Reklama

Reklama

Čtyři renomovaní hollywoodští režiséři vyprávějí různé hororové či sci-fi příběhy a prozkoumávají tak prostor za hranicí reality ve své vlastní verzi klasických příběhů z kultovního seriálu Roda Serlinga.
 Čtyři hororové či sci-fi příběhy natočené čtyřmi slavnými režiséry, zpracované na motivy populární televizní série Roda Serlinga, navíc okořeněné vtipným prologem a epilogem. V prvním příběhu se setkáme s velkohubým byznysmanem, jenž z duše nenávidí židy, černochy i asiaty. Ten je jednoho večera nevysvětlitelným způsobem transportován zpět do roku 1940, kde je ve Francii pronásledován Nacisty. O deset let později se ocitá coby afro-američan uprostřed shromáždění Ku Klux Klanu a nakonec se objeví v šedesátých letech jako Vietnamec ve Vietnamu. Ve druhém příběhu přijíždí starý muž do domova důchodců a záhadně způsobí, že přání tamních obyvatel se stávají skutečností - pomocí nějakého podivného kouzla je reinkarnuje do jejich mladších já. Ve třetím příběhu mladá žena sveze záhadného desetiletého chlapce domů, ovšem uvízne s několika dalšími lidmi v alternativní realitě, kterou chlapec vytvořil ve své fantazii. Čtvrtý příběh sleduje cestujícího v letadle, který vidí podivné stvoření na křídle, jenž se snaží letadlo zničit. Nikdo mu však nevěří. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (68)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $10miliónovTržby USA $29,450,919Tržby Celosvetovo $30,400,000║ Možno posledná poviedka má atmosférou čosi do seba ale ináč to ako celok pre nové milénium strašne zostarlo. /40%/ ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Velice špatný povídkový film. Největší problém vidím v předvídatelnosti a nudnosti většiny povídek. Prolog, přestože jsem si chvíli říkal co tam ti dva maníci blbnou, mě příjemně navnadil. Inu, neměl to dělat. *** 1. Naprosto zbytečná Landisova vyprávěnka, stokrát obehraná a nudná. Jedna ze zakamuflovaných variací na Dickensovu Vánoční koledu, přestože bez dobrého konce. odpad! 2. Spielbergova vcelku s dobrou atmosférou, ale bez nějakého nosnějšího nápadu nebo příběhu. V zásadě standardní předvídatelná pohádka o kouzelném dědečkovi, se strašnými herci a pitomým moralizováním (prostě Spielberg posledních let). * 3. Danteho povídka má zajímavou atmosféru a Kathleen Quinlan v nejlepších letech. Ale z nápadu, který by sám o sobě dokázal vydržet (s několika menšími rozvedeními) na celé dvě hodiny, vytěžil velice málo a nakonec ho utnul tak nečekaně pitomým moralistickým způsobem, že bych se nedivil, kdyby v tom závěru měl prsty Spielberg. ** 4. A nakonec velice dobrá Millerova povídka, ve které se konečně něco děje, kde je dobrý herec, která za něco stojí. Kde sice není pointa, ale závěr je dostatečně nečekaný a zábavný. *** No a na závěr přikládám jedinou dobrou hlášku z celýho filmu, kvůli které ale musíte vidět celý film, abyste ji pochopili. - Vy jste se nahoře fakt bál, co? - A jak. - To jste ještě neviděl fakt něco děsivýho... ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct (a vlastně ani nechci), ale mně to k tomu Halloweenu fakt sedlo. Je sice pravda, že Spielbergova část z důchoďáku je sentimentální až na půdu a hodila by se spíš do televizního Věřte - nevěřte (případně Krajních mezí), ale ostatní povídky už spolehlivě plní roli, jakou byste od fantasy/hororové antologie čekali. Ta o rasové nesnášenlivosti je dokonale naučná a v závěru poměrně drsná, ta od Danteho je zase sympaticky ulítlá a obsahuje pěkné loutky. No a ta poslední, v níž "paranoidní" pasažér vyšiluje v letadle kvůli monstru na křídle, je zase hereckým koncertem Johna Lithgowa, a možná jí budete znát jako parodii v jednom z čarodějnických dílů Simpsonů. Zkrátka fajn bonbónek od známých tvůrců. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Landis ** (naprosto předvídatelné a pitomě didaktické), Spielberg **** (Mistr se předvedl s lehkostí sobě vlastní, ale nějaká pořádná pointa by se i tak hodila), Dante *** (rozjezd moc dobrý, ale pak invence upadá a celá povídka podivně vyšumí do ztracena), Miller *** (skvělý výkon Lithgowa, ale místo tajemna je všechno ukázáno, což je škoda). Celkově průměrný film, který se napoprvé dá, ale nemusí vidět. A napodruhé už vůbec ne. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

John Landis do tohoto filmu přispěl docela dobrym, ale zároveň hodně krátkym (natolik krátkym, že ho ani nebudu hodnotit samostatně) prologem a k tomu přidal první povídku, která mi připadala asi jako reklamní billboard s nápisem "Rasismus je špatný, áno?" (prolog + první povídka) - 45% ~ První povídka teda nebyla nic moc, ale to jsem netušil, co mě ještě čeká. Dále následujou dvě pohádky... První z nich natočil Steven Spielberg a přestože je to pohádka o kouzelnym dědečkovi, která se odehrává v domově důchodců, tak tam Spielberg umístil svoje obligátní stádo harantů. Ten člověk je prostě pedofil. Aspoň trochu to zachránil Scatman Crothers. - 20% ~ Další pohádku natočil Joe Dante a tahle pohádka mi přišla ještě blbější, než ta od Spielberga a to už je teda silný kafe. Nezachránilo to vůbec nic. - 0% ~ Nakonec mi aspoň trochu spravila náladu poslední povídka od George Millera. Tahle povídka taky byla jediná, která se mi opravdu líbila. Mimochodem taky byla parodovaná v Simpsnech v jednom z čarodějnických dílů. - 80% ~ Shrnul bych to jednou větou... Podívejte se na prolog a potom až na poslední povídku. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Prolog v s Aykroydem a Brooksem krátícími si čas při jízdě noční krajinou je fajn, ale první dvě povídky jsou o ničem a ty další dvě už sice zaujmou námětem, ale kazí je nadsázka a herecké přehrávání. U mě vyhrává třetí segment (zfilmování působivé Bixbyho povídky Je to dobrý život) o nezvyklém chlapci (dobře obsazeném) a totálně prohrává Spielbergův domov důchodců. Celkově jde o dost slabý a zbytečný povídkový film, těžící z nostalgie po starém klasickém mysteriózním seriálu. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Prolog je jen dlouhá předehra k Aykroydově lacinému bububu, ale v samém konci filmu si najde své opodstatnění. Segment 1: Lekce rasové snášenlivosti jak od Džamily Stehlíkové a že by ji někteří tady potřebovali.. Dobrý nápad, neexistující vyvrcholení, což lze logicky přičíst tragické nehodě během natáčení. Segment 2: Moc zubních protéz, moc dětiček, moc Spielbergovy sentimentality - Abe Simpson by se v tomhle domově pro seniory cítil nesvůj. První počin Stevena, kdy se musel obejít bez Johna Williamse, jinak dobrou myšlenku ruší herecké výkony, jenž bych připsal nadužívání cannabisové masti na klouby. Segment 3: Danteho peklo infantilní nudy, kde stojí za povšimnutí snad jen tvářička Kathleen Quinlan. Někteří herci si zjevně půjčili cannabisovou mast od kolegů z předchozí povídky. Segment 4: Na křídle je mužik! Mr.Panika J.Lithgow vypěstoval povadlou růži mezi trním - řeknu vám, nechtěl bych s ním cestovat v jednom letadle.. Suma sumárum, k seriálu mě to ani v nejmenším nepřilákalo.. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V 80´ rokoch bolo za horor považované všetko, čo sa i minimálne oprelo o myšlienku, ktorá sa nestretla s realitou. Uznávam, že sú poviedky poučné, hádam aj úsmevné, no definitívne NIE hororové. Už som si však zvykol, že ľudia robia z komára somára. Pre deti ideálne (!), pre fanúšika žánru vyhľadávajúceho razantné vsuvky v podobe temnej atmosféry či gore, absolútne zbytočná skúsenosť. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Titul "Zóna súmraku" (Twilight Zone: The Movie) je kolekcia štyroch krátkych poviedok. Každú z nich natočil iný režisér. Prvý príbeh je z dielne Johna Landisa, druhý zrežíroval Steven Spielberg, pod tretím je podpísaný Joe Dante a posledná epizóda vznikla pod režisérskou taktovkou George Millera. Sú to zvučné mená, skúsení profesionáli, ktorí už mali niečo za sebou. Preto som očakával, že sa budem výborne baviť. Ale nezačalo sa to dobre. Úvodný epilóg bol zdĺhavý a otravný. Prvý príbeh o zarputilom rasistovi, ktorý sa zacyklil v čase, bola hlúposť. A ani nasledujúca story o omladnutých dôchodcoch ma veru neoslovila. Našťastie pri treťom príbehu o malom ukrutnom faganovi, čo vťahuje ľudí do svojho fantasmagorického sveta, som sa začal zabávať. No a na konečné tri hviezdičky to celé napokon vytiahla veľmi podarená štvrtá epizóda o nočnom lete plnom hrôzy. *** ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

První povídka Johna Landise je skvělá (4,5*), výborný příběh, kterému seděl takto malý prostor, slušná depka, správný závěr, nutné morální poučení, že :-), takhle nějak si představuji, že by mohl vypadat i seriál z konce padesátých let, i když je to naivní. V dalších dvou segmentech nám ale režiséři Spielberg a Dante přichystali až nevkusně infantilní a pitvořící záležitosti, které s první povídkou vůbec nekorespondují, jsou to dost nepříjemné části bez potřebné kvality, i přesto, že obě mají docela zajímavý nápad, ale to není zásluha ani jednoho těch pánů (Spielberg 1*, Dante 2*). Poslední část George Millera pak napravuje celkový dojem a jako jediná má také náznaky scif-fi, je to slušné psycho, vždycky když jsem v letadle, tak mám podobný strach, že na mě něco vykoukne z poza okénka. Bylo to sice předvídatelné (závěr byl vyloženě obligátní v tomto typu filmu), nápad to má asi nejslabší ze všech 4 povídek, ale zpracování je sugestivní (3*). Celkově průměr. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Docela slabota, líbila se mi hlavně 3. povídka a špatná nebyla ani poslední. První polovina málem utrpení. Landis dodal docela zajímavý nápad. Spielberg se předvedl ve své poloze, která sice hezky vypadá, nicméně není ani za mák záživná. Vše zachraňuje Dante svou variací na malého Damiána. Konec povídky ovšem opět divný. V poslední povídce dostane významný prostor John Lithgow a nezklame, stejně jako napínavá zápletka. Suma sumárum, dvě koukatelné a dvě zívačky. Takže slabších 50% asi tak odpovídá. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Průměrné, nebo mírně nadprůměrné příběhy. Každý z nich měl něco do sebe, ale kdyby jakýkoliv z nich byl natočen jako celovečerní, tak by to asi vůbec dobře nedopadlo. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Vcelku příjemný povídkový film. Kdyby nebyly prostřední dvě povídky tak infantilní a přeslazené, bylo by to super. No bohužel, ale i tak tu máme celkem sympatickou podívanou. Nejvíc se mi líbila zřejmě čtvrtá, Millerova povídka, se skvělým Lithgowem a potvorou na křídle letadla. První, Landisova část byla také povedená a bezesporu fér. Připočtěme k tomu ještě parádní hudbu Jerryho Goldsmithe a máme ucházející rodinnou podívanou. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ďalší dôkaz, že Zóna súmraku rovná sa seriál z rokov 1959 až 1964 a všetko potom môže byť síce fajn, ale už to nie je ono. Skutočne výborná poviedka je zrejme len tá prvá, potom nasleduje síce pekné Spielbergovo nostalgické zamyslenie sa nad starobou, ale asi by sme radšej videli niečo podobne cynické ako predchádzajúci príbeh. V tretej a štvrtej poviedke sa dočkáme klasických osemdesiatkových béčkových monštier, pričom príbeh "božieho" chlapca je lepšie vypointovaný ako strach v lietadle, ktorý vlastne ani pointu nemá, ale má sugestívnu atmosféru a skvelého Johna Lithgowa. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Přestože fragmenty povídkového filmu poskládali režisérři velkých jmen, ani jednomu se nepodařilo natočit nic, co by člověku uvízlo v paměti jako některé epizody původního seriálu. A to měli k dobru několik dekád a mnohem větší rozpočet. Pozornost si zaslouží snad jen prolog a poslední Millerova povídka, i když i ta by šla natočit zajímavěji. Repríza po letech byla zkrátka zklamáním. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

1. Time Out (John Landis) (4*): Po skvělém i vtipném úvodu se dvěma chlápky na cestách (taky v režii Landise) zde začala rovněž poutavá mysteriózní povídka, podle všeho navíc natočena dle původního námětu. Hon na arogantního muže v několika volně proložených surrealistických variacích (od obyčejné hospodské party přes nacistické důstojníky až po Ku-Klux-Klan) mě bavil, ač k plnému nadšení ještě nějaký kus chyběl. 2. Kick The Can (Steven Spielberg) (4*): Prakticky jedinou malou vadou na této dobrosrdečné a neškodně sentimentální povídce o věčnosti dětské duše by mohlo být, že zde již nejde o původní námět, ale remake starší seriálové povídky. A tak navzdory několika dobře obměněným detailům v zakončení příběhu jde o zpracování sice důstojné, ale pro znalce původní povídky zároveň i trochu zbytečné. 3. It's A Good Life (Joe Dante) (2*): Jedinou věc, kterou jsem ocenil na Danteho povídce, je vypravěčský postup, jakým je legendární epizoda Zóny soumraku v nové podobě zpracována. Zatímco u Spielbergovy povídky znalec originálu ho snadno odhadne hned v první scéně, v tomto případě mě bavilo postupně hádat, z jaké původní seriálové předlohy tato povídka vychází. Dante zde chytře hází i falešné indice (zmíní se název města z epizody A Stop at Willoughby, příběh vypráví z pohledu mladé ženy na cestách, což připomene zase díl Hitch-hiker) a odhadnout originál jsem dokázal až v polovině povídky. Jinak musím říct, že osmdesátkové zpracování příběhu proniklé tehdejší popkulturou mi vůbec nesedlo. Ten příběh manipulujícího kluka s alegorií totalitní společnosti má dle mého názoru vytvářet děsivý pocit v člověku v první řadě z hlubšího zamyslení se nad rozehranými situacemi. To se zde žel moc nedaří, protože Dante tento remake hodně protkal mj. lacinými lekačkami s brakovými monstry. 4. Nightmare at 20,000 Feet (George Miller) (3*): Tak zde původní povídku v režii Richarda Donnera pro změnu vůbec nemusím, připadá mi již časem dávno vyčpělá a ono zpracování s plyšovým medvídkem na křídle letadla poněkud primitivní. O to víc mě překvapil G. Miller, jemuž se stejnou předlohu povedlo zpracovat v podobě celkem snesitelné hororové žánrovky. Jakkoliv nejsem příznivcem velkolepých triků, přehnaných efektů, bleskových střihů či roztřesené kamery a většinou mi nesedí, zde tyto prvky musím naopak i poměrně ocenit, protože mnohem více ve mě vyvolaly onu vnitřní nejistotu, zda viděný přelud za oknem letadla je skutečnost. Pomáhá tomu samozřejmě vybudování strašidelné atmosféry uvnitř letadla, v rámci níž nepůsobí přelud na křídle jako tolik špatný komiksový vtip a ačkoliv jsem závěrečnou pointu znal, tentokrát na mě dokázala i zapůsobit. SHRNUTÍ: Takže film obsahuje 1 novou povídku a 3 ukázkové remaky, z nichž jeden je zhruba stejně dobrý jako originál, ale svým způsobem trochu zbytečný, druhý pak s použitím novších technologií téměř tristní a třetí zas ze stejného důvodu (vzhledem k obsahu povídky) mnohem lepší. Kdybych neznal původní seriál The Twilight Zone z let 1959 – 1964 (jak ho zde asi nezná řada lidí, jelikož v česko-slovenském prostředí v TV nikdy neběžel), asi bych za ty povedené povídky, skvělý úvod a celkově pozoruhodný koncept filmu zaokruhlil hodnocení na 4 hvězdičky. Jenomže s jeho znalostí beru tento celovečerní film pouze jako zajímavý bonus, k němuž se narozdíl od řady původních TV povídek asi znovu nevrátím. [65%] () (méně) (více)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

4 režiséři, 4 různě vystavěné příběhy, ale pouze jeden zajímavý. TV ptákovina, lákající slavnými jmény ve svých režijních začátcích. Vyjma posledního Millerova příběhu (mimochodem parodovaným v jednom díle Simpsonových) jednalo by se o 4 nesnesitelné a ničím zajímavé historky. Ani Spielberg a jeho Peter Panovská variace, nezabaví. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Úvod s Danem Aykroydem a Albertem Brooksem vás krásně navnadí na další příběhy. Hned ten první (v režii Johna Landise, stejně jako prolog) je velmi příhodný. "Pravý" Američan v něm viní Židy, černochy a asijce z úpadku Ameriky a dostane se mu pořádné lekce. Dostane se totiž do různých časových dimenzí a zažije, jaké to je být utlačován. A dobře to pro něj nedopadne. Druhý segment režírovaný Stevenem Spielbergem se odehrává v domově důchodců, kde má každý skleslou náladu. Ale to se brzy změní. Nový rezident, pan Bloom, s sebou přinese nový život a všichni se na chvíli stanou opět dětmi. V třetím (a mém nejoblíbenějším) segmentu je poznat rukopis režiséra Gremlins, Joe Dantea. Mladá učitelka se stěhuje do města a hned první setkání s místními ji zavede do domu, kde není vše v pořádku. Tahle rodinka je zvláštní. George Miller dostal na starost režii čtvrtého segmentu, ve kterém se cestující v letadle ne a ne uklidnit a vypadá to, že vše hraje pro to, aby měl z letu pořádný strach. ()

Reklama

Reklama