Reklama

Reklama

Angel

Trailer 1

Obsahy(1)

Film Angel se svým způsobem vymyká z filmografie francouzského režiséra Francoise Ozona, kterého známe především jako vypravěče intimních dramat svých současníků, jenž občas zabrousí do sedmdesátých let. Drama Angel natočil jako anglicky mluvený film, výtvarně bohatý projekt, podle knižní předlohy Elizabeth Taylorové (jmenovkyně slavné herečky) z roku 1957. Příběh se odehrává na přelomu 19. a 20. století a sleduje osudy hlavní hrdinky Angel Deverellové, naivní dívky, která žije mimo realitu, mimo dosavadní konvence. Přesto však se jí podaří omračujíci strmý společenský a umělecký vzestup, o to krutější je však pád zpět na zem, který se jí stane osudným. Ve filmu dále excelují Sam Neill a Charlotte Ramplingová a dnes slavný a hojně obsazovaný Michael Fassbender. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Přes dobrý umýsl a koncepční citlivost (teatrální přehrávání ruku v ruce s kýčem versus melodramatická vážnost) to posledních 40 minut zoufale nedrží pohromadě a protahuje se jako fronta u stánku na pivo v parném létě. Ozon hýčká své ženy, ale opomíná komunikovat se svým divákem. Jako by se zahleděl kamsi do dáli k dechberoucímu obzoru a zapomněl o tom vyprávět svým známým. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Čiré zlo. Rádoby parodování hloupých slaďáren se Ozonovi vymklo z rukou a sám servíruje to, čemu se tak posmívá nebo vzdává poctu, nebo co se to vlastně pokouší dělat. Nebýt na projekci ve Varech Romola Garai osobně, považuju to za totální ztrátu času. ()

igi B.

všechny recenze uživatele

. . . ...A za smrti matky jsem to zabalil... . . . Otravně >stylová< manýra s pitvorně přehrávající R.G. pospolu s debilním čudlotelevizáckým dabingem (otřesná jakási níkající Bebarová v domrvení postavy A.) dávají dohromady smrtící čertoffskou krm. Co se gyče tyče hodilo by se hodit tyč... °-/ . . . Snad někdy tedy znovu na dvd - v původním znění (!) s českými titulky... - - - - - (Poprvé nahlédnuto a nedohleděno 28.11.2011 na >ozonové díře< , /zatím/ bez hodnocení /411./, nekomentář zde jako čtyřiačtyřicátý - 28.11.2011) ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Obsahuje spoilery-Anglická romantika z přelomu devatenáctého a dvacátého století si určitě získá příznivkyně romantických příběhů alá Jane Austen. Mě sice oslovil příběh, který bych byla schopná ohodnotit i plným počtem, ale to by se musel film vyvarovat několika chyb. 1. je bezpochyby Romola Garai. Nevím, jestli je tak špatná herečka, nebo jen hrála špatně napsanou postavu, ale to její přehrávání se dalo snášet těžce. Hrozný dabing a celková plochost a odpudivá naivita postavy tomu dvakrát nepřidaly. 2. je pravděpodobně příšerná a lacině vypadající výprava, která možná plyne z malého rozpočtu, nebo to je jen špatný vkus;těžko říct. Jindy by mi to nevadilo, protože nejsem žádný kritik, ale tady se ta lacinost nedala přehlédnout (například když Esme s Angel cestovali po světě..) A nakonec 3)Poslední cca hodina, kdy už pravděpodobně autoři nevěděli co dál, tak přišli s válkou, potratem, sebevraždou a úmrtím hlavní postavy. Takže děj sice zajímavý, ale celkově se jedná o velice průměrnou podívanou s podprůměrnými zvraty (a postavou), bohužel.. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Neviem preco, ale asi som mal na tento styl filmu naladu, alebo som sa pobavil na trikovych scenach, ktore akoby boli vystrihnute z francuzskych filmov zo 60-tych rokov. Musim uznat, ze ma zivotny pribeh uspesnej ale i neuspesnej spisovatelky a ludi okolo jej celkom zaujal. Davam 70% ()

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Tomuto filmu jsem se delší dobu bránila, nevalné hodnocení zde, romantický obrázek taky odrazoval...Ale o to příjemnější překvapení po zhlédnutí. Trošku mi trvalo vypátrat, jestli se jedná o reálnou postavu nebo ne. Ale zdá se, že inspirací k hlavní postavě byly 2 skutečné spisovatelky červené knihovny z přelomu 19. stol., především ale Maria Corelliová (oblíbenkyně královny Viktorie). Zajímavě udělaný film s Romolou Garai, jejímuž kouzlu je snadné podlehnout (odpustit ji téměř okamžitě její příšerné manýry) a nechat se při tom vtáhnout do romantických představ dívek a žen tehdejší doby. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Bylo pro mě celkem utrpení vydržet až do konce. Naprosto nezajímavý film, který se stále a jen protahuje a děsně se táhne. Romola Garai mi tady taky přišla taková nijaká. Absolutně zbytečný film. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tak já nevím, buď Ozona před přípravou filmu postihla lobotomie, nebo záblesk geniality. Romantická kýčovitost, která smaží diváka od začátku do konce přehnanými gesty, lyrickou hudbou i vypjatými dialogy, je trumfována režijním vtipem, ať už je to zadní projekce, nebo hra se sytostí barev dle aktuální nálady filmu. Jenže, ať dělám, co dělám, vypadne mi z toho vždy romantický kýč. Pokud se chtěl Ozon vysmát červené knihovně, pak mi to asi měl říci předem a já se mohla výborně bavit. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Francois znovu rozehrál brutální hru kýče. Tentokrát však nejen výtvarného, ale také -vyrovnaně fifty-fitfy- literárního. A tohle vymazlené a přeslazené všechno valí divákovi do smyslů a do hlavinky. Na hraně snesitelnosti a utrpení, nutno podotknout. Má však pár triumfů v rukávu na to, aby dojel do finiše jen s jednorázovou hříčkou na kýč: očekávaný -nicméně důležitý- závěr, neustálou konfrontaci téměř hmotnějící fantazie a reality jako takové a postavy. Obzvláště dva výtečné glosátory v podobě nakladatele a jeho ženy a vskutku nesympatické hlavní hrdinky. Angel má svůj jasný smysl. To, že je natočen, tak jako bychom četli jednu z těch "úžasných knih", jichž je hlavní postava autorkou, jen podtrhuje jednoznačné směřování, záměr. 80%. ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Angel Deverell je uznávaná a časom aj bohatá spisovateľka, ktorá píše pútavé príbehy. Ten najbizarnejší príbeh pre ňu však napíše jej život sám... ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Prvních 15 až 20 minut jsem vážně uvažoval, že odejdu z kina. Jenže pak jsem to (snad:) pochopil. Nestalo se to, že by François Ozon tak špatně uchopil režisérskou taktovku..nýbrž že ji tak špatně uchopit chtěl. Podává ruku kýči jen proto, aby si mohl zkusit pohrát na jeho hranici. Zajímavý počin, původně hvězdičky 3, ale postupně se mi celý film rozležel v hlavě.. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Kýčem tvrdě estetizované melodrama? Průhledný, dějově předvídatelný, balast? Adorace červené knihovny nebo její satira? Nevím, ale od úvodních růžových titulků jsem se téměř celou dobu tvářila jako blbeček. Na to, jak se s Ozonem většinou divácky míjím a pro jistotu se jeho filmům raději vyhýbám, ve mně tahle zajímavě obsazená umělecká skládanka se skvělým dávkováním informací a odzbrojující Garaiovou nějakým způsobem rezonuje. Je to vlastně chytrý film. Nikdy by mne nenapadlo, že by představitel Esmého o čtyři roky později mohl hrát Edwarda Rochestera. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Život spisovatelky červené knihovny pojatý jako červená knihovna. Největším plusem filmu je herecké obsazení v čele s ústředním párem Romola Garai a Michael Fassbender. I Lucy Russell byla v jejich stínu celou dobu stejně jako její postava. Výborná je i Rombiho hudba. Ale jinak to prostě není můj šálek čaje. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Takéto klišé som ešte nevidel, ALE... Už dlho mi žiadny film tak dlho nebehal po rozume. Červená knižnica vo svojej sladkej podobe podaná ako "klasická" melodráma. Mam však pocit, že Ozon natočil presne, čo chcel - krásne obrazy, správne prehrávajúci herci, režisérske vychytávky... a pri tom to rozoberá pomerne vážne témy... Film, ktorý začína zdobenými ružovými titulkami uričte tak ľahko v kine neuvidíte - aj táto provokácia je dôvod, prečo zajsť na tento zvláštny film... ()

Natascha 

všechny recenze uživatele

Film sestávající ze dvou naprosto nesourodých částí. První je skvělá - představuje nám Angel Deverell, která je na jedné straně naivka toužící žít "dokonalý" život v domě, příznačně nazvaném Paradise, na druhé straně je rozmazlená mrcha, která uráží všechny své blízké a její spisovatelské i lidské ego stoupá do nebeských výšin. Pak se setká s pohledným malířem a nehodlá polevit, dokud ho nezíská (což se jí překvapivě podaří). Ten je ale jejím přesným opakem, depresivním člověkem, jehože povaha nejvíce vyplývá napovrch v jeho temných obrazech, které Angel navenek obdivuje (ve skutečnosti jej však navádí, aby maloval kytičky, pávy a jiné barevné věci). Druhá půle je tragická, slzopudná, a také výrazně horší. V první půli si totiž film z Angel a ze všeho toho kýčovité romantického pozlátka dělá legraci (nejlepším důkazem je první polibek ústřední dvojice - v dešti, s barevnou duhou za zády) , aby se na konci zvrhl v to, co dříve zesměšňoval. Romola Garai hraje Angel dost zvláštně - její postava je značně výstřední a nikdy vám nebude sympatická, dokonce jí budete její tragický konec skoro přát, přesto ale nenudí. Angel je film, který asi opravdu hodně lidí znechutí, já se ale přikloním k vyššímu hodnocení, zejména za první půlku. ()

Deschain 

všechny recenze uživatele

Angel má zo začiatku sebavedomia na rozdávanie. Sebavedomie, ktoré hraničí s arogancioiu. Romolu mám rada, ale k jej postave som si hľadala cestu väčšiu časť filmu. Napriek tomu je vývoj Angel (hneď v závese vývoj postavy Esmého) tým najzaujímavejším na filme. Sympatie si získala najmä jej nezlomná vôľa a optimizmus, ktorý hraničil až zo zaslepenosťou. No, bol to jej spôsob vyrovnávania sa s realitou, ktorá pre ňu nikdy nebola tak dôležitá ako jej fantázia. Nečakala som taký vývoj udalostí, tým viac ma potešil. Hudba príjemná, v titulkoch krásne citlivá. Moment s dažďom a dúhou - záchvat smiechu. Silná postava Nory, Neill a Rampling dôstojný pár, pre Fassbendera mám slabosť, takže sa mi páči vždy. Inak pekné (kostýmy), zveličené, farebné ale trochu nezáživné a zdĺhavé. ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Jedno se musí Ozonovi nechat – každý jeho film je úplně jiný, ať už je to muzikál, psychologické rodinné drama nebo romantický kostýmní film. Ne všechny se mi nakonec líbí, ale na každý nový se vždycky nedočkavě těším. „Anděla“ jsem si naprosto užívala – kýč o protivné holce, která toho hodně chtěla, hodně toho dostala a nakonec skoro všechno ztratila. Filmu vévodí krásná výprava a kostýmy – Paradise mi opravdu přišel jako ráj; scéna v dešti s červenými šaty a duhou byla lahůdkou pro moji kýčovitou duši. Jen Romola Garai v hlavní roli mi neseděla – měla jsem s ní problém už v Pokání; nikdy nevím, jestli je její přehrávání úmyslné nebo je jen tak špatná herečka. Ve srovnání např. s vedlejšími postavami Nory (Lucy Russell) nebo nakladatelovy ženy (Charlotte Rampling) působil její projev (výrazový i mluvený) opravdu tristně. ()

Reklama

Reklama