Obsahy(2)
Čtyři renomovaní hollywoodští režiséři vyprávějí různé hororové či sci-fi příběhy a prozkoumávají tak prostor za hranicí reality ve své vlastní verzi klasických příběhů z kultovního seriálu Roda Serlinga.
Čtyři hororové či sci-fi příběhy natočené čtyřmi slavnými režiséry, zpracované na motivy populární televizní série Roda Serlinga, navíc okořeněné vtipným prologem a epilogem. V prvním příběhu se setkáme s velkohubým byznysmanem, jenž z duše nenávidí židy, černochy i asiaty. Ten je jednoho večera nevysvětlitelným způsobem transportován zpět do roku 1940, kde je ve Francii pronásledován Nacisty. O deset let později se ocitá coby afro-američan uprostřed shromáždění Ku Klux Klanu a nakonec se objeví v šedesátých letech jako Vietnamec ve Vietnamu. Ve druhém příběhu přijíždí starý muž do domova důchodců a záhadně způsobí, že přání tamních obyvatel se stávají skutečností - pomocí nějakého podivného kouzla je reinkarnuje do jejich mladších já. Ve třetím příběhu mladá žena sveze záhadného desetiletého chlapce domů, ovšem uvízne s několika dalšími lidmi v alternativní realitě, kterou chlapec vytvořil ve své fantazii. Čtvrtý příběh sleduje cestujícího v letadle, který vidí podivné stvoření na křídle, jenž se snaží letadlo zničit. Nikdo mu však nevěří.
(oficiální text distributora)
Recenze (66)
Velice špatný povídkový film. Největší problém vidím v předvídatelnosti a nudnosti většiny povídek. Prolog, přestože jsem si chvíli říkal co tam ti dva maníci blbnou, mě příjemně navnadil. Inu, neměl to dělat. *** 1. Naprosto zbytečná Landisova vyprávěnka, stokrát obehraná a nudná. Jedna ze zakamuflovaných variací na Dickensovu Vánoční koledu, přestože bez dobrého konce. odpad! 2. Spielbergova vcelku s dobrou atmosférou, ale bez nějakého nosnějšího nápadu nebo příběhu. V zásadě standardní předvídatelná pohádka o kouzelném dědečkovi, se strašnými herci a pitomým moralizováním (prostě Spielberg posledních let). * 3. Danteho povídka má zajímavou atmosféru a Kathleen Quinlan v nejlepších letech. Ale z nápadu, který by sám o sobě dokázal vydržet (s několika menšími rozvedeními) na celé dvě hodiny, vytěžil velice málo a nakonec ho utnul tak nečekaně pitomým moralistickým způsobem, že bych se nedivil, kdyby v tom závěru měl prsty Spielberg. ** 4. A nakonec velice dobrá Millerova povídka, ve které se konečně něco děje, kde je dobrý herec, která za něco stojí. Kde sice není pointa, ale závěr je dostatečně nečekaný a zábavný. *** No a na závěr přikládám jedinou dobrou hlášku z celýho filmu, kvůli které ale musíte vidět celý film, abyste ji pochopili. - Vy jste se nahoře fakt bál, co? - A jak. - To jste ještě neviděl fakt něco děsivýho... ()
Nemůžu si pomoct (a vlastně ani nechci), ale mně to k tomu Halloweenu fakt sedlo. Je sice pravda, že Spielbergova část z důchoďáku je sentimentální až na půdu a hodila by se spíš do televizního Věřte - nevěřte (případně Krajních mezí), ale ostatní povídky už spolehlivě plní roli, jakou byste od fantasy/hororové antologie čekali. Ta o rasové nesnášenlivosti je dokonale naučná a v závěru poměrně drsná, ta od Danteho je zase sympaticky ulítlá a obsahuje pěkné loutky. No a ta poslední, v níž "paranoidní" pasažér vyšiluje v letadle kvůli monstru na křídle, je zase hereckým koncertem Johna Lithgowa, a možná jí budete znát jako parodii v jednom z čarodějnických dílů Simpsonů. Zkrátka fajn bonbónek od známých tvůrců. ()
Landis ** (naprosto předvídatelné a pitomě didaktické), Spielberg **** (Mistr se předvedl s lehkostí sobě vlastní, ale nějaká pořádná pointa by se i tak hodila), Dante *** (rozjezd moc dobrý, ale pak invence upadá a celá povídka podivně vyšumí do ztracena), Miller *** (skvělý výkon Lithgowa, ale místo tajemna je všechno ukázáno, což je škoda). Celkově průměrný film, který se napoprvé dá, ale nemusí vidět. A napodruhé už vůbec ne. ()
John Landis do tohoto filmu přispěl docela dobrym, ale zároveň hodně krátkym (natolik krátkym, že ho ani nebudu hodnotit samostatně) prologem a k tomu přidal první povídku, která mi připadala asi jako reklamní billboard s nápisem "Rasismus je špatný, áno?" (prolog + první povídka) - 45% ~ První povídka teda nebyla nic moc, ale to jsem netušil, co mě ještě čeká. Dále následujou dvě pohádky... První z nich natočil Steven Spielberg a přestože je to pohádka o kouzelnym dědečkovi, která se odehrává v domově důchodců, tak tam Spielberg umístil svoje obligátní stádo harantů. Ten člověk je prostě pedofil. Aspoň trochu to zachránil Scatman Crothers. - 20% ~ Další pohádku natočil Joe Dante a tahle pohádka mi přišla ještě blbější, než ta od Spielberga a to už je teda silný kafe. Nezachránilo to vůbec nic. - 0% ~ Nakonec mi aspoň trochu spravila náladu poslední povídka od George Millera. Tahle povídka taky byla jediná, která se mi opravdu líbila. Mimochodem taky byla parodovaná v Simpsnech v jednom z čarodějnických dílů. - 80% ~ Shrnul bych to jednou větou... Podívejte se na prolog a potom až na poslední povídku. ()
Prolog v s Aykroydem a Brooksem krátícími si čas při jízdě noční krajinou je fajn, ale první dvě povídky jsou o ničem a ty další dvě už sice zaujmou námětem, ale kazí je nadsázka a herecké přehrávání. U mě vyhrává třetí segment (zfilmování působivé Bixbyho povídky Je to dobrý život) o nezvyklém chlapci (dobře obsazeném) a totálně prohrává Spielbergův domov důchodců. Celkově jde o dost slabý a zbytečný povídkový film, těžící z nostalgie po starém klasickém mysteriózním seriálu. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (9)
- 23.července 1982 zemřeli Vic Morrow a dva dětští herci, Renee Chen (6 let) a My-Le Dinh (6 let) při nehodě u natáčení. Zřítil se na ně vrtulník. (Chatterer)
- Zmínka o poručíkovi Neidermeyerovi je odkazem na film Animal House (1978), který také režíroval John Landis. (Chatterer)
- Když Anthony používá své schopnosti, zazní hudební doprovod z arkádové videohry Tempest (1983). (Chatterer)
Reklama