Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)

(více)

Recenze (1 315)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

FIlm dvoch tvárí - zbytočne zdĺhavá prvá časť verzus ďaleko zaujímavejšia druhá. V čom je rozdiel? S finálnou a lepšou várkou dievčat nastúpi zmyslupnejší dej, kvalitnejšie diálogy, zhustne atmosféra a výrazné zlepšenie Tarantino podčiarkne adrenalínovou autonaháňačkou, ktorou dokazuje, že ani akcia mu nie je cudzia. Keby takto fungoval celý film, nebolo by čo riešiť. O sklamaní by som ale i tak nehovoril, Death Proof je skrátka veľmi špecifický projekt, ktorý v grindhousovskom merítku asi funguje na jednotku. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Pro někoho nudný, pro někoho ukecaný, pro někoho zábavný. Ať už na vás film působí jakkoli, pořád je to Tarantino se vším, co k němu patří. Jedno se ale Quentinovi upřít nedá, cit pro výběr herců. Pomalu skomírající kariéru dokázal oživit nejednou. V Pulp Fiction to byl John Travolta, v Jackie Brown Pam Grier a Robert Forster, v Kill Bill Darryl Hannah a David Carradine a konečně Death Proof, ve kterém dal šanci vyniknout Kurtu Russelovi. Je pravda, že nový Tarantino je trochu víc ukecaný, občas trochu nudí, je i zábavný... co je ale hlavní, atmosféra a styl sedmdesátek jsou dokonalé, bez zesměšnění. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Stejně jako u dvoudílného Kill Billa musím konstatovat, že tenhle druh filmařiny mě naprosto míjí, byť z poněkud jiných důvodů než Tarantinův předchozí kousek. Jakkoliv je překvapující, že se film kultovního popkulturního režiséra drží v modrém poli, jde spíš o doklad naprosto výjimečného postavení, které momentálně Quentin Tarantino ve filmovém světě zaujímá. Zatímco Kill Bill byl tuplovaný brak, ovšem efektně a precizně natočený, s hektolitry krve, dynamickou akcí, krásnými ženami a pár fungujícími hláškami, kde se prostě zájmu a přízni filmových fanoušku nelze divit, Grindhouse je nejméně divácký film, který se nijak nesnaží získat přízeň publika, a režisér si ho evidentně natočil tak nějak pro svou potěchu a potěchu stejných cvoků, jako je bezpochyby sám. Auto zabiják je pocta určitému brakovému subžánru, kde si Tarantino, narozdíl třeba od Coenů, s žánrovými principy nehraje, ale snaží se o co největší zhuštění a vyhmátnutí podstaty žánru. Je to silně nedějový kousek, kde styl je podstatou všeho. Děj se totiž dá s úspěchem napsat do čtyř řádků. Postavy vlastně ani nemají charaktery, jsou to spíš typy, které mají vyplnit určitou žánrovou škatulku. Něco podobného jsem četl v malosériových alternativních lesbicko-feministických komixech ze 70. let. Muži, kteří se ve filmu vyskytují, jsou téměř výhradně slaboši, kteří žebrají o pozornost a sexuální uspokojení od dominantních žen, které se vyznačují silně vulgární mluvou a jsou tak cool, až to jednoho z té přehnané stylizace začne za chvíli nudit nebo otravovat. Padouch se v duchu téhle koncepce vyznačuje sice machistickým zjevem, ale pod drsnou fasádou je neuvěřitelně slabošský a zbabělý... Schopnost zaujmout běžného diváka je myslím minimální, a tak je současné hodnocení dokladem toho, že kdyby Tarantino natočil 90-minutový záznam rotace bubnu ždímačky, nepochybně by se v komentářích řady uživatelů objevilo, že na první pokoukání byl na rozpacích a teprve podruhé v plném rozsahu pochopil tvůrčí genialitu Tarantina. Grindhouse nemá smysl posuzovat v kategorii dobrý nebo špatný film, řemeslo Tarantin umí a v tom problém nespočívá. Je to ale tak sebestředné, že je to z mého pohledu téměř nekonzumovatelné. Celkový dojem: 25 %. Když hrátky se žánrem, tak to radši našeho Brdečku. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Takový grindhouse v GRINDHOUSU. Příběh první partičky holek je ukecaný, neakční, jen trochu hororový a celkově nudný až to pěkné není a v místy vysloveně otravných dialozích se Quentin už nepříjemně opakuje. Sedmdesátková výprava, auta, vizuál, atmosféra či závěrečná srážka samozřejmě zanechá dojem stejně jako fenomenální Sydney Tamiia Poitier (nebo žlutá roztleskávačka Mary Elizabeth Winstead z druhé poloviny). Druhá storka už nemá chybu, snad jen že má finální starosvětská honička trochu přetaženou stopáž. A proč jen mi musel Quentin vzít mého hrdinu a udělat z něj na konci ufňukaného zbabělce? Nesnáším když scénáristé ponižují svoje padouchy. . ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Film má dvě roviny. Obě se hodí do dvou různých situací, ale dohromady k sobě nepasují. Jedna je totiž taková užvaněná, zdlouhavá, vhodná na dlouhé nudné večery pro vyslovené fanoušky poetické stránky duše pana režiséra, druhá je akční a vizuální, vhodná pro fanoušky bizarní stránky duše pana režiséra a důvod, proč jít do kina. Smíchané je to trochu rozporuplné, ale i přesto si takový film dokáže divák zamilovat. Škoda, kdyby si někdo trochu víc pohrál s nůžkami, bylo by to hned na pět hvězd. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Faster, Kurte! Kill! Kill!“ Jako pocta béčkovému filmu ucházející, ovšem Quentin si v zahledění do sebe sama poněkud nevšimnul, že k jeho vlastní potěše tvořené dialogy začínají zoufale nudit. Naštěstí se podařila akce a starý šupák Russell řádící ve svém našláplém "smrtivzdorném“ fáru.. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Tlučhuba Quentin se vytasil s nekonzistentním filmem, který je stejně jako Grindhouse samotný rozseknut ve dví. V první polovině Mr. T takřka geniálně kombinuje takzvaný GH styl (exploitation) a svou vlastní osobitost plnou odsýpajících dialogů, protřelého hláškování a neopomenutelného f*ckování. Russel je cool, slečny hot a atmosféra by se místy dala krájet. A pak se to najednou přehoupne na polovinu druhou, kdy se "kultovní" rejža snaží natočit další ryzí tarantinovku, která nemá s double feature nářezem vůbec nic společného. Quentin se ztrácí mezi vlastními nesmyslnými odbočkami a dialogovými kiksy a dokáže svou death proof káru odpíchnout až v závěrečné honičce, která má ovšem znaky rozpolcenosti totožné s filmem. Když černé auto honí bílé, film má styl, drive, hlášky. Když se role obrátí, vše se ve zlé promění. Slabých 7/10 P.S. Roth neumí ani hrát, hrůza. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Divný film. První polovina je až na výjimky výborná, dokonalá čistě dialogová zábava, ale až dojde na kaskadéra Mikea a jeho kousek (mimochodem naprosto výborný Kurt Russel), všechno jde do háje. Druhá polovina je nudná, nedramatická, s unylými dialogy a akcí (i když asi to bylo schválně, no prostě to na mě nefungovalo) a závěr je sice do jisté míry zábavný, ale ne dostatečně. Škoda no. První část (třeba jen scéna jízdy kabrioletem) je prostě precizní a to ani nezmíním ten lap dance, který vytváří dýchací problémy.. Ups, tak jsem ho zmínil. 6/10. ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Pocta nepocta, odkaz neodkaz, ten film mě nebere. Možná jsem looser, je mi to ale fuk. Dva filmy, na které jsem se těšil u mě propadly, tento a Vesnice. ()

TeeAge odpad!

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Robert Rodriguez, Quentin Tarantino| Hudba: Robert Rodriguez, Graeme Revell | Produkcia: Elizabeth Avellan, Erica Steinberg, Robert Rodriguez, Quentin Tarantino | Distribúcia: Dimension Films, Vivendi Entertainment | Štúdio: Troublemaker Studios | Rozpočet: 53 miliónov $ | Tržby: 50,187,789 $ || Toto je vrchol mozgovej nevyrovnanosti. A všetci vieme, v čom to tkvie. Tarantinova "choroba" z príznakov ťažkého detsva mu priniesla úspech v netradičnosti a kontroverznosti, vďaka déčkovej béčkovitosti. Čo je ale u diel ako Pulp a Kill Bill prednosťou, tu je evidentnou debilnosťou. A nevyplávalo to navrch poprvý krát... Holt takým "kalibrom" aký je on, dajú producenti zelenú už vo všetkom. A to je prúser. Pretože to nie je vtipné ani smutné. Je to zbytočné. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Od tvůrce Pulp Fiction či Gaunerů bych tedy takto nevýrazné a průměrné dílo nečekala. Tarantinův rukopis jsem zde skoro nepostřehla. Nevím, jestli bral účast na tomto projektu jako menší pracovní oddych, takže do něj ani nevynaložil tolik úsilí, jako do všech "svých" ostatních filmů. Nejvíce si z příběhu pamatuju Kurta Russella, jeho ďábelské auto a Mary Elizabeth Winstead, která předvedla okouzlující zpěv. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Škoda, že tento námet nespracoval práve Rodriguez. Aj keď Tarantinov štýl nebol zlý, bolo to príliš rozťahané, obtiažne, mľandravé. Jednoducho, Tarantino potrebuje veľkofilm, kde môže naplno rozviť šialenosť a jedinečnosť svojich postáv. V tomto prípade šlo o potrhlú akčnú béčkovú jednohubku, presne ako poznáme z Rodriguezovej filmografie. Ale ako jednohubka na jedno zhliadnutie môže byť. Ak sa k tomuto niekedy dostate, určite si pozrite kratšiu verziu a možno sa filmu ujde aj hviezdička navyše. 65%. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Celkem slušný zklamání, který připisuju tomu, že film zatím hodnotili veskrze Tarantinovi příznivci a já se těmi 90% nechala až moc ovlivnit. Čekala jsem trochu víc korupce a akce, navíc pořád nemůžu přijít na chuť Tarantinově stylu, ne dokonce ani jeho Pulp Fiction mě neoslovilo. Tři hvězdičky dávám za Kurta Russella, kvůli kterému jsem vlastně tenhle film i viděla. Člověk by sice čekal, že dostane trochu víc prostoru, navíc film trochu strádá po obsahové stránce, ale i tak byla jeho role psychopatického kaskadéra Mika naprosto úžasná a být teenager (což vlastně jsem) tak řeknu naprosto cool :-) Jeho zabijácké choutky byly natočeny fakt moc hezky a k čemu ostatní potřebovali (nebo spíš potřebovaly?) několik slov, tam si Kurt vystačil jedním pohledem. Myslím, že bych ho okamžitě mohla označit za jednoho ze svých oblíbených záporáků. Dokonce jsem mu v závěru i fandila. ()

Hakha 

všechny recenze uživatele

Po mnoha nepříznivých hodnocení jsem radši od Grindhouse mnohé nečekal a možná se vyplatilo, jelikož jsem se bavil. Kurt Russell totál cool, už od stylového příchodu až odchodu. Obsazení výborná, včetně malé roličky Rose McGowan, která byla tak sladká, až by cukr vedle ní chutnal jako sůl. Akční scény Tarantino umí(prostě poctivá ruční práce bez počítačových efektů) a že je zvládl na výbornou jistě nikoho nepřekvapí, akorát k plnému hodnocení chybělo kousek, nebít místy nudnějších dialogů. Jinak se mě Tarantinův Grindhouse líbil a hodnotím čtyřmi hvězdičkami... "Byla tam tma jak v pr*eli, jen h*vno bylo vidět.." ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Užvaněné jako obvykle, možná si zaslouží i lepší hodnocení. Kdybych byl magor do aut, tak určitě. Jinak typově ty dívčí partičky... ještě si trochu přeberu, co tím chtěl Tarantino vlastně jako... ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Zoufale dlouhá ukecaná nuda, člověk prostě čeká a čeká, minuty plynou, ale jakýkoliv děj, nedejbože akce, nepřichází. Po hodině přijde akční scéna, ale jak rychle se objeví, tak rychle zmizí, stejně jako děj, a pak na diváka dolehne tísnivej pocit déja-vu, protože sleduje první polovinu filmu znovu, jen s malými odchylkami. A ty malé odchylky jsou vlastně takové nápovědy, jak film končí. Takže je to ještě větší nuda. A abych nezapomněl, z osmi hlavních hrdinek není ani jedna sympatická a jen na dvě se dá docela koukat, což mi sledování filmu také neulehčilo. Fakt jsem si přál, aby ty jejich pitomý postavy chcíply:) Zato Kurt Russell je výbornej! No a pak tři pěkný káry. Ale jinak jsem si celou dobu sledování filmu řikal jen: Co to sakra...?! Co je to za dementní moralitu? Poselství filmu je..? Aha, žádné není, já zapomněl, že tohle je jen nevinná zábava, pocta pokleslým žánrům, automobilovým filmům, sedmdesátým létům a women exploitation. Až na to, že to vůbec není zábavné! Tarantinův tvůrčí záměr jsem samozřejmě pochopil, ale to nic nemění na tom, že to byla neskutečná nuda. A taky mě štvalo množství očividných chyb, které ale těžko můžu Tarantinovi předložit, protože řekne, že jsou tam záměrně, aby film působil víc béčkově. Zdější poměrně vysoké hodnocení (67% dle 5789) při vší vůli nechápu. Jestli ve mě tento film zanechal nějakou stopu (kromě znechucení nad tím, jak Tarantino mrhá filmovým materiálem), tak to, že jsem se dozvěděl o filmu Vanishing point, na který se snad někdy podívám. PS: čtu tři komentáře pod svým a ve všech třech je napsáno: napodruhé lepší. Jenže na to kašlu, na to fakt nemam čas a náladu. Blbý je, jak všichni vychvylujou závěrečnou honičku, ale ani ta mi nepřišla tak úžasná. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Po prvním shlédnutí, kdy je následným elektrizujícím výbojem vyřazena z provozu první signální, se z Death proof stává zatraceně nudná jízda na které dělá řidiče sám Tarantino snažící se být celou cestu zatraceně vtipným a drsným typem. Ale ve výsledku je jen otravně nudným patronem řvoucím: „Vaše prdel pozná středověk a to doslova.“ Jenže něco takového si spodní partie opravdu nezaslouží. Při druhém pokoukání, kdy je mozková činnost konečně v normálním provozu, přichází příjemné zjištění, že to celé dává celkem smysl a odkazování se na starší kousky vážně funguje. Takže můj (ne)milý Tarantino, moc jste mně nepotěšil.6/10 ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Strašně utahané a hlavně v první polovině nudné. Přetrpět první skupinu dívek bylo opravdu utrpení a než na scénu napochodoval kaskadér Mike (skvělý Kurt Russell) nedělo se nic. Přitom Tarantino umí vybudit atmosféru. Tajemná hudba a záběr na auto skryté v temnotě má rozhodně větší grády než žvanění a vřískání autě. Předěl tvoří pěkný rozhovor otce (šerifa) a jeho prvorozeného syna (zástupce), který je všech dialogových scén jednoznačně nejlepší (po scénáristické stránce). Druhá skupina dívek je o poznaní charizmatičtější (v čele s Rosario Dawson) a zábavnější. Třešničku na dortu tvoří finální honička, která je naprosto geniální a bere dech. Proto je škoda, že do-sebe zahleděný scénárista Tarantino kazí režisérovi Tarantinovi dobrou práci. Ale snad tenhle kopanec pana T. přivede alespoň trochu k rozumu a pustí se do INGLORIOUS BASTARDS, protože už opravdu nadešel nejvyšší čas. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Ako pocta klasikam to funguje, ak mam vsak Death Proof brat ako celistve filmove dielo, to uz tak dobre neklape. Cely "prvy pribeh" som sa velmi slusne, ba az vinikajuco bavil, problem vsak prichadza prave s onym rozdelenim filmu na dva nie prilis previazane pribehy. Ten druhy mimo peknej nahanacky prinasa hromadu nezazivnych kecov a nevyraznych postav, a mozno preto mi ani ta zaverecna nahanacka az tak skvela neprisla. Ak by bol film ukonceny po prvej hodine (po prvom pribehu) dopadlo by to omnoho lepsie. Ziadne slastne krochkanie ako pri Tarantinovych starsich kuskov sa teda nekonalo, ale slova ako "sklamanie" ci "nuda" by boli prisilne. Koniec koncov, celkom som sa bavil. (6/10) ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Jako plnohodnotný film v podstatě nepoužitelné, ale to se tentokráte od Tarantina ani nečekalo. Grindhouse vyniká přesně v tom v čem má. Dokonale ctí všechny možné béčkové žánry a starší filmy. Dočkáme se neuvěřitelných vychytávek (starý obraz, deformace zvukové stopy, Kurt mrkající do kamery), které smíchané s kvalitními ingrediencemi (výtečně dementní děj a stylové zpracování) tvoří slušně zábavnou jednohubku koncipovanou především pro skalní fanoušky tvůrce. Pro normálního diváka přece jen tak trochu nevšední pokoukaná - a to i s přihlédnutím k faktu, že dotyčný jakž takž očekává co na něj z obrazovky vybafne. ()

Související novinky

Russell v sedle, Waltz ze sedla

Russell v sedle, Waltz ze sedla

04.10.2011

Zhruba před týdnem Kevin Costner kvůli „vytíženosti“ odstoupil z projektu Django Unchained, vysněného Tarantinova westernu. Přejeme mu, že je po něm opět taková poptávka. Náhradník? Parádní – Kurt… (více)

První Tarantinův bastard

První Tarantinův bastard

04.08.2008

Quentin Tarantino po komerčním neúspěchu Grindhouse přišel o pozici režiséra, který si může dělat co chce (což zahrnovalo většinou citování filmů, které nikdo nezná a obsazování herců, o nichž si… (více)

Smrtonosný útěk z New Yorku

Smrtonosný útěk z New Yorku

23.08.2007

Jen nedávno jsme psali, že Len Wiseman po úspěchu Smrtonosné pasti 4.0 nemá nouzi o nabídky a rozhoduje se mezi adaptací počítačové hry Gears of War a remakem Carpenterova kultovního Útěku z New… (více)

Reklama

Reklama