Reklama

Reklama

Oba měli všechno a svět jim ležel u nohou. Mysleli, že už jim nic nechybí, než potkali jeden druhého... Dva nejslavnější Řekové světa, královna opery a multimilionář. Maria Callasová "La Divina" – Božská, jak ji nazývalo publikum, je nepochybně největší operní pěvkyní 20. století. Svůj věhlas získala nejen díky temnému zabarvení svého sopránu, ale také hereckému nadání, které se vyznačovalo velkým temperamentem. Dokázala opeře vdechnout duši; zpívala nejsložitější sopránové árie na nejslavnějších scénách světa a publikum ani nedýchalo. O sedmnáct let starší Aristoteles Onassis, který začínal s 250 dolary v kapse a vypracoval se na nejbohatšího Řeka všech dob, se se svou slavnou krajankou nemohl nepotkat. Měli nejen společné kulturní kořeny, ale svým způsobem si byli podobní i osudem. Ani jeden z nich nedostal v životě nic zadarmo a oba dosáhli absolutního vrcholu. Oba měli kromě talentu obrovskou disciplínu a vůli něco dokázat a jeden v druhém jakoby objevili onu pověstnou druhou polovinu. Tak líčí jeden z nejslavnějších milostných vztahů 20. století dvoudílný italský film režiséra Giorgia Capitaniho se skvělou Luisou Ranieriovou v roli operní divy. Role rejdařského magnáta se neméně charismaticky zhostil francouzský herec Gérard Darmon. Árie božské Callasové nazpívala italská sopranistka Annalisa Raspagliosiová. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

Lapacka 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film, ale moc romantiky, málo faktů. Příběh jedné lásky, která neskončila dobře. V tom smyslu, že opěrní pěvkyně Maria Callas ztrácí hlas a po rozchodu s Onassisem, se vytrácí ze scény, zatímco Onassis si bere vdovu po Kennedym a pracuje na rozšíření svého podnikatelského impéria. Člověk si ten příběh připomene třeba díky Wikipedii: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jacqueline_Kennedyov%C3%A1_Onassisov%C3%A1 ....... http://cs.wikipedia.org/wiki/Aristoteles_Onassis ............ http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Callas ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Netuším, zda je milostná romance dvou slavných Řeků tak zajímavá, aby vystačila na dva filmy. Oni se prostě potkali a pak se zase odloučili. Nic výjimečného. Onassis byl člověk, který toužil po zajímavých a slavných ženách, ale také potřeboval volnost a když jednu dostal, chtěl další. Osobně si myslím, že zajímavější by byly počátky Aristotelesa Onassise a toho jak se vypracoval. Callas zase tak zajímavá není, protože její životopis jsme mohli vidět zde. Nejprve toužila zpívat celému světu, pak jí to najednou přestalo bavit. ()

Reklama

Anianna 

všechny recenze uživatele

Trochu jako kráska a zvíře. Herečka hrající Callasovou je opravdu krásná. Její protějšek nevyniká ničím, co by jí (a divákům) mohlo imponovat. Výběr herce byl možná podřízen záměru, že musí vypadat a chovat se právě takto, aby už dopředu vzbuzoval hlavně antipatie. To se tedy povedlo. Jejich vztah tak získává na zajímavosti. Emočně se mě však nedotýká. Myslím taky, že je film zbytečně popisný a dlouhý. Proč dva dlouhé díly? Vizuálně ale velmi povedené... kostýmy, interiéry, exteriéry. A výborná hudba. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Orient-Express řek a moří zaklesnutý do skalních ramen árií. Jaký to hlasitý luk do srdcí. Klasika. Amora a Afrodity. Kapitána prvního dějství. Plavby jisker. Přístavu ker poslední scény. Titanicu hrdla písní, když zaplaví jej jiná, titánská vlna ženy v černém. Stůňou tóny tůní souší, které ještě doteď na palubě korzovaly. V korzárově  zastavené náruči. ()

quixote 

všechny recenze uživatele

„True story“ o dvou megacelebritách, natočená dost nezáživným, až uspávacím způsobem. V podstatě červená knihovna s několika hodně melodramatickými scénami, zcela zbytečně roztažená do dvou dílů. Kromě kostýmů se nevěnovala příliš velká pozornost výpravě, digi pozadí jsou jako z roku raz dva. Vše tedy stojí na ústřední herecké dvojici: zatímco představitel Onassise (i díky dabingu A.Švehlíka), působí velmi přesvědčivě, herečka v roli božské Callas sází především na svůj vzhled a jistou – velmi přibližnou - podobnost s divou; jinak už ale nemá co nabídnout, k charismatu Callas má na míle daleko, a v některých – zvláště operních - scénách působí nemotorně a nechtěně směšně (árie z „Carmen“). ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama