poster

Princ z Persie: Písky času

  • USA

    Prince of Persia: The Sands of Time

  • Slovensko

    Princ z Perzie: Piesky času

Akční / Dobrodružný / Fantasy / Romantický

USA, 2010, 111 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 430)

  • POMO
    ***

    Gyllenhaal a Artertonka sú dva dôvody, prečo sa prikláňam k lepšiemu hodnoteniu. Sympatickejší pár v dobrodružnom spektákli nenájdete. Film samotný je poháňaný veľkolepou výpravou, dobrou hudbou a vôbec príjemne exotickou atmosférou, ale dosť si ubližuje minimom originálnych nápadov, nedbaním na herecký potenciál vo vedľajších postavách a tiež prekvapivo neprehľadnými akčnými scénami. Sommersova Múmia i Verbinskeho Piráti Karibiku boli proste vybrúsenejšie kúsky.(20.5.2010)

  • verbal
    **

    Mít tohle v repertoáru Šeherezáda, nakope pana Newella do koulí, protože by ji xmrti znuděný šáh nechal krouhnout po prvních dvaceti minutách. Kultovní hra si zaslouží kultovní film. A ne, byť efektně natočenou, disneyovskou sračku pro kategorii 12-. Jerry zase honil přístupnost a výsledek je tak nechutně anemický, že ani pět kovových šipek v nahém hrudníku nepřinutí frajera krvácet! Buď je autokauterizační nebo umí dobře zadržovat krev??!!! Pan Kingskley má copyright na anorektické indy a v roli ambiciozního arabáše vypadá jako by Omar Shariff hrál Hitlera. Pan Glyhlenhrál definitivně potvrdil, že je homokláda a měl by nadále výhradně Krotit hory! Je jasné, že slečna Atertonová je na ozdobu a spíš by svůj herecký antitalent uplatnila v nějakém šťavnatém dramatu Larryho Flynta. Tudíž situaci zachraňuje pouze pan Molina, jehož daňově neposlušný Sandokan alespoň sem tam dokázal vyloudit vertikální úsměv na mém kritickém obličeji.(27.8.2010)

  • Tom Hardy
    **

    Tak zůstává filmový Silent Hill osamělým unikátem. Většinu času jsem si při sledování Prince z Persie vybavoval „písečně“ i žánrově spřízněnou Saharu s Matthew McConaugheym v hlavní roli. Podobně matný výsledek, který by hrozně moc chtěl být akčně-komediálním dobrodružstvím po vzoru Indiana Jonese/Mumie, ani jednu klíčovou šablonu se však nedaří naplnit. Výsledkem je utahaná nuda, která většinu času fascinuje akorát tím, kolik peněz se dá prošustrovat na něco, kde to vůbec není vidět.(26.5.2010)

  • Isherwood
    **

    Jerry vybrakoval zlatou perskou pokladnici, vyměnil ji za dolary a svěřil dvě stě milionů anglickému režisérovi konverzačních filmů. Trailery varovaly, ale takové fiasko jsem vážně netušil. Důkaz, že Verbinski v Pirátech z Karibiku nebyl jenom levným rutinérem s naditou peněženkou, vám Newell podá po pár minutách, kdy všechny scény zabírá na detaily, takže akce je zmatenou a nepřehlednou přehlídkou skákání po hradbách, která se po dvaceti minutách bez výraznější inovace opakuje. Navíc tomu těžce selhává jakákoliv mystika, takže vtáhnutí do děje (který beztak víceméně neexistuje) nehrozí. Za Jakea mi bylo vyloženě stydno, zato Gemmu jsem obdivoval bezmezně celé dvě hodiny. Tak krásná a krásně sarkastická herečka v hollywoodských blockbusterech dlouho chyběla. Dvě hvězdy vlastně jenom za to, že Souboj Titánů mě nasral o něco víc. Fakt jsem se ve druhé třetině na 5 minut vytratil ze sálu s tím, že to vzdávám… [Filmová noc 2010](19.6.2010)

  • J*A*S*M
    ***

    Kupodivu to předčilo má (byť pravda - velmi nízká) očekávání. Princ z Persie je ničím nezávadný a kompletně neškodný letní blockbuster s velmi sympatickou hlavní dvojicí. Na chytrý příběh (závěr odhadne KAŽDÝ alespoň mírně zkušený divák) a geniální herecké výkony se sice fakt nehraje, ale to bychom asi chtěli moc. Já jsem se bavil a tak jsem spokojen. 6/10(18.8.2010)

  • Malarkey
    ****

    Tady zřejmě někdo neví, proč jsou takovéto filmy vůbec točeny. To by tu pak nebyla taková kopa negativních komentářů od plna uživatelů. Naštěstí to "ti obyčejní" od pohromy rádoby kritiků, co si užívají každý útok na jakoukoliv letní oddychovku, zachraňují a dělají z Prince z Persie výstavní kousek, kterým on bezesporu je. Nejlegračnější na tom všem je, že většina si stěžuje, na příběh, na rúzné scény, na všelijaký rádoby komediální přísun, ale nikdo neocení fakt, že tenhle film je dost možná nejlépe zpracovaným filmem podle hry, když teda nevezmu v potaz Silent Hill. Jenže ten na druhou stranu těžil z geniálního příběhu. A hra samotná fungovala hlavně jako interaktivní příběh než jako hra samotná. Tady si tvůrci vycucali z prstu kostru, která s hrou po příběhové stránce nemá ani nic moc společnýho. Popravdě je ještě sympatické, jak si tvůrci poradili s tím, aby film byl co nejvíce věrný předloze. Akce, skoky na tisíc variací (a ty především) a princezna, která kdyby tam chyběla, tak bych teprv nadával. Vysvětlete mi tedy, proč v tom kdejakej vůl musí hledat něco víc, než obyčejnou zábavu pro kohokoliv s fajnovými herci, příjemnou atmosférou a vtipnými komentáři k dané věci. Proč z toho někdo musí dělat něco naprosto nadpozemského. Vždyť to od tvůrců nikdo ani nečekal. Podívejte se jak dopadl Doom, Bloodrayne a další. No nic, názory druhých měnit nebudu, ani to nemám za potřebí. Každý by si sám měl uvědomit a zapřemýšlet nad tím, co vlastně píše a jestli mu to ostatní budou žrát. Teoretický a duchaplný rozbory nad jakýmkoliv filmem by dokázal každý debil.(2.6.2010)

  • Cervenak
    **

    Zúfalo zrežírovaný guláš fantasy blábolov v podaní buď nesympatických, alebo do svojich úloh zúfalo sa nehodiacich hercov, ktorí nedokážu predať jediný vtip, tobôž nie emóciu. Akčné scény bordel, triky priemerné. Film, v ktorom ma serie ešte aj Alfred Molina (tie jeho pštrosy - WTF?!), nemá nárok na vyššie hodnotenie. Nehorázne prachy za krásne kostýmy, rekvizity a dekorácie spláchnuté do žumpy. Pre mňa esencia nudy, vedľa ktorej je aj nový Súboj titanov nadupaný a zábavný film. Update: Úvodná naštvanosť vyprchala, zdvihnem hodnotenie o jednu hviezdičku. Ale možno je to tým, že na druhý deň od zhliadnutia filmu si z neho pamätám len to, že vyzeral draho a mal solídnu úvodnú bitku.(20.5.2010)

