Reklama

Reklama

La casa sperduta nel parco

  • USA House on the Edge of the Park (více)

Obsahy(1)

Dvojica mladíkov prichádza do New Yorku na stretávku z výšky. S pokazeným autom zájdu do servisu, kde sa na nich nalepí jeho majiteľ s kamarátom, opravárom. Na vysokoškolský večierok nakoniec prichádzajú štyri indivíduá, z ktorých dve majú sotva základnú školu a jedno z nich je sexuálny sadista s britvou vo vačku. Thriller od tvorcovského týmu filmu CANNIBAL HOLOCAUST. (POMO)

(více)

Recenze (32)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Kdo má rád exploitation "rape and revenge" klasiku "Last House On The Left", oblíbí si jistě i tento efektní, ale v našich končinách stále málo známý sadistický exploiter nebo také shocksploitation od taliánského režiséra Deodata. Film se svému staršímu bratříčkovi sice nevyrovná, ale hraje tu opět David Hess, a to je vždy záruka kvality a výtečné podívané, ten se pro psychopaty nejrůznějšího ražení přímo narodil, jen si vzpomeňme třeba na Adama z brilantního poliziesca "Autostop rosso sangue". Film měl dobré vedení, neohrožený styl, silnou vizuální stránku, přesvědčivé výkony (nebyl tu jen Hess, zaujala mě smyslná Lorraine De Selle, opět nahá v jedné lechtivé scéně, kdy svedla Radiceho) dvou hlavních povahově zcela odlišných násilníků. Alex (Hess) je vyloženě sadista, jeho mladší kolega Ricky (Radice) je nečekaně soucitný, nerozhodný a spíše pod vlivem nejen tím Alexovým. Dá se říct, že Hess Radiceho dokonale zastínil nejen po filmové stránce. Film je patřičně napínavý s překvapivými momenty různého druhu násilí, psychického a fyzického druhu mučení. Neuvěřitelně mě bral Ortolaniho magický zvukový doprovod s lahodnou ústřední melodií "Cindy" a samotný revenge konec už byl jen třešničkou na dortu, zvláště třeba ta zpomalená sekvence pádu do bazénu, ale bylo tu toho víc. Nakonec bych jen dodal, že u scény s tou vytaženou pistolí ze šuplíku by se dalo přece jen zaspekulovat, proč ji už nevytáhli dřív, to nevěděli, že ji tam mají? Nebo se k ní prostě jen nedostali, nebyla vhodná příležitost? Jasně, režisér to tak nechtěl, nehodilo se mu to do krámu. Dále jsme byli svědky nevídaného jevu a sice toho, že sami trýznitelé, ač řádili opravdu pěkně, tak nakonec v odplatě je snad sami překonali jejich hostitelé svou násilnou odplatou! Ale to tak už bývá. Zase přece jenom oni za celý film nikoho nezabili (jejich sexuální a násilné hrátky nebyly ani tak krvavé a zhýralé ve srovnání s kultovním bratříčkem, a to především vůči ženám), přišli se jen pobavit, i když po svém, samozřejmě na náklady zazobaných prominentních fracků. Suma-sumárum fanoušek Deodata čekal přece jen asi trochu víc, zvláště pak po filmech jakými byly "Ultimo mondo cannibale" a "Cannibal Holocaust". Pro všechny ostatní, není to vyloženě špatný film, určitě stojí za pozornost a milovníci násilné exploitace, kteří jsou i značně shovívaví by jej neměli rozhodně minout.. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Ach bože, zlatý Alfred Hitchcock. Ako thriller je to absolútne nemožné, nudné, so zlými hercami, nenápaditým a kŕčovitým scenárom a s nulovým vizuálnym štýlom (ach bože, zlatý Dario Argento). Ale to sa od talianskeho brak-makera Ruggera Deodata dalo čakať. Čo ma však prekvapilo, film je skutočne iba thrillerom a je v ňom minimum krvy a žiadne znásilnenie. Miesto nepríjemného pocitu, ktorý mi navodil Deodatov Cannibal Holocaust, som sa pri ňom akurát nehorázne nudil. Britva úchyláka síce preskúma všetky krivky kompletného dámskeho osadenstva, ale nikdy k ničomu nedôjde. A tá "prekvapivá" záverečná pointa... ach bože! ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo pro mne neuvěřitelné překvapení, a to v dobrém slova smyslu!! Film jsem dlouho odkládal (ovlivněn samozřejmě komentáři k filmu a hodnocením), ale o to větší nadšení mne při jeho sledování postihlo. Tohle je naprosto čistý explotation. Nejedná se o thriller, giallo, drama ani krimi. Pokud si někdo zamění tento film s těmito žánry, ničeho příznivého se nedočká. Deodato, vykradač a buřič, zde jasně reaguje na Cravenův průkopnický a maximálně šokující Last House on the Left (1972), do hlavní role obsazuje Davida Hesse, který hrál hlavního šmejda i v Cravenově díle a Hess rozjíždí od začátku filmu takový explotation terror, že člověk jen s těží chvílemi lapá po dechu ... Zákeřný, nevypočitatelný, úchylný maniak, kterého zde Hess hraje je se svým potrhlým kamarádem v jejich autodílně zkontaktován mladými lidmi, kteří jedou na privátní párty. Tak trochu se vnutí po opravě auta na párty, kde Hess brzy rozjíždí psychický a fyzický teror a násilí. Polovina z osazenstva jsou opravdu krásné mladé dívky, takže násilí a teror je zejména sexuálního charakteru. Ale i mužská část osazenstva dostane od Hesse pěkně zabrat ... Musí se uznat, že celý film utáhl jeden člověk a to právě Hess, jeho herecký výkon je excelentním koncertem! Mix pozorného galantního mladíka s brutálním násilníkem a vrahem je opravdu šílený ... Herecké výkony ostatních herců jsou na první pohled prkenné a jakoby nezúčastněné ... ovšem nenechte se zmást, ve finále jejich prkennost možná pochopíte ... Deodato se jednoznačně (opět ...) nebál nahoty a detailních záběrů na nahá ženská těla, takže si šmírácké oko diváka příjde opravdu na své (chvílemi jsem přemýšlel, jestli by se k typu žánru nehodil také dát žánr "erotický"). Hess neustále napadá, svléká, zneužívá, ponižuje, mlátí, řeže břitvou, ponižuje a ztrapňuje všechny dívky v domě a jeho násilí a frenetický zápal do těchto činností se ve finále stále stupňuje ... Po náhodném příchodu mladičké krásné dlouhovlasé blondýnky do domu jsem cítil i já, otrlý divák, že jde opravdu do tuhého ... Ale pak příjde konec a pro mne osobně EXCELNTNÍ pointa, která mne absolutně dostala!! (přitom jako bych ji někde v nevědomí pořád tušil). Čistý explotation horror s excelentní závěrečnou pointou, to se hned tak nevidí. Opravdu skvělé Deodato!! Beru zpět, že jsem někdy někde napsal, že ten chlap je špatný režisér. Viděl jsem od něj již tři filmy, kterým dávám plné hodnocení a tento je rozhodně jedním z nich. Jeden z nejlepších explotation horrorů, jaké jsem vůbec kdy viděl. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Deodatovo ryze čistý exploitation, tentokrát horroru na míle vzdálený. Kupa psychického teroru, čtyři bobři, osmero koziček a jejich půvabné majitelky, a nakonec i trocha krve. S explicitním násilím se to ale nepřehání, tady jde hlavně o sehrané duo hlavních záporáků. David Hess je ďábel, o tom žádná. Role podobně narušených (leckdy i svým zvrhlým způsobem sympatických) grázlů mu jdou samy a on se v nich vskutku vyžívá, jeho mučení krásných dívek je pak mnohdy zábavnější, než samotná odplata jeho obětí. A pak je tu Giovanni L. Radice, kterého budete určitě znát třeba z Fulciho geniálního Pátera Thomase, kde si nechal provrtat lebku. Tady hraje Hessova lehce ovladatelného kamaráda, a přesto, že je malinko v jeho stínu, i tak tu má své silné momenty jako ten při hraní pokeru. Připomínám, že film je pouze pro okrajové publikum. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Deodato tentokrát nepřekvapil a to jest myšleno v tom lepším smyslu. Očekával jsem Násilí, Krev a Znechucení a toho se mi v určité míře dostalo. David Hess představující slizkého zvrácence nezklamal a jeho obličej zajistil filmu asi nejvíce bodů, jelikož ten člověk působí, jako docela seriozní úchyl a pivo bych si snim asi nedal. Ostatní postavy jsou víceméně taktéž docela sympatickou sestavou. I přes řečená pozitiva La Casa sperduta nel parco mnoho hluchých míst a scén, které by jistě bylo možné přiostřit a vyzdvihnout tak film z průměru žánru. Je sice pravda, že podobný snímek má dějovou linii jen jako vatu mezi brutalitami, ale i tak nedokázal uržet mou pozornost tak, jak bych si představoval. Hudebně opět velmi zajímavý a v kontextu dosti úchylně působíci Riz Ortolani, soudtrack bych si však bez filmu neposlechl, narozdíl od vynikajících Kanibalů. Pokud bych měl ještě na popud ostatních zdejších komentářů porovnat s debutem Wese Cravena, daří se mi to jen ve velmi omezené míře, ale Last House on the Left by asi získal mírně navrch. Hodnocení je velmi na hranici a dost možná se ještě rozleží, prozatím však zůstane to vyšší. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Popravdě jsem dosti zklamán, jelikož jsem čekal napínavé maso, ale dostal jsem roztahanou srágoru. Bez ohledu na pointu jsem fandil zabijákům (byť oba blbci, G.L.Radice je snad blb i ve skutečnosti, protože tyhle typy hraje ve vícero filmů a značně přesvědčivě), jelikož spratkovité osazenstvo domu mi lezlo krkem. Tohle měl být jako teror? Jsem čekal kopici znetvořených mrtvol, ale to by na režisérském křesle musel sedět alespoň Fulci (nějak jsem nezaznamenal ani stín Kanibalů...). Než došlo na břitvu (ale ne na podříznuté krky), čas se mučivě vlekl k nevydržení. Zato sexem se nešetří, takže chvílemi měl člověk pocit, že se dívá na jeden z dílů série Emmanuelle. Akorát černoška měla vizuální šmrnc, jako by vypadla z comicsu, a navíc byla vtipná (schovat se ve tmě...mě rozesmálo). Dvě hvězdy za prsatky... ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Deodatova odpoveď na nízkorozpočtový debut Wesa Cravena – THE LAST HOUSE ON THE LEFT (1972), z nezanedbateľnej časti kopíruje svoju predlohu. Exploit na čele s maniakálnym a ťažko ovládateľným charakterom Alexa (David Hess), ktorý so svojim spoločníkom Rickym (Giovanni Lombardo Radice), prevádzkuje servis motorových vozidiel. Vo večerných hodinách na prácu sa sústrediť je prakticky pre dvojicu mladých mužov nemožné, a to už vôbec nie v čase, kedy to v meste žije zábavou. Nečakaný príchod zákazníka naruší ich pôvodný plán. Nevadí. Súkromná párty v dome na okraji parku sa môže začať. ### "La casa sperduta nel parco", vo Veľkej Británii film známy ako “House on the Edge of the Park“, sa v čase svojho kino releasu v marci roku 1981 dočkal od cenzorov z BBFC dokonca zamietnutia. Do kín sa preto v tom čase vôbec nedostal. V októbri 1982 si film v Uncut podobe mohli diváci vychutnať až prostredníctvom vydania zásluhou distribučného štúdia “Skyline“, ktoré na britský trh nahodilo nezostrihané VHS-ky. Film v takejto podobe bol však pre cenzorov z BBFC neprijateľný, preto ho v júli 1983 umiestnili na zoznam tzv. "Video nasties", čím docielili jeho stiahnutie. K následnému re-releasu sa pristúpilo až v roku 2002 a to zásluhou štúdia “Protected“, vydaním “House on the Edge of the Park“ v remasterovanej podobe na DVD – orezanom zostrihu oproti originálu o 11 minút a 43 sekúnd (Rated:18). Z filmu sa tak v značnej miere odstránila kontroverzná nahota spojená s násilím. V roku 2011 vychádza zásluhou distribučného štúdia "Shameless" DVD v prijateľnejšom zostrihu (cut 43 sekúnd, Rated 18). Británia sa vydania Uncut verzie na DVD doposiaľ nedočkala. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Brutální psycho film.Tak takovýhle filmy já můžu.Film mě bavil hned od úvodních titulků a nepřestal až dokonce.David Hess je prostě ďábel a opět předvedl excelentní výkon.Ale musím pochválit i ostatní herce,kameru a výborně se hodící music.A pointa celýho filmu je prostě geniální a dokonale vás posadí na prdel,Nechápu,ale opravdu nechápu tak nízké hodnocení.5 hvězd.Tady prostě není co řešit.Totální exploitační orgie.Jsem nadmíru spokojen. ()

LION-MR.T 

všechny recenze uživatele

Po slabých filmech Poslední kanibalové a Kanibalové mi od Deodata přišlo další velké zklamání. Jedná se jen o triller ve,které je málo krve a násilí s děsnými a nesympatickými herci. ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Heh tak jsem se konečně se zpožděním dostal k téhle klasice maestra Deodata. No je to jednoznačně film postavenej na démonickým Hessovi, ten vopravdu hraje. Kolem něj pár mladíků a férovejch koček (krátkovlasá Annie Belle jednoznačně vede, kočka jak má bejt), kteří se tvářej jak kdyby jim jeho řádění bylo občas celkem u prdele, leda když Hess přitlačí na pilu. Musim říct že během filmu sem si říkal "co tam ten Deodato nahnal Hessovi za herce, hrajou jako v nějakym nudnym poorku" ale ke konci přišlo prosvitnutí a ejhle, hnedka "ajooo, no tak takhle jo tak to jooo, muheheheeee" :-)))). Jinak fajn exploatace se zajímavou pointou. Znásilňovací scény sou klasika spíš hozený do romantickýho eroťáku, občas se mihne nějaká ta 80s pipina, krev občas nějaká kápne, Hess se do toho vobčas docela vopře. Ústřední Ortolaniho písnička tomu dává trochu feeling jak v městečku Twin Peaks. Fajn vál před spaním, ale nečekejte od toho zázraky. :-) 6/10 ()

ARI50 

všechny recenze uživatele

Velká snaha o dramatický film, jenže se tak nestalo. To že sem tam ukázaly nějaký záběr, dobrý ale co příběh, který dvakrát prostě nezaujal. ()

erl 

všechny recenze uživatele

Explicitní maraton silně ovlivněn Cravenovo debutem. David Hess si zopáknul roly nechutného násilníka. Deodato ví jak vyvolat v divákovy pocit bezmoce , nevolnosti i bez krve a vnitřností. Moc se mi líbyla kamera. Syrová a svým způsobem chladná. Také titulní song je velmi zajímavý a jen podporuje tu zvláštní atmosféru. No a nejlepší ze všeho je jako vždy Giovanni Lombardo Radice. Toho chlapa žeru kdekoliv ho vidím. Deodato opět nezklamal.... ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tentokrát Deodato krotil svoje mäsiarske vášne, ktoré rozvíjal hlavne pri svojich kanibalistických opusoch a vydáva sa smerom komorne ladenej štýlovky plnej nahoty, zneužívania ( chceného aj nechceného ) a iných nemorálnych aspektov ľudského vnímania. Nerobí to však s príliš veľkým nasadením a odhodlaním. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

„La casa sperduta nel parco“ není film, který by mě nějak výrazně ohromil, ale přece jen jsem si říkal, že na Deodata to má celkem dobrou stavbu, kdy jednotlivé dějové prvky jsou využity k tomu, aby byl divák, alespoň zdánlivě, držen v napětí. Film je však celkem přímočarý, protože víte, že musí k něčemu špatnému dojít, protože jste viděli úvodní scénu. Závěrečný twist film nikam moc neposouvá a celkové vyznění moc nemění. ()

raimi 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert Davida Hesse v italské vykrádačce Last House on the Left (1972), s nějakýma těma nelogičnostma a pochybnou pointou. Prostě fajné béčko. ()

Chatterer 

všechny recenze uživatele

Od tohoto filmu jsem dostal úplně něco jiného, než jsem čekal. Měla to byt kultovní záležitost, ale z herců a scénáře jsem měl pocit, jako by všichni lidé, co se na tomto snímku podíleli, měli Downův syndrom. Dialogy byly místy naprosto nelogické. Dopuručuju film sledovat pod vlivem silných drog. A nebo radši vůbec. 10% (Vydržel jsem celý film). ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

☠ Video Nasties, The Complete 72 Banned Titles List 17/72☠ Jedná sa o takú odpoveď či prequel a možno aj voľné pokračovanie debutu Wesa Cravena The Last House on the Left . A hoci Rape and Revenge stvoriteľa Freddyho Kruegera bol v pokleslej kinematografie akoby takým kultovým a pomyselním štartom mnohých exploitation filmov, u mňa teda pohorel. S mojej strany išlo o veľké sklamanie. O to viac ma prekvapil tento NASTY kúsok, síce iba v tých šialených šokujúcich vodách béčkového a céčkového filmu Video nasty ale aj tak. Nešlo o žiadny super film ale šokovať ma to šokovalo. Násilie na ženách tu bolo predvádzané takou surovosťou že som to tým, nie veľmi dobrým, herečkám uveril a zhltol aj z návnadou. Znova si tu v roli psychopata zahral herec David Hess ktorý vraždil takisto u Cravena. Veru, nebyť tých mnohých logických paradoxov a herci by sa nesprávali tak hlúpo, prihodil by som aj štvrtú hviezdu. Pretože išlo o skutočný VIDEO NASTY zo všetkým čo k tomu patrí. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Ruggero Deodato sa stal ciernou ovcou talianskej Kinematografie uz po svojom Cannibal Holocaust, a tuna sa zvyraznil amaterizmus celeho snimku. Horor to nie je ani omylom, pribeh je nehorazna umelina az strach, herecke vykony su priserne /to je casto dobrym zvykom v hororoch/ a hudba nepocuvatelna. Divak sa unudi xmrti. No nic, som rad, ze Deodato nikdy nemal na velikanov talianskej kinematografie ako Fellini, Argento alebo Antonioni. 5 % ()

Související novinky

Zemřel režisér Ruggero Deodato

Zemřel režisér Ruggero Deodato

29.12.2022

V jednom z posledních dnů roku přichází smutné zprávy pro fanoušky evropské žánrové kinematografie, ve věku třiaosmdesáti let totiž v Římě zemřel kultovní italský režisér a scenárista Ruggero Deodato… (více)

Reklama

Reklama