poster

Vášeň a cit

  • Velká Británie

    Becoming Jane

  • Slovensko

    Vášeň a cit: Príbeh Jane Austen

  • Slovensko

    Vášeň a cit: Príbeh Jane Austenovej

Romantický / Drama / Životopisný

Velká Británie / USA, 2007, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (221)

  • Cival
    **

    Prototyp - jak říkáme my na Moravě - "uchcaného" filmu.(2.10.2007)

  • Malarkey
    **

    Tak nějak jsem doufal, že by film o Jane Austenové nemusel nutně být takový, jako jsou její knížky. A s tím, že někde musela čerpat inspiraci jsem samozřejmě počítal. Takhle to ale po shlédnutí tohoto filmu vyznělo, jak kdyby byla Jane absolutně nevýrazná husopaska, kterou ze spárů šedi, nudy a britské útlocitnosti vymanil udatný junák James McAvoy, který se nebránil vzpupným myšlenkám a tudíž se z Jane snažil udělat děvku. Marně. Jane Austen bude totiž vždycky světice. A plus k tomu je fakt, že Anne Hathaway ji příště už nesmí nikdy hrát.(9.1.2017)

  • T2

    Rozpočet $16,5miliónaTržby USA $18,670,946Tržby Celosvetovo $37,311,672Tržby za predaj DVD v USA $8,294,119 //počet predaných kusov 461,348(5.12.2008)

  • Renton
    **

    Scénář: Kevin Hood, Sarah Williams .. Příšerně schématické vyprávěné bez duše a nějakého citového zaujetí. Pouhá snaha svést se na „Austenovské vlně," avšak ačkoliv snímek pojednává přímo o životě Jane Austen, je jejím dílům až neuvěřitelně vzdálen. Anne Hathaway není zdaleka tak šarmantní (jako Keira Knightley v P&P), její postava postrádá jakoukoliv spisovatelčinu ironii, je prostě ukázkově bezradná. James McAvoy je na tom o poznání lépe, jen doufám, že se moc nezaškatulkuje. Ale i kdyby herci měli na víc, stejně budou svazováni standardním scénářem a rutinní režii. Pár hezkých záběrů a slušná hudba ještě dobrý film nedělají a s výše uvedenými nedostatky bych doporučil poohlédnout se přímo po tvorbě Austenové - buď knižní nebo po jejich bezvadných adaptacích Sense and Sensibility či dokonalost Pride & Prejudice.(22.9.2007)

  • imf
    **

    Kdybych věděl, že Jarrold je ten člověk, co má na starosti Kinky Boots, zřejmě bych se k Becoming Jane nepřiblížil ani na dosah dvoumetrového bidla. Jenže jsem byl zvědavý, jak to s milou autorkou bylo a nechtělo se mi chroustat nějakou bichli s podtitulkem "životopis". To jsem si dal. Anne Hathaway by určitě moc chtěla vyrůst z teenagerských střevíců, ale je dost dobře možné, že na to prostě nemá. Určitě ne proti chloubě britské mládeže, Jamesu McAvoyovi... až na jeden neskutečně přiblblý výraz si pro sebe ukradnul celý film a zdá se, že se jako jediný dobře bavil. A to jak před tak i za oponou. Nuda by se v tomhle filmu dala krájet, balit a posílat nenapravitelným smíškům, aby se konečně jednou v životě zamračili, případně začali kroutit hlavou nad tím, proč jim někdo servíruje tak neskutečně nudný a odfláknutý film, ze kterého někdo vysál všechnu barvu, chuť i životní sílu. Pusťte to na srazu maniodepresivních stvoření a do jednoho vám vyskáčou z okna. Safra... takové plýtvání celuloidem. Zavřete Jarrolda do polstrované cely a pouštějte mu dokolečka soundtrack. Ať si taky trochu užije.(27.9.2007)

  • KarelR
    **

    Eh, radši si dejte podruhé Pýchu a Předsudek nebo někde vylovte Rozum a Cit. Vážně.(25.11.2007)

  • Nathalie
    **

    Becoming INSANE...Máte načtenou Jane Austen? Milujete filmové adaptace jejích ironických portrétů? Dva důvody, proč před touhle zhůvěřilostí vzít nohy na ramena. Od prvního do posledního záběru to ostentativně vykrádá Wrightovu Pride and Prejudice, ale už militimetr pod bělostnou kůží Anne Hathaway víte, že je to zatuchlé tam, kde Pýcha byla svěží, nudné tam, kde Pýcha byla úsměvná, nechtěně vtipné tam, kde Pýcha rvala vnitřnosti. A tím dobré zprávy dnešního dne nekončí. Hudbu si představte jako pečlivý výběr To nejhorší z baroka, režie hýří novátorskými postupy. Jak dlouho Jarrold trénoval, než smíchal eklektický arsenik kostýmní strnulosti a postmoderní těkavosti do tak obludné baňky? Všechny scény postrádají dramatický oblouk, a přesto i na tom nejmenším filmovém políčku panuje rozvláčná nuda. Časové paradoxy. A nejen ty. McAvoy je až na jedno selhání s retním tikem vynikající, jeho partnerka také-jako papundeklová figurína, bez duše, bez výrazu, bez jiskry. Zbytek hereckého ansámblu se utápí v divadelní šmíře. Víc vášně je i v životopisu na wikipedii, víc citu i v smsce od 02, která mi právě došla. Jako komedie ultimátní guilty pleasure, ideální na večer plný citu a noc plnou vášně:)(27.9.2007)

  • TheMaker
    ***

    Vášeň a cit. To bylo právě to, co mi ve filmu chybělo. Vůbec jsem necítil tu vibraci mezi oběma protagonisty filmu. Takže jsem jim jejich hraní moc nevěřil. Hlavně McAvoyovi. Film má ale některé silné pasáže, které mne zaujaly. Hlavně silný konec filmu. Napodruhé bych se ale na film už asi nepodíval, hlavně díky dlouhé stopáži.(6.4.2010)

  • novoten
    *****

    Julian Jarrold se mi v roce 2007 zjevil jako spásná hvězda a nikdy mě nepřestane mrzet, že později vycouval k méně zářícím televizním projektům. Přestože od první chvíle vidím, že je Anne Hathaway trochu násilím roubovaná do pozice Keiry Knightley a vůbec se celý koncept do Pýchy a předsudku několikrát výrazně opře, nevadí to. Becoming Jane je totiž intimní, do sebe uzavřená a krásným způsobem svá životopisná adaptace. Při pohledu na ostatní hodnocení mě tak hřeje o to víc, že její kouzlo přišlo právě jenom ke mně.(5.2.2009)

  • CheGuevara
    ****

    Ať si říká, co chce, kdo chce, tak tahle milá Austenovská variace mě vážně vzala za srdce. Není to nijak zázračný film a jeho parafráze na Pýchu a předsudek je víc než značná, ale já jsem si ho při všech možnostech celuloidového pásu užil až do titulků. McAvoy je talent už od Posledního skotského krále, takže role městského floutka mu vážně sedla, nerozdíl od Anne Hatheway, která se na tolik emancipovanou autorku prostě nehodila. Bod si připisuje i srdceryvný závěr, co zabodl mi nůž do srdce díky neznalosti Austenovského života. Žádný orgastický film plný superlativu to věru není, ale jako neurážející nadprůměr, co naplní citovou vanu, to naprosto stačí.(19.11.2007)

  • tombac
    ***

    Vášeň a cit není ani náhodou druhá Pýcha a předsudek, jakože bezkrevná Jane Austen má daleko do neodolatelné Elizabeth Bennet. Anne Hathaway má rozkošnou pusinku, ale to je asi tak vše, co zaujme na její postavě upjaté slečny ze strádající venkovské rodiny a budoucí spisovatelky, která najednou podlehne kouzlu městského štramáka (minimálně od Penelope je jasné, že Jamesi McAvoyovi nechybí charisma a je jen škoda, že proti sobě nemá vyrovnaný protějšek a za zády lepšího scénáristu). Vášnivý milostný příběh? Ale houby. Pouze tuctová červená knihovna z konce 17. století. Navíc, kdo si něco přečetl o skutečné Jane Austen, ten ví, jak tohle ve filmu nepřesvědčivé milostné vzplanutí dopadne a při natahované poslední třetině se o to více bude nudit.(4.9.2007)

  • Morien
    *

    Asi na výrobu byly i peníze, i vášeň, i herci, ale stejně si myslím, že výsledný produkt má jen malou výpovědní hodnotu - zvlášť nyní zpětně při porovnání s televizním filmem Smutky slečny Austenové.(12.1.2014)

  • Aluska88
    ****

    Pro mě krása. Anne Hathaway od dob, kdy si sepisovala "Deník princezny" značně vyspěla a přitom neztratila nic ze svého roztomilého, dívčího půvabu. Nyní začala sepisovat opět, tentokráte jako samotná velikánka literatury, Jane Austen. James McAvoy je zde (opět:) naprosto neodolatelně krásný a šarmantní, k čemuž výrazně dopomáhají jeho dobové šaty. Scénář i dialogy mě překvapily. Čekala jsem nějakou patosovitou limonádu, jak zde spousta píše, ale té jsem dostala jen minimum. Naopak mi scénář, citové a intelektuální rozmluvy a projevy přišly nenucené, příjemné a ze strany Jane žensky citlivé, aniž by spadaly do kýče. Potěšila reinkarnace Kurta Cobaina v podobě Joe Andersona, jen škoda, že zde neměl více prostoru. Dostala mě scéna, kdy se Jane a Tome setkají v knihovně, moment, kdy jí začne číst z knihy, je úchvatný. To dusno mezi nimi je omamné:) Anne a James k sobě skvěle pasují a jiskření mezi nimi je velmi svůdné:)(17.3.2012)

  • Madison
    **

    To, čím disponuje Rozum a cit, Pýcha a predsudok či Pokánie, Vášeň a cit bolestne postráda. Anne Hathway je romantická duša, James McAvoy je koketník so srdcom boxera, pár nadnesených dialógov by sa tu našlo, ale inak je prevedenie života Austenovej nepríjemne monotónne, suché a ... nudné. Chýbala mi rozprávková výprava z Pýchy a predsudku, nádherná hudba Marianelliho z Pokánia, úžasne kontrastné charaktery postáv z Rozum a cit. Jarrold pochoval túto kostýmovku, ktorá mohla byť jednou z najlepších, pretože hoci nemôžem mudrovať do života tejto svetoznámej spisovateľky, z režisérovho prevedenia mi bol jej život akosi úplne ľahostajný. A pritom som sa tak tešila.(24.4.2010)

  • hellstruck
    **

    Docela zklamání.Přiznám se,že z Pýchy a předsudku také nejsem bůhví jak nadšená,ale ten měl Keiru a mnohem příjemnější atmosféru a příběh.Anne tady není špatná,McAvoy také ne,ale něco tomu opravdu setsakramentsky chybí.(27.11.2011)

  • Hild
    ***

    Film, který si pro sebe jednoznačně ukradl James McAvoy. Anne Hathaway na svůj herecký protějšek ani zdaleka nestačí. James je pánem filmu a celý film na něm stojí. Jeho charisma je největší důvod, proč se na film podívat. Tvůrci zde až příliš viditelně kopírovali Pýchu a předsudek a to neskutečně vadilo.(19.11.2010)

  • castor
    ***

    Je libo čaj při předčítání literárních pokusů? Tentokrát v podání televizního režiséra Juliana Jarrolda? Leckdo tu vyčítá unylost a absenci pořádně pálivého koření, mně osobně většina těchhle sešněrovaných korzetů a nažehlených košil připadá stejná. Když pominu všechny ty klasické atributy kostýmní romance, tak například zobrazení násilí v podobě boxu je překvapivě slušným oživením filmu, stejně jako slovní potyčky mezi nespoutaným a světáckým Tomem Lefroyem (který měl poznamenat hrdinčinu další tvorbu) a právě nezlomnou spisovatelkou Jane Austen. Horší je to už s tempem a vášní, která z obrazovky nikterak nevychází. Nesouhlasím ale s kritikou směřovanou k Anne Hathaway (která se kvůli roli učila na piano a pilovala britskou angličtinu) – z teenagerských střevíců vyrostla už dávno!!(7.1.2013)

  • Davies182
    ****

    Hvězdičky nemohou mluvit za vše, a tak jen dodám: zcela jasně jsem pochopil, proč ten snímek mnohé ženy tak milují. Je v tom určité nezpochybnitelné kouzlo. Dá se říci, že jestliže kluci mají MARVELácké hrdiny v čele s Avengers, holky mají zfilmované romány Jane Austenové. Nevím, jestli je zrovna Vášeň a cit v jejich čele, ale někde tam je. Určitě.(11.4.2012)

  • nunka
    **

    Mám chuť napísať podobný komentár ako v prípade Pride and prejudice. "Becoming Jane" vnímam ako "Pride and Prejudice II ". O živote Jane Austen sa dozvieme viac??? Chystá sa aj 3ojka??? V tom prípade ruky preč...Film je to síce romanticko slaďunký ako sa patrí, no srdce mi to nerozbúšilo.(19.11.2007)

  • Jamal
    ***

    Ať je Anne Hathaway jakkoliv půvabná, tento film bohužel s McAvoyem citově neutáhla. Film s napůl vypuštěnou duší, film který měl mít v sobě více romantiky, více dramatu. Mohl být mnohem vášnivější, mnohem citovější, podobně jako Pýcha a předsudek s kterou byl snímek mnohokrát spojován. Jenže není. Možná pro mnohé zklamání, ale stejně je to zajímavý příběh, který stojí za shlédnutí. V poslední době jsme svědky mnohých filmů s příběhem spisovatelek ( Pokání, Miss Potter, Vášeň a cit .... ). A je to jen dobře.(1.3.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace