Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
všechny plakáty
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (111)

  • Ve 13. díle 9. série s názvem "Hrůza v ráji" jsou použity záběry z pořadu Bořiči mýtů (od r. 2003), kdy Bořiči prováděli experimenty se sílou výfukových plynů proudového letadla mimo jiné na malé sportovní letadlo. (Tony-Z)

Letecké katastrofy - Série 3 (2005) (série) (S03)

  • I když se pořad Letecké katastrofy primárně věnuje dokumentárním rekonstrukcím leteckých neštěstí, ve 3. sérii se objevují tři díly, které nepojednávají o leteckých neštěstí, ale dva díly se týkají vlakových neštěstí (Head-on Collision2005 a Runaway Train – 2005) a jeden lodního neštěstí (Collision Course, 2005). (InaSe)

Letecké katastrofy - Osudné opomenutí (2018) (epizoda) (S18E05)

  • Je zajímavé, že před nebezpečným terénem nevaroval ani „potenciální zákazník“, sedící s piloty v kokpitu. Jednalo se o pilota místní letecké společnosti, který musel znát specifika a nebezpečí místního létání. Dále je zajímavá „profesionální“ činnost druhého pilota, který se jen vezl, aniž by se podílel na řízení letadla v době, kdy tak nečinil kapitán. Další zajímavostí je urputná snaha ruského novináře, komentujícího celý incident, pro obhajování „naprosté profesionality“ pilotů. Není pravděpodobné, že by piloti celý život úzkostlivě plnili své povinnosti a nyní najednou pokazili vše, co se pokazit dalo. Spíše to vypadá na zázrak, že létali bez nehody tak dlouho. Zcela evidentně byly jejich špatné pracovní návyky pro ně zcela běžné (neúčast na bezpečnostním školení před letem, nečinnost druhého pilota, nerespektování varování TAWS). (pjotri)

Letecké katastrofy - Tragická záměna (2005) (epizoda) (S03E06)

  • Tvůrci v této epizodě vynechali velké množství údajů odhalujících mnohem více odpovědnost americké lodi, stejně jako charakter kapitána Willa Rogerse. Zajímavé je, že už v roce 1992 napsali dva odborníci (John Barry a Roger Charles) erudovanou stať do magazínu Newsweek – ovšem autoři této epizody jako by ji snad ani nečetli... (Robbi)
  • Seriál nakrúcajú v Toronte a okolí. V štúdiu je kokpit, kabína, stredisko riadenia letovej prevádzky, kancelárie a laboratóriá. Štáb má len 3 týždne na premenu priestorov z jedného lietadla na iné, musí napr. prestavať kokpit z Boeingu 747 na Airbus A320 a zabezpečiť, aby boli ukazovatele a ovládacie prvky čo najrealistickejšie. (krasomama)
  • Seriálové rekonštrukcie sú považované za také presné, že ich letecké školy a letecké spoločnosti používajú ako učebné pomôcky pre svojich pilotov. (krasomama)

Reklama

Reklama