Reklama

Reklama

Můj pes Killer

Trailer

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou snímku je osmnáctiletý Marek (A. Mihál), žijící se svým otcem, alkoholikem (M. Kuruc), na malém městě na moravsko-slovenském pomezí. Jediné opravdové citové pouto Marka váže k jeho psovi. Když se jeho otec rozhodne prodat část pozemku, je Marek nucen vyrazit kvůli podpisu smlouvy do nedaleké vesnice navštívit svou matku (I. Bendová). Jeho život obrátí naruby zjištění, že má nevlastního bratra (L. Filo), který je poloviční Rom. Do horizontu jednoho dne vtěsnané sociální drama varuje před stále agresivněji se prosazujícím rasismem a předsudky, které mají často tragické následky. (Česká televize)

(více)

Recenze (133)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No, tohle je film, kde asi chápu rozdílná hodnocení. Sám tam ten rasismus vnímám jen jako dochuť k celkovému sociálnímu prostředí ve kterým hlavní hrdina vyrůstá ani mě nepřišlo že by byl nějak přesvědčenej fašounek i když mít helmu na motorky se znaky ss to je teda docela nechutná výživa. To absloutní přehlížení Marka jeho okolím / nejbližšími to je na tom fakt to nejtvrdší a vlastně se ani nedivím, že to dospělo, tam kam to ve filmu dospělo. To bylo natočeno velmi surově bez špetky citu až z toho dobře není, ale tak já vnímám tenhle film,tak si myslím, že se jedná o mimořádně silný film. Jinak souhlasím, že některé dlouhé statické zábery ničemu nepomáhaly. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

V kostce to vystihne scéna v zahulené nádražce. Začne to autenticky znějícím monologem na okraji záběru, který má flow i hranu, pokračuje zaranžovanou rasistickou překřikovačkou, v níž i anonymní hlasy v pozadí znějí jako řízený chorus. A končí to pozérským momentem na nádraží, kde na hrdinu, který se "tak trochu" zastal Romů, sleduje chorus bílých spoluobčanů jako cizorodý objekt. Pořád z toho čouhá určitá křeč, ostentativnost, hra na efekt, byť mnohonásobně podnětněji natočená a uspořádaná než v Lištičkách. I dramaturgicky to podle mého není OK - opět tu máme hrdinu, který se zachová nevypočitatelně, přičemž hlavní motivace je ozřejmena až poté, co člověk začne tak trochu zlostně přemítat, zda nemá co do činění s další režisérčinou hysterickou kreací. Je to však více než snesitelné především díky kameře, práci s prostředím senické sociální periferie a záhoráčtině, která pomáhá dialogům. Ty pořád znějí jako popěvky zpívané o oktávu výš nebo níž... Neherci si jednoduše s naučeným scénářem neporadí jinak než jako s deklamovaným textem. Někdy je to až úsměvně snaživé (postava hrdinovy sousedky). Opravdu by nestále za to poohlédnout se po inspiraci u Dresena, Seidla a dalších? Celkově mi Můj pes Killer přijde jako film, který navzdory velkým ambicím a zásadnímu tématu tak trochu uvízne v nemluvných a statických gestech. Aby postava ožila v nekonečně dlouhých bezeslovných záběrech vyžaduje ještě něco víc, než jen slušně osvojený jazyk druhých. I tak to ale hodnotím jako celkem sympatický pokus, který prošlapává (venku již dávno prošlapanou) cestu. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,MARKU, JSI NÁŠ?…“ /// Povídání o tom, co všechno se stalo, než Markovi došel ve fichtlovi benál… Kamera upřeně sleduje Marka. Ze předu, ze zadu, z boku. Dlouhý záběry a filmařskej styl, co se určitě nějak jmenuje, bohužel mi neřekli jak. Jo, málem bych zapomněl – celkem nuda. Včíl v krčmě někdo zapíčoval na cigány. (to určitě zaujme…) Neherci vodrecitovávaj naučenej text a kamera přestala sledovat Marka. Teď ,,jede“ důchodkyni pogující na dechárnu. (né, je doma. A voblečená debile…) Dlouhý záběry. Furt, stále, pořád. Na piču. (vlastně spíš na hovno - to jen upřesňuju, abych někoho zbytečně nenavnadil…) Mira Fornay bude zřejmě takovej malej Benedek Fliegauf. A možná i Ulrich Seidl. To by někdo mohl vocenit. Třeba festivalovej divák, obdivující nezávislý kousky pro náročnýho diváka. Závěr nakonec přináší trochu toho filmovýho řemesla i pro normálního čoveka, ale že by to kurva bylo nějak strhující… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Potřebuju vysvětlit cigánům, že ,,bílej“ není přítel. 2.) Matka mi zdrhla s Romem. (jsi Rom? Aha, tak to nic…) /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Navzdory drobným nedostatkům jeden z nejzdařilejších československých filmů posledních let. Více viz komentáře uživatelů Havenohome a Kristusazapad. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Antické drama pro ombudsmana lidských práv a frustrací. Adam Mihál není Wes Bentley, snímek Miry Fornay, ač zvýhodněn populárním tématem sociální segregace a naplněn až přes okraj dlouhými záběry a uměleckými ambicemi, není Bentley evropského filmu. Spíše Dacia.. Jen teď a kdysi u seriálu Goro, bílý pes (nehledat prosím rasistický podtext) jsem zažil ten pocit, že lituji psa kvůli tomu, jakou společností je obklopen.. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Když někdo neumí vyprávět příběh, neměl by točit film. "Syrové, autentické, sugestivní" přesně tím špatným, k smrti ubíjejícím způsobem. To klišé mi jde přes klávesnici těžko, napsat to ale musím: klasický festivalový shit z periferie. 20% ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Přinejmenším tou zpovzdálečí sledující kamerou, nesdílností postav a zanořeným dějem, který v sobě nese tragédii, celým tímhle nedialogovým způsobem filmového vyprávění, z jehož šumů si příběh musíme vyseparovat, Mira Fornay - aniž by sebeméně ztrácela punc vlastní originality - připomíná jiného pozoruhodného režiséra, o sedm let staršího Jaime Rosalese. Formálně jako by byl Můj pes Killer rozkročený někde mezi Samotou, Kulkou do hlavy a Sněním a tichem, přičemž si ale jde jednoznačně za svým a po svém. Ostatně pozdější Fornayiny Žáby bez jazyka mě v této zajímavé podobnosti obou autorů jen ještě utvrzují - oba dva nesmírně osobitě operují s propracovanou formou, aby se dostávali na kobylku nejsilnějším emočním stavům pramenícím z potřeby lidské blízkosti a jejího ohrožení, z nečekaných rozvratů, z bezvýchodnosti, nevratnosti a krutosti, přičemž akcent je na vědomí, že všechny osudy se navzájem podmiňují a nikdo není primárně viníkem...  *~ ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Blízke dardennovskému štýlu, súhlasím s užívateľom Havenohome. No zábery mi tu pripadali často príliš dlhé. Prekročili presne tú hranicu, ktorá mi u belgičanov nikdy nevadila. Napríklad dlhočizné čakanie v nákupnom centre nácka na ženu. Situácia postráda výraznejšiu dramatickosť a to aj v kontexte neskôr odkrytých skutočností. Podobne je to s opakovanými zábermi na zozadu sa kamsi valiaci holý krk a hlavu. Stále sa niekam ide, no vnútorné i vonkajšie napätie je pomerne slabé. Pretože ide len o papiere. Istý posun k dramatickosti ponúka záverečná tretina. Predstavitelia holých lebiek boli autentickí, rovnako prostredie sociálneho strádania, z ktorého sa prostredníctvom hnevu a frustrácie grupuje podstata výkonnej zložky neonacistov. Špecifikum tých slovenských je zviazané s deduškami a babičkami, ktorým bolo za Slovenského štátu švajčiarsky blahobytne. Pekne ukázané, no známe skutočnosti. Ako sonda do motívov frustrovaného skína ujde, forma vcelku tiež, no v deji chýbal nejaký výraznejší, prípadne nový podnet k zamysleniu. Pretože nad tým, čo mi je dlhšiu dobu zrejmé sa zvyčajne ako divák nezamýšľam. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Na jednej strane úspech na niektorých festivaloch v zahraničí, na druhej vlažné prijatie na českej a slovenskej domácej pôde. Až výsledky slovenskej filmovej ceny-Slnko v sieti a premiéra na STV2 ma donútili film si pozrieť. Po skončení mám zmiešané pocity. Nechápem ako mohol tento film vyhrať hlavnú cenu. Jediný dôvod je asi nedostatok konkurencie, ale čo nechápem ešte viac je nominácia hlavnej postavy - A. Mihála v kategóri najlepší herecký výkon...Herecký výkon?? Ten chlapec je tupý a nevýrazný jak poleno. Maximálne nepresvedčivý, ktorého je najlepšie snímať zozadu (asi polovica záberov na neho). Ocenenie za zvuk beriem, to bolo počuť i cítiť. Príbeh bol dosť plytký a nejako som sa neorientoval v rodinných vzťahoch postáv. Na úkor dlhých a často zbytočných záberov mohli radšej popracovať na príbehu a postavách. Kameňom úrazu sú nepresvedčivé výkony všetkých zúčastnených, ale hlavne všetky scény bitiek a potyčiek. Toto nie je o peniazoch. Takéto festivalové filmy stoja predovšetkým na týchto mini scénach, ktoré by mali svojou autenticitou šokovať. Napr. taká scéna na záchode (ženská nepresvedčivá strkanica) je skôr výsmech tak scéne samotnej ako i režisérke, ktorá nedokázala z komparzu vytlačiť viac energie a zaveliť- "Však ju poriadne udri, alebo to aspoň uveriteľne zahraj!" Oceňujem jedine to, že niekto má snahu natočiť niečo iné ako ďalší film o vzťahoch. Ak na to nemám dostatok peňazí, tak aspoň musím byť kurevsky presvedčivý a herecky ísť na doraz. Toto nebolo. 50%. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Môj pes Killer je príbehom mladého neonacistu. Film má svoje pozitívne stránky. Hlavne keď to malé cigánča ten skinhead zviaže a celkovo to skončí pozitívne pre všetkých bielych divákov. Celková atmosféra je až na drobné vychýlenia vykreslená presvedčivo. Divák by mal prekonať svoju nechuť ohľadom témy, pretože tento krát sa jedná skutočne o slušný film a zároveň o presné pomenovanie koreňov rasovej neznášanlivosti. Kamera na seba strháva pozornosť. Často si namiesto deja začnete všímať veľmi slušivé zábery. Na Slovenský film až priveľmi dobré. Film hodnotím priemerom, ale ak by som mal hodnotiť len Slovenské filmy, tomuto by som dal o hviezdičku viac. ()

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Hodně špatná kamera sleduje ještě horší výkony neherců, kteří deklamují přiblblé dialogy rádoby ze života. Mladík s kostrbatou hlavou má psa. S ním i bez něj chodí před kamerou, nebo jezdí na motorce. Tedy pokud má benzin. Strohé, až dokumentaristické pojetí snímku z něj udělalo nekoukatelnou supernudu. A jako závěrečný kop do žeber mi tahle slátanina připomněla Gustáva Husáka s jeho hnusnou českoslovenštinou. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Ve filmu se neřeší "nic až tak zásadního" aby to v divákovi dokázalo vyvolat nějaký větší emoce. Celkově na mě ten film působil tak nějak chladně. Je to snímek pomalej se spoustou zdlouhavejch záběrů. Větší výpovědní hodnotu jsem v něm nenašel. Celkově mě tohle zpracování spíš uspávalo. 2slabší hvězdy. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na zvolený mlčanlivý režisérsky prístup Fornayovej, keď je skoro všetko akoby skryté pod povrchom, nepovedané nahlas, by bolo najlepšie o Mojom zabijáckom psovi nič nenapísať. Fornayová natočila film, ktorý končí tam, kde by iní začínali s konfrontáciou, končí tam, kde by mohla začať solídna napínavá kriminálka so sociálnym podtextom. Lenže ona pátra po príčinách skutku, ktorý sa stal, prečo sa stal, kto za to môže a akým podielom si vinu môžu všetci vo filme kolektívne rozdeliť. Killer je podľa mňa výborný psychologický film, keď po jeho zhliadnutí začneme hlbšie premýšlať nad zmýšlaním submisívnejšieho mladíka, nad tým, kto je jeho "skutočným" otcom, nad prostredím, v ktorom vyrastá a ktoré ho formuje a nad tým, nakoľko hlboko sú už v ňom zakorenené cudzie myšlienky, ktoré mu boli dlhé roky vštepované do jeho akoby nasilu vyholenej lebky. Je to trochu v protiklade s doslovnosťou vyobrazenia siláckych tetovaní, roztomilého róma, prestrelených scén typu westernové pohľady po východe z podchodu, cedule s nápisom rómom vstup zakázaný, ale verím scenáristickému prieskumu a primitívnosti istých skupín obyvateľstva, takže film pokladám za realistický. Niekedy až príliš. Vzhľadom na to, čo sme posledné roky museli od našich režisérov pretrpieť a ucelenú atmosféru snímky spoločne s niektorými peknými obrazovými kompozíciami, pridávam hviezdu navyše. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Sice to není tak strašné jako Lištičky, ale druhou hvězdičku si to nezaslouží. Osudy jednoho příslušníka podlidí, kteří si říkají skinheadi, je plný dlouhých záběrů, ve kterých se nic neděje. Když něco takového obsadíte neherci, nedáte tam ani jednu něčím zajímavou figuru a natočíte to jako maximálně syrový art beze stopy humoru, či jiného zlidštění, je těch 90 minut fakt nekonečných. Art jak víno. ()

Joker Punx odpad!

všechny recenze uživatele

Totální hovno! Zdlouhavý scény kde furt někdo jde pěšky nebo ten hlavní hrdina jezdí na motorce, šílená nuda celej film. Plešky co poslouchaj místo tvrdý muziky disko sračky, to bylo fakt skvělý. Celou dobu jsem čekal kdy se tam něco bude dít a ono pořád nic, až ke konci filmu se tam něco stane a to je celý. Kamera a střih úplně na hovno. Herecký výkony zbytečný a nudný protože se tam skoro nemluví. Konec úplně debilní, celý je to blitka pro vidláky. Mira Fornay točí fakt strašný sračky. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

A jde to i bez hudby. Autentický zvuk (líbil se moc!), už méně pěkná autentická kamera. Naprosto nepředvídatelný a rychle uteklý film. Jistě, některé scény jsou herecky nezvládnuté, občas to působí křečovitě, ale jako typicky festivalový film na velkém plátně a s pořádně osolenou hlasitostí to může fungovat skvěle, asi jako předloňský cinema mundovský Je to jen vítr a už míň ještě o rok starší Cigán, též promítaný na CM. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Rasistické téma. Je to taková snaha o ideální evropský model festivalového díla, tedy spojit pokud možno kontroverzní politicky žádané téma s okatě uměleckým obalem. Tudy vede spolehlivá cestička k trofejím - méně už k divákům. Náladu filmu z neradostného prostředí podporují dvě silné složky, tedy výprava a kamera. Jenže současně je poškozuje čirá schválnost neúměrně protahovaných záběrů; distributor slibuje "drama jednoho dne" v necelých devadesáti minutách, leč pocitově je to nejdelší den v dějinách kinematografie.Můj pes Killer sice buduje periferní podobu sociálního přežívání z míst, kde se nespěchá, což nekonečné chůze i jízdy stvrzují, ale hrdinovo trpné čekání v obchodním středisku už hraničí s obyčejnou provokativní manýrou. Přesně se v něm odráží snaha o "jinakost", která však pouze napodobuje módní vlnu vyloženě festivalových výtvorů. Totéž platí pro hereckou stránku filmu. Coby osobitá sbírka lidských typů jeho obsazení účinkuje, nicméně neherci prostě nehrají, jenom existují. Nejvěrnější okamžiky se totiž odehrávají takřka beze slov, za mrazivé ranní mlhy na vinici, kde chlapec cvičí svého svěřence "Drž! Pusť!" Sousedské vztahy přes plot jsou věcně praktické, příbytky chudé, bezčasí líné, jazyk česko-slovenského pomezí promíchaný a vybydlené romské čtvrti vděčné pro filmařskou šablonu, podle níž si Západ dělá představu o zuboženém východu Evropy. Nechybějí plakátové banality jako vulgární hospodská zášť vyjádřená nápisem Romům vstup zakázán, nemluvě o přehnané "spontánní" reakci okolí. ()

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama