Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Hardy (Jack Dean), tvrdo pracujúci burzový maklér, šetrí každý cent na svoju veľkú investíciu. Snaží sa zarobiť peniaze pre svoju nezodpovednú a rozšafnú manželku Edith (Fannie Ward). Tá použije 10.000 USD z charity na burzovú špekuláciu, no o všetko príde. Situáciu využije Hishuru Tori / Haka Arakau (Sessue Hayakawa), priekupník so slonovinou - ponúkne Edith peniaze za spoločnú noc... (matriosa)

(více)

Recenze (9)

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Až na ten přecukrovaný happy end v závěrečných dvou minutách se jedná o vynikající, napínavé a pochmurné drama, dědečka gangsterek, soudních dramat, thrillerů a noirovek. Jednoduché dějové schéma: Zrádná a marnivá žena, její věrný a starostlivý muž a ďábelský, majetnický asiat, hra o deset tisíc dolarů, čest a svobodu. Vyniká především hra světla a stínu (úvodní scéna, stínohry za plentou). A ačkoli nevím, zda hudba z mé verze je originální, tak lepší si nedovedu do tohoto filmu představit. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Východ je Východ, Západ je Západ a nikdy si nepomohou porozumět.“ Což se dá volně přeložit jako: „Dejte si pozor na ta majetnická, lstivá, násilnická a nadržená šikmoočka, ze kterých nekouká nic dobrého!“ No, nebýt toho dost primitivního rasismu zaměřeného vůči asiatům, konkrétně Japoncům (po Pearl Harboru si na tohle pozapomenuté dílko nějaký ten Američan se zadostiučiněním možná i vzpomněl), který i díky pokrytectví zúčastněných vygraduje na konci snímku (kam zmizela ta úcta lidí z Long Islandu?), The Cheat by nebyl zase tak moc špatným filmem. No, i když to bych vlastně kecal…krom té coury, která by si zasloužila mnohem víc než jen „značku na památku“, tak nějak nemůžu překousnout tu řekněme „výdrž“ 1 z postav, pak nenápadný a ničím nerušený únik po „Zamkni a jdi pryč“ (ehm?!), dále benevolentního bachaře (nezdvořák, jednou k nim šmírácky nakoukl!), a jak už jsem naznačil, vlastně celý soudní proces a z něho vyplývající opravdu odporný závěr (a ani se nedopouštím spoileru, když konstatuju, že pan Hardy to teda opravdu „vyhrál“). Na tomhle filmu mě ještě překvapilo na svou dobu vcelku syrové násilí proti ženě, škoda jen, že bylo použito tak samoúčelně, aby byly v závěru divákovy sympatie definitivně na té správné straně. S přivřenýma očima dávám ještě 2*. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

Cecil B. DeMille. Druhý rok v branži a už taký majstrštyk. Koho mi to připomíná, Davide? Film se chválí hlavně pro novátorské použití umělého svícení pro zvýšení dramatického efektu. Výborná režie se pozná ale i podle toho jak na sebe film strhne pozornost a vše působí přehledně a jasně. Výborný byl také démonický Sessue Hayakawa ve svém úsporném projevu, který tak kontrastoval ke všem ostatním. Xenofobní film jako svědectví doby. ()

faana21 

všechny recenze uživatele

Tomu říkám FILM let desátých. Skvělá herecká podání, přímočarý příběh, odpovídající stopáž, prostě pan Cecil v plné formě již před skoro-stoletím! ()

Zajímavosti (11)

  • DeMille udajně natáčel film mezi 9-17 hodinou a poté do 2 až 3 hodin od rána točil snímek The Golden Chance (1915). (Mr.Ocek)
  • Snímka mala významný vplyv na režisérov francúzskeho impresionizmu, ktorí taktiež značne využívali svetelné efekty. (Biopler)
  • Film využíva svetelný efekt v scénach, ktoré sú osvetlené iba jedným, nanajvýš dvoma silnými zdrojmi svetla a doplnkové svetlo úplne chýba. Režisér DeMille nazval tento postup ako Rembrandt lighting. Tento termín slúžil ako výhovorka pred nervóznymi majiteľmi kín. Ujal sa však natoľko, že sa stal súčasťou klasického repertoáru osvetľovacích techník. (Biopler)

Reklama

Reklama