Reklama

Reklama

Irina Palm

  • Belgie Irina Palm (více)
Trailer 2

Jde o život, tak k čemu jsou předsudky a stud.
Příběh padesátnice Maggie, která se jednoho dne nechá zaměstnat v nočním klubu londýnského Soho. V zoufalé snaze získat peníze na operaci vážně nemocného vnuka přijme práci, nad níž by se dosud při pouhé zmínce zarděla studem. Pozoruhodné šansoniérce a herečce Marianne Faithfullové je v romantické tragikomedii neméně skvělým protihráčem kusturicovský herec Miki Manojlović, jehož na první pohled hochštaplerský majitel klubu začne díky odzbrojující přirozenosti stárnoucí ženy znovu vnímat hluboko zasuté city. Bizarní idyla nově nabyté Maggiiny existence končí okamžikem, kdy se o nové, byť dočasné identitě dozvídají nejen pomlouvačné sousedky, ale především syn Tom. Nevtíravě osobitá režie Sama Garbarského dává prostor strhujícímu herectví, jehož působivost umocňuje skvěle vystavěná atmosféra s melancholickým hudebním doprovodem. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (175)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Philippe Blasband, Sam Garbarski, Martin Herron .. Irina Palm, jeden z mnoha restů Karlovarského filmového festivalu, který se zpožděním doháním díky současnému uvedení do širší kino distribuce. Právě z tohoto restu se vyklubala opravdu zajímavá podívaná. Pro zdraví a štěstí dětí je třeba (se) honit a to někdy i do důsledků. Pozvolné vyprávění o osudech členů jedné rodiny se díky výtečné hudbě podmanivě vleče a dává vyniknout tu vážným tónům, tu slastně odlehčeným až pronikavě vtipným. Z postav mne více než Irina zaujal bordelpapá Miki, který vzhledově i podáním dosti připomíná Walter Matthau v nejlepší formě. Luisa (Dorka Gryllus) mohla také dostat o něco více prostoru nebo alespoň dotažení její vedlejší linie. To je ale jen drobnost. Jinak to bylo opravdu jemné .. ehm jemná podívaná. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Tvůrci očividně potřebovali film natáhnout přes sedmdesát minut a to i za cenu nehezké podpásovky, kterou jsem v závěru musel pár minut rozdýchávat (nečekaně otevřený konec mi vrátil dech). K přesvědčivosti na druhé straně vydatně přispívá výtečné herecké obsazení. Faithfullová mnohdy pouhým pozvednutím obočí dokáže dát najevo stovku dojmů a pocitů. Jakoby přesně vystihla Maggiinu povahu, s její minulostí (v podstatě zpackaný život), přítomností (zpola příjemné zpestření a znovunabytí ztraceného sebevědomí) i možnou budoucností (vztah, který snad přetrvá). Její mužský protějšek, Miki Manojlovic, v roli šéfa nočního podniku Mikiho se důsledně vyhýbá klišé, k nimiž podobná postava vybízí. „Měl by ses víc usmívat“, ponouká ho Maggie a těžko si pro něj v té chvíli představit vhodnější partnerku. Jak známo, protiklady se přitahují a již dlouho jsem s podobnou chutí neposlouchal společné dialogy dvou herců. Režisér německého původu Sam Garbarski svým autorským filmem nelamentuje jenom nad situací v Británii. Z koprodukce Francie, Belgie, Německa, Lucemburska a Velké Británie vzešel kromobyčejně obyčejný a přesně mířený políček kapitalismu. Tento formálně strohý snímek s jednoduchým hudebním motivem neobvyklým množstvím postmutnělých zatmívaček je především svědectvím o tom, k jak vyhrocenému jednání někdy nutí život v materialisticky orientované společnosti. 80% Zajímavé komentáře: Renton, Tomco ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Irina Palm je příběh o Maggie, která se kvůli drahé léčbě nemocného vnoučka tak dlouho honila za penězi, až je dohonila a to doslova a mě si ta ženská, která pochopila, že na jemnocit není čas ani prostor, získala. Vzala svým rozhodnutím do rukou osud všech zúčastněných včetně sebe, aniž to předem tušila. Ztratila jen to, co nestálo za slzy, a získala mnohé - něco z toho asi poprvé v životě. Prosté na podívání, bohaté na pocítění. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Britské sociální drama křížené s kontextově skutečně velmi bizarní romancí. Film ve své podstatě příliš depresivní, odkazující k faktu, že lásku lze najít skutečně všude, což je v jeho vyznění snad jediný pozitivní fakt. Irina Palm ovšem především analyzuje otázku, co je to vlastně mateřská oběť a v tomhle záměrně extrémně zvoleném případě lacině nemoralizuje a nechává divákovi prostor k přemýšlení a k zaujímání stanoviska... Bezesporu zajímavý film... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mám hrozně rád evropský dramata. Dokáží mě občas neuvěřitelným způsobem překvapit nebo taky naštvat. To už záleží na tom, zdali jsem u filmu ty dvě hodiny strávil rád nebo to byla akorát tak ztráta času. To je zase jejich problém, který se nikdy nerozezná, protože každé z těch dramat je jiné, každé nabídne něco jiného a ne každé sedne každému. Příběh, který se mi ale odehrával dvě hodiny před obrazovkou o Irině Palm, jak jí mnozí pod tímto pseudonymem znají, mě dokázal zaujmout. Ze začátku to vypadalo otravně. Důchodce, problémy v rodině. Jenže následně to chytlo takový spád, že jsem u toho dokázal neusnout. Nejlepší na tom ale je, že ten film, ačkoliv vypadá dost smutně a depresivně, ve skutečnosti takový vůbec není. Všechno to ten režisér bere s nadhledem, občas si z toho udělá legraci a co je nejlepší, dokáže do toho vtěsnat i pozitivní emoce, které se ženou celým filmem. Na závěr snad jen dodám...věřte plakátům. Irina Palm skutečně už ví, co je to penisový loket :-) ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama