Režie:
Martin ScorseseKamera:
Rodrigo PrietoHrají:
Andrew Garfield, Adam Driver, Liam Neeson, Tadanobu Asano, Ciarán Hinds, Šin'ja Cukamoto, Jósuke Kubozuka, Ogata Issei, SABU, Rjó Kase, Nana Komacu, Mičie (více)Obsahy(3)
V polovině 17. století je Japonsko zcela uzavřené kontaktu se západními mocnostmi. Křesťanství je zde postavené mimo zákon a křesťané musí svou víru skrývat. Dva portugalští jezuité, otec Rodrigues (Andrew Garfield) a otec Garupe (Adam Driver), se vydávají do země vycházejícího slunce s velmi nebezpečným cílem: najít svého učitele, otce Ferreiru (Liam Neeson), který se prý zřekl víry. Japonští feudálové a vládnoucí samurajové jsou odhodláni křesťanství ve své zemi vymýtit. Šířit slovo Boží je jeden z nejtěžších zločinů. Křesťané jsou pronásledováni a brutálně mučeni. Buď se zřeknou své víry, nebo jsou vystaveni dlouhé agónii a bolestivé smrti. Mladé mnichy čeká ta nejtěžší zkouška víry a vytrvalosti, na kterou možná nejsou připraveni... (Bioscop)
(více)Videa (19)
Recenze (428)
Slavnostně oznamuji, že Martin Scorsese objevil spolehlivý lék na nespavost. Doporučuje 9 z 10 dorůžova vyspaných diváků. Název snímku je opravdu více než výmluvný. Téměř tříhodinová přehlídka toho samého, která je vizuálně vskutku působivá. Dokonce i to ticho má cosi do sebe. Jen je velkým problémem udržet po celou stopáž oči otevřené, abyste to celé zvládli patřičně docenit. Když se k tomu přidá Garfield, který spolehlivě degraduje každý film a kterého jednoduše nesnáším, tak je o nepříliš kvalitní divácký zážitek postaráno. Vážně nechápu, z jakého důvodu toho nesympatického dementa režiséři obsazují. Dvě hvězdy za několik atraktivních momentů a několik zajímavých dialogů, které jsem neprospal. ()
Adam Driver přirozeně je bohem seslaným mezi nás smrtelníky, ale jsem skoro v pokušení prohlásit, že nejkrásnějším mužem filmu byl Yosuke Kubozuka, a nebo ještě lépe řečeno Kichijiro. Jinak si nejsem úplně jistá, o co jde panu režisérovi. Konkrétní obrazy utrpení mnou silně rezonovaly a býti v rukou schopného (evropského, ale ne nutně) režiséra, nejspíš bych brečela ještě měsíc a přemýšlela ještě rok, ale Scorsese dělá všechno pro to, aby jejich význam co nejvíce otupil, znemožnil a zdiskreditoval. Ve světě, ve kterém existují filmy Hanekeho, Dumonta a Jancsóa (Jancsa?) je Mlčení jen pokus, a to téměř směšný. Sice jsem za hlas Ciarána Hindse byla v pokušení hodnocení zvednout, ale posledním záběrem to Scorsese zase zkazil. On skutečně nedělá film o Bohu a o lidech, ale zaujatě jenom o křesťanech. ()
Vole, Martine, cos to splácal za užvaněnou klášterní – a teď mi odpusť ten rigorózní výraz – sračku? A proč tam obsazuješ toho slizkého ušopleska s přilepeným karfiolem na lebce? Vždyť ten trapně načesaný Kurvil automaticky deklasuje každý film, kde se jen mihne. Marvel mu šlohnul pavouka, tak teď leze do válek a Tajvanů a hraje si na liberálního spasitele. Tohle si užijí maximálně opati, páteři, mniši, sektáři, dalajlámové, hloubaví transcendentalisté a POMO. Běžný Scorseseho fanoušek je ze hry venku. Já se tak nudil, že jsem si u toho bagroval holuby z nosu a lepil z nich na zeď symbol nekonečna, takže ani pořádně netuším, o čem to vlastně bylo, a kdybych si raději tři hodiny počítal chlupy na koulích, udělal bych líp. ()
Výborne natočená dráma, ktorá zbytočne zabíja svojou stopážou. Ja osobne som si zle vysvetlil obsah a od filmu som očakával tajomné, mysteriózne krimi o hľadaní zmiznutého majstra okultných náuk a alchymizmu. Takže si viete predstaviť môj šok, ked' som miesto toho dostal ukrutne dlhý a nudný film o chlapíkoch, ktorí sa pokúšajú šíriť undergroundovým spôsobom vieru v Ježiša Krista na japonských ostrovoch. Tento film bol skutočný ''Terrible business, terrible!'' Naozaj dosť divno a hlavne neprirodzene znie v ušiach 'padre' od japonského roľníka, takže ja byť inkvizítorom Inoue-sama, hlavy by padali jedna za druhou. Tých pár drsných scénok film, v ktorom zaznie jedna nádherná myšlienka (''Ved' je to len obrázok. Stačí naň stúpiť, je to len formalita.''), ale z nudy nevytrhne a ja sa kôli menu Scorsese do šialeného hodnotenia nepustím. [vue cinema, Redditch, UK] ()
Po majstrovských žánrovkách, ktoré uspeli u más, si dáva Scorsese zase raz niečo ťažšie. A rovnako ako v Poslednom pokušení či Kundunovi, opäť o náboženstve. Pomalý film takmer bez hudby, postavený na dialógoch, atmosférických obrazoch prostredia a jemných zvukových ruchoch. Štruktúrou tak trochu Coppolova Apokalypsa. Ako ateistu ma prekvapivo bavil, psychologickým rozpitvávaním postáv, filozofickou úvahou o dôlezitosti i následkoch viery, i odpovednosti ich šíriteľov. Hodne, ale fakt HODNE dobrý Garfield. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (21)
- „Sledovať scénu a počuť prírodu okolo mňa, vtáky, zvieratá, to bol vstup do celkom iného sveta a ja som nesmierne vďačný za túto skúsenosť,“ nechal sa počuť režisér Martin Scorsese, ktorý je známy tým, že tvorí filmy zasadené prevažne do mestského prostredia. (Darth Maul)
- Knižní předloha se k režisérovi dostala již v roce 1988. (Rugero)
- Roli jezuitského misionáře ztvárnil Liam Neeson (Ferreira) už ve filmu Mise (1986). (IlMagnifico)
Reklama