poster

Terminator Salvation

  • USA

    Terminator Salvation

  • Německo

    Terminator - Die Erlösung

  • Slovensko

    Terminator Salvation

Sci-Fi / Akční / Thriller

USA / Německo / Velká Británie / Itálie, 2009, 110 min (Director's cut: 118 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    ***

    Na těch sedm se dohrabu i přes to, že poslední třetina stojí za houby, ale třeba to napodruhé nebude působit tak imbecilně (nebo to bude ještě horší). Než totiž přišla, bavil jsem se víc než dobře. Minimálně akce je hodně solidní a kdyby dostal skvělý Worthington víc prostoru na úkor Balea, mohlo to být celé ještě lepší. Jeho linka s Moon Bloodgood hodně překvapila a je škoda, že se někdo ve střižně nemohl rozhodnout, kdo je v centru příběhu. Takhle se to všechno bije navzájem a očividně chybí spousta scén (proč tak málo Kate Connor?), bez kterých vypadá především finále jako z rychlíku. S předchozími Terminátory se Salvation moc srovnávat nemůže, jako post-apokaliptický letní popcornová sci-fi je ale celkem ucházející. P.S. Digitální vy-víte-kdo je bohužel hodně špatný vtip.(1.6.2009)

  • flanker.27
    ***

    Marcus: Dám mu své srdce. Blair: Ale chtěla jsem s tebou mít malé robůtky. Připomíná mi to vtip o policajtovi, co si prohlíží v krámě termosku a ptá se prodavače, k čemu to je. Teplý v ní zůstane teplý a studený studený, povídá prodavač. Hmm, to je dobrý řiká policajt a koupí si to. Druhej den se kolega v práci ptá, co to má. To je termoska, řiká ten první policajt. A k čemu to je, ptá se druhej. Teplý v tom zůstane teplý a studený studený. A co v tom máš? Kafe a dva nanuky. Hodí se zejména k odkazové scéně, kdy na T-800 model Arnoldigi vyteče nejdříve roztavená ocel a následně kapalný dusík. Zkrátka pokud by se film rozsekal na jednotlivý kousky, ty by samy o sobě byly slušný. Jenže pospojovat je dohromady takovýmhle způsobem je takřka trestuhodný. Nápor čtyř scénáristů udělal svoje (a zřejmě i notné úpravy a prostříhání) a výsledek je nelogický zkratkovitý zmetek s dialogy jak z německé adaptace bestselleru Rosamundy Pilcherové, které válcují každou potenciálně silnou myšlenku silou harvestera. Dobrý nápad jak od P. K. Dicka s infiltrátorem co neví, že je infiltrátor, je zabit jednoduchostí jeho cesty. Má za úkol lokalizovat Kylea Reese - ejhle půl dne po vytvoření ho náhodou potká (BTW se zorientoval docela rychle). Má přivést Johna Connora - potká sexy pilotku, pro kterou je nepřekonatelnost vztahu mezi člověkem a robotem jen zastaralou společenskou konvencí, dokonce kvůli němu zradí lidi, se kterými už pár let bojovala. To má sice za následek smrt několika postradatelných crew members (zdravím Galaxy Quest), ale koho to zajímá, že. Jestli všechno tohle Skynet předpokládal, nejde asi o umělou inteligenci, ale o umělého věštce. Infiltrace do robotí továrny, která má kdovíproč ovládací interface tak, aby ho mohl používat člověk, byla nějak hódně moc snadná ne? A tak bychom mohli pokračovat do aleluja, o časových paradoxech probíraných mnohokrát nemluvě. Je smutný, že jsem původně nic chytrýho nečekal, takže jsem ani nepředpokládal, že bych mohl bejt zklamanej. Ale po shlídnutí mě mrzí ten zcela evidentně promrhanej potenciál. Nutno ovšem říct, že film ani na chvilku nenudí, odrežírovanej je slušně (proto bych hlavní vinu nesvaloval na McGho) a ozvučení je dobrý. Ještě třeba poznamenat, že oceňuju užívání klasických palných zbraní, laserový blikátka nemám rád. Závěr: Je to lepší než Vetřelec 4.(13.6.2009)

  • Renton
    ****

    Scénář: John D. Brancato, Michael Ferris .. V rámci post-apokalyptických sci-fi rozhodně výborný příspěvek - v rámci Terminator série celkově obstojný přírůstek, který podráží především průměrná scenáristická práce (výše uvedené duo jen posilnilo moje obavy, jak si poradilo s adaptací Surrogates), nikoliv vlastní provedení (zcela mimo jsou nářky nad chybějícím cestováním v čase či absence toho času úřadujícího guvernéra v hlavní roli). McG si svoji práci odvedl více než dobře, jeho režie mi, nehledě na katastrofální Charlie's Angels, dost seděla. Film má příznivé tempo, zajímavou atmosféru a spoustu akce. Stejně tak potěšila práce kameramana, pestrost svícení, perfektně vyvedená prašná výprava a nadupaný zvukový dokres. Trumf Salvation se ovšem skrývá v herecké sestavě, ať už standardně kvalitní Christian Bale, mladá krev Anton Yelchin a především prudce akcelerující objev Sam Worthington. Opakovaně si tedy musím jen postěžovat na scénář, který vypadá, jak kdyby stávka cechu pisálků ještě neskončila a občas násilnému sestříhání respektive znatelné vystříhání spousty scén. Extended Edition na Blu-Ray se jeví jako nejschůdnější cesta k přerovnání rozpočtu do černých čísel... Hodnocení nestavím ani tak do kontextu fanouška série (tam se ani vyloženě neřadím - pouze Terminator 2: Judgment Day považuji za jeden z filmových milníků). Pokud bych totiž srovnal se zážitkem při posledním Star Trek, tak zde jsem si odnesl jinou, přesto srovnatelnou porci a dávám spokojené čtyři. ___ Předfilmová návštěva výstavy Bodies Revealed a kamošova pofilmová uzemňující parafráze spojení "zaslouží si druhou šanci" neměla chybu a tečku skvělého dne obstaralo ohňostrojné Grandfinále Ignis Brunensis. Cameron neCameron.(5.6.2009)

  • tron
    **

    „Skynet je len stroj. A každý stroj má vypínač.“ Tak toto ma dojalo. Po spŕške v lepšom prípade rozčarovaných reakcií (zo všetkých strán) som nečakal veľdielo. No minimálne po akčnej stránke som sa tešil na kus poriadneho mäsa, veď McG ju výborne zvládal v oboch CHARLIEHO ANJELOCH a keď som sedel v kine na dvojke, hovoril som si, aké by bolo super, kebyže tomu chlapovi nejaký macher dá 100 miliónov na smrteľne vážny akčný veľkofilm. Dal. A dopadlo to strašne. V celom filme ma naplno zaujala iba 10-sekundová (!!!) sekvencia, v ktorej Worthington demolačnou guľou zlikviduje lietajúcu terminátorskú hliadku. Inak nič. Nič. Proste nič! Vyložene zlý kasting (totálne priemerný Worthington, Yelchin sa do úlohy mladého Kylea Reesa žalostne nehodí, Michael Ironside a Helena Bonham Carter boli strašní, že v tom hrá Bryce Dallas Howard, som zistil až po hodine a čo sa arogantného Balea týka, tak starého Johna Connora som si vždy predstavoval všelijako, ale určite som si ho nikdy nepredstavoval ako Balea). T4 je ako jedna z jeho úvodných scén: Bale letí v lietadle, zrazu skočí do rozbúreného (!) nočného (!!) oceánu (!!!), strih, sedí v ponorke. ČOŽE???????? Neviem, možno ak by si tvorcovia nechali šokujúci twist ohľadom Worthingtona na koniec, dal by som pár bodov navyše, ale to už nikdy nezistíme, nakoľko sa ukážkový finálny nečakaný zvrat rozhodli vykecať v polke filmu (!!!). Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/temna-buducnost/309-terminator-salvation-40-(16.6.2010)

