Reklama

Reklama

Letecké katastrofy - Série 16 (2016) (série)


Nebezpečné přiblížení (S16E06)

(epizoda)
  • Česko Nebezpečný přístup (více)

Obsahy(1)

19. ledna 1988. Let Continental Express 2286 z Denveru do Duranga v jižním Coloradu byl pro posádku toho dne již čtvrtý a závěrečný. Trasa vedla přes vysoké hory, a protože malé letiště v Durangu nemá vlastní řízení letového provozu, piloti komunikovali s věží v téměř 500 kilometrů vzdáleném Denveru. Turbovrtulový letoun měl během pěti minut přistát. Po prudkém klesání bylo zjevné, že se někde stala chyba. Dráha nebyla v dohledu a vzápětí letadlo havarovalo ve zmrzlé pustině. Let měl již dávno přistát a piloti se nehlásili. Dispečeři v Denveru se tak obávali nejhoršího. Mezitím se uprostřed tmy a v silném mrazu vydalo několik přeživších pasažérů hledat pomoc. Po hodinovém trmácení dorazili na dálnici a přivolali záchranáře. Jejich příjezd komplikovaly hluboké sněhové závěje. Na místě zjistili, že při nehodě zahynulo 9 ze 17 osob na palubě, včetně obou pilotů. Druhý den odhalilo denní světlo plný rozsah zkázy. Přední část letounu byla zdemolovaná, záď se rozpadla na několik kusů a chyběla většina levého křídla. Identifikace pokroucených trosek připomínala obří skládanku. Situaci navíc ztěžoval fakt, že v roce 1988 nemusela být letadla s přepravní kapacitou nižší než 30 cestujících vybavena černými skříňkami. Vyšetřovatelé měli nejprve podezření, že se na křídlech vytvořila námraza, ale onoho večera na to bylo příliš chladno. Stejně rychle bylo vyloučeno selhání motorů. V okamžiku nárazu běžely oba na plný výkon. Další podnět k pátrání přinesl neočekávaný telefonát. Jedna z cestujících, která přežila, údajně z druhého pilota cítila alkohol. K vyšetřovacímu týmu se proto přidal letecký psycholog. Podle záznamu v registru řidičů byl druhý pilot dvakrát zadržen pro řízení v opilosti. Laboratorní zkoušky však prokázaly, že před letem nepil. Dění v kokpitu během posledních minut zůstávalo záhadou. (Česká televize)

(více)

Galerie (10)

Reklama

Reklama