Režie:
Mira FornayScénář:
Mira FornayKamera:
Tomáš SyselHrají:
Adam Mihál, Irena Bendová, Libor Filo, Marián Kuruc, Pavol Dynka, Alžbeta Šopinsová, Stanislav Vojt, Jozef Hrnčirík, Patrik Czank, Ján Jankov, Lukáš Závodský (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou snímku je osmnáctiletý Marek (A. Mihál), žijící se svým otcem, alkoholikem (M. Kuruc), na malém městě na moravsko-slovenském pomezí. Jediné opravdové citové pouto Marka váže k jeho psovi. Když se jeho otec rozhodne prodat část pozemku, je Marek nucen vyrazit kvůli podpisu smlouvy do nedaleké vesnice navštívit svou matku (I. Bendová). Jeho život obrátí naruby zjištění, že má nevlastního bratra (L. Filo), který je poloviční Rom. Do horizontu jednoho dne vtěsnané sociální drama varuje před stále agresivněji se prosazujícím rasismem a předsudky, které mají často tragické následky. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (133)
Nefalšovaná česko-slovenská depka. 1) Nejstrašnější na slovenském kandidátu na Oskara 2014 je, že očividně čerpá ze života. Postavy bezradně bloumají názorovými stereotypy, aniž by zahlédly byť jen pověstné světélko na konci tunelu. 2) Neherci hrají překvapivě dobře. 3) Výstižný koment: Kristusazapad. ()
Aj keď film sa tvári ako artovka do hlbiny sociálnej a humanistickej sondy, tak opak je pravdou. Film je zdĺhavý, nudný, nemá tempo,proste nič. Neherci boli hrozný a pripomínali výkony z typu seriálov Deň a noc a pod. Čo ma na filmu zaujímalo najviac, bola okolitá príroda a exteriéry, ktoré máme pred našimi očami na Hodonínsku a Skalicku každý deň. ()
Blízke dardennovskému štýlu, súhlasím s užívateľom Havenohome. No zábery mi tu pripadali často príliš dlhé. Prekročili presne tú hranicu, ktorá mi u belgičanov nikdy nevadila. Napríklad dlhočizné čakanie v nákupnom centre nácka na ženu. Situácia postráda výraznejšiu dramatickosť a to aj v kontexte neskôr odkrytých skutočností. Podobne je to s opakovanými zábermi na zozadu sa kamsi valiaci holý krk a hlavu. Stále sa niekam ide, no vnútorné i vonkajšie napätie je pomerne slabé. Pretože ide len o papiere. Istý posun k dramatickosti ponúka záverečná tretina. Predstavitelia holých lebiek boli autentickí, rovnako prostredie sociálneho strádania, z ktorého sa prostredníctvom hnevu a frustrácie grupuje podstata výkonnej zložky neonacistov. Špecifikum tých slovenských je zviazané s deduškami a babičkami, ktorým bolo za Slovenského štátu švajčiarsky blahobytne. Pekne ukázané, no známe skutočnosti. Ako sonda do motívov frustrovaného skína ujde, forma vcelku tiež, no v deji chýbal nejaký výraznejší, prípadne nový podnet k zamysleniu. Pretože nad tým, čo mi je dlhšiu dobu zrejmé sa zvyčajne ako divák nezamýšľam. ()
A jde to i bez hudby. Autentický zvuk (líbil se moc!), už méně pěkná autentická kamera. Naprosto nepředvídatelný a rychle uteklý film. Jistě, některé scény jsou herecky nezvládnuté, občas to působí křečovitě, ale jako typicky festivalový film na velkém plátně a s pořádně osolenou hlasitostí to může fungovat skvěle, asi jako předloňský cinema mundovský Je to jen vítr a už míň ještě o rok starší Cigán, též promítaný na CM. ()
Totální hovno! Zdlouhavý scény kde furt někdo jde pěšky nebo ten hlavní hrdina jezdí na motorce, šílená nuda celej film. Plešky co poslouchaj místo tvrdý muziky disko sračky, to bylo fakt skvělý. Celou dobu jsem čekal kdy se tam něco bude dít a ono pořád nic, až ke konci filmu se tam něco stane a to je celý. Kamera a střih úplně na hovno. Herecký výkony zbytečný a nudný protože se tam skoro nemluví. Konec úplně debilní, celý je to blitka pro vidláky. Mira Fornay točí fakt strašný sračky. ()
Galerie (23)
Photo © Cinemart
Zajímavosti (11)
- Režisérka Mira Fornay dlho nemala predstaviteľku matky rómskeho chlapca. Keďže v príbehu pracuje ako masérka, začali obiehať reálne masážne salóny v Hodoníne. Takto našli Irenu Bendovú, bývalú účtovníčku, ktorá sa rekvalifikovala pre vlastný zdravotný problém. (LolopelS)
- Režisérka Mira Fornay obsadila do snímky výlučne nehercov. (Raccoon.city)
- Film získal na 42. ročníku MFF v Rotterdamu 2013 hlavní cenu Tiger Hivos Award. (rodo)
Reklama