  • T2
    ****

    Rozpočet $200miliónovTržby USA $125,322,469Tržby Celosvetovo $372,046,055Tržby za predaj Blu-ray v USA $26,000,430 //počet predaných kusov 1,463,633Tržby za predaj DVD v USA $30,157,379 //počet predaných kusov 2,368,214║ Tak nakoniec sa žiadna filmová pohroma nekonala, našťastie apokalyptická pohroma ostala len vo filme, kde pekne patrila. Samozrejme že McG nenatočil žiadne veľdielo, lebo to by bolo až moc veľké prekvapenie u režiséra čo dokáže tak maximálne natočiť efektnú vyčačkanú akciu ale aspoň sa týmto filmom v novo sa rozbiehajúcej Terminatorskej sérii nenechal zahanbiť a ponúkol celkom slušnú letnú popcornovku, aj keď suma sumárum bez nejakých vyšších cieľov. Takže v rámci toho čo sa v poslednej dobe produkuje dosahuje film slušný štandart, kde hrajú dosť dôležitú úlohu prevažne špeciálne triky, ktoré su v akomkoľvek ohľade vo filme takmer dokonalé. Čo sa týka príbehu, nejde o nič preborné, príbeh ma jednoduchú príbehovú štruktúru kde nemá čo prekvapiť. Podstata je taká že samotný základ o etablovaní tajného terminátora, ktorý sám nevie čo je zač do radov odporu a tým pádom keď príde na komplikovanie vzťahov s Johnom Connorom a Kyleom Reesem príde ako dobre určená, jednoznačne to zarezonuje ako dobré spojivo medzi ostatnými terminátormi. Na škodu je len že McG nevie až tak pracovať z príbehom aby z toho slušného základu vykresal niečo silnejšie a duchaplnšie. V tomto ohľade môže ďakovať, že ho dosť podržal Sam Worthington ako Marcus Wright, ten na seba stiahol prevažnú pozornosť a ťahúnsku zodpovednosť, nuž vypadá to tak že ho čaká sľubná budúcnosť, a pre mňa osobne vďaka nemu pribudne len väčšia nedočkavosť ohľadne Cameronovho Avatara. Trošku v úzadí ostáva postava Johna Connora, Christian Bale si samozrejme v rámci možností odohrá svoj minimálni štandart ale je vidieť že mu chýba nejaká voľnosť aby postavu mohol viac rozvinúť, rovnako tak sa dá označiť aj postava Kyle Reeseho v podaní čoraz známejšieho Antona Yelchina, kde sú tiež cítiť nejaké záchvevy ale k tomu aby to bola významná postava tam ešte niečo chýbalo. Nepomôžem si ale scenáristická dvojica John D. Brancato a Michael Ferris jednoducho nemajú na to aby dokázali vytvoriť dosť húževnatí scenár pre apokalyptický svet budúcnosti, toto je jednoducho parketa pre Camerona a jeho vizionárstvo, ktoré dokázal presadiť v nejednom svojom projekte. Je ťažko povedať že čo by McG urobil z nejakým lepším scenárom, lebo tých čo dokážu tvoriť veľkolepé snímky na poli blockbastrov je strašne málo(spomeniem len mená: Cameron, Nolan, Spielberg, Singer). Od tvorcov filmu je pekné že spravili veľa odkazov na predošlé diely, rovnako tak poteší Arnold Schwarzenegger v krátkom výstupe aj keď len v počítačovej animácii, ďalej súboj novučičkej T-800 vs. John Connor a Marcus Wright je príjemný a poteší, lebo je to taký mix súbojov v záveroch medzi T1 a T2, veru tak moc vecí si tento film kopíruje z predošlých dielov ale vyčítať by som to nedokázal, hlavné je že tie scény majú svoju úroveň aj keď postrádajú originalitu, ktorá chýba v prevažnej väčšine filmov v akomkoľvek žánry, príde mi to ako vyčerpanosť studnice nápadov. Aj cez mnoho vítiek určite treba pochváliť trikové štúdio Stana Winstona, ktoré vytvorilo nové terminátorské modeli(aj tie akože zastaralé "T-600" boli fajn), či robotie mrštné motorky a veľkého robotieho zberača ľudí. Hudobný doprovod od Dannyho Elfmana je veru pre škodu filmu nevýrazný, určite ak by sa na tomto poste pritlačilo a teda zvýraznilo, bolo by to len pre plus, lebo jedine zaužívaný terminátorský motív(od Brada Fiedela) tu vyznie a spraví dostatočné zimomriavky aké samozrejme nechýbajú v kine z poriadnou repro sústavou. /videl v kine 2x: 80%/(5.6.2009)

  • - Při natáčení v létě 2008 Christian Bale slovně napadl kameramana, který mu zkazil výstup při velmi náročné scéně. Tato nahrávka později prosákla na internet a Bale se za své chování veřejně omluvil. (HellFire)

  • - Jedna z nejnáročnějších scén bylo zničení benzinové pumpy. Pro natáčení se využila cisterna s 1000 l benzinu a výsledný sloup ohně byl vysoký přes 60 m. Přípravy na záběr trvaly 12 týdnů a panovala během nich nejpřísnější bezpečností opatření. Vše muselo vyjít napoprvé. (Pepy)

  • - Jonathan NolanPaul Haggis a Shawn Ryan pracovali na revizi scénáře. (Jurij)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace