poster

Angel

  • anglický

    Angel

  • slovenský

    Angel

Drama / Romantický

Velká Británie / Belgie / Francie, 2007, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Natascha
    ****

    Film sestávající ze dvou naprosto nesourodých částí. První je skvělá - představuje nám Angel Deverell, která je na jedné straně naivka toužící žít "dokonalý" život v domě, příznačně nazvaném Paradise, na druhé straně je rozmazlená mrcha, která uráží všechny své blízké a její spisovatelské i lidské ego stoupá do nebeských výšin. Pak se setká s pohledným malířem a nehodlá polevit, dokud ho nezíská (což se jí překvapivě podaří). Ten je ale jejím přesným opakem, depresivním člověkem, jehože povaha nejvíce vyplývá napovrch v jeho temných obrazech, které Angel navenek obdivuje (ve skutečnosti jej však navádí, aby maloval kytičky, pávy a jiné barevné věci). Druhá půle je tragická, slzopudná, a také výrazně horší. V první půli si totiž film z Angel a ze všeho toho kýčovité romantického pozlátka dělá legraci (nejlepším důkazem je první polibek ústřední dvojice - v dešti, s barevnou duhou za zády) , aby se na konci zvrhl v to, co dříve zesměšňoval. Romola Garai hraje Angel dost zvláštně - její postava je značně výstřední a nikdy vám nebude sympatická, dokonce jí budete její tragický konec skoro přát, přesto ale nenudí. Angel je film, který asi opravdu hodně lidí znechutí, já se ale přikloním k vyššímu hodnocení, zejména za první půlku.(9.7.2007)

  • Damiel
    ***

    58 % - Další snímek o vzestupu nicky na oblaka slávy a o pozdějších trablích a uvadání její glorioly. Musím přiznat, že v poslední době začínám být na tento druh filmů trochu alergický. Angel mi avokovala takovou lacinou verzi Edith Piaf a nedotažený klon výborné Miss Potter. Angel pod povrchem neskrývá příliš mnoho emocí, protože herci si svými výkony o zvláštní sympatie publika neříkají. Romola Garai je ale celkem v pohodě, v poloze jízlivé a prostořeké dívčiny dokonce výborná. Tvář romantická už ale tak dobrá není. Podobně jsou na tom i ostatní herci, u Michaela Fassbendera (Esmé) člověk neví, má-li mu fandit nebo strouhat mrkvičku, podobně u Charlotte Rampling. Nejlíp mi tak ze všech supporting roles vychází Sam Neill, i když ani ten nepředvedl žádné zázraky.(19.7.2007)

  • Lyncha
    ***

    U tohoto filmu obdivuji to, co mu mnoho lidí vyčítá - byl natočen přesně tak, aby zapadl do doby, ve které žila Angel, spisovatelka kýčovitých sladkobolných románů pro ženy. Přesně jako její knihy, i tento film je kýčovitý, díky teatrálním gestům herců, hudbě, barvám, použitým trikům i samotnému příběhu, ale vše záměrně. Někdy se tomu dá zasmát, jindy to nudí. Kromě téhle filmařské výzvy ale film nepřináší vůbec nic. Jediné, co si z celých dvou hodin sledování může divák odnést, je ověření si toho, že oslavovaná celebrita často upadne ještě během svého života v nemilost, zatímco opravdu slavní umělci žili během svého života v bídě a opovržení. Ostatní je jen příběhem jedné ženy - ale proč zrovna její?(25.7.2007)

  • hellstruck
    ***

    Obsahuje spoilery-Anglická romantika z přelomu devatenáctého a dvacátého století si určitě získá příznivkyně romantických příběhů alá Jane Austen. Mě sice oslovil příběh, který bych byla schopná ohodnotit i plným počtem, ale to by se musel film vyvarovat několika chyb. 1. je bezpochyby Romola Garai. Nevím, jestli je tak špatná herečka, nebo jen hrála špatně napsanou postavu, ale to její přehrávání se dalo snášet těžce. Hrozný dabing a celková plochost a odpudivá naivita postavy tomu dvakrát nepřidaly. 2. je pravděpodobně příšerná a lacině vypadající výprava, která možná plyne z malého rozpočtu, nebo to je jen špatný vkus;těžko říct. Jindy by mi to nevadilo, protože nejsem žádný kritik, ale tady se ta lacinost nedala přehlédnout (například když Esme s Angel cestovali po světě..) A nakonec 3)Poslední cca hodina, kdy už pravděpodobně autoři nevěděli co dál, tak přišli s válkou, potratem, sebevraždou a úmrtím hlavní postavy. Takže děj sice zajímavý, ale celkově se jedná o velice průměrnou podívanou s podprůměrnými zvraty (a postavou), bohužel..(27.5.2012)

  • kOCOUR
    ***

    Přes dobrý umýsl a koncepční citlivost (teatrální přehrávání ruku v ruce s kýčem versus melodramatická vážnost) to posledních 40 minut zoufale nedrží pohromadě a protahuje se jako fronta u stánku na pivo v parném létě. Ozon hýčká své ženy, ale opomíná komunikovat se svým divákem. Jako by se zahleděl kamsi do dáli k dechberoucímu obzoru a zapomněl o tom vyprávět svým známým.(18.7.2007)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace