poster

Maigret

Krimi / Drama / Mysteriózní

Francie / Belgie / Švýcarsko / Československo, 1991–2005

Předloha:

Georges Simenon (kniha, povídka)

Hrají:

Bruno Cremer, Albert Delpy, Cécile Bois, Isabelle Renauld, Vanessa Larré, Arnaud Giovaninetti, Lionnel Astier, Michel Vuillermoz, Dimitrij Rafalský, Christine Boisson, Petr Jákl st., Michal Roneš, Esko Nikkari, Marie-Christine Adam, François Vincentelli, José Manuel Mendes, Pascale Arbillot, Jean-Michel Portal, Marek Libert, Lionel Abelanski, Jeanne Goupil, Luis Rego, Laure Marsac, Claude Faraldo, Kateřina Vinická, Lizzie Brocheré, Brigitte Catillon, Henri Lambert, Pierre Louis-Calixte, Hélène Babu, Dora Doll, Sandrine Blancke, Jean Martin, Jacques Potin, Florence Darel, Michel Duchaussoy, Martine Sarcey, Françoise Christophe, Gisèle Casadesus, Emmanuel Salinger, Agnès Soral, Claude Piéplu, Amalric Gérard, Yvonne Clech, Eva Ionesco, Jean-François Poron, Christian de Chalonge, Raoul Delfosse, Jean-Pierre Darras, Hubert Deschamps, Pascale Roberts, Annick Alane, Pierre Maguelon, Gabriel Cattand, Georges Staquet, Antoine Marin, Carlo Nell, François Perrot, Alain Doutey, Renaud Verley, Jacqueline Jehanneuf, Dominique Marcas, Daniel Gélin, Danièle Lebrun, Roger Pierre, Philippe Khorsand, Clément Harari, Fernand Berset, Hélène Surgère, Annie Sinigalia, Sacha Briquet, Maurice Chevit, Jean-Louis Sbille, Pierre Cassignard, Marc Dudicourt, André Penvern, Louis Navarre, Jean Champion, Jeanne Herry, Alain Sachs, Marc Chapiteau, Philippe Dormoy, Robert Plagnol, Laurent Labasse, Arno Chevrier, Eric Boucher, Michèle Moretti, Fred Personne, Margot Abascal, Gérard Darier, Jean-Claude Dauphin, Estelle Skornik, Isabelle Candelier, Eric Prat, Olivier Cruveiller, Jacqueline Danno, Christian Pereira, Raphaëline Goupilleau, Jérôme Deschamps, Jean-Luc Porraz, Hubert Saint-Macary, Nadine Spinoza, Joseph Malerba, Jacques Sereys, Antoine du Merle, Gilles Détroit, Christophe Sermet, Pierre Aussedat, Etienne Chicot, Jean-Pierre Bernard, Jacques Ciron, Christelle Cornil, Yvette Petit, Jean-Michel Noirey, Xavier Maly, Armelle, Renaud Rutten, Maaike Jansen, François Feroleto, Philippe Fretun, Patrick Bordier, Jean-Marie Frin, Tony Rohr, Martine Gautier, Michel Crémadès, Dominique Frot, Marc Duret, Alexis Nitzer, Thérèse Liotard, Blandine Lenoir, Olivier Broche, Gilles Gaston-Dreyfus, Gilles Treton, Dimitri Radochevitch, Pierre Forest, Michèle Simonnet, Jean-Paul Muel, Anna Gaylor, Bernard Rosselli, Jean Pommier, Victor Garrivier, Marcel Champel, John Bown, Valérie Vogt, Vincent Grass, Étienne Draber, Jean-Paul Dermont, Philippe Magnan, Carole Brenner, Jacques Brunet, Jacques Mathou, Isabelle Petit-Jacques, Alain Floret, Jean-Noël Brouté, Christian Morin, Franck Gourlat, Olivier Brun, Delphine Rich, Thierry Liagre, Michel Voïta, Jacques Frantz, Loïc Pichon, Séverine Vincent, Luc Thuillier, Sandrine Laroche, Francis Coffinet, Béatrice Costantini, Anny Romand, Wilfred Benaïche, Colette Renard, Jacques Disses, Annie Jouzier, Daniel Dhubert, Olivier Achard, Alain Stern, Vincent Winterhalter, Arnaud Appréderis, Jean-Marie Juan, Christian Bouillette, Vincent Martin, Denise Chalem, Thierry Fortineau, Josiane Lévêque, Jean-Pierre Bagot, Anne Kreis, Cécile Caillaud, Sylvie Herbert, Mireille Franchino, Gérard Bôle du Chaumont, Maryvonne Schiltz, Philippe Landoulsi, Julien Verdier, Nader Farman, Fabienne Tricottet, Anne-Marie Jabraud, Michel Berto, Leyla Aubert, Marie Verdi, Pierre Laroche, Philippe du Janerand, Andrée Damant, Jean-Pierre Delage, André Chaumeau, Jean-Marie Bernicat, Roland Blanche, François-Régis Marchasson, Éric Berger, Jean Saudray, Louison Roblin, Jacques Lalande, Laurent Le Doyen, Michel Dussin, Christian Crahay, Sylvie Granotier, Frédérique Bonnal, Thierry Ragueneau, Renée Le Calm, Marie-Bénédicte Roy, Rémy Darcy, Daniel Laloux, Rebecca Potok, Consuelo De Haviland, Erick Desmarestz, Alain Rimoux, Philippe Beglia, Didier Raymond, Christina Crevillén, Stanislas Forlani, Marie Collins, Michel Ruhl, Florence Hebbelynck, Evelyne Grandjean, Patrick Floersheim, Alain Fromager, Sylvie Flepp, Bernard Freyd, Charlotte Maury-Sentier, Marie Pillet, Jean-Claude Lecas, Serge Bento, Nicole Croisille, Huguette Faget, Pierre Baillot, Maïté Nahyr, Emil Křížek, Serge Ridoux, Alain Frérot, Jean-Marie Cornille, Steve Kalfa, Delphine Zentout, Laurence Mercier, Didier Agostini, Brigitte Defrance, Didier Pain, François Caron, Bernard Marcellin, Edith Perret, Guy Louret, Manuela Gourary, Yvon Martin, Ginette Garcin, Tansou, Nathalie Besançon, Sophie Pincemaille, Silvie Laguna, Rémi Martin, Jérôme Keen, Céline Samie, Yann Pradal, Jean-Michel Vovk, François D'Artemare, Vanessa Guedj, Eric Métayer, Karim Adda, Henry Courseaux, Michel Lagueyrie, Sabrina Leurquin, Rémy Roubakha, Olivier Balazuc, Christophe Kourotchkine, Jean-Pierre Becker, Jean-Claude Bolle-Reddat, Pascal Decolland, Jean-Philippe Puymartin, Jean-Pol Brissart, Alexia Portal, Laurence Masliah, Jacques Giraud, Eléonore Bernheim, Jay Benedict, François Clavier, Stéphane Jobert, Michel Cassagne, Catherine Russell, Michel B. Dupérial, Christian Ameri, Frédérique Lopez, Pierre Dherte, Patrick Massieu, Maurice Mons, Gérard Croce, Charlotte Clamens, Bernard Lincot, Hélène de Saint-Père, Catherine Ferran, Jeanne Marine, Eric Franquelin, Philippe Lamendin, Claude Aufaure, Raymond Pradel, Jean Dautremay, Mario Pecqueur, François Lalande, Pierre Julien, Christian Loustau, Jean-Claude Calon, Dominique MacAvoy, Jean-Paul Solal, Yan Duffas, Philippe Maymat, Pierre Berriau, Emilie Lafarge, Harold Innocent, René Remblier, Ray McBride, Michael Billington, Michael Lonsdale, Elisabeth Macocco, Renée Faure, Jean-Pierre Gos, Anne Bellec, Dominique Baeyens, Raymond Avenière, Alexandra Vandernoot, Michel Bouquet, Bruno Wolkowitch, Karin Viard, Raymond, Jean-Louis Foulquier, Myriam Boyer, Sunnyi Melles, Václav Mareš, Jiří Kratochvíl, Mirko Musil, Josef Šebek, Jiří Havel, Catherine Hosmalin, Ladislav Trojan, Carmen Mayerová, Svatopluk Matyáš, Karel Augusta, Linda Rybová, André Oumansky, Petr Drozda, Valerie Kaplanová, Raoul Schránil, Pavlína Mourková, Marie Dubois, Samuel Le Bihan, Andréa Ferréol, Jiří Kaftan, Etienne Périer, Julie Jézéquel, Julien Rassam, Erick Deshors, Petr Jákl, Zdeněk Srstka, Jiří Kraus, Karel Dobrý, Stanislav Hájek, Milan Charvát, Jitka Sedláčková, Helen Trick, Annie Bertin, Aino-Maija Tikkanen, Elina Salo, Timo Torikka, Jonathan Hutchings, Taneli Mäkelä, Élisabeth Bourgine, Heinz Bennent, Pauli Poranen, Esko Pesonen, Milka Ahlroth, Tauno Karvonen, Matti Oravisto, Paavo Pentikäinen, Helge Herala, Seela Sella, Sanna Saarijärvi, Jari Pehkonen, Mikael Kerimov, Lilga Kovanko, Eeva Litmanen, Jean Yanne, Françoise Bertin, Bernadette Lafont, Annie Grégorio, Christiane Rorato, Béatrice Agenin, Odette Laure, Jacques Marchand, Stéphane Boucher, Frédéric Pierrot, Catherine Aymerie, Yolande Moreau, Olivier Gourmet, Ronny Coutteure, Claude Winter, Jacques Spiesser, Jean-Paul Bonnaire, Charles Nemes, Frédéric van den Driessche, Jiří Lír, Marisa Berenson, Zora Jandová, Pavel Bobek, Stig Fransman, Jukka-Pekka Palo, Sara Paavolainen, Robin Renucci, Peter Franzén, Aarno Sulkanen, Jarkko Rantanen, Olavi Ahonen, Irina Björklund, Laura Munsterhjelm, Jonna Järnefelt, Karel Polišenský, Bruno Todeschini, Ivo Kubečka, Elie Semoun, Rudolf Kubík, Jean-Paul Roussillon, Didier Flamand, Aladin Reibel, Maurice Aufair, Roger Dumas, Philippe Uchan, John Carson, Arielle Dombasle, Filipe Ferrer, Bruno Slagmulder, Isabel Ruth, Nadia Barentin, Philippe Bas, Nade Dieu, Claire Wauthion, Jean-Pierre Moulin, Tomáš Hanák, Marianne Basler, Jacky Nercessian, Nina Divíšková, Pavel Kříž, Steva Maršálek, Jiří Ployhar ml., Jana Vychodilová, Geneviève Fontanel, Gustav Vondráček, Alexandre Brasseur, Caroline Sihol, Jocelyn Quivrin, Colette Maire, Ivan Franěk, Serge Larivière, Sara Martins, Christophe Paou, Jacques Dacqmine, Bohumil Švarc st., Elena Strupková, František Dominik Staněk, Thierry Frémont, Linda Kallistová Jablonská, Kateřina Urbancová, Bénédicte Loyen, Monika Foris Kvasničková, Václav Chalupa, Jean-François Gallotte, Jean-Claude Dreyfus, Lucia Sanchez, Eva Mazauric, Carole Richert, Guillaume Gallienne, Matthias Van Khache, Armelle Deutsch, Georges Siatidis, Roger Souza, Vahina Giocante, Michel Modo, Chloé Lambert, Josiane Stoléru, Cédric Chevalme, Guillaume Delorme, Maria Schneider, Pavel Vondruška, Hana Czivišová-Hessová, Clément Michel, Monika Hladová, Marie-Ange Dutheil, Rodolphe Tissot, Julien Cafaro, Luc Lavandier, François Chauvaud, Paul Brightwell, Hilde Uitterlinden, Franck Sasonoff, Christophe Le Masne, Idwig Stéphane, Bernard Papineau, Pascale Vignal, Anne-Marie Loop, Véronique Ryke, Igor Bararon, Miroslav Etzler, Gildas Bourdet, Monique Mauclair, Roger Burckhardt, Christine Paolini, Veronika Varga, Martin Amic, Pierre Diot, Christiane Ludot, Christof Veillon, Jo Rensonnet, Rémy Kirch, Micheline Boudet, Chrystelle Labaude, Monique Chaumette, Valérie Karsenti, Marina Golovine, André Thorent, Pascal Demolon, Zdeněk Sedláček, Philippe Chauveau, Eric Poulain, Hervé Rey, Michel Caccia, Carlos Pavlidis, Michel Elias, Eric Petitjean, Pascal Leguennec, Roger Ibáñez, Jean Schlegel, Olivier Pajot
(další profese)

Komentáře uživatele Snorlax k tomuto TV seriálu

*****

Maigret je pro dnešního diváka nuda, není neprůstřelný, nepoužívá zbraně, které budou vynalezeny za sto let, není hacker tělem i duší, nedopouští se automobilových honiček, v kterých zvítězí Trabant nad Lamborghini, neb Trabant řídí nejfantastičtější detektiv všeho míra. Nepobíhá obnažen do půli osvaleného těla mezi ložnicemi dívek a dam, které touží jen a jen po rozkoši spatřit JEHO. Neoslňuje ani přesně mířenou střelbou, asi supertvrdou pěstí. Pod jeho pohledem netaje led, ani se nebortí skála. Jak říkám, zkrátka nuda. Jednoduché televizní zpracování, které dává přednost důvtipu románové detektiva, šarmu jeho představitele a nezájmu diváka o hektolitry umělé krve, tuny vyhřezlých vnitřností a zvuky svištících kulek. Ano, Maigret v podání Cremera se mi líbí. A rouhám se kultu velkého Jeana Gabina, ale ať dělám, co dělám, Cremer je pro mě ten pravý a nejlepší Maigret.(14.10.2011)

****

Krásná šachová partie komisaře Maigreta s bohatým zubařem a jeho starou matkou.(13.10.2011)

***

Maigret okořeněný špetkou humoru. Komisař zrovna nelpí na dodržování zákonů a jak známo, vraha nemusí pokaždé zatknout.(14.10.2011)

***

Tentokrát dovolil několikrát Maigret prchlivosti zacloumat svým majestátem a rozčílil se. Nepadaly facky, jako když byl u Vlámů, ale daleko k nim nebylo. Příběh tradičně založený na dedukčních schopnostech, nikoliv na síle svalů. Ale televizní režisér Van Effenterre se příliš nevytáhl, natočil jeden ze slabších Maigretů s Cremerem.(15.10.2011)

***

Feťáci, striptérky, zakrslík a mnohé další roztodivné postavy se míhají kolem nočního podniku. A Maigret musí s klidem a grácií opět zjistit, kdo je vrah.(15.10.2011)

****

Dost smutný příběh nešťastné lásky, Maigret tentokrát musí rozmotat manželský čtyřúhelník. Ale jinak tradiční Maigret bez zbytečné krve, násilí a zbrklosti.(14.10.2011)

****

Akčnější Maigret, Jules dokonce i několikrát vytáhne zbraň, čili mírný návrat Cremera do jeho původní škatulky.(15.10.2011)

*****

"Není to moc regulérní, ale je to zdravé." Nelze než souhlasit s Maigretem. Jedna dobře mířená facka kolikrát vyřeší spoustu problémů.(16.10.2011)

****

Hodně zuřivý Maigret se špetkou ironického humoru = povedený díl.(16.10.2011)

*****

Solidní zápletka, hlavně ta služka je k pomilování, tu bych zatkla jen tak pro výstrahu. Mlčící rodiče v podání báby Tutovky a prvorepublikového milovníka jsou značně roztomilí.(16.10.2011)

****

Maigret řeší případ mrtvého Thoureta s úsměvem na rtech. Bodejť by ne, vždyť již před polovinou filmu je i divákovi jasné, kdo je vrah. Leč nevadí, tento díl je natolik sympatický, že je možné sledovat příběh i bez patřičného napětí.(16.10.2011)

****

Maigret se konečně zbavil noční můry, Palmariho, tentokrát za slušné asistence českých herců (Matyáš a Jákl pronesli dokonce vícero slov :-) ).(16.10.2011)

*****

Interesantně prošedivělý Cremer v přitažlivém prostředí Helsinek vytváří nadmíru stravitelnou atmosféru pro konzumaci detektivního příběhu.(16.10.2011)

****

Tentokráte měl Cremer zdařilého spoluhráče v Jeanovi Yannem, rozehráli spolu velmi pěknou partii. A opět nechyběla špetka ironie. A já už konečně vím, proč se mi právě Cremerův Maigret líbí ze všech nejvíce. Je to takový Maigret nejmaigrovatější, konečně dostal patřičný nadhled, jemný humor a i tu štipku jízlivosti.(17.10.2011)

****

Maigret pokazil případ, nevěnoval se Cecílii, jak bylo třeba. Ta byla zabita pár metrů od jeho kanceláře. A slavný komisař teď zuří na celý svět a hlavně na sebe. Ale i tak se v tomto dílu najdou pasáže, u kterých je možno se zasmát. Otázka pro slečnu Luisu "To vás tedy bylo pět?" se mi moc líbila.(18.10.2011)

***

Napětí z první poloviny filmu se pomalu vytrácí, ironie mizí a na síle získává nudný příběh završený roztodivným koncem. Toto je velice nevyvážený díl, taková kolísavost úrovně nemá v celém seriálu obdoby.(19.10.2011)

*****

Souboj dvou mozků skončí vítězstvím Maigreta nad vrahem. Dost napínavý díl umocněný mimořádným množstvím šarmu.(20.10.2011)

*****

Maigret má rýmečku a kašílek, takže je na smrt nemocen. A v tomto stavu musí vyšetřovat dvě smrti! Celý děj je zasazen do jednoho prostředí, ale dynamičnosti příběhu to vůbec nevadí.(22.10.2011)

****

Maigret je se ženou u jejích příbuzných v Belgii. Když je paní Maigretová v nemocnici, pouští se její manžel do vyšetřování. V cuku letu odhalí pachatele a po zbytek filmu se to tomu darebákovi snaží dokázat. Takže tentokrát je Maigret zarputilý a naštvaný.(22.10.2011)

****

Mezi komisařem a jeho manželkou to pěkně zajiskří, byť je to první díl, ve kterém svoji ženu Maigret oslovuje křestním jménem. A také se na scéně objeví jeho první milá.(22.10.2011)

****

Maigret tentokrát vede většinu vyšetřování sám bez asistence svých inspektorů i místní policie. Námořníkům se podaří ho přelstít a tak Maigret bude muset projevit svoji velkorysost.(22.10.2011)

****

Herz umí navodit temnou atmosféru, jen co je pravda. V tomto případě mu v tom velmi pomáhá hudba Zdeňka Merty.(22.10.2011)

****

Maigret se tentokrát roztomile potýká s jazykovou bariérou, ale naštěstí má dost často po ruce Ariho, který vždy rád vypomůže s překladem. Navíc se v tomto dílu podaří Maigretovi zmařit několik útoků na jiné.(23.10.2011)

****

Modernější a zábavnější Maigret, než ten s Gabinem v hlavní roli. Herzova režie opět staví na zajímavé kameře, výborně vystavěné atmosféře a Mertově hudbě. Byť bylo zpracování z roku 1958 vyšperkováno mnoha hereckými esy a nedisponovalo pouze televizním rozpočtem, nemělo zdaleka takový spád jako tento film.(23.10.2011)

***

Docela komplikovaná nuda, nebýt Cremera k nekoukání.(23.10.2011)

*****

V tomto dílu se vyskytuje několik parádních postaviček, k zulíbání jsou sestry, z nichž jedna je hluchá a druhá slepá. Ani pan soudce v. v. není k zahození. Z tohoto filmu dýchá velice příjemná atmosféra.(24.10.2011)

*****

Maigret plný lidskosti a chápavosti, proč ne? K některým zločincům umí být vstřícný. Velmi zdařilý díl, Cremer Maigreta nehrál, on se jím stal.(27.10.2011)

****

Spíše šarmantní, než napínavý díl, ale co naplat, toho šarmu je tam hodně.(27.10.2011)

*****

Maigret zase jednou nezatkl vraha, ale jinak se jedná o velmi vydařenou detektivku.(27.10.2011)

*****

Velmi napínavý díl Maigreta, nebýt pitomého spoilerování LiVentury, mohl být ještě napínavější.(12.10.2011)

****

Miloň Čepelka v okouzlující roli německého stomatologa sice není ani uveden v titulcích, ale jeho etuda s maketou chrupu určitě nezapadne.(27.10.2011)

****

Tento díl Maigreta má jiskru, byť trochu porušuje pravidla klasické francouzské filmové školy, neboť pachatele odhalí divák mnohem dříve, než vyšetřovatel.(28.10.2011)

***

Ponurý plavební kanál, ponuré stáje, ponuré lodi, zapšklí svědci, zbrklý synovec a jedna vražda za druhou. Tohle všechno na náladě nepřidá. A Maigretovi obzvláště. Takže se dokonce ani nedopouští svých oblíbených bonmotů.(28.10.2011)

****

Ostrov nabitý atmosférou prázdnin a jeden mrtvý, kterého vlastně ani nebyla tak moc škoda, jsou předloženi Maigretovi, A ten tentokrát s jednou mrtvolou vyřeší naráz vraždy dvě.(28.10.2011)

****

Maigretovi svědčí skromné televizní zpracování. Nerada bych byla osočena z rouhání, ale Cremer je mnohem lepší Maigret, než Gabin. A jelikož tenhle díl režíroval Granier-Deferre, bylo jasné předem, že bude patřit k tomu nejlepšímu. Ruka zkušeného režiséra napínavých příběhů se nezapřela.(9.10.2011)

****

Nápaditá kamera, zajímavě pochmurné prostředí staré továrny a Maigret hýřící bonmoty tvoří celek slušné kriminálky.(28.10.2011)

*****

Parádní atmosféra doby, kdy muži byli muži a ženy byly ženy. Maigret plný emocí, které mne vtáhly do děje natolik, že jsem necítila potřebu hnidopišsky sledovat přesnost práce střihače.(29.10.2011)

****

Maigret zapomene na to, že už mu není dvacet a vyskočí z jedoucího vlaku, hra na kamzíka se však nezdaří a tak končí komisař s ovázanou nohou v zapadlé vísce. A jaké překvapení, že právě v oné vesničce se dějí prapodivné zločiny, které jsou zřejmě dílem šílence. S šarmem sobě vlastním přijde Maigret všem záhadám na kloub.(29.10.2011)

*****

Člověk se až diví, že Maigret té ústnaté babě jednu dobře mířenou nestřihl. Ale jejich slovní přestřelky jsou velmi půvabné. A závěrečný kokon ze zločince je také k pomilování.(29.10.2011)

***

Jules Maigret přijíždí do pochmurné vesničky, aby zbavil podezření z vraždy místního učitele. Obyvatelé jsou fakt sympaťáci, jeden ochmelka vedle druhého a všichni společně nenáviděli mrtvou. Tohle může vyřešit jen nejslavnější detektiv Francie. A taky trochu kostrbatě vyřeší.(29.10.2011)

*****

Maigret tentokrát řeší vraždu muže, který prožil velkou platonickou lásku. Z tohoto dílu čpí spíše smutek, než romantika.(30.10.2011)

****

Svině svinutá dostala, co si zasloužila, po mrtvém nikdo netruchlí. Ale Maigert svědomitě vyšetřuje vraždu svého bývalého spolužáka. A jak se již mnohokráte slavnému komisaři přihodilo, viník je sice odhalen, leč není zatčen. C`est la vie.(30.10.2011)

****

Komisař Maigret je většinou nuda, spleť různých postav, nepřehledných indicií a najednou bum ho, rána z čistého nebe, Maigreta osvítí a případ je vyřešen. V tomto filmu byli také dva jasnovidci, mrtvá žena a komisař Maigret. Ale perfektně civilní projev Cremera z Maigreta udělal člověka. Zpracování nepostrádá lehkou nadsázku a i špetku humoru.(23.7.2011)

*****

Snad nejlepší Maigret vedený v lehkém tónu s výborným a přesvědčivým výkonem Bruno Cremera.(30.8.2011)

****

Maigretovská klasika, manželský trojúhelník by se rád proměnil v čtyřúhelník, všichni se všech bojí a hlavně všichni lžou. Zjistit, kde je pravda, může jen nejslavnější komisař Francie. Což také s grácií sobě vlastní učiní.(30.10.2011)

*****

Moderní žena hledá svého muže, příliš nevěří policii, ale do mužných rukou komisaře Maigreta se nakonec přece jen svěří. Ale zase tak úplně mu nedůvěřuje, takže se snaží po svém muži pátrat na vlastní pěst. Soukromá iniciativa madam Blancové Maigreta pěkně štve. Mezi ústřední dvojicí to hezky jiskří a opět zazní něco bonmotů.(2.11.2011)

*****

Několik smutných příběhů se postupně zpětně přehraje před komisařem Maigretem. Vrah není zatčen a opět k tomu nemalou měrou přispěla komisařova chápavost. V podání Cremera je Maigret zcela plnokrevný člověk.(1.11.2011)

****

Maigret se setkává s několika vyšinutými osobami, s lidmi z vyšší společnosti i s čichačem éteru. A postupně si opět sestaví skládanku celého případu. Nu a nakonec se zločinec, jako již mnohokrát, vyhne justici.(30.10.2011)

****

Tentokrát si nejsem tak zcela jista, zda byl konec více překombinovaný, nebo velmi nápaditý. Rozhodně je pointa značně netradiční i na Maigreta.(1.11.2011)

*****

Maigret odhazuje masku stoika a je pěkně naštvaný, dokonce odsekává i vlastní ženě. Takto troufalý je, protože se snaží najít toho smělce, jenž vztáhl ruku na jeho inspektora.(2.11.2011)

****

Maigret se nebál zamířit svůj kriminalistický hledáček i na smetánku, u soudce se sice se zlou potázal, leč konfliktu nedbal a rozhodl se vyšetřit, zda stará paní byla skutečně zavražděna. Tentokrát je Maigret nejen rozhodný, ale i naštvaný.(5.11.2011)

****

Horečná aktivita při pátrání po desetiletém klukovi je vlastně nosným tématem tohoto příběhu. Tentokrát se Petitgirardovi povedla hudba více, než u jiných dílů.(15.10.2011)

*****

Maigret, plné ruce práce s úklidem kanceláře, se projevuje jako hodný a chápavý muž. Poměrně dost komorní díl Maigreta, který si vystačí pouze s dvěma druhy prostředí. Velká škoda, že tohle byla poslední práce Bruno Cremera.(13.10.2011)