Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 531)
I navzdory debilnímu účesu Toma Hankse se mi Šifra mistra Leonarda líbila víc. Andělé a démoni vykazují určitou snahu posunout se dál a nepakovat úplně tytéž chyby. V praxi to znamená, že tma je ještě tmavější, pobíhání je ještě zmatenější a děj ještě bezobsaznější. Šifra mne bavila, i když na vině byla především zvědavost, co se z téhle nafouklé a kontroverzní bubliny vyklube. Andělé tohle nemají. Postavy jen pobíhají a žvaní. Zůstává naštěstí stará dobrá kinetika, která souvisí s prakticky jakýmkoliv záběrem, v němž se vyskytuje auto (divák má opět pocit neustálého posunu), občas potěší humorná scénka (obě knihovny), jinak jsou ale Andělé a démoni šedošeou hrou na jistotu. Bez výrazně slabších míst, ale také bez skutečného vrcholu, který Šifru definitivně vystřelil na (slabší) 4 hvězdy. Andělé budou muset zůstat na těch slabších třech... P.S.:Po dvou dalších projekcích zvedám postupně na plný počet. Ten film má strašný grády, místy je nehorázně cool a výbuch antihmoty nad vatikánským náměstím je jednou ze scén, na které se nezapomíná... ()
Andělé a démoni jsou hodně podobní na Šifru mistra leonarda, ale aspoň to něco málo odlišné, je dělá lepším a záživnějším filmem. Atmosféra je zde temnější a více vtahující, ovšem stále platí, že napětí a příjemné thrillerové chvění střídají nudné náboženské kydy a divácký zážitek je tak doslova jízdou po sinusoidě. Největším problémem je ještě před nevyrovnaností a pofiderní zápletkou béčková a samoúčelná koncepce, kdy Tom Hanks, jakožto chodící učebnice dějepisu, samozřejmě po boku se sličnou pomocnicí, řeší neřešitelné zpravidla díky tomu, že i při minimu vstupních informací se stoprocentně orientuje a klíčové informace mu crvnkají rovnou do nosu... Přesto mě však překvapilo, kolik z toho Howard dokázal vymáčknout, aniž by mě nudil, či znechutil. 6/10 ()
Instantní rychlokurz symbologie aneb expertem snadno a rychle, kdy sám slovutný profesor Langdon je v lekcích o hodinu napřed a orientaci v prostoru, tak může zvládat téměř kdokoliv stačí jen sledovat šipky a drobečky, které cestou upustili Jeníček s Mařenkou. Slibně se rozvíjející začátek zaplněný nepřeberným množstvím makrozáběrů, kdečeho a podbarvený chytlavou hudbou Hanse Zimmera, však hodně rychle zabředává do řídké kaše ukuchtěné z těch nejlevnějších ingrediencí, které byly dostupné na trhu. Na začátku se sem tam objevuje snaha vyprávět ale v momentě, kdy se začne utíkat jde vše do kopru. Cesta z bodu A do bodu B zpět do bodu A přes bod C ve výsledku působí dost kostrbatě. Navíc jsou Andělé a démoni ochuzeni o výpravnější lokace z Šifry a Iena McKallena. Takhle se tváří jako hybrid mezi Sběrateli kostí a Purpurovými řekami. Předlohu jsem nikdy nečel ale kam se bude děj ubírat mi bylo jasné už v okamžiku, kdy se na plátně objevil hlavní padouch jehož odtajnění na konci mělo být vrcholem filmu. Scénáristické berličky a nelogičnosti tu tvoří převážnou většinu děje a zapříčiňují infotainmentový efekt, díky němuž se k Andělům rozhodně v budoucnu rád vrátím, i když je to takové ošklivé mňoukající koťátko. Dan Brown asi vážně nemá rád Vatikán a už vůbec ne umění jako takové. 5/10 PS: třetí hvězdička je za scénu s fontánou, v níž Langdon dokázal, že není tak blonďatým jak se mohlo zprvu zdát. ()
Škoda, že nejde dát 2,5* ... já vím, 5 se zaokrouhluje nahoru, ale tenhle film, prostě ani na ty tři * nevidím, protože jsem se dvě hodiny nudila a zbylých 28 minut mě zabavil hudební doprovod a sem tam nějaký herecký štěk. Řeknu to na rovinu - tenhle film mě nudil. Pomalu je mi líto Ewana, že tam hrál, ale tak lidi se nějak živit musí :-D ()
Překvapivě lepší a kompaktnější, než první díl. Howard konečně pochopil, že roztomilou Tautou a kostrbatými akčními scénami příběh lepší neudělá a začal se spolehat na jiné věci. Například mrštný scénář, který poměrně zábavným a dynamickým scénářem kupí na sebe jednu hádanku za druhou. Fantastický (opět) Hans Zimmer dodává celému dílu nekompromisní říz. Sice už asi po osmnácté složil to stejné, ale stále se to krásně poslouchá. Zní to až neuvěřitelně, ale i v těch několika miniaturních akčních pasážích se Howard neuvěřitelně pochlapil. Pořád je to sice přizdisráč, posera a nekonfliktní vlezdoprdelka Hollywoodu, ale tohle se alespoň dalo vydržet. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (41)
- Na začiatku filmu sa pri urýchľovaní častíc v CERN-e pred vetou "Accelerating the beam" ("Urýchľovanie") mihne medzi vedcami slovenská vlajka. (DJW)
- Ewan McGregor se nebyl schopen naučit italský přízvuk. V knize je jeho postava italské národnosti. Aby se tyto problémy vyřešily, z Itala Carla Ventrescy se stal Ir Patrick McKenna. (Elyssea)
- Postava velitele Švýcarské gardy Richtera (Stellan Skarsgård) se v knižní předloze vůbec nevyskytuje. Fukci velitele s výrazně větším prostorem má postava Olivettiho (Pierfrancesco Favino), který ve filmu ztvárňuje pouze inspektora. (hoffina87)
Reklama