl ani dobrý scénář v takto ohraným a pro mě nezajímavým námětu. Pokud chcete vidět romantiku ve válečném kabátku s Keirou Knightley, raději sáhněte po daleko lepším a rok starším snímku Atonement. [5,5/10] ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Všichni tu srovnávají tento Mayburyho snímek s Pokáním Joe Wrighta. Myslím, že to není zcela fér. Několik podobných znaků najdeme, ale myslím, že nejlépe to vystihl uživatel Sobis87. Pokání je především " Epika " a Na hraně lásky je " Lyrika " . Popisovat jakkoliv snímek po jeho vyčerpávající komentáři je myslím zbytečné, pouze bych opakoval jeho slova, tak pouze za sebe dodám, že mě osobně je samotný příběh bližší než Wrightovo Pokání. A budu se opět opakovat, ale Keira s každým dalším snímkem herecky neskutečně roste a je již schopna sama odtáhnout celý film! Což není tak úplně případ tohoto snímku, protože všichni 4 hlavní představitelé zde podávají přesvědčivé výkony, ikdyž......Keira přeci jenom ( maličko ) vyčnívá :o) Pro mě osobně podhodnocený snímek! 85% ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Na hraně lásky na první pohled vypadá jako filmový parazit snažící se zopakovat úspěch o rok staršího Pokání. Nasvědčovala tomu účast Keiry Knightley v podobné úloze, zařazení do období 2. světové války, trailer, který servíroval scény ne nepodobné právě těm z Pokání (Keira na pláži, odloučení vlivem války, atd.), dokonce i jeden z plakátů na tento film na mě působí jako vykrádačka plakátu určeného pro propagaci majstrštyku Joe Wrighta. Po shlédnutí filmu ale mohu s klidem říct, že tato podobnost je jen a pouze marketingovou záležitostí, kdy se producenti snažili Na hraně lásky prodat jako "něco, co je podobné a tudíž i stejně dobré jako Pokání". Na hraně lásky je ve skutečnosti méně rozmáchlým a intimnějším příběhem lásky, přičemž kdybych chtěl oba zmíněné film nějak odlišit, nazval bych Pokání epikou, zatímco v Na hraně lásky vidím převážně lyriku - příběh zde není tak košatý a komplikovaný, o to více prostoru je zde věnováno samotným postavám, což je třeba, neboť všechny postavy z milostného čtyřúhelníku jsou stejně důležité a je tedy třeba, aby jim byla věnována vesměs stejná pozornost. Nenapadá mě lepší označení pro tento film než melodrama, které je příjemně staromódní a postavy v něm mluví, jakoby předčítaly z "krásné literatury", jako by každá z nich byla nadaným básníkem (tím je ve skutečnosti jen jedna z postav), který dokáže bez většího rozmýšlení proměnit normální dialog v krásný kus poezie, což sice nepůsobí moc věrohodně, ale ve výsledku to filmu přidává na poetice. Divadelní kořeny jsou z tohoto filmu velmi cítit. Dialogu jsou opravdu skvěle napsané a příběh celkově, i když zpočátku vězí nějakou dobu v mrtvém bodě, s přibývající stopáží graduje a závěrečná katarze je dojemná, tragická a velmi efektivní. Někdo bude mít možná zpočátku problém se samotnými postavami, neboť ty jsou v úvodu jen letmo načrtnuty, což je problém který se s každou další minutou a jejich postupným vývojem pomalu rozplývá a v druhé polovině se z nich vyklubou vrstevnaté charaktery, které jsou hlavními pilíři celého filmu. Pokud jde o vizuál, jedná se o čiré orgie - barevná škála, kompozice, prolínačky, tónování...prostě nádhera. Pro takový druh filmu jsou velmi důležité herecké výkony, které dávají scénáři konkrétní tvar. V Na hraně lásky se sešli talentovaní zástupci mladé generace - Cillian Murphy snad ani špatně hrát neumí, Keira Knightley dokazuje, že dobová dramata jsou její parketou a v tomto filmu ze sebe vyždímala to nejlepší (vedle Pokání samozřejmě), Matthew Rhys mi byl po většinu stopáže velmi nesympatický, což se dá vzhledem k jeho roli považovat za úspěch a Sienna Miller po Interview opět dokázala, že vedle béček typu G. I. Joe utáhne i seriózní film. A zpívající Keira je úžasná! 90% ()

Reklama

Reklama