Reklama

Reklama

Čtyři renomovaní hollywoodští režiséři vyprávějí různé hororové či sci-fi příběhy a prozkoumávají tak prostor za hranicí reality ve své vlastní verzi klasických příběhů z kultovního seriálu Roda Serlinga.
 Čtyři hororové či sci-fi příběhy natočené čtyřmi slavnými režiséry, zpracované na motivy populární televizní série Roda Serlinga, navíc okořeněné vtipným prologem a epilogem. V prvním příběhu se setkáme s velkohubým byznysmanem, jenž z duše nenávidí židy, černochy i asiaty. Ten je jednoho večera nevysvětlitelným způsobem transportován zpět do roku 1940, kde je ve Francii pronásledován Nacisty. O deset let později se ocitá coby afro-američan uprostřed shromáždění Ku Klux Klanu a nakonec se objeví v šedesátých letech jako Vietnamec ve Vietnamu. Ve druhém příběhu přijíždí starý muž do domova důchodců a záhadně způsobí, že přání tamních obyvatel se stávají skutečností - pomocí nějakého podivného kouzla je reinkarnuje do jejich mladších já. Ve třetím příběhu mladá žena sveze záhadného desetiletého chlapce domů, ovšem uvízne s několika dalšími lidmi v alternativní realitě, kterou chlapec vytvořil ve své fantazii. Čtvrtý příběh sleduje cestujícího v letadle, který vidí podivné stvoření na křídle, jenž se snaží letadlo zničit. Nikdo mu však nevěří. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (68)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

4 režiséři, 4 různě vystavěné příběhy, ale pouze jeden zajímavý. TV ptákovina, lákající slavnými jmény ve svých režijních začátcích. Vyjma posledního Millerova příběhu (mimochodem parodovaným v jednom díle Simpsonových) jednalo by se o 4 nesnesitelné a ničím zajímavé historky. Ani Spielberg a jeho Peter Panovská variace, nezabaví. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Úvod s Danem Aykroydem a Albertem Brooksem vás krásně navnadí na další příběhy. Hned ten první (v režii Johna Landise, stejně jako prolog) je velmi příhodný. "Pravý" Američan v něm viní Židy, černochy a asijce z úpadku Ameriky a dostane se mu pořádné lekce. Dostane se totiž do různých časových dimenzí a zažije, jaké to je být utlačován. A dobře to pro něj nedopadne. Druhý segment režírovaný Stevenem Spielbergem se odehrává v domově důchodců, kde má každý skleslou náladu. Ale to se brzy změní. Nový rezident, pan Bloom, s sebou přinese nový život a všichni se na chvíli stanou opět dětmi. V třetím (a mém nejoblíbenějším) segmentu je poznat rukopis režiséra Gremlins, Joe Dantea. Mladá učitelka se stěhuje do města a hned první setkání s místními ji zavede do domu, kde není vše v pořádku. Tahle rodinka je zvláštní. George Miller dostal na starost režii čtvrtého segmentu, ve kterém se cestující v letadle ne a ne uklidnit a vypadá to, že vše hraje pro to, aby měl z letu pořádný strach. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ďalší dôkaz, že Zóna súmraku rovná sa seriál z rokov 1959 až 1964 a všetko potom môže byť síce fajn, ale už to nie je ono. Skutočne výborná poviedka je zrejme len tá prvá, potom nasleduje síce pekné Spielbergovo nostalgické zamyslenie sa nad starobou, ale asi by sme radšej videli niečo podobne cynické ako predchádzajúci príbeh. V tretej a štvrtej poviedke sa dočkáme klasických osemdesiatkových béčkových monštier, pričom príbeh "božieho" chlapca je lepšie vypointovaný ako strach v lietadle, ktorý vlastne ani pointu nemá, ale má sugestívnu atmosféru a skvelého Johna Lithgowa. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Prolog v s Aykroydem a Brooksem krátícími si čas při jízdě noční krajinou je fajn, ale první dvě povídky jsou o ničem a ty další dvě už sice zaujmou námětem, ale kazí je nadsázka a herecké přehrávání. U mě vyhrává třetí segment (zfilmování působivé Bixbyho povídky Je to dobrý život) o nezvyklém chlapci (dobře obsazeném) a totálně prohrává Spielbergův domov důchodců. Celkově jde o dost slabý a zbytečný povídkový film, těžící z nostalgie po starém klasickém mysteriózním seriálu. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Velice špatný povídkový film. Největší problém vidím v předvídatelnosti a nudnosti většiny povídek. Prolog, přestože jsem si chvíli říkal co tam ti dva maníci blbnou, mě příjemně navnadil. Inu, neměl to dělat. *** 1. Naprosto zbytečná Landisova vyprávěnka, stokrát obehraná a nudná. Jedna ze zakamuflovaných variací na Dickensovu Vánoční koledu, přestože bez dobrého konce. odpad! 2. Spielbergova vcelku s dobrou atmosférou, ale bez nějakého nosnějšího nápadu nebo příběhu. V zásadě standardní předvídatelná pohádka o kouzelném dědečkovi, se strašnými herci a pitomým moralizováním (prostě Spielberg posledních let). * 3. Danteho povídka má zajímavou atmosféru a Kathleen Quinlan v nejlepších letech. Ale z nápadu, který by sám o sobě dokázal vydržet (s několika menšími rozvedeními) na celé dvě hodiny, vytěžil velice málo a nakonec ho utnul tak nečekaně pitomým moralistickým způsobem, že bych se nedivil, kdyby v tom závěru měl prsty Spielberg. ** 4. A nakonec velice dobrá Millerova povídka, ve které se konečně něco děje, kde je dobrý herec, která za něco stojí. Kde sice není pointa, ale závěr je dostatečně nečekaný a zábavný. *** No a na závěr přikládám jedinou dobrou hlášku z celýho filmu, kvůli které ale musíte vidět celý film, abyste ji pochopili. - Vy jste se nahoře fakt bál, co? - A jak. - To jste ještě neviděl fakt něco děsivýho... ()

Galerie (60)

Zajímavosti (9)

  • 23.července 1982 zemřeli Vic Morrow a dva dětští herci, Renee Chen (6 let) a My-Le Dinh (6 let) při nehodě u natáčení. Zřítil se na ně vrtulník. (Chatterer)
  • Když Anthony používá své schopnosti, zazní hudební doprovod z arkádové videohry Tempest (1983). (Chatterer)
  • Film sa napriek tragédii podarilo dokončiť, ale tieň úmrtia troch ľudí nad ním zostal. Režisér John Landis celú udalosť prežíval najťažšie, keďže nešťastie sa stalo práve počas "jeho" príbehu. Psychicky sa zrútil, bral antidepresíva a celá udalosť sa negatívne podpísala na jeho kariére. (Zdroj: sme.sk)

Reklama

Reklama