Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rozsáhlá kronika o životě a smrti Jany z Arku, Panny orleánské, je jedním z nejlepších děl režiséra Cecila B. DeMilla, které filmovým fanouškům nabízí fascinující pohled na ranou tvorbu jednoho z hollywoodských velikánů. Příběh statečné francouzské mučednice je zarámován příběhem britského vojáka, který během svého nasazení v první světové válce objeví v zemi zrezivělý meč z 15. století. Brzy poté usne a zdá se mu, že je vojákem v armádě Jany z Arku. DeMille na svém eposu nešetřil: do filmu obsadil 1 400 komparzistů, opatřil ho kulisami v reálné velikosti, aranžoval velkolepé bitevní scény a nechal ručně kolorovat jeho kopie. Částka 300 000 dolarů se sice podle dnešních filmařských měřítek může zdát směšně malá, v roce 1916 však představovala hotové jmění. Byly to dobře vynaložené peníze, Jana z Arku je výjimečný příklad epického filmu, který dokonale obstál ve zkoušce času. (Film Europe)

(více)

Recenze (8)

Kass 

všechny recenze uživatele

První velkofilm mistra epiky Cecila B. DeMilla. Krásně nasnímaný; v prvotřídní produkci. Na DeMilleho poměry film obsahuje větší množství průvodních mezititulků. Naroubovaný úvod a závěr z právě probíhající Světové války dnes může působit zbytečně, ale ve své době své opodstatnění a symbolický smysl měl. Zbylých 95% filmu se zaobírá starým známým příběhem Johanky z Arku. Slavná Geraldine Farrar mi do titulní role moc nesedí, protože víc než osvícenou pannou je zde života znalou a sebevědomou ženou. I když pohled na titul filmu dává jasně najevo, že polidštění Johanky bylo tvůrčím záměrem. A když tedy obyčejná ženská, tak to by bylo, aby nevzplála milostným citem k fešnému veliteli nepřítele. Jak klišovité. Aneb, co na to asi v té době říkalo nastupující feministické hnutí? ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Lehce teatrální...z dnešního pohledu, vnímání filmu, ale to lze očekávat. Ve finále vše vidím jako výborný velkofilm své doby. Válečné scény jsou srovnatelné s filmy o desítky let mladšími, děj se odehrává hned na dvou různých frontách napříč staletími a závěr skutečně skvěle graduje, jak obraz inkvizičního soudu, tak samotný nevyhnutelný konec svaté Panny orleánské, válečné vévodkyně francouzských vojsk. Natočeno nádherným, nezaměnitelným způsobem... ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Němé, celovečerní a poněkud zvláštní zpracování legendy o Janě z Arku - ne jen tím, že historický příběh je rámován první světovou válkou, ale i podivnou romantickou linií (Jana schovává doma na půdě anglického vojáka, předka postavy z dvacátého století). Na scénáři se podílela režisérova dlouholetá partnerka. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Další produkt DeMillova katolického tábora, jehož spásou budiž skutečnost, že si v té době měřili bimbasy s Griffithem v tom, kdo udělá "větší" film, takže se zde ocitneme v často dost opulentních kulisách za přítomnosti stovek statistů. Bitevní sekvence pak překvapivě dobře zachovávají představu o středověkých střetech jako nepřehledném chaosu z bahna i oceli. Na druhou stranu titulní role je slušnej miscast, protože Geraldine Farrar se dá věřit opravdu akorát ta vesnická dojička, ale její roli rozervané křehké mučednice, jak ji mám zafixovanou z jiných iterací, jí mega nejde a vypadá stále jako máma od šesti děcek. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Známy príbeh so zbytočným prológom a epilógom zo súčastnosti ( vtedajšej ). Obsahuje však scény, na ktoré sa nezabúda ( s prihliadnutím na vek filmu ). Bitka o Orleans je dobovou prehliadkou perfektnej akčnej choreografie a upálenie Jany je zase realistickou pohľadom na tento ohavný spôsob popravy. DeMille, sa ale v epičnosti a dramatičnosti stále len rozvíjal. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Klasické výpravné dielo z čias nemej éry, ktoré v tom čase určite vzbudilo značnú pozornosť. Dnes už je to skôr archívny kúsok hodný múzea, ale napriek tomu tieto nemé filmy dokážu očariť epickosťou a množstvom hercov zapojených do prípravy filmu. Každopádne dejovo to bolo vzhľadom na námet celkom zaujímavé a v pozadí organovej hudby aj jemne atmosferické. Zub času ale nepustí. 50 % ()

Reklama

Reklama