Reklama

Reklama

Drama jednoho dne. Osmnáctiletý Marek žije v bezútěšném prostředí blízko slovensko-moravských hranic se svým otcem vinařem a rasistickými kamarády - hooligans. Markovým nejlepším přítelem je jeho pes, který je perfektně vycvičen proti všem vetřelcům. Markovým životem náhle otřese šokující tajemství, které zjistí o své dávno zmizelé matce. Dramatický příběh ze současnosti, který se vyznačuje syrovostí a velkou mírou autenticity, se dotýká aktuálních otázek naší společnosti, jako jsou: rasismus, nezaměstnanost a problémy disfunkční rodiny. Nedostatek citovosti a tolerance okolí poznamená hlavního nevyzrálého hrdinu, jehož jediným přítelem je jeho pes. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (121)

Marigold 

všechny recenze uživatele

V kostce to vystihne scéna v zahulené nádražce. Začne to autenticky znějícím monologem na okraji záběru, který má flow i hranu, pokračuje zaranžovanou rasistickou překřikovačkou, v níž i anonymní hlasy v pozadí znějí jako řízený chorus. A končí to pozérským momentem na nádraží, kde na hrdinu, který se "tak trochu" zastal Romů, sleduje chorus bílých spoluobčanů jako cizorodý objekt. Pořád z toho čouhá určitá křeč, ostentativnost, hra na efekt, byť mnohonásobně podnětněji natočená a uspořádaná než v Lištičkách. I dramaturgicky to podle mého není OK - opět tu máme hrdinu, který se zachová nevypočitatelně, přičemž hlavní motivace je ozřejmena až poté, co člověk začne tak trochu zlostně přemítat, zda nemá co do činění s další režisérčinou hysterickou kreací. Je to však více než snesitelné především díky kameře, práci s prostředím senické sociální periferie a záhoráčtině, která pomáhá dialogům. Ty pořád znějí jako popěvky zpívané o oktávu výš nebo níž... Neherci si jednoduše s naučeným scénářem neporadí jinak než jako s deklamovaným textem. Někdy je to až úsměvně snaživé (postava hrdinovy sousedky). Opravdu by nestále za to poohlédnout se po inspiraci u Dresena, Seidla a dalších? Celkově mi Můj pes Killer přijde jako film, který navzdory velkým ambicím a zásadnímu tématu tak trochu uvízne v nemluvných a statických gestech. Aby postava ožila v nekonečně dlouhých bezeslovných záběrech vyžaduje ještě něco víc, než jen slušně osvojený jazyk druhých. I tak to ale hodnotím jako celkem sympatický pokus, který prošlapává (venku již dávno prošlapanou) cestu. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Blízke dardennovskému štýlu, súhlasím s užívateľom Havenohome. No zábery mi tu pripadali často príliš dlhé. Prekročili presne tú hranicu, ktorá mi u belgičanov nikdy nevadila. Napríklad dlhočizné čakanie v nákupnom centre nácka na ženu. Situácia postráda výraznejšiu dramatickosť a to aj v kontexte neskôr odkrytých skutočností. Podobne je to s opakovanými zábermi na zozadu sa kamsi valiaci holý krk a hlavu. Stále sa niekam ide, no vnútorné i vonkajšie napätie je pomerne slabé. Pretože ide len o papiere. Istý posun k dramatickosti ponúka záverečná tretina. Predstavitelia holých lebiek boli autentickí, rovnako prostredie sociálneho strádania, z ktorého sa prostredníctvom hnevu a frustrácie grupuje podstata výkonnej zložky neonacistov. Špecifikum tých slovenských je zviazané s deduškami a babičkami, ktorým bolo za Slovenského štátu švajčiarsky blahobytne. Pekne ukázané, no známe skutočnosti. Ako sonda do motívov frustrovaného skína ujde, forma vcelku tiež, no v deji chýbal nejaký výraznejší, prípadne nový podnet k zamysleniu. Pretože nad tým, čo mi je dlhšiu dobu zrejmé sa zvyčajne ako divák nezamýšľam. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,MARKU, JSI NÁŠ?…“ /// Povídání o tom, co všechno se stalo, než Markovi došel ve fichtlovi benál… Kamera upřeně sleduje Marka. Ze předu, ze zadu, z boku. Dlouhý záběry a filmařskej styl, co se určitě nějak jmenuje, bohužel mi neřekli jak. Jo, málem bych zapomněl – celkem nuda. Včíl v krčmě někdo zapíčoval na cigány. (to určitě zaujme…) Neherci vodrecitovávaj naučenej text a kamera přestala sledovat Marka. Teď ,,jede“ důchodkyni pogující na dechárnu. (né, je doma. A voblečená debile…) Dlouhý záběry. Furt, stále, pořád. Na piču. (vlastně spíš na hovno - to jen upřesňuju, abych někoho zbytečně nenavnadil…) Mira Fornay bude zřejmě takovej malej Benedek Fliegauf. A možná i Ulrich Seidl. To by někdo mohl vocenit. Třeba festivalovej divák, obdivující nezávislý kousky pro náročnýho diváka. Závěr nakonec přináší trochu toho filmovýho řemesla i pro normálního čoveka, ale že by to kurva bylo nějak strhující… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Potřebuju vysvětlit cigánům, že ,,bílej“ není přítel. 2.) Matka mi zdrhla s Romem. (jsi Rom? Aha, tak to nic…) /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No, tohle je film, kde asi chápu rozdílná hodnocení. Sám tam ten rasismus vnímám jen jako dochuť k celkovému sociálnímu prostředí ve kterým hlavní hrdina vyrůstá ani mě nepřišlo že by byl nějak přesvědčenej fašounek i když mít helmu na motorky se znaky ss to je teda docela nechutná výživa. To absloutní přehlížení Marka jeho okolím / nejbližšími to je na tom fakt to nejtvrdší a vlastně se ani nedivím, že to dospělo, tam kam to ve filmu dospělo. To bylo natočeno velmi surově bez špetky citu až z toho dobře není, ale tak já vnímám tenhle film,tak si myslím, že se jedná o mimořádně silný film. Jinak souhlasím, že některé dlouhé statické zábery ničemu nepomáhaly. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Antické drama pro ombudsmana lidských práv a frustrací. Adam Mihál není Wes Bentley, snímek Miry Fornay, ač zvýhodněn populárním tématem sociální segregace a naplněn až přes okraj dlouhými záběry a uměleckými ambicemi, není Bentley evropského filmu. Spíše Dacia.. Jen teď a kdysi u seriálu Goro, bílý pes (nehledat prosím rasistický podtext) jsem zažil ten pocit, že lituji psa kvůli tomu, jakou společností je obklopen.. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (11)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na slovensko-moravskom pomedzí v mestách Hodonín (CZ) a Skalica (SK). (Samuellsson)
  • Scénář „Můj pes Killer“ byl vybrán na Berlinale 2010 pro Co-Production Market, v roce 2009 získal slovenskou Cenu Tibora Vichty za nejlepší scénář a v roce 2011 byl nominován na Krzysztof Kieslowski Script Teast Award na festivalu v Cannes. (Zdroj Helena Hejčová)
  • Režisérka Mira Fornay obsadila do snímky výlučne nehercov. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama