poster

Adolf Eichmann

  • Maďarsko

    Eichmann

  • Velká Británie

    Eichmann

Drama / Životopisný / Historický / Válečný

Maďarsko / Velká Británie, 2007, 100 min

Režie:

Robert Young

Producenti:

Karl Richards
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Nach
    ****

    Herecké duo Troy Garity a Thomas Kretschmann rozehrává na poli 100 minut přímo herecké orgie. Ty pohledy a jednotlivé vzdechy, které posléze podtrhují dobrými replikami, je stejně tak zajímavé, jako celý soudní proces s touto nacistickou zrůdou. Toho se zde ale vlastně nedočkáte. Zároveň je to jeden z filmů, který své židovské babičce nepouštějte, pokud nechcete aby dostala infarkt. A přesto vše, je toto drama, které není tak kvalitní jako špička tohoto žánru: Schindlerův seznam či Pianista. Hold konkurence je vysoká a Adolf Eichmann z tohoto pohledu je pouze lepší průměr. Ale i díky Bohu za to. 75%(18.1.2017)

  • Aelita
    ***

    Za každým rozhodnutím a činem vždy stojí konkrétní člověk, jimž hýbe nějaký konkrétní vnější nebo vnitřní popud, podnět, který si odůvodňuje. Skupinové rozhodnutí je podílovým souhrnem všech konkrétních popudů + vliv samotné skupiny jako samostatného nadorganismu. Totéž sděluje i film Konference ve Wannsee (2001). Hannah Arendtová použila pro podobná konání jedinců výstižný pojem "banalita zla", ačkoliv do něj vložila poněkud zavádějící význam. Banalita zla ve skutečnosti spočívá v tom, že v posledním důsledku lze vždy najít jeden hlavní konkrétní popud či podnět, který dovedl člověka k přijetí rozhodnutí, a tento popud je nanejvýše banální – strach, přání zavděčit se nebo si šplhnout, to jest touha po uznání, závist, pomsta, majetnictví, hloupost atp. V rozhodnutí ve prospěch banálního zla je vždy zastřen nebo rovnou popřen hlas svědomí. Podobná "banalita" důvodů platí i v případě dobra s tím rozdílem, že hlas svědomí a soucit mají možnost promluvit.(11.5.2012)

  • Sofia
    ***

    Příběh s hodně silným potenciálem rozmělněný v laciném televizním provedení. Aby to dostatečně zapůsobilo, musela by být Eichmannova zvěrstva zobrazena také vizuálně (ve filmu jsme se dočkali pár střípků, které ale nebyly dostatečně působivé - když to řeknu poněkud cynicky, tak i vězni z koncentračních táborů vypadali až moc vykrmeně a zdravě). Thomas Kretschmann byl obsazený výborně, zato vyšetřovatel byl hodně nemastný neslaný, moc emocí se z něho vyčíst nedalo. Z celého filmu mi tak utkví v paměti asi jen dvě scény - dopis a židovské miminko.(1.5.2012)

  • Mr.Jackass
    **

    Film je rozdělen zřejmě kvůli umělému natahování děje do celkem třech rovin, z nichž jedna je opravdu velmi dobrá, ta se týká výslechu přímo v cele, které podle řady dokumetů skutečně probíhal velice podobně, až na ten konec s přiznáním se, druhá dějová linie rodiny na straně obžaloby byla totálně zbytečná a jen natahovala děj a pak třetí rovina byla nejhorší, jelikož byla co z dochovaných děl vím naprosto lživá. Například scénka, kdy Eichmann zastřelí ve vlastní kanceláři malé nemluvně v kolíbce před zrakem sekretářky a milenky? To byl výsměch, stejně jako téměř veškeré záběry odehrávající se za druhé světové války. Jinak byl Eichmann zahrán celkem autenticky, protože to byl do jisté míry prosťáček, který neuměl žít vlastní život a potřeboval být v organizaci, kde je mu rozkazováno a on slepě vykonává rozkazy a skutečně si toho mnoho nepamatoval ze svého tehdejšího působení, nebyl tedy vychytralý aby zadržoval důkazy ve svůj prospěch, byl jen prostě a jednoduše hloupý, aby si vše pamatoval.(14.9.2010)

  • Big Bear
    **

    Zklamání. Film ani nepojednává o únosu Mosadu Eichmanna z Argentiny, ani o jeho soudním procesu. Je to spíše o tíze, kterou na bedra vyšetřovatele vložila Izraelská vláda. Ten se snaží Eichmanna dostat na základě spravedlnosti a práva a dává dohromady důkazní materiál a svědectví přeživších. Tím paradoxně proti sobě poštvává veřejnost, protože ta chce pro vraha jen jediný trest a nejraději by jej zlynčovala někde veřejně na ulici. Film se tak potácí mezi rozhovory s již uvězněným Eichmannem, retrospektivními náhledy do dob druhé světové války (těch je ale minimum) a do rodiny vyšetřovatele. Škoda.(13.4.2011)

  • - Ve filmu hraje také česká herečka a modelka Tereza Srbová. (M.B)

  • - Film minimálně akcentuje tezi Hannah Arendt (Tilly O'Neil) o tzv. banalitě zla. (vangobseck)

  • - Eichmannova (Thomas Kretschmann) žena, o které se ve filmu hovoří, se nejmenovala Vera, ale Veronika, roz. Lieblová. Pocházela z obce Mladé, dnes městské části statutárnímo města České Budějovice (L.H.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace