Reklama

Reklama

Bahag Kings

  • angličtina G-String Kings
všechny plakáty
Experimentální / Dokumentární / Hudební
Filipíny, 2006, 74 min

Režie:

Khavn

VOD (1)

Obsahy(1)

Bederní rouška je nejstarším druhem oděvu, který od nepaměti kryl mužské genitálie v různých civilizacích celého světa. V oblasti Oceánie se jí říká bahag a její podoba je do značné míry kulturním symbolem. _ Bahag nošený původními obyvateli Filipín popsali misionáři už na začátku devatenáctého století. Je příznačné, že jej expandující křesťanská morálka začala vytlačovat jako nepřijatelnou formu odívání. _ Skupina provokatérů Bahag Kings opouští ve staré dodávce venkov a míří do džungle ulic. Sedm mužů se v různobarevných rouškách jako etnickým znakem provlečeným mezi nohama vydává za potomky vznešených domorodých vladařů i vesnických bláznů, aby ve velkoměstě zažili sérii bizarních příhod. _ Ale tradiční oděv, který by neměl žádného Filipínce pobuřovat, je shledán necudným a režisér spolu s polovinou králů" stráví noc ve vězení. Sama rouška se stala průsečíkem napětí, v němž se střetávají sociokulturní proudy. Nezávazný punkový muzikál tak získává lehce politický nádech. _ Khavnova digitální, dokumentárně snímaná a dadaisticky vrtošivá performance podrývá veškerý řád a ve své radostné drzosti ukazuje, jak symboly nabývají významu v závislosti na autoritativní mentalitě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1)

Radko 

všechny recenze uživatele

Príklad z Filipín ukazuje, že netreba mať ktovieakú technickú zručnosť a filmárske vzdelanie. Stačí partia priateľov, ochotných ísť bezhranične do hry, zájsť za hranice štandardu a dávka empatie. Undergroundový režisér Khavn si spolu s partičku priateľov z vidieka pomedzi nohy navliekli tradičné filipínske bedrové rúšky- bahagy, zhodili zvyšný odev, a s digitálnou kamerou vyrazili do ulíc. Výsledkom je hraný/punk/dada dokumentárny experiment o hľadaní. Základom je okamžite zrealizovaný náhly nápad, prelamujúci hranice konvencie, pri ktorom nechýba myšlienka a humor a správne uletená ústredná pesnička. Herci roztopašne dovádzajú ako prerastené decká, titulky sa pohrávajú s jazykom, menia formu, tvar aj farebnosť, ich obsahom sú zvolania, opakované otázky, interpunkcie. Uvoľnenosť a hravosť idúca do extrémov je možná v suburbánnych predmestiach, na smetiskách, či pri opustenom nábreží. Akonáhle sa polonahí muži vrútia do obchodného strediska a svojsky sa bavia, neuniknú bdelému pohľadu štátnej moci. Dokument sa tak láme na dve polovice, pričom druhá časť zachytáva policajné zadržanie a snahy o obvinenia z neprístojností, spôsobených len snahou baviť sa po svojom. Hľadanie dieťaťa v duši dospelého, odkrytie civilizačných nánosov, cez recesiu vyvolaná veselá revolúcia v duchu zaniknutej tradície bez hraníc sa končí na hranici územia vyhradeného autoritám, chrániacim písané právo mocenského ovládania. ()

Reklama

Reklama