
Režie:
Jaromír PolišenskýHudba:
Janek LedeckýHrají:
Monika Hilmerová, Markéta Plánková, Miloslav Tichý, Martin Trnavský, Kristýna Leichtová, Jana Hlaváčová, Jiří Dvořák, Michaela Kuklová (více)VOD (1)
Epizody(17)
-
Taková malá náhoda (E01)
-
Myslím to vážně (E02)
-
Nenechat se zneužít (E03)
-
To neuděláš (E04)
-
Oči pro pláč (E05)
-
Původ nejasný (E06)
-
Viník (E07)
-
Na mě nezapomeneš (E08)
-
U jednoho stolu (E09)
-
Klika (E10)
-
Změny v domě (E11)
-
Lámání srdce (E12)
-
Vždycky jsem tě chtěl (E13)
-
Jeden ženich za druhým (E14)
-
Nechte mě na pokoji (E15)
-
Odpuštění (E16)
-
Loučení (E17)
Obsahy(1)
Světla pasáže vyprávějí o těch, kteří hledají spravedlnost. Jejich klienti přicházejí do advokátní kanceláře, kde obnažují své soukromí až na kost. Dvě atraktivní právničky a jeden nesmělý mladý právník jim naslouchají a sami se přitom ocitají v soukolí intrik a paragrafů. Při hledání odpovědí pro své klienty totiž nejednou musí na stejné otázky odpovídat sami sobě, neboť dramata z advokátní kanceláře přecházejí do soukromí našich hrdinů a ti si své velké životní kauzy musí prožít se všemi emocemi, bolestmi i slastmi, s nimiž žádný zákoník na světě ve své chladné liteře nepočítá. A pak je tu ještě pasáž se svými obchůdky a kavárničkami plná dalších příběhů... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (73)
17/17 Nyní se dostávám na poměrně tenký led, ale proč si to nerozebrat pěkně ze široka. Se Světly pasáže se především dostáváme do doby, kdy Nova fungovala jen s jedním vlastním primetimeovým seriálem a vedle toho Prima dokázala ke svým RP/VKV přidat ještě Letiště. Zdálo by se tedy logickým krokem, že Nova zatoužila vedle své Ordinace nasadit proti Letišti vlastní srovnatelný seriál. A kdyby to tak bylo, byli by všichni zřejmě spokojeni. Nicméně se velice brzy objevila také teze, že Světla nejenom smetou konkurenci, ale zároveň nahradí i nezdolný lékařský seriál, což bylo minimálně nereálné. Do hlavní role byla sice obsazena vynikající herečka Monika Hilmerová, nicméně v době, když už tady bylo poněkud přeslovákováno. V podstatě jí nebylo ani nic platné, že v roce 2000 zářila ve dvou dokonalých filmech Der Lebensborn – Pramen života a Oběti a vrazi, když se poté českým divákům zase ztratila z očí. Její spoluhráčka Markéta Plánková na tom byla o poznání lépe, velice dobře se vyšvihla nejdříve jako moderátorka dětských pořadů na ČT, poté si zkusila jeden rok v RP a nyní byla vedena jako sympatická novinka. Z osvědčených tváří tu byla Michaela Kuklová, která se těšila na comeback v popularitě. Jana Hlaváčová a Ladislav Trojan měli šanci poprvé být na obrazovce pravidelně v moderním nekonečném seriálu. Kristýna Leichtová ještě platila za neznámou dívku z Účastníků zájezdu, Vlasta Peterková a Martin Trnavský měli zkušenosti především z Četnických humoresek. Jiří Dvořák měl už sice dlouho dobře našlápnuto, ale pravidelná práce v takovém projektu by mu pomohla dostat se do širšího povědomí, podobně jako skvělé Veronice Freimanové. Osobně jsem měla největší radost z návratu Miroslavy Pleštilové a nejmenší z drobných roliček Andrey Kerestešové a Jany Doleželové. A o tom to celé bylo. Na první pohled zdánlivě dobře volené obsazení, na druhý ovšem již méně. Periodika si v době premiéry ostatně všímala především Kuklové (a povahy její pleti) a Hilmerové byla spíše vytýkána její čeština, která je ale dle mého naprosto v pořádku. Nakonec to všechno dopadlo tak, že se velice nadějný projekt po pouhých 17 dílech stáhl a o hlavní hvězdy se postarala právě Ordinace (v české se uchytila Plánková, z vedlejších rolí Zahradnická a byl tam Trnavský, ve slovenské zas Hilmerová), Kristýna Leichtová se později rozzářila v Comebacku a Freimanová zakotvila ve Vyprávěj. Skutečně si myslím, že vzhledem k povaze celého projektu by byl seriál časem jenom lepší a vyváženější, našel by rovnováhu mezi právnickou kanceláří a nemocnicí. Mezi rodinou a přáteli. Mezi zajímavými interiéry a nádherným centrem Prahy (sama pasáž pod palácem Adria je skvostem sama o sobě). Našlo by se více uvěřitelnějších případů a sekundární scénáristé by si nechali poradit jak to ve skutečnosti chodí atd. Co ale dodat k tomu, že Plánková v průběhu natáčení otěhotněla? A že sama autorka v době vysílání dávala interview zásadně o své jiné práci na pokračování Pojišťovny a scénáře dávala psát náhradníkům? Nakonec tedy bylo štěstím, že se seriál minul účinkem tak brzy a bylo možné mu dopřát uzavřený konec - s důrazem na vzah Emy a Egona, což jsem uvítala s otevřenou náručí. Celý seriál on-line. ()
Tak jsme se dočkali a Nova nám postavila naši vlastní Ordinaci. Čekal jsem daleko větší porci humorných právnických nesmyslů pramenících z elementární neznalosti problematiky (viz rozsah oblíbeného pana 513/1991), přesně dle minulých zkušeností se seriálovou tvorbou a okolo toho navršené ty "chytlavé a děj obohacující" minipříběhy, které prokouknete tak snadno jako ze sebe David Rath udělá pitomce. Pokud byl první díl po právní stránce nablblý jako Eliášův občanský kodex a filmově na houby, pak druhý díl byl bez práva a dějově naprosto o ničem. Po menší pauze, během které (pokud nemáte IQ přejetého ježka) pokud ne díky průhlednosti zápletky, tak alespoň díky tomu idiotovi co dává dohromady ukázky, nemáte šanci ztratit nit, se široká veřejnost dočkala jen totální dehonestace České advokátní komory a advokátních zkoušek, o dalších rádobyprávních perlách raději nemluvě. Některé díly zachraňuje jen a pouze slečna koncipientka, jejíž jméno si nikdo z našeho právnického privátu nezapamatoval, ale to vůbec nevadí, neb jí stejně nikdo neřekne jinak než "OSVOBOĎ TA DVOJČATA" (copyright kolega Jeřábek;)). Jen se zdá, že tento seriál plný schematicky načrtnutých postav charakterizovaných povětšinou i jejich příjmeními (zřejmě aby se i průměrný absolvent Plzně chytal bez problémů), nalezne novou hodnotu veličiny "marnost". Je mi líto Moniky Hilmerové, jejíž výkon v dnes již poněkud zapadlém Der Lebensborn byl výtečný. Bohužel takovou porci červenoknihovnového naivismu si nemůže na takovém prostoru dovolit nikdo - přehrávat a dělat ze své postavy vola lze například v roličce Josefa Herverta v díle pátém. Jeho slizký, šovinistický, dosebezahleděný uchazeč o místo byl zcela lahůdkový. Zdravíme Klicperovo Divadlo;) No a jinak...buď je paní scénáristka skutečně tak rozežraná nablblými historkami pro ještě nalblejší paničky nebo si trio poradkyň léčí své komplexy z mužů:) Ve zřejmě předposlední části se ve scénách, v nichž se povedlo nahnat do záběru jen skutečné herce (Hilmerová, Dvořák, Hlaváčová a pár dalších), blýskalo na lepší časy, bohužel díl zřejmě poslední to opět zazdil. Jestlipak se v září 2007 povede tento klenot televizní zábavy vzkřísit? Nějak si nejsem jist, pro co hlasovat. Přece jen si člověk už tak nějak zvykl, že si může pravidelně zvedat sebevědomí:) Ale ať se perverzně bavíme jak chceme, pokud podobná záležitost může zabírat hlavní vysílací čas, nelze než poznamenat - o tempora, o mores... Závěrečné hodnocení - "povinná četba" pro praktiky, teoretiky i studenty práva, kteří se touží opravdu od srdce zasmát a vytočit zároveň:) Ergo krásných 0% s tím, že náš drahý chorvatský přítel Boban Juštič by si bez tohoto sui generis zábavného spektáklu nikdy nenašel cestu do našich srdcí, což by byla velká škoda. ()
Přiznejme si to. Už v upoutávkách bylo patrné, že to bude další Ordinace. Já jsem tajně věřil, že to nebude tak blbé, jak se následně ukázalo. Větší nesmysly okolo práva a legislativy, aby člověk pohledal. Na tenhle seriál člověk ani nemusí znát zákoník, aby prohlédl pitomosti, které herci plácají za vydatné masáže tupého scénáře. Ono je už s podivem, že by polovina advokátní kanceláře pomáhala lidem zadara. Už jste něco takového viděli? Mám pocit, že ne a nikde jinde než v tomhle pokusu o seriál (jelikož to bude evidentně telenovela) to neuvidíte. ()
Myslel jsem si, že mě paní Eva Papoušková nemůže po Pojišťovně štěstí překvapit, a ejhle! :-( Je zde "profesní" seriál. Hlavní přídomky tohoto by ale měly být hlavně otravný a předvídatelný. Nejen neskutečně nudné natahování zápletek, které se dají shrnout do dvou vět, ale jejich další nelogické a kolovrátkové "klonování" má efekt pouze ten, že člověk, který vynechá pět dílů (jako já), to vlastně nepozná. A o to tady jde - matko, zaopatři svoje děti, otče (existují takoví?), vezmi do ruky lahváč a ČUČTE. Upřímnou soustrast. Ján Sebechlebský se v jakémsi článku nechal slyšet, že zaměstnává herce ze Slovenska, protože je prý MÁLO HERCŮ. Co, kurňa, málo herců, HODNĚ SERIÁLŮ!!! Možná je to krátkozraký přístup, ale nějak mi Jaromíra Polišenského ani líto být nemůže... ()
Panebože to je zas volovina a navíc podle mého i naprosto zbytečná! Půlka druhého dílu je už skoro za námi a já vůbec nevím o čem to bylo, o co se tam vlastně jednalo a co nám zde vlastně chtějí jednotlivý herci říct! Seriál s právnického prostředí? To sotva! Spíš stupidní řešení svých osobních problémů, řešení vztahů což je poslední dobou v módě, pozastavování nad dámskou podprsenkou, malé dítě které je pomalu chytřejší než dospělý rodič atd. Ne už prosím ne a už vidím jak to bude zase nekonečný seriál. Nuda na entou, scénaristický nevkus a o tom diváckém už ani nemluvím..Opravdu jak už zde bylo napsáno, seriál postrádá jakoukoliv napjatější atmosféru, a o vyhrocených scénách ani nemluvě. Navíc absolutně bez špetky takového toho zdravého humoru. Herci jsou nepřirození, umělí a vůbec nezajímaví. Dialogy až příliš přehnaně etické a unylé. Rétorika leč na oko líbivá, jinak lehce k smíchu. Zajímalo by mě jestli se nato nějaký právník vůbec dívá, a když ano tak co nato vůbec po těch dvou dílech říká..? Že by to lepší teprve přišlo? Z těch nových seriálů akorát tak "Zlaté Příkopy" opravdu. Jaromíra Polišenského mi je už teď upřímně líto. ()
Reklama