poster

Grindhouse: Auto zabiják

  • Česko

    Auto zabiják

  • USA

    Death Proof

  • anglický

    Grindhouse: Death Proof

  • Slovensko

    Grindhouse: Auto zabijak

  • Irsko

    Death Proof

  • Kanada

    Death Proof

  • Nový Zéland

    Death Proof

  • Velká Británie

    Death Proof

  • Austrálie

    Death Proof

Krimi / Thriller / Akční

USA, 2007, 87 min (SE: 114 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Hodnocení druhého z grindhouseových filmů bude tvrdším oříškem. Nedosahuje přímočarosti Planety Teror, což je potěšující i pochopitelné. Vždyť, co si budeme nalhávat, schopnosti Rodrigueze mají daleko k schopnostem Tarantina. Právě v tom tkví také největší problém, jenž jsem s Autem zabijákem měl. Během jeho sledování mě moc mrzelo, jakým způsobem Quentin mrhá svým talentem. Obzvlášť po předchozích třech filmech, jimiž se prezentoval coby režisér již téměř dospělý. Na rovinu přiznávám, že nejsem žádný odborník přes Tarantinovy inspirační zdroje (a odvažuji se tvrdit, že v Česku jich celkově mnoho nebude). Pokud je právě jejich znalost jedinou cestou, kterak Auto zabijáka plně docenit, asi to nebude cesta úplně nejideálnější. Ano, Tarantino nás chce taky jenom bavit, nikoliv však stylem, který docení a pochopí úplně každý, bez závislosti na svých předchozích filmových zkušenostech. Chce nás bavit množstvím odkazů na zapadlé béčkové braky i snímky kultovní. Zatímco Planetu Teror si vychutnáte i bez znalosti titulů jako The Incredible Strange Creatures Who Stopped Living And Became Crazy Mixed-Up Zombies!!? (1964), zde je to problematičtější. Filmu nelze upřít precizní režii, scénář využil a zneužil snad všech možných témat konverzace skupiny emancipovaných dívek (občas to jsou drsné hlody), navíc opět dívek, které ani nemusí umět hrát, abyste si je zamilovali, ale něco tomu chybí. Chybí tomu smysl. Tarantino se vrátil o několik desítek let zpět, natočil film pro fanatiky odkojené stejnými fláky jako on. Fajn, řekněme, že si potřeboval natočil svůj vlastní grindhouse film, jenže co ostatní diváci, ti, kteří čekali další výrazný krok v jeho filmografii? Vždyť, jestli byla Jackie Brownová pocta blaxpoitation filmům a obdivují ji mnozí, kteří neviděli ani jeden film podobného typu, proč to samé nefunguje u Auta zabijáka? Jestli jde o dobrý film pouze pro minoritní skupinku „odborníků“, jde skutečně o dobrý film? Ze všech viděných „tarantinovek“ tuto musím hodnotit nejhůře. Vnímám ji jako krok zpět, jako krok, který si pošuk z videopůjčovny klidně mohl odpustit. Možná se teprve časem ukáže, že nebýt tohoto kroku, nikdy by nemohl vzniknout další plnohodnotný film Quentina Tarantina. Teď nám ovšem nezbývá, než zase pár let napjatě čekat. :-) 70% Zajímavé komentáře: Bluntman, Arx, V-Ray(1.6.2007)

  • Slasher
    *****

    Ta dokonalost mi došla až po několikáté projekci. Celý DEATH PROOF, to jsou v podstatě dva superdlouhý prcní dialogy, každý z nich zakončen akčně-násilným cumshotem. Miluju čelní náraz se smrti-odolným Chargerem. A mám dojem, že kdekomu při hodnocení ušlo, co je to vlastně "grindhouse". Vygooglete si to;) Ať žije Tarantino po roce 2000.(26.1.2013)

  • POMO
    ***

    Štýlová hračka plná dementných (a nudných) babských kecov a ÚŽASNÝCH fyzických autonaháňačiek a kaskadérskych kúskov. V dialógoch by som od môjho oblúbenca Tarantina čakal viac, v akčnej (motoristickej) dynamike ma naopak (znovu) príjemne prekvapil. Kurt Russell je skvelý a režisérove vsuvky pre zainteresované publikum ešte lepšie (duo policajtov, ringing tone na mobile, Kurt mrkajúci do kamery, atď). Možno ale mohol po vzore Russa Meyera obsadiť trochu prsatejšie dámy, nech je žáner feministického exploitation dotiahnutý k "dokonalosti". Uvidíme čo mi povie 110 minútová verzia, ale kvôli spomenutým dialógom, ktoré mu nemienim odpoustiť, zatiaľ ostávam pri 3*. P.S.: Rosario Dawson je moc pekná holka.(9.7.2007)

  • Douglas
    ****

    Napodruhé výrazně lepší. Člověk už zná koncept a vychutnává si jej, aniž by musel netrpělivě očekávat, co se stane - protože o to tu nejde. _ DODATEK 2016: K vyprávění tohoto filmu a k jeho pozici v rámci Tarantinovy práce se vyjadřuji rovněž v novém videokomentáři.(3.12.2007)

  • imf
    **

    Devadesát minut sáhodlouhých dialogů, ve kterých se holčiny trumfují v tom, kdo víckrát řekne "fuck" a bude se tvářit drsnějc. Jinými slovy totální nuda, ke které je potřeba zapíchnout kameru do písku a nechat herečky, aby se v současných reáliích (jsou tu mobily i Lindsay Lohan) tvářily jako že 70s neskončily a ony vážně věří tomu, co vypouštějí z pusy. Uff... kdyby se alespoň Kurt Russell se svým bourákem objevil víc než na pět minut čistého času. Pak bych mohl něco pochválit. Tohle už je vážně na palici, Quentine. Nechceš přejít k psaní knížek..? Pokud možno podpultových. :) Body za tu honičku, ale k čemu to, když trvá deset minut a předchází jí ukecaný balast zahleděný do sebe? (50%)(17.7.2007)

  • - Myšlenku na natočení filmu dostal Tarantino, když si probíral se svým kamarádem koupi nového auta. Vyjádřil se ve smyslu, že by nerad skončil v nějaké ošklivé havárce, jako například v Pulp Fiction. Kamarád mu navrhnul, že může vzít kterékoliv auto k týmu kaskadérů, které ho za 10 nebo 15 tisíc udělají "smrti odolným". (don corleone)

  • - Slovo "fuck" ve filmech série Grindhouse zazní celkem 169krát. (Ignus.cz)

  • - Ruka, která lechtá nohu dívky na parkovišti v autě, nepatří Kurtu Russellovi, ale Quentinu Tarantinovi, který stál za kamerou. (pan Hnědý)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace