Reklama

Reklama

Číslo 9

všechny plakáty
Trailer 2

Obsahy(1)

Lidé jsou pryč. Kdy a jak k tomu došlo, není příliš jasné. V troskách starého světa přežívají jenom podivní hadroví panáčci s čísly na zádech. Do této pochmurné doby se narodí Devítka, která je možná předurčena vše změnit. Když se potká se skupinou podobných figurek utíkajících před děsivými vražednými stroji, rozhodne se postavit na odpor. Promluvit vystrašené souputníky k boji však nebude lehké. Stejně jako zjistit, kdo pronásledovatelé vlastně jsou a hlavně – co se stalo s lidmi?

Ambiciózní celovečerní dystopický snímek 9 natočil režisér Shane Acker podle svého staršího krátkého filmu. Stejnojmenná jedenáctiminutová předloha měla v roce 2005 premiéru na festivalu v Sundance a Acker za ní sklidil zasloužené ohlasy. Kromě prestižních amerických studentských cen byl nominován také na Oscara v kategorii Nejlepší krátký animovaný film. Pod převod původního filmu do celovečerní podoby se podepsali také filmařští vizionáři Tim Burton (Mrtvá nevěsta, Karlík a továrna na čokoládu) a Timur Bekmambetov (Noční hlídka). Tak se zrodil jedinečný a vizuálně okouzlující animovaný epos, který svým myšlenkovým poselstvím přesahuje hranice „jenom“ animovaného filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (804)

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Deborah Lurie: 1. Introduction ,2. Finding Answers ,3. Sanctuary ,4. Winged Beast ,5. Reunion/searching For Two ,6. The Machines ,7. Out There ,8. Twins ,9. Slaying The Beast ,10. Return Of The Machines ,11. Burial ,12. Reawakening ,13. The Aftermath ,14. Confrontation ,15. The Seamstress ,16. Return To The Workshop ,17. The Purpose ,18. Release ,19. Welcome Home-coheed And Cambria, ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Pamela Pettler .. Shane Acker si své krátkometrážní dítě 9 nechal zabít příklonem k cizímu scénáři a producentským agitacím. Obsahově se jedná o velice nesympatickou směsici děravého příběhu a ideologických žvástů. Bez toho zde zůstává slušivá destrukční scenerie jak z konce první světové a v ní řada dokolečka se opakujících akčních soubojů. Ze slušného předobrazu a slibné produkční základny tak vylezl pouhý shit. 9%. ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Někdy člověk při sledování filmu zaleze tak hluboko do své ulity, že se bez přestání bouchá do její čepice (to jsem měl naposledy u Mary a Maxe). Jenže ulita Čísla 9 smrdí po výparech z továrny, nemůžu se v ní ani o píď otočit a navíc to všudypřítomné dusno... Líbí se mi, že Shane Acker se pořádně opřel do tématu: lidi versus stroje, kdo vyhraje? Jasně, že prvním byl Cameron se svým Terminátorem, ale je pravda, že až nyní mi došla myšlenka, že něco podobnýho se fakt může stát. Jenže druhá teze je taková, jestli na to už není pozdě. Sakra, hodně těžký film na sledování! Těch otázek! Je paradoxem, že zatímco se jiné filmy snaží o hlubokomyslnou debatu mezi divákem a režisérem, přijde animák, který má poloviční stopáž, ale jeho stopa je hlubší než u kdejakýho spektáklu. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tam, kde se Wall-E pokouší v první půli o náznaky depresivní postkatastrofické atmosféry, tam Číslo 9 rozvíjí svoji vizi světa sežehnutého válkou naplno a neohlíží se na nálady dětského publika. Výtvarná stránka je úžasná a protože v mém hodnocení hraje obvykle významnou roli, přikloním se k pětihvězdičkovému hodnocení, i když s tou filozofickou stránkou snímku mám problém a jeho vyústění považuju za neuspokojivé. Tam, kde např. Avatar má filozofii až příliš primitivní, tam je filozofická rovina Čísla 9 možná až příliš komplikovaná a neurčitá. Číslo 9 líčí příhody devíti podivuhodných bytostí s robotickým základem, které vyhlížejí jako hadrové panenky kombinované s představou umělých strojů z konce 19. století. Retrostylizace, která jako by vypadla z pozdních románů Julese Verna, spolu s pochmurnou výtvarnou stránkou laděnou do hnědi je pro dnešní animovaný film výjimečná a film celkem odvážně narušuje představu pozitivně laděného filmu, na který vyráží rodiče s malými potomky. Hrdinové příběhu čelí monstrózním strojům, z jejichž podoby už na první pohled čiší nenávist a odosobnělé zlo techniky, která se vymkla lidským rukám. Tvůrci filmu na první pohled pracují s obavami dnešního obyvatele vyspělého světa, kterému technika na první pohled leze na nervy a sní o návratu k jednoduchému životu v souladu s přírodou. Souboj panáčků s ďábelským vynálezem je plný dobrodružné akce a jedinečných efektů. Pod jejich palbou sice poněkud uniká myšlenka, ke které by měl příběh směřovat, ale i tak se pro mě jednalo o silný zážitek. Celkový dojem: 90 %. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tři a půl hvězdy. V Čísle 9 totiž vítězí forma nad obsahem, a to s přehledem. Na film se dívá opravdu dobře, animace je takřka bezchybná, všechny technické hračičky jsou do detailů promyšlené a postapokalyptický svět je nádherně zbořený a mrtvý. Mrtvý je ovšem také scénář - snad nikoho nemůže překvapit, a když, tak jedině tím, jak je nudný. Je to velká škoda - akční scény jsou natočeny pěkně a nápaditě, hadroví panáčci jsou sympatičtí a roboti náležitě "temní"... Jenže ten děj... ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Jednou z inšpirácií pre vzhľad filmu bola aj povojnová Viedeň. (MikaelSVK)
  • O produkci filmu se původně zajímala také společnost TriStar Pictures, avšak nakonec upřednostnila film Planeta 51 (2009). (radekgfx)
  • Svätyňa kam Číslo 1 (Christopher Plummer) zavedie ostatných do úkrytu, je v skutočnosti chrám Notre Dame v Paríži. Hodiny na nej sú zastavené na čase 9:09. (HelenOfTroy)

Reklama

Reklama