Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (583)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Téma krize rodiny a svobodných matek zřejmě nikdy nebylo zpracováno brutálněji. Postava Sarah je klasickým případem dítěte, vyrůstajícího v neúplné rodině (setkáváme se pouze s její matkou, o otci nepadá zmínka) a následně kopírujícího tento model. Pro vyznění příběhu není podstatné, jakým způsobem její přítel zmizí z jejího života; důležitá je fatalita, se kterou k tomu dochází - jako by dětem z nefunkčních rodin bylo předurčeno, že se později v roli rodičů nevyhnutelně ocitnou v totožné situaci. Vzhledem ke zklamání, jakým pro Sarah zjevně její dosavadní rodinný život byl, je logické, že se k vlastní matce staví až odmítavě (odvoz do nemocnice si zařídí raději u kolegy z práce, kterému svěří i klíče od svého domu = chová k němu větší důvěru a pravděpodobně v něm nachází absentujícího otce). Sama má sklony k izolaci, film opět toto žene do extrému a nechává Sarah doma samotnou na Štědrý večer (kdy jindy by měla být rodina pohromadě, ať už jsou vztahy jakékoli), kde jí dělá společnost jen místní policejní patrola. ____ V úvodní scéně na lavičce míří hrdinka fotoaparátem na šťastnou, kompletní rodinku a opakovaně tiskne spoušť. Foťák je v tuto chvíli zbraní/pistolí, skrze kterou si Sarah vybíjí svoji frustraci a zároveň ikonizuje něco, o čem ví, že sama nikdy nebude mít. V průběhu filmu využívá fotoaparátu ještě dvakrát a pokaždé znovu jinak. Nejprve jako detektivní nástroj, nakonec jako baterku. ____ Těhotenství Sarah děsí především na tělesné úrovni; dítě vnímá jako vetřelčí zárodek. Ve chvíli, kdy se ona/její dítě dostává do ohrožení, není jasné, do jaké míry se brání, protože je v nebezpečí i ona sama. Je to ale až fyzická bolest, která aktivuje ochranitelskou, pudovou reakci. ____ Na svého bývalého partnera vzpomíná v čistě erotické rovině; chybí jí mužské fyzično, nikoli postava konkrétního otce. Muž v její fantasii je nahý a nemá tvář, je tedy zaměnitelný. ____ Inside ku své škodě obsahuje i velké množství samoúčelné řezničiny, která vyplňuje valnou většinu snímku. Alespoň že se jedná o vydařený gorefest v artovém stylu. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Perla Group dokázali se svým dabingem udělat z tohoto hororu dokonalou komedii a opravdu jsem se zasmál od srdce. To samozřejmě není chyba filmu, ale naprosto stupidnímu dabingu, který v konečném důsledku zkazí úplně celý film, ale i tak to je dost zvláštní film, který sice nabízí dobré gore scény, ale jinak teda nic moc. ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Když jsem zjistil, že se nad naším městem smrákává, okamžitě jsem mazal domů. Ne proto, aby do mě neprásknul blesk (no, to jako taky, ale..), ale abych se konečně podíval na horor, který už je u mě v pokoji dost zaprášenej. Chtěl jsem zažít zase to, co jsem měl při sledování VĚCI. Když začali padat kroupy- byl film zhruba v polovině a já byl na vrcholu blaha, že se to vážně podařilo. Že Bustillo & Maury mají giganticky zvrácenej smysl pro filmečno (toto slovo jaksi nedávati smysl mistře Yodo :D). Jenže když poprvý blejsklo a ozvala se následná řacha, jakoby mě to vrátilo zpátky na zem. Najednou mi došlo, že ti lidé jsou zřejmě roboti (nůžky feat jehlice na pletení feat plyn ve spreji) to přece člověk nemůže zvládnout. Zvlášť žena- omlouvám se klubu feministek, ale já si nepomůžu. Ovšem nemůžu upřít filmu jistou autentičnost, která dokazuje, že v hororech je pořád co objevovat. Litry krve stékajících po schodech nebo čmouhy na zdech od krve, někdo s bujnou fantasií by si dokonce z těch pár čáreček mohl vyfantazírovat králíčka, byli taky úchylně nádherné. Dalším velkým kladem je TA atmosféra, která vás pohltí a v jednu chvíli vám poteče za zátylkem studená kapka potu. À l'intérieur se Věci sice nevyrovnal, ale co do spotřeby malinové šťávy ji předčil minimálně o dvě pletací jehlice. Francouzsko rulez!!!! :D ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Uvnitř je film se silným amatérským nádechem. Amatérismus zesiluje i amaterský dabing od Perla Group, se kterým jsem měl to štěstí film vidět. Především vedlejší postavy byly nadabování vskutku komicky. Eliminovat veškerý potenciální strach se tedy povedlo dokonale. Herečky jsou neuvěřitelně ošklivé. Efekty jsou na strasně nízké úrovni. Nicméně tvůrci se ani trošku nebáli ukazovat svoji neobratnost, tudíž jsou všude spousty krve. Tedy trošku předbíhám. Krev se začne objevovat až po totálně nudném úvodu. Nicméně, jakmile se začne objevovat, tak je to celkem milé a vítané. Naprosto exkluzivní je domácí porod v závěru. Film doporučuji zejména všem těhotným maminkám i tatínkům. Pěkné 2*. ()

666teen 

všechny recenze uživatele

Sára je těhotná. Jsou Vánoce, ona je chudinka na rozsypání, tak sedí sama doma a kouká do zdi. Předporodní idylka se zásadně změní s příchodem moooooc divné porodní asistentky s vizáží Diamandy Galás, která má pocit, že pro nastávající matku je nejlepší pořádná dávka adrenalinu a nůžky v břiše. Paní se s tím vůbec nemaže a tak přátelé, policisté a rodič brzy poznají na vlastní maso, že tyhle svátky nejsou úplně běžná selanka......no, nalejme si čisté krve, tohle si prostě zaslouží absolutorium. Další temná a brutální podívaná ze slunné Francie. Nastávající a kojící matky vstup zdarma. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama