Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ***

    Chtělo by se zvolat "MARVELlous!", ale nejde to.. Dokud v příjemné retro atmosféře ukazuje prstem strýček Sam a rachitický chcípák s dobrým srdcem se mění na svalnatého geroje se srdcem Matky Terezy, tak to i díky nadhledu při náborové propagandě a dvojici páprdů Tucci, Jones ještě docela šlape, ovšem jakmile se film překlopí do mixu Ligy výjimečných a Světa zítřka (děsivá kombinace, že jo?), co je plný nevýrazných akčních scén a poletujícího Kapitána s červeno-modrým víkem od popelnice, udělalo se mi tfošku zle ot žaludek, ale za to možná trochu mohl i ten dabing, protože když se na plátně objevil H.Weaving a já zavřel oči, připadal jsem si jak v epizodě Haló, haló. Suma sumárum, nic proti Johnstonovi, ale pokud chtějí producenti komiksovou adaptaci se srdcem jako zvon, nechť se obrátí na Vaughna, či Snydera. A abych nezapomněl:„Heil Hydrant!“ Konečně nacistický pozdrav, kdy vám můžou čuchat k podpaží z obou stran..(19.8.2011)

  • Lavran
    ***

    Marvel se pomalu a jistě stává producentem modelových popření happy endů skrze tragické rozuzlení osobní linie. Pro Iron Mana, Hulka, Thora i Kapitána Ameriku končí láska nešťastně - odloučením milenců v profesi, existenci, prostoru a čase. Co naopak vítězí je čerstvě nabytý závazek superhrdinství, jehož potem a krví vykoupené plody však smutek ze ztráty zbavuje barvy i sladkosti. Zjevné poražení personifikovaného zla nemůže zastřít mnohem hlubší selhání; neschopnost zabránit kolapsu vlastního světa navzdory nadlidským schopnostem, které dovolují zachránit svět vnější. Tady jde o mnohem víc než pouhou úlitbu přízemní seriálové logice, která poklonkuje nedořešenosti. Až se chce říct: lidské, dojemně lidské...(4.8.2011)

  • Djkoma
    *****

    Čistá komiksová zábava. Joe Johnston udělal to, co umí nejlépe, obětoval logiku i fyziku bezchybné stylizaci a využil dobové a typicky americké symboly ve prospěch filmu. Kapitán Amerika se tak stává nejen zábavnou podívanou o looserovi, co se stal hrdinou, ale také hromadu odkazů, vsuvek (Praha) a návazností na zbytek (filmově) komiksové universa. Já osobně se nejvíc bál akce a humoru, protože vidět panáka se štítem ve vlasteneckých barvách běhat po bitevním poli prostě není to pravé. Výsledek však předčil očekávání, protože film si na nic nehraje, využívá svých "pravidel" a netváří se zbytečně vážně. A hlavně dokáže suverénně rozesmát a vy musíte jen hrát jeho hru. Pak všechny ty nelogičnosti, různé odkazy na staré filmy a postupy v nich (technické i příběhové->válečné/špionské filmy->před pevností -střih-v pevnosti) prostě přijmete a budete se bavit v jedné velké komiksové klasice, která si vzpomíná, do jaké doby vlastně patří... a já s chutí vzpomínám také. Nábor se povedl. PS: nechoďte na dabing, ani na 3D, možná ani na titulky, protože ten překlad je naprosto tragický. PPS: sakra lidi, dokoukejte titulky aspoň u komiksáků...(8.8.2011)

  • choze
    **

    Pro někoho roztomilé retro, pro mě další marvelácká nuda pro děcka - když retro, tak sexy retro jako noví X-men, říkám já. Hrdina maximálně naivní správňák, padouch (jeden z marveláckých nejzásadnějších) jednorozměrný, jakžtakž tažený aspoň Weavingovým charizmatem, akce řekněme řemeslná, ale určitě ne úchvatná (a superhrdinský komiks MUSÍ mít úchvatnou akci) a celé je to tak zoufale klasické, že to nespasí ani snaha o sebeshazovačnost, ani množství dílčích nápadů a fórků. Tímto s tebou v kině končím, Marvele.(5.8.2011)

  • T2
    ***

    Rozpočet $140miliónovTržby USA $176,654,505Tržby Celosvetovo $370,569,776Tržby za predaj Blu-ray v USA $103,167,217Tržby za predaj DVD v USA $50,296,024║ Prvá tretina filmu veľmi slušne spracovaná, príbeh a akcia si ide ruka v ruke ale potom odrazu akoby režisér Johnston stratil chuť a dejovo to rapídne odbíja a zráža miestami na béčkovú jednoduchosť, postavy začnú byť nezaujímavé, vzťahy suché, pri snahe ždímať emócie evokuje skôr úšklebok, proste prišlo len na klasicky rutinérsky jemu blízky dojazd, len priemer, škoda. /videl v kine: 60%/ (videl na festivale Comics Salon 2011)(21.9.2011)

  • - Poté, co se Kapitán Amerika (Chris Evans), Bucky (Sebastian Stan) a další voják dostanou na střechu vlaku, musí přejít na přední vagón, aby mohli slézt po postranním žebříku. Ovšem způsob, jakým se k němu dostanou, je neproveditelný. Jen mírně ohnuté v zádech by je smetl odpor větru, přičemž ještě předchozí scéna dokazuje, že vlak jede maximální rychlostí. (MIG29)

  • - Když se ve filmu poprvé objevuje Arnim Zola (Toby Jones), vidíme pouze jeho obličej. Je to odkaz na ztvárnění v komiksech, kde se tvář holograficky promítá na hruď speciálního těla, které si sám vytvořil. Toto tělo nemá hlavu, ale zařízení pro ovládání jeho výtvorů. (erazmus)

  • - Ve scéně, kdy se objevuje pohled na mapu Severní Ameriky, na území Kanady je možné všimnout si teritoria "Nunavut". To však bylo osamostatněno až 1. dubna 1999, tedy o mnoho desítek let později, než se příběh filmu odehrává. (Miro_CZ)