  • Djkoma
    ***

    Počítačové hry na plátně končí špatně, v mnohém není Princ z Persie výjimkou. Bohužel. Zábava a slušné tempo provázené akcí je fajn, ale zasekává se na Newellově neschopnosti "být výjimečný" a ne-hvězdnosti všech herců (k čemuž se váže problém s výdělky vs. rozpočet). Pro fanoušky tu jsou průlety jako by je dělali sami kluci z Ubisoftu a známé údery, ale pro klasického filmového diváka je tu příliš zlata, které se až neustále digitálně třpytí (užívání písků času muselo být tak digitální?). Na opulentních záběrech prostředí je postaveno skoro celé, neskromné vyprávění, které však končí očekávaným scenáristickým klišé. Na závěr to působí jako smutné zklamání, z jinak slušné jízdy světem písku, jenž stojí i za delší prozkoumání. Ovšem s polovičním rozpočtem, kde se pak dá omluvit ta digitálnost, a také menším důrazem na "plánovaný" blockbuster s plnými sály. Tady prostě chybí jakákoliv skromnost, která by chvílemi byla na místě, vždyť je to spíše tragédie jedné rodiny, než záchrana světa. PS: ideálním hodnocením by bylo 70%, ale zaokrouhluji na 3*. PPS:Gemma Arterton možná není nejkrásnější žena, co jsem kdy viděl, ale její hlas si mě neustále získává. PPPS: chemie Jake x Gemma je pro film stěžejní, naštěstí skvěle funguje(20.8.2010)

  • T2
    ***

    Rozpočet $200miliónovTržby USA $90,759,676Tržby Celosvetovo $335,154,638Tržby za predaj DVD v USA $33,290,585 //počet predaných kusov 1,585,624║ Ono sa to dobre pozerá len keby to nebolo tak obsahovo prázdne a k blížiacemu záveru čoraz viac blbé, akcia fajn, kamera újde, trikovo slušné, Jake Gyllenhaal a Gemma Arterton to slušne ťahajú, Ben Kingsley je herecky už dosť mimo. /60%/(29.9.2010)

  • Marigold
    ***

    Newell to umí s herci – na uličnický a jiskřivý duet Gyllenhaal / Arterton je radost se dívat – nicméně Newell to zoufale neumí s epickou omáčkou. Už v Potterovi to bylo citelné, když nejvtipnější a nejpůsobivější na něm byly některé konverzace. Princ z Persie nasazuje sterilitě korunu. Marné efektní kouzlení s "jako-herní" kamerou, parkúr zazděný střihem, souboje nijaké a prkenné. Některé záběry k nesnesení umělohmotné místo toho, aby byly pohádkově kouzelné. Přesto všechno jsem se u filmu velmi uspokojivě bavil. Jako pohádka to funguje (díky hercům), jen ten pocit umělohmotné nezávadnosti prostředí limituje fantazii v rozletu. Princ z Persie je taková pěkná disneyovská figurka, co neurazí. Někdy potěší, jindy prohopká kolem, aniž by vůbec vytrhl z letargie. Škoda, ten potenciál tu byl – a nemalý. Přinejmenším Jakeovo telecí pojetí mi v ranku akční fantasy bude scházet.(1.9.2010)

  • imf
    ***

    Jake je prkno, Gemma má sex-appeal primalexové stěny, ale když se ten film rozjede, hrozně těžko se do něj strefuje, i přes chatrný scénář a vcelku neinteresovaného Newella. Ten se veze na písečné vlně obřího rozpočtu, slušně zabydlené mytologie (film vždy podrží vedlejší postavy, které dodávají humor i texturu děje) a dobrodružného feelingu, který nesmáznou ani Gyllenhaalovy telecí pohledy, ani roztřesené akční scény, ve kterých někdo zoomoval víc, než by bylo zdrávo. V režii někoho jiného by to možná bylo dospělejší a snesitelnější, ale Bruckheimerova ruka je naštěstí celkem pevná. Až tržby zřejmě rozhodnou o tom, jestli se dočkáme dalších pokusů, ale napoprvé to jakž takž vyšlo jak po stránce blockbusterové letní omáčky (v souboji s Titány Prince o notný chlup vede), tak co se týče herní adaptace (dost nevěrné, míchající dohromady Prince a Assassins Creed). Teenageři budou spokojení, hráči nebudou utíkat a labužníci nestihnou díky razantnímu tempu krvácet.(24.5.2010)

  • woody
    **

    Nejnudnější blockbuster všech dob. A za závěrečný twist by si zasloužili všichni políček koženými důtkami přes papuli.(26.4.2011)

  • DaViD´82
    ***

    Málo šejka Amara, to je jediná konkrétní vzpomínka, kterou na to po dvou hodinách od projekce mám. Ovšem nenudil jsem se a jsem vlastně docela mile překvapen, čekal jsem to o dost horší i hloupější (v rámci tupých odpočinkových blockbusterů samozřejmě).(5.6.2010)

  • Superpero
    **

    Přehnaná sračka bez kousku originality. Střihač selhal. Scény navazují ledabyle, a o nějaké gradaci či emocionálním dopadu nemůže být řeč. Jake Gyllenhaal se na tu roli nehodí a prostě je to celý jedna velká zoufalost. Nudil jsem se dost, což je na pováženou, když ten film je fakt hodně akční. Jenže ta akce je prostě blbá. Hyperdebilně sestříhaná a zoufale neutkvívající. Alespoň ta Gemma Arterton si ostudu neudělala. Člověku fakt zůstává rozum stát, nad tím, za co se dnes dá utratit 200 mega.(16.9.2010)

  • Shadwell
    **

    Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí.(6.10.2010)

  • Nathalie
    **

    Princ of Amnesia, demo verze.(24.5.2010)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Buena Vista // Počet premietajúcich kín v USA: 3,646 // Otvárací Víkend v USA: $30,095,259 // Výborné,film splnil moje očakávania, mal všetko čo mal mať. veľká spokojnosť.(31.12.2010)

  • Bluntman
    ***

    PRINC Z PERSIE je pozoruhodným bruckheimerovským blockbusterem vzhledem k tomu, že jedna z významových rovin se vztahuje k americké intervenci do Iráku, ale z liberálního úhlu pohledu, a tak je americká zahraniční politika vyhodnocena jako neoprávněná. Jinak jde o zvláštní případ podívané, u které je vše na svém místě, ale na diváka nemá patřičný výsledný dopad, protože je patrná snaha integrovat atrakce spojené s videoherní sérií a kinematografickými vlivy na styl do vyprávění. Na místo podřizování videohrám v pojímání prostoru a logice postupu po jednotlivých úrovních se film snaží tyto prvky přizpůsobit nárokům mužského i ženského publika v trháku pro všechny, což akorát vede k opomenutí silné divácké základny - hráčů videoher - a při snaze zavděčit se všem k dostatečnému neuspokojení ani jedné divácké skupiny.(9.7.2010)

  • LIVINGDEAD
    *****

    Sympatické herecké obsazení, velkolepá podívaná, hollywoodské efekty, krásné barvy a zvuk (FULL HD jen zářilo). Už se těším, až si zahraji hru na PLAYSTATION 3. Dávám 100%(16.8.2010)

  • Fr
    ****

    Byl to jeho osud..... Mám rád pohádky a příběhy Tisíce a jedné noci. A uznávám, že Sindibád už prostě nemá potřebné tempo. Takže zbývá jedině..... (jasně Indiana Jones). Princ Dastan lítá vzduchem, běhá po zdech, skáče po střechách, líbá princeznu a to vše s lehkým vtipem a v solidním tempu plného zábavné akce. JEDNODUCHÉ, EFEKTNÍ, FUNKČNÍ ! Takže v podstatě kravina, ale pohádky jsou tu přeci kvůli tomu, aby nás bavily. A to tady funguje! Obzvlášť proto, že se vlastně nic nestalo.... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Mám rád pohádky. 2.) Chci vidět Indiana Jonese ,,řízlýho“ Sindibádem v pohádce 1000 a 1 noci. 3.) Jsem organizátorem pštrosích závodů. 4.) Ještě mi nikdo nevyprávěl o kmeni NGBAKA. PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ *(17.8.2010)

<< předchozí 1 2 3 4 19 37 54 72
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace