poster

Konzum

  • Švédsko

    Surplus: Terrorized Into Being Consumers

Dokumentární / Experimentální

Švédsko, 2003, 51 min

Režie:

Erik Gandini

Scénář:

Erik Gandini
(další profese)
  • Raven0
    *

    Nic moc, rozvleklé, opakující se, na dokument málo informativní... A ty informace co ve filmu jsou, působí docela přehnaně... Jako taky zrovna nemusim konzumní společnost a všechny neduhy s ní spojené... Ale na druhou stranu, vidět jediné východisko v destrukci průmyslu a návratu k době kamené, to je trochu vyšinutej názor. Jen pomyslet na důsledky takového radikálního zásahu do společnosti je docela krutej masakr.(28.10.2008)

  • Djkoma
    **

    Slaboučký dokument, který má pár hlavních myšlenek, které neustále opakuje v celých 54 minutách. Na konci snímku je v klidu dokážete také zopakovat, ale nedokážete v ně věřit, protože nejsou ani podložené ani logické. Lidé, kteří využívají konzumní společnost si na konzumní společnost stěžují. Tleskám a přeji jim, aby dostali šanci žít bez konzumní společnosti a pak uvidíme kdo si bude stěžovat. Dokument bez hlavy a paty, který se snaží být hezky natočen ( a také je.. velmi videoklipově, první půlka uteče za rytmů hudby opravdu rychle),a le ničím nepřekvapí a v okamžicích (umělé figuríny) se stává nesmyslným.(17.8.2007)

  • Caesius S.
    ****

    Jakýsi hudební klip zamýšlený jako obžaloba konzumní společnosti. Je třeba si uvědomit, že kapitalistická devastace zdrojů se chová jako parazit a nemůže fungovat do nekonečna, hostitel - Země už brzy může přejít ze stádia inkubace do plného propuknutí nemoci. Řešením podle mě není zničení veškeré techniky a technologií a návrat do doby kamenné, ale spíše obrat od používání techniky proti přírodě k symbiotickému vztahu mezi moderní čistou technologií a přírodou.(24.4.2011)

  • maslic
    **

    Jakysi mix mezi videoklipem a pseudokumentem, ovsem se slabou myslenkou a porad dokola omilanymi argumenty o tom, jak je soucasne spotrebitelstvi mor spolecnosti. Je zde par zaberu, ktere potesi vizualne a ktere se cloveka i nejak dotknou (napr. skladka pneumatik). Ale bohuzel, na necelou hodinovou stopaz autori par temat pouze nakousli.(18.7.2007)

  • DaViD´82
    *

    Být to pár samostatných pětiminutových spotů, tak to mohlo snad i zaujmout. Ovšem tenhle pubertální nihilismus v praxi, ve kterém tvůrci na tisíc a jeden týž způsob nechutně propagandistickým způsobem na diváka valí své proklamace, je k nevydržení. Naprosto. Problém Konzumu ovšem vůbec není v tom co říká. Nýbrž v tom jak k uzoufání nudným a naivním způsobem se vám to tvůrci snaží předat. Po deseti minutách už nemají co nabídnout, přesto směle pokračují dále, až dávají zcela zapomenout i na sympatické technické zpracování. Pouze dobře vybraná hudba zabraňuje nejhoršímu - vypnutí ještě před koncem.(29.2.2008)

  • - Natáčelo se přes tři roky v osmi zemích světa. Mimo jiné i při 27. summitu G8 v roce 2001, v Shanghai či v Alangu v Indii. (DaViD´82)

  • - Tvůrci se schválně snažili napodobit formu reklam ze stanice MTV. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace