poster

Mlčení

  • USA

    Silence

  • Tchaj-wan

    沉默

  • Mexiko

    Silencio

  • Slovensko

    Mlčanie

  • Nový Zéland

    Silence

  • Velká Británie

    Silence

Historický / Dobrodružný / Drama

USA / Tchaj-wan / Mexiko, 2016, 161 min

Komentáře uživatelů k filmu (329)

  • packa
    ****

    Knižní předloha byla na plátno přenesena nesmírně věrně. Většinu scén jsem si při čtení knihy představoval prakticky stejně - to se mi snad ještě nestalo! Proto by případné kritiky filmové adaptace neměly směřovat na příběh, nýbrž jen a pouze na samotnou filmařinu. A tu má Scorseseho tým v malíčku. Pravda, minutáž je poněkud přemrštěná, obzvlášť pro nás nevěřící. Na druhou stranu neustále bylo na co koukat - kameran je machr, o tom nemůže být sporu. Až na přemrštěnou stopáž tedy u mě jasně převládá spokojenost. Ovšem žánrově blízká Misie je v mých očích stále nepřekonána. A zřejmě ani nikdy nebude.(17.2.2017)

  • ledzepfan
    **

    Plastovej Garfield, který vypadá jakoby utekl od filmů se Spidermanem a Václav Klaus mladší po plastice, se procházejí po monotónním japonském pobřeží a pod vedením senilního dědka za kamerou se snaží hrozně naléhavě sdělit naprostou banalitu tím nejnudnějším a nejzdlouhavějším způsobem... Modlil jsem se k Bohu aby ta ptákovina brzo skončila, ale sral na mě stejně jako na všechny ty trpící japka.... Nezachránil to ani Tsukamoto, ani Neeson.... Sem tam hezký obraz. Sem tam scéna s potenciálem....(14.8.2017)

  • kaposlav
    odpad!

    Už by sa ľudstvo mohlo spamätať a postaviť tu organizáciu, čo zgrupuje pedogayov, mimo zákon a nie ju velebiť vo filmoch.(10.7.2017)

  • Lucjen
    **

    Dve slová. Bez emócií.(23.7.2017)

  • Huntelaar
    ****

    Ze svého pohledu docela oceňuji, jak se Scorsesemu až na poslední záběr, kde si uhrál malou domů, dařilo celou stopáž držet relativně nestranný pohled. Díky čemuž má celé to filozofování nad vírou, její „násilné“ roubování v cizí kultuře, její oprávněnost pro toto konání, štempl aktuálního tématu. Film jako takový pak stojí a padá na herectví Andrew Garfielda, který je plně zodpovědný za „prodej“ výše zmíněného divákovi. A taky jsem se si v jedné chvíli uvědomil, jak je to sakra dlouhé, ale že je to dobře pro vývoj postav. To prostě nešlo udělat zkratkovitěji.(16.9.2017)

  • movieband
    *****

    Výborný film. Z opatrnosti vzrostlo překvapivé zapůsobení a dozvuky, které rezonují v tichu. Tleskám.(21.8.2017)

  • dee-key
    **

    Látka je to samozřejmě zajímavá a vcelku asi i lákavá, protože ať si o jezuitech myslíme cokoli, jako misionáři měli povětšinou výsledky a to, co si prožívali v zemi vycházejícího slunce, nebyl žádný med. A teď k filmu. Za prvé, rozhodně si nezasloužil tři hodiny. Ten materiál se dal spláchnout za normálních konzumních devadesát minut. Zbytek času je jen vata a nastavované emotivno, které nefunguje. A za druhé, dají se pochopit pochybnosti nebo zakolísání ve víře, ale ty extatitcké zjevení a předuchovnělé pindy, to tam bylo tak navíc, jako těch sto minut stopáže.(11.2.2017)

  • joker.george

    Jeden takový film ročně a budu maximálně spokojený. Ještě intenzivnější a mnohem hlubší zážitek než loňský Revenant, tím však veškerá podobnost končí. Vizuálně opojné a podmanivé a s napětím jsem se upínal ke konci, z něhož jsem byl dojatý. Byl jsem potěšen i tím, že jsem po dlouhé době viděl doopravdy hrát Liama Neesona, i když to netrvalo dlouho. Horký adept na přední umístění v mém osobním žebříčku nejlepších filmů roku 2017. (Třebíč, kino Pasáž)(19.2.2017)

  • corpsy
    ****

    Martin Scorsese si dal ( opäť ) neľahkú úlohu a natočil ťažký snímok, ktorý rozhodne nieje dielom komerčným. Nebudem sa naň pozerať z jeho stránky dejovej a myšlienkovej ( ktorá viacero užívateľov prinútila k viac ako vtipným komentárom ), pretože aj ja som odporcom cirkvi ( nie však viery ), ale sústredím sa na remeselnú stránku a na to, že vyše dva aj pol hodinový snímok plný konverzácií a monológov, mi ubehol ako voda. To všetko svedči o dokonalosti režisérovho talentu.(12.7.2017)

  • Crawler-D
    ***

    Z hlediska nějakých náboženských disputací mdlé až povrchní. Metafory s bažinami a konkubínami to nezachrání. Garfieldovo obsazení obhájí jedině emocionálně vypjaté scény, protože když se poprvé dostane s Driverem na japonské ostrovy, máte z nich pocit, že to nejsou jezuitští kněží, ale podvodníci na úprku, kteří využívají důvěry místních.(11.2.2017)

  • Vyhy
    ***

    Mlčení je vděčný film v tom smyslu, že když už zaplatíte za lístek cca 170,- , tak nejdete po 90 minutách domů ještě s nedojezeným popkornem, jelikož stopáž přes 150 minut je skutečně dlouhá. Téma filmu je trochu specifické, takže není pro každého. Ze začátku to mělo mírnější rozjezd a konec, nad tím jsem úplně mávnul rukou. Logicky se mi tedy nejvíce líbil prostředek, jinak jsem s ničím neměl větší problém. Známé obličeje mi trochu kazili tu možnost se do filmu více vžít a nebrat to jako další prostředek k vymámení peněz, i když myšlenka a zpracování vedou k tomu, aby nám film něco předal. Zároveň mi i vadily Garfieldovi myšlenky, které mi taktéž níčily požitek z filmu, když musel vše vnitřně komentovat. Ale jinak celkem zajímavé, možná dám šanci i starší verzi. (Mimochodem, už mi vadí, jak Marvel odepřel Garfieldovi Pavoučího muže a teď je nasazený skoro všude...)(12.3.2017)

  • salalala
    ****

    Absolutně chápu, proč o zfilmování románu usiloval Scorsese sedmnáct let a je vlastně dobře, že k tomu došlo až ve chvíli, když je mu přes sedmdesát. je pomalé a filozofické drama o pochybách o vlastní víře, o ceně, kterou za ni zaplatit, i o tom, že některé kultury zkrátka nikdo nepředělá, i kdyby se rozkrájel. Stejně tak je to o tom, že člověk může něco popřít navenek, ale uvnitř svůj názor nezmění. Scorsese pokládá hodně otázek, ale odpovědi nenabízí, protože ví, že to nemá cenu a nechává diváka, aby si svou cestu našel sám. Pomáhá si opravdu skvostnou Prietovou kamerou, která jen dotváří zvláštní meditativní atmosféru a místy zabírá opravdu nádherné obrazy, navíc nechybí hned několik silných scén (povětšinou ty s exekucí). Pozorouhodná je i práce se zvukem, který je po většinu času utlumený a nevýrazný, chvílemi ale přebírá vedoucí úlohu a hlasité cvrkání brouků najednou vytrhne z klidné atmosféry. Vyzdvihnout ale určitě zaslouží fenomenální Andrew Garfield, který tu ztvárnil asi nejlepší roli své kariéry a je s podivem, že ho nikdo neocenil, protože se vyhýbá jakémukoli přehrávání a je naprosto přirozený a skoro autentický, jeho občasná podoba s Ježíšem určitě není náhodná, Scorsese si tu vůbec se symboly pohrává naprosto famózně. Driver ani Neeson už tak výrazní nejsou, to ale i proto, že tu nemají tak velký prostor. Filmu vytýkám jen a pouze přehnanou délku, která mohla být klidně o půl hodiny kratší, protože hodně situací se tu opakuje, na druhou stranu je mi ale jasné, že Scorsese film natočil přesně tak, jak chtěl, takže mu to nelze vyčítat. není film pro každého a velmi snadno nad ním lze mávnout rukou, pokud ale máte jen trochu otevřenou mysl a rádi přemýšlíte o věcech, které nejdou uchopit, je to přesně pro vás. Vynikající zážitek. 80 %(6.8.2017)

  • anicin
    ***

    Proč není Mlčení tak dobrý, jak se tváří: 1) kamerově to není taková pecka: super shoty (chůze kněží ze schodů) střídají nejnudněji natočené dialogy (střídající se mluvící hlavy) + laciné efekty (to už bych to raději nechala všechno na zemi, než plout mořem měkkým a nabarveným jak ze znělky Dreamworks) 2) nešťastné obsazení: Garfield a Driver jsou dobří herci, ale sdovolením prvoplánový trotlové. První hodinu filmu si člověk musí utřídit, jestli je má brát vážně nebo jestli je to celý komedie, se stárnutím postav se i zlepšuje herecká role, takže ve výsledku třeba Garfielda fakt cením, ale ten Driver, co pokaždé, když mluví, zní jako Scooby Doo? Eh. A proč otce Ferreiru, který by mohl být sešlý, přesto charismatický hispánec jako třeba Benicio del Toro, hraje modrooký Liam Neeson? 3) popisnost až to bolí: viz další komentáře. Každá scéna podrobně popsaná vnitřním monologem jako ve verzi pro zrakově nevidomé. Scorcese by si příště měl vyzkoušet více MLČENÍ ve filmu.(15.3.2017)

  • kaylin
    *****

    Martin Scorsese patří k režisérům, které zbožňuji a je vidět, že už ve svém věku dávno ví, jak točit film, jak jej udělat poutavým, krásným a navíc sdělit i nějaké myšlenky, o kterých můžete přemýšlet. Tohle se podařilo ve snímku "Silence", jehož anglický název je mnohem výstižnější. Skvělé herecké výkony, ale především úchvatná kamera a režie.(21.4.2017)

  • Rocky88
    *

    Stačilo by krátké zamyšlení, ne skoro tříhodinová ubulená konverzačka. Jelikož podobné šíření víry v zemích, kde holt hledají útěchu u někoho jiného, mi přijde jako naprosto kokotí zvyk, byl mi Garfield u rekta a dvě hodiny jsem na něj řval, ať už kurva šlápne na ten symbol a drží hubu. Tím pádem bylo pro mě sledování tohoto filmu naprostým utrpením. Už nikdy více. PS: Kamera a výprava si pochvalu zaslouží.(27.8.2017)

  • LadyPupu
    **

    Potenciál tichého, niterného zážitku se postupně rozplynul v neuvěřitelně dlouhé délce a mnohdy zbytečné doslovnosti...(12.2.2017)

  • chelseaman22
    odpad!

    Pokud je divák stejně jako já alergický na ksicht GÁRFÍLDA a ŘIDIČE, tak film nelze zhlédnout celý (a to ještě není v potaz brána metráž snímku). Tito dva vypatlanci se z inkvizičního Španělska vydávají do nacistického Japonského sultánství, aby osvobodili vlásače z Paříže, a zdali se jim to podařilo, to ví jen Bůh. Hnus. odpad!(28.2.2017)

  • Morholt
    **

    Tohle mělo být nejspíš Scorseseho vykoupení za Poslední pokušení, protože jinak si to nedovedu vysvětlit. Mlčení je totiž jedna z nejbrutálnějších křesťanských agitek a to mi ke Scorsesemu vůbec nesedí. Pro mě je to o to větší zklamání, protože jsem se těšil na střet dvou kultur opepřený slovním cvičením, během kterého se aktéři přesvědčují, proč je jedno náboženství lepší než druhé. Ale to se tu prakticky nedělo. Ano, pár náznaků tu bylo, ale jakmile začali mít Japonci navrch, režie to uťala a nechala Garfielda blábolit něco o lásce, víře a kdesi cosi. Ale přestože se film snaží podat odpůrce křesťanství jako bezcitné parchanty, tak ti z toho pořád vycházejí lépe, než fanatici v kutnách. A to je asi největší pozitivum celého filmu, protože jinak nic moc nenabízí. Herecky žádná hitparáda, protože Garfield je v roli oddaného misionáře protivný až běda a Neeson dostal minimální prostor. Pokud si nelibujete v křesťanském blábolení, tak vás nijak zvlášť neosloví ani dialogy a nevyužity zůstaly i přírodní krásy Japonska. Nějaké ty popravy či mučení, které by mdlý děj oživily tu sice byly, ale Scorsese se držel hodně zpátky, takže ani v tomto ohledu film nepotěšil. No ve Vatikánu se budou asi radovat, ale já v tomto případě úpím. 25%(18.3.2017)

  • ad
    ****

    Nejsem věřící, ale soustředěné a upřímné Silence považuji ve Scorseseho filmografii za zvláštní úkaz, dokazující sílu jeho talentu víc, než jeho předchozí efektivně roztříštěný film. Navíc je příznačné, že existují takoví lidé, kteří Silence odsuzují jako křesťanskou agitku a přitom adorují nedávný Gibsonův Hacksaw Ridge, který je opravdovou agitační zhůvěřilostí, jen tam občas létají střeva vzduchem... Ano, forma je obsah a pokrytectví je názor... Mě Silence sice tématicky minul, ale filmařina je to dechberoucí.(1.2.2017)

  • atomn
    ****

    mistrovská preciznost prakticky ve všem, asi jen škoda, že v dnešku bude mít scorsese s mlčením trochu problém – tyhle filmy už se zkrátka netočí, možná zklame i fandy svejch žánrovek, který dělal posledních dvacet let. silence je důkladný shrnutí celoživotní pouti a postoje k prvnímu nazareťákovi. nechápu, že garfield dostal nominaci za hacksaw a ne za svýho padre.(5.2.2017)

  • Mylouch
    ***

    Japonské pašije s věčným Jidášem (párkrát mi během projekce vytanula vzpomínka na naléhavost Pašijových her PPU). Těžko odhadovat, jak velké podobenství chtěli tvůrci do výsledku vložit, čistě křesťanské pojetí by na dnešní svět bylo trochu málo, ale každopádně plasticitu přesvědčení, pochybností a sílu obětavosti v boji o symboly či podstatu jakékoliv víry se na mě přenést nepodařilo. Po sevřeném úvodu plném strachu i jednoznačnosti pravdy se otevírá nadějná pasáž /prozrazení zápletky !!/ scholastické transkulturní pře o pluralitní pravdy s poznaným nepřítelem, jejíž výsledek končí z dramatického hlediska nedotaženě (možná tvůrčí záměr). Naplno pak vyzní obecná důležitost filmové hudby pro podporu emocí, na kterou zde filmaři rezignovali a kreativita sound-designéra se projevuje v kombinaci přírodních zvuků, doplněných o jemné rezonance, které ale při absenci epického nebo lyrického kontrapunktu už samy přes minimalistickou jemnost často ruší. Příběhu by slušely rytmické dějové akcenty, z očekávání herecké kvality mě lehce vytrhnul už první obraz s dialogy, ale zvolené typy a představitelé staříků a žen drží celek pohromadě, Jidáš je osou. Výsledek pro mě nepřináší očekávanou niternost a sílu (srovnej s Jméno růže, Casino či Killing fields), kterou by téma naznačovalo .(17.2.